Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IsaCalixa schreef:Hoi, zijn hier ook mensen die problemen hebben met scherpstelling bij de 70D? Ik vind het flink tegenvallen.. de kwaliteit foto's die uit mijn 1000D kwamen was nog beter! Heb alle standen geprobeerd, zelf een punt selecteren en ga zo maar door. Maar niks werkt.. vaak onscherpe en fletse foto's.
jippie5 schreef:Raden jullie mij de Canon 40D aan als starterscamera? Of anders de 400D?
jippie5 schreef:Zouden jullie me de Nikon D5000 aanraden? En wat zouden jullie geven voor deze body + 18-200 sigma lens + cameratas?
maaikemuis schreef:Even een vraag out of mijn boxje (Richard, ikke).
Omdat de bergen hoger en hoger worden, loop ik steeds vaker tegen het probleem aan dat mijn camera te log en zwaar is (nee, bij stijle stukken boven de 4000 meter en bij een venijnige scramble is een d300s met 12-24 en 70-200 geen goede keuze). Het idee begint meer en meer te leven om deze camera mee te nemen naar basiskamp hoogte en de toppen met iets kleiners te doen.
Kortom, ik ben mij voorzichtig aan het oriënteren op de systeemcamera's. Nikon 1 heb ik al zitten te bekijken, maar ik heb hier eigenlijk geen verstand van.
Vereisten: klein, licht, lichte lenzen, goede beeldkwaliteit en mogelijkheid tot croppen. Ik hecht geen waarde aan allerlei fancy programma's (heb er eerder een hekel aan, van die dingen waar je eerst je camera kreupel moet slaan voordat je bij manueel uitkomt).
Wat is er zoal op de markt? (En ja, die nieuwe leica is prachtig, maar wel zo'n 4000 euro te duur)
xXLiekeXx schreef:Ik ben erg aan het twijfelen of ik wel of niet een nieuwe camera moet kopen, dus hoor graag jullie advies!
Ik ben ongeveer 7 jaar geleden begonnen met een Canon 450D en 18-55 lens. Harstikke mooi. 75-300 lens bijgekocht, ook allemaal goed! Alles van Canon zelf.
Helaas zijn de 450D en 18-55 lens overleden door waterschade.
Sindsdien heb ik een 1100D en een 18-200 lens van Tamron. Echter, deze combinatie maakt mij niet gelukkig. Foto's zijn vaak overbelicht, te flets, korrelig, etc. Welke instellingen ik probeer.
Nu fotograaf ik niet veel, filmen de laatste tijd wat meer. Wat is verstandig te doen?
Nieuwe lens? Nieuwe camera? Nieuwe lens en camera?