[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:05

Ik heb week 44 en week 45 gemist, ik zal even opzoek naar goede foto's, dan loop ik niet meer achter!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 17:14

Kirsten, je hebt inderdaad alleen week 44 en 45 gemist. Ik vond het al zo vreemd! Je bent altijd zo trouw... Maar stuur ze maar in, dan zet ik je op de lijst! :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:25

Nou moet ik ook wel eerlijk toegeven dat ik niet heeel erg fanatiek aan het fotograferen ben geweest, maar beter iets dan niets! Zal ik ze maar gewoon in het topic zetten of even via pb? :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:27

Week 44:
Afbeelding

Week 45, iets oudere foto, maar ik kwam hem weer tegen en vind hem toch wel erg leuk!
Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:49

@Nefertarie, Dankje voor je commentaar! :D
Moet even zeggen dat ik eigenlijk niks met het contrast etc. gedaan heb!
De kleuren kloppen ook niet helemaal .. maar zo was het die dag ... regenachtig en donker ...

@Unleash, Dankje! Ja inderdaad! Maar ik had m'n camera verticaal toen en het was echt een seconde dat hij zo keek.
Tijd voor een horizontale foto had ik niet jammergenoeg! :(

@Lipydo, Dankjewelll *\o/*

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:34

Citaat:
Iejoorr verzamelt hier
Ooooh, maak de foto asjeblieft recht! :D Dan is hij top! Zou in het zwart/wit heel goed doen.

Meer zoiets? Ik heb het idee dat het rechtmaken de foto onscherp maakt...

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 19:02

Hij is niet recht van voren genomen, denk ik, en je moest je camera wat naar boven wijzen om de hele deur erop te krijgen, maar met name dat niet recht van voren maakt het moeilijk. Bij dergelijke foto's kun je het best kijken naar iets wat loodrecht omhoog gaat, hier dus het portiek. Als je die lijn loodrecht houdt, zijn de trappen scheef, maar dat stoort mij dan minder dan wanneer het lijkt of het gebouw scheef staat. De horizon is namelijk niet recht als je er scheef voor staat. :)

Mag ik het eens proberen met jouw foto?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:04

Agossie schreef:
Hij is niet recht van voren genomen, denk ik, en je moest je camera wat naar boven wijzen om de hele deur erop te krijgen, maar met name dat niet recht van voren maakt het moeilijk. Bij dergelijke foto's kun je het best kijken naar iets wat loodrecht omhoog gaat, hier dus het portiek. Als je die lijn loodrecht houdt, zijn de trappen scheef, maar dat stoort mij dan minder dan wanneer het lijkt of het gebouw scheef staat. De horizon is namelijk niet recht als je er scheef voor staat. :)

Mag ik het eens proberen met jouw foto?

Oja dat kan wel kloppen ja, hij is inderdaad niet helemaal recht van voren genomen.

Is prima hoor, ik ben benieuwd!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:49

Als ik nog eens beter naar je foto kijk, Iejoor, dan heb ik het idee dat je de foto zo hebt genomen, dat de trap heel mooi recht is! Ben alleen bang dat de trap scheef is, want als ik naar horizontale en verticale lijnen over de hele foto bekijk, bijvoorbeeld het hekje vooraan, de deurposten en de horizontale lijn in het frame van de deur, dan is dat allemaal scheef, alleen de trap niet. Dat is de charme van oude gebouwen. Eigenlijk wel heel erg grappig!

Wat leuk zo veel en fijn commentaar. Ben het eens met het commentaar op mijn foto. Het is een wat extreme hoek. Was eigenlijk bezig een foto te maken van de band, maar dan de band op de achtergrond en de hoed voor het kleingeld op de voorgrond (camera op de grond dus). Maar toen kwam hij boven m'n camera hangen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:20

Wat leuk dat iedereen commentaar geeft op de foto's! Ik zal het zo ook even doen! :D

Nefetarie, grappig dat je dat zegt! :) Het is inderdaad heel wat anders, bedoeld als een sfeerplaatje en niet zo zeer als een foto waar het paard op z'n mooist uit moet komen oid. Maar ik vond hem door de kleuren wel sfeervol. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:20

Agossie schreef:
Samenvatting van week 45:

Agossie Leuke foto! Vreselijk schattig die grote oren! <3 De gecentreerde compositie vind ik een beetje saai, maar stoort niet erg. Ik mis alleen wel wat scherpte op de oortjes en dat stoort me wel een beetje. Verder qua kleuren nette foto!

Ann_Pam Fijn sfeertje. Ik vind het leuk hoe je de kleuren hebt gewerkt, dat maakt de sfeer wat mij betreft heel passend. Jammer dat het gezicht van het meisje half in de schaduw is, ik had het leuk gevonden als haar gezicht er wat meer uit zou springen. Maar verder een hele snoezige foto!

Ash_ Nette foto, mooi scherp en goede compositie. Fijne kleuren en natuurlijk een prachtig paardje (zwak voor hafjes hihi). Het enige jammere vind ik dat het niet echt een oprecht 'blije' blik in de oogjes is. Oortjes beetje twijfelachtig. Ik vind de wappermanen wel erg leuk!

binky Leuk sfeerplaatje! Geen spannende of hele originele foto, maar de kleuren zijn prachtig en de zon zo gecentreerd vind ik geslaagd! Nette foto!

calice Wat een prachtig oogje, mooi vastgelegd. Lekker herfstig plaatje. Goed geslaagd! Ik heb alleen een beetje het idee dat de kaak van het paard wegvalt in zijn hals, dus het lijkt net of hij een enorme kaak heeft. Zie je dat? Daar kijk ik een beetje gek tegen aan. Maar verder mooi plaatje!

chip Wow! Ik ben totaal de verhoudingen kwijt, hoe krijg je dat nou voor elkaar? Voor mijn gevoel ligt daar een blad ter grootte van een 1 persoons bed en een bal ter grootte van een flinke skippybal haha. :') Knap gedaan! Kleuren en contrast mochten van mij wel iets levendiger. :)

deviltjh Wauw wat een mooi oog! Mooi scherp, goed gedaan! Het witte halster vind ik te aanwezig en het pulkje in het oog kan je nog even wegshoppen. :) Verder goede foto!

Iejoorr Prima foto, niks mis mee, maar doet niks met mij zonder 'verhaal' erbij, snap je? 'Vrouw loopt gebouw binnen' doet mij niks, maar als er een heel verhaal achter zit kan ik wel eens heel anders naar deze foto gaan kijken.

ismy Wauw, geweldige sfeer, kleuren, compositie, top top top!! Dit is helemaal mijn smaak! Het enige grote nadeel vind ik de onscherpte in de ogen, dat haalt de foto voor mij flink naar beneden. Misschien kan je daar nog eens naar kijken? Dan vind ik hem namelijk geweldig!

JewEmm Aparte foto. Ik kan de sfeer niet zo goed proeven, ik kan niet echt bedenken wat het idee achter de foto is. Kan je dat misschien uitleggen? Ik denk dat ik hem sterker had gevonden als je hem had uitgesneden dat je alleen de hand op de gitaar zou zien. :)

Jolijnn Jammer dat hij zo klein is, maar ziet er uit als een lieve schattige foto. Kleine tip, ik zie graag ogen, en op deze foto die ik die van paardje en meisje niet. Ik vind ogen vaak karakter toevoegen aan een foto.

_Kiki_ Nette foto, mooi scherp en goede scherpte diepte. Ik vind hem wel een beetje donker. En wat ik mij altijd af vraag bij dit soort foto's, hoe maak je zo'n foto 'spannend'? Misschien door er iets met kleur aan toe te voegen oid?

Lipydo Wauw!! Nee sorry jou kan ik echt niet van commentaar voorzien, deze foto is echt perfect! Jouw foto's zijn een voorbeeld voor mij. :j

lovey_ou Jammer van het formaat, maar van wat ik ervan kan zien netjes scherp, goede kleuren en een leuke compositie! Enige minpunt is dat het einde van de staart van het paard wegvalt, maar verder goede foto!

magda_90 Mooi Magda, ik vind het altijd knap als mensen goed kunnen scherpstellen op de gewenste plek bij zelfportretten haha. Daar moet ik mij nog maar eens in gaan verdiepen.

MichieldeM Heeeel gaaf! Mooi gespeeld met licht en donker, heerlijk sfeertje en goede kleuren. Geen commentaar!

NatassJa Heel mooi. Super nette foto, prachtige scherpe sprankelende ogen en mooie kleuren. Niks op aan te merken!

Nefertarie Hele liefdevolle foto. Dit soort foto's vind ik altijd heel erg mooi. Lijkt me erg waardevol om te hebben voor de mensen die er op staan.

Sodeletuut ben ik :+

tesseke Mooie kleuren, goed moment in de beweging en een heerlijk snoetje! Leuke foto! Voor mijn gevoel is hij alleen niet 100% scherp.

Tinky12 Huh?

XiiaaooNaa Mooie foto, lekker snoetje van het paard en mooie blik. Goed vastgelegd. Naar mijn idee iets te erg overbewerkt naderhand. Hij is hier donker en met te veel contrast. Kleuren lijken ook een beetje groenig?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:28

@Sodeletuut, haha er is serieus haast niks aan gedaan!
Groenig was het omdat het echt vies, ik zeg het je, vies weer was...regen + donker etc
Dat groenige .. ik weet het, heb het zoveel mogelijk proberen te minderen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:32

Oh oke! Misschien ligt het ook wel aan mijn beeldscherm hoor? Heb je het origineel?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:18

bij mij lijkt ie totaal niet groenig :oo

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 00:22

Bij mij ook niet! Ik vind de kleuren mooi, hoor!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:15

Ik heb het op de ipad bekeken. Daar lijkt hij echt super bewerkt!
Idd het contrast en de achtergrond is erg groeniig! Precies zoals ik het zie!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:09

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:13

Ah zo :) Bedankt voor je advies! Wat voor een zwart-wit gebruik jij? Die van mij is veel lichter.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 18:34

En weer een juweel van een foto, Lipydo... Hoe doe je dat toch! Ik begin gewoon jaloers te worden!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:49

Agossie schreef:
En weer een juweel van een foto, Lipydo... Hoe doe je dat toch! Ik begin gewoon jaloers te worden!

Ik zie ook paars van jaloezie :D Had het al eens eerder gezegd, maar Lipydo, jij bent echt een voorbeeld voor mij! Ik vind het zo knap dat je werkelijk van elke situatie een meesterwerk weet te maken, echt prachtig! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:37

Fellow schreef:
Agossie schreef:

Ik zie ook paars van jaloezie :D Had het al eens eerder gezegd, maar Lipydo, jij bent echt een voorbeeld voor mij! Ik vind het zo knap dat je werkelijk van elke situatie een meesterwerk weet te maken, echt prachtig! :D

Hier precies hetzelfde! _/-\o_ _/-\o_

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:53

Hier ook al!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:09

Wow Lipydo, wow. Wanneer ga je workshops doen? :P

Mijn inzendig voor deze week. Zelf'portret' met, sorry, weer een motor. Heb wel bij een schriktraining foto's gemaakt, maar die omgeving was echt niet geschikt voor mooie foto's. Wel zou ik wel zo'n rookmachine willen...

Afbeelding

Zucht. Weer als thumbnail, opklikken voor groter. Die 900 pixelgrens van bokt....

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:09

MichieldeM schreef:
Wow Lipydo, wow. Wanneer ga je workshops doen? :P

Dan schrijf ik me zeker in!

Deze foto van jouw vind ik echt prachtig Lipydo. Ik vraag me eigenlijk af hoe je deze gemaakt hebt, met die vogel er zo bij.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:12

Jullie laten me blozen jongens... :D dankjullie wel!!

Die vogel heb ik van een andere foto erbij gezet :) Het is dus deels een manipulatie.