[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:26

Mijn week 46:

Afbeelding

Er was wat verwarring over mijn foto die per ongeluk ook bij Binky stond maar voor de duidelijkheid:

Binky had een prachtige valk en de zonsopkomst was van mij ;)

Leuk dat er weer commentaar wordt gegeven :) als ik wat minder wazig in mijn hoofd ben zal ik ook weer eens wat proberen.

Iejoorr

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:41

Geen hoogstandje, maar ik ben 1 van mijn geheugenkaarten kwijt, en daarmee had ik nou juist foto's gemaakt :')

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:42

Had ik week 46 al gedaan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:46

XiiaaooNaa schreef:
Had ik week 46 al gedaan?

Als je terugleest in je berichten binnen dit topic, zie je dat week 45 je laatste foto was. :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:10

Mijn foto voor deze week. Had gehoopt een andere foto in te kunnen sturen gezien ik gister een meeting heb gehad maar mijn ene laptop is stuk en op deze krijg ik photoshop er niet op -O-

Afbeelding

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:10

Mijn week 46:

Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:36

En dan nu ook eindelijk mijn feedback voor deze week! Moet ook maar eens gebeuren haha. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Unleash: Ja leuke foto, technisch na mijn idee goed, goede scherpte voor zover ik kan zien. Had het leuker gevonden als het jongetje de camera in had gekeken. Verder vind ik het nog niet echt een bijzondere foto maar is voor de rest wel leuk!

Lypido: Ja prachtig weer… Niks over te zeggen. Vind de kleuren ook prachtig! Ik houd van je foto’s! :j

MichieldeM: Ondanks alles heb je een mooie sfeer in de foto kunnen brengen. Er zit een soort van verhaal in en dat vind ik toch wel leuk. Heb je de helderheid in de foto opgekrikt? Dat vind ik dan weer jammer alleen..

Calice: Wat een enorm schattige foto zeg! Echt lief! Jammer van de storende achtergrond, de kleuren van de voorgrond naar de achtergrond storen mij heel erg.. Een te groot contrast denk ik. Als de kleuren iets minder heftig zijn geeft het al een veel rustiger beeld denk ik. Ook vind ik de kleur huid van het gezicht van het jongetje niet helemaal kloppen. Zijn niet natuurlijk of voelde hij zich niet zo lekker? :P Misschien kun je dit aanpassen met hooglichten?

Magda_90: Enorm leuke doorkijk plaat. Je leest lekker van links naar rechts de foto zo als het hoort heerlijk. Wel stoort me die halve vrouw rechts in de voorgrond een beetje.. Misschien kun je dat weg shoppen?

JewEmm: Leuke foto alleen had ik het mooier gevonden als de kat echt recht de lens had in gekeken. Al kun je dat moeilijk van een kat vragen. Echt het beslissende moment.

Binky: Ach wat lief! Leuk dat dat kind ook zo de camera in kijkt! Mooi moment! Klopt het dat een deel van het hoofd overbelicht is? Erg jammer en storend vind het zelf. Ook mag er van mij iets meer contrast in de foto zodat de foto mooier zwart- wit is.

Ismy: Wauw, prachtige jongen!! Mooie foto, niks aan toe te voegen behalve die duim dan rechts in beeld. Ismy toch! Hahah oké ophouden ismy!

Deviltjh: Je leest de foto heerlijk van links naar rechts! Mooi! Jammer dat het paard niet helemaal de oren naar voren heeft en de bles naar mijn idee overbelicht is? Het touw vind ik een beetje storend, misschien kun je die uit de foto halen? Ook mag het paard en de vrouw iets meer los uit de achtergrond komen, nou zie ik als ik door mijn wimperharen kijk een groot grijs vlak..

Ash_: Wat een heerlijke sfeer heb je neergezet zeg! Heerlijk! Ik had denk ik wel een andere compositie genomen. Misschien de vogel iets meer rechts in beeld?

Jolijnn: Leuke spontane foto! Jammer dat de foto erg onscherp is..

Sodeletuut: Ach wat een leuke foto zeg! Een hele leuke dromerige sfeer, love it! Ligt het aan mij of is de giraf een beetje onscherp?

Tesseke: Héérlijke sfeer! Niks aan toe te voegen!

_kiki_: Fijne sfeer, lekkere warme kleuren en een mooie compositie. Leuk! Jammer dat die voorste kaars niet helemaal scherp is? Verder niks aan toe voegen! Fijne plaat, kan zo als wallpaper!

Nefertarie: een fijne sfeer heb je neer gelegd, snap gelijk je verhaal. Het is koud, de winter breekt aan. Had de foto wel wat opgelicht denk ik, vind de plaat nog iets te donker. Ook vind ik het jammer dat het kopje niet helemaal scherp is maar voor bij je benen wel. Scherpstelling ligt net verkeerd volgens mij.. Jammer.

Chip: Leuke kleuren, mooi contrast en een mooie sfeer, niks aan toe te voegen!

Tinky12: Mooie sfeer en op een fijne manier op de plaat gekregen. Geen commentaar, leuk!

Iejoorr: Inderdaad niet een van je hoogstandjes. Jammer dat het paard de deken op heeft, vind ik persoonlijk niet mooi. Ook vind ik de kleur van het paard iets te heftig. Mag wel wat minder. De schaduw partij is niet heel mooi maar daar kun je weinig aan doen.. Let op je achtergrond, de huizen storen nog een beetje.. Misschien wat de foto zwart-wit mooier geweest?

Lovey_ou: Leuke plaat! Lastig hè schimmels in zo’n lichte omgeving? Ik vind de schimmel net wat te licht en dit vervaagt net iets te veel in de achtergrond. Zou iets meer met de nabewerking spelen..

Natassja: Ja die is mooi! Ik denk dat het alleen wel mooier is als je de foto spiegelt. Dan lees je de foto iets meer van links naar rechts. Verder vind ik het wel krap beeld maar dat is niet heel storend. Leuk hoor! De kleuren in de achtergrond zijn ook prachtig.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:14

hier mijn week 46

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 10:53

Week 46... Ik weet dat hij niet helemaal scherp is en dat hij ruis heeft, maar ik vond het wel sfeervol en warm aanvoelen... :o
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 10:56

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:45

@Agossie; Ik ben het helemaal met je eens dat het een sfeervolle, warme foto is! Heel lief die interactie zo :j Ik vind het inderdaad wel jammer dat hij zo donker is, ik moet een paar keer goed kijken voordat ik de foto pas goed zie.

@Ann_Pam; Leuke foto! Ik ben eerlijk gezegd niet echt thuis in dit soort fotografie dus vind het moeilijk om er iets over te zeggen.

@Ash_; Wauw! Ik associeer een vogel met vrijheid en door de redelijk ‘lege’ foto laat deze foto dat naar mijn idee heel mooi zien!

@Binky; Ach, wat een lieve foto, heel leuk! Jammer dat het hoofdje net iets overbelicht is en de schouder (?) rechts van het kindje.

@Calice; Wat een leuke foto! Het rode valt bij mij heel erg op, daardoor zie ik de cape meer dan dat mijn aandacht echt naar het kindje gaat.

@Chip; Mooie foto, ik krijg al bijna weer zin in de lente!

@Deviltjh; Mooie foto. Vind het erg leuk hoe je ze ‘samen’ op de foto hebt gezet met de focus op het paard.

@Iejoorr; Leuke foto, jammer van de schaduw op het paard. Wel een lief koppie zeg!

@Ismy; Hele leuke foto, al had ik hem misschien nog wat sprekender gevonden als het model in de camera had gekeken.

@JewEmm; Poespoes! :D Lieve foto! Ik vind de weerspiegeling in zijn/haar ogen eerlijk gezegd een beetje jammer. Misschien als je meer had kunnen zien in de weerspiegeling dat ik het interessanter zou vinden. Vind het wel een leuke foto

@Jolijnn; Leuke foto, ik vind hem niet heel ‘speciaal’ maar kan je ook geen tips geven om een groepsfoto ‘specialer’ te maken. Het ziet er wel erg gezellig uit!

@Lipydo; Nogmaal, wauw! Daar kan ik niks meer over zeggen. Heb je de meeuw ook voor deze foto geschoten of is dat echt een willekeurige foto?

@ Lovey_ou; Mooie foto, hele fijne sfeer.

@Magda_90; Wat een lief Pietje! Leuke foto, misschien zou ik hem iets anders uitsnijden dat het ‘halve hoofd’ rechts er net niet op staat.

@MichieldeM; Mooie foto zeg! Hij lijkt bij mij alleen heel donker, maar dat ligt misschien aan mijn scherm.

@NatassJa; Ik kan je foto niet zien :\

@Nefertarie; Wauw, mooie foto! Krijg al bijna zin in sneeuw van deze foto, lekker warm op de bank met sloffen aan en een kop thee!

@Sodeletuut; Fijne foto :j Misschien zou ik net dat hoekje gras weghalen links onderin, maar dat weet ik niet zeker.

@Tesseke; Wauw! Verder kan ik er niks op zeggen :D

@Tinky12; Mooie foto zeg! Misschien dat ik hem net iets hoger of lager uit zou snijden. Op zo’n ‘knooppunt’ van die takjes zeg maar.

@Unleash; Mooie foto! Hele fijne kleuren vind ik :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:50

Dank je wel!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:59

:wave:

Bedankt voor het opbouwende commentaar. Van die vrouw, normaal gesproken haal ik zoiets weg door middel van klonen of croppen. Maar het was er zo druk dat ik het enerzijds ook wel iets vond toevoegen. Anderzijds twijfel ik nog. :+ Bedankt nogmaals voor jullie feedback. :j

Voor deze week heb ik al drie mogelijke foto's. :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:28

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:02

week 46 ...
Afbeelding

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:07

XiiaaooNaa Het lijkt net alsof er staat weebl of weebi in je logo, moet dat niet weebly zijn?
Prachtige foto trouwens, echt wauw!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:56

typfoutje...oeps ...
(toen had ik mn vaste logo nog niet)

Selly13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:45

SORRYSORRY! Heb op dit moment de fotografie echt op een laag pitje staan!
Ik meld me dus maar af.. Ik hoop dat ik in het nieuwe jaar weer elke week mee kan gaan doen.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:46

Ik wilde vanochtend een mooi herfstplaatje schieten van mijn pony maar het weer werkt totaal niet mee.
Dus dan maar een bloemtjesfoto van afgelopen weekend.

Afbeelding

Logo staat hier niet helemaal lekker op.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:26

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:55

wk 47

Afbeelding

oploaden doe ik via fb {weet niet hoe anders} en daardoor verliezen de foto's vaak scherpte merk ik. Dit meisje heeft echt van zich zelf spierwit haar maar ik zie ook wel dat de foto overbelicht is toch..... vind ik deze foto zelf erg mooi.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:59

Je kunt een gratis account aanmaken bij photobucket bijvoorbeeld, dan heb je veel minder last van kwaliteitsverlies.

Leuke foto trouwens!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:01

Deze week bijna geen foto's gemaakt omdat ik me meer bezig heb gehouden met video's maken. Ik heb ene helicoptertje gekocht waar een camera onder kan. Mijn eerste poging:

http://www.youtube.com/watch?v=5ISDnA8nep0

Eerst volgende mooie dag met rustig weer gaan we dat eens met paarden op het strand proberen :)

1 van de weinige foto's van deze week (eigenlijk was het al te donker):

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:45

Mijn week 47:

Afbeelding

Michiel...wat een goede 1e poging,daar zul je veel plezier mee hebben :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:57

Veel foto's gemaakt deze week. Wist niet zo goed welke ik moest kiezen, dus dan maar omdat het de tijd van het jaar is. Intocht van Sinterklaas in Hoogkerk gister!

Afbeelding