maaikemuis schreef:Wat wil je er mee doen is de grote vraag. Voor normale opstandigheden is de 70-200 f4 een dijk van een lens. Kerel heeft hem en het is een enorm fijn ding.
Dan heb je nog de B-merken tamron en sigma. De sigma 70-200 2.8 geeft een redelijk ok beeld, maar heeft een langzame autofocus in donkere omstandigheden. Een bewegend object wordt dan lastig. De Tamron heb je twee varianten van, de onder de 1000 euro variant die onscherpte vertoond of de dik boven de 1000 euro variant die beter presteerd (maar waarbij ik voor 400 euro meer toch zou gaan voor de Canon of kijk voor een leuke tweede hands)
Hier staat t antwoord dus al, oke, misschien kan ik de lens eens testen in de winkel.
Tweede hands zat ik ook al aan te denken inderdaad, maar dan ben ik altijd zo bang dat er toch iets mankeert, en je je geld kwijt bent. Moet dan wel garantie hebben nog 
80% van mijn fotografie zijn portretfoto's / sfeerfoto's / close up foto's, 20% is ongeveer actie. Paarden, honden (soms andere dieren), mensen portret. Bijna altijd buiten.