Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Agossie schreef:Hij is niet recht van voren genomen, denk ik, en je moest je camera wat naar boven wijzen om de hele deur erop te krijgen, maar met name dat niet recht van voren maakt het moeilijk. Bij dergelijke foto's kun je het best kijken naar iets wat loodrecht omhoog gaat, hier dus het portiek. Als je die lijn loodrecht houdt, zijn de trappen scheef, maar dat stoort mij dan minder dan wanneer het lijkt of het gebouw scheef staat. De horizon is namelijk niet recht als je er scheef voor staat.
Mag ik het eens proberen met jouw foto?
Agossie schreef:Samenvatting van week 45:
Agossie Leuke foto! Vreselijk schattig die grote oren!De gecentreerde compositie vind ik een beetje saai, maar stoort niet erg. Ik mis alleen wel wat scherpte op de oortjes en dat stoort me wel een beetje. Verder qua kleuren nette foto!
Ann_Pam Fijn sfeertje. Ik vind het leuk hoe je de kleuren hebt gewerkt, dat maakt de sfeer wat mij betreft heel passend. Jammer dat het gezicht van het meisje half in de schaduw is, ik had het leuk gevonden als haar gezicht er wat meer uit zou springen. Maar verder een hele snoezige foto!
Ash_ Nette foto, mooi scherp en goede compositie. Fijne kleuren en natuurlijk een prachtig paardje (zwak voor hafjes hihi). Het enige jammere vind ik dat het niet echt een oprecht 'blije' blik in de oogjes is. Oortjes beetje twijfelachtig. Ik vind de wappermanen wel erg leuk!
binky Leuk sfeerplaatje! Geen spannende of hele originele foto, maar de kleuren zijn prachtig en de zon zo gecentreerd vind ik geslaagd! Nette foto!
calice Wat een prachtig oogje, mooi vastgelegd. Lekker herfstig plaatje. Goed geslaagd! Ik heb alleen een beetje het idee dat de kaak van het paard wegvalt in zijn hals, dus het lijkt net of hij een enorme kaak heeft. Zie je dat? Daar kijk ik een beetje gek tegen aan. Maar verder mooi plaatje!
chip Wow! Ik ben totaal de verhoudingen kwijt, hoe krijg je dat nou voor elkaar? Voor mijn gevoel ligt daar een blad ter grootte van een 1 persoons bed en een bal ter grootte van een flinke skippybal haha.Knap gedaan! Kleuren en contrast mochten van mij wel iets levendiger.
deviltjh Wauw wat een mooi oog! Mooi scherp, goed gedaan! Het witte halster vind ik te aanwezig en het pulkje in het oog kan je nog even wegshoppen.Verder goede foto!
Iejoorr Prima foto, niks mis mee, maar doet niks met mij zonder 'verhaal' erbij, snap je? 'Vrouw loopt gebouw binnen' doet mij niks, maar als er een heel verhaal achter zit kan ik wel eens heel anders naar deze foto gaan kijken.
ismy Wauw, geweldige sfeer, kleuren, compositie, top top top!! Dit is helemaal mijn smaak! Het enige grote nadeel vind ik de onscherpte in de ogen, dat haalt de foto voor mij flink naar beneden. Misschien kan je daar nog eens naar kijken? Dan vind ik hem namelijk geweldig!
JewEmm Aparte foto. Ik kan de sfeer niet zo goed proeven, ik kan niet echt bedenken wat het idee achter de foto is. Kan je dat misschien uitleggen? Ik denk dat ik hem sterker had gevonden als je hem had uitgesneden dat je alleen de hand op de gitaar zou zien.
Jolijnn Jammer dat hij zo klein is, maar ziet er uit als een lieve schattige foto. Kleine tip, ik zie graag ogen, en op deze foto die ik die van paardje en meisje niet. Ik vind ogen vaak karakter toevoegen aan een foto.
_Kiki_ Nette foto, mooi scherp en goede scherpte diepte. Ik vind hem wel een beetje donker. En wat ik mij altijd af vraag bij dit soort foto's, hoe maak je zo'n foto 'spannend'? Misschien door er iets met kleur aan toe te voegen oid?
Lipydo Wauw!! Nee sorry jou kan ik echt niet van commentaar voorzien, deze foto is echt perfect! Jouw foto's zijn een voorbeeld voor mij.
lovey_ou Jammer van het formaat, maar van wat ik ervan kan zien netjes scherp, goede kleuren en een leuke compositie! Enige minpunt is dat het einde van de staart van het paard wegvalt, maar verder goede foto!
magda_90 Mooi Magda, ik vind het altijd knap als mensen goed kunnen scherpstellen op de gewenste plek bij zelfportretten haha. Daar moet ik mij nog maar eens in gaan verdiepen.
MichieldeM Heeeel gaaf! Mooi gespeeld met licht en donker, heerlijk sfeertje en goede kleuren. Geen commentaar!
NatassJa Heel mooi. Super nette foto, prachtige scherpe sprankelende ogen en mooie kleuren. Niks op aan te merken!
Nefertarie Hele liefdevolle foto. Dit soort foto's vind ik altijd heel erg mooi. Lijkt me erg waardevol om te hebben voor de mensen die er op staan.
Sodeletuut ben ik
tesseke Mooie kleuren, goed moment in de beweging en een heerlijk snoetje! Leuke foto! Voor mijn gevoel is hij alleen niet 100% scherp.
Tinky12 Huh?
XiiaaooNaa Mooie foto, lekker snoetje van het paard en mooie blik. Goed vastgelegd. Naar mijn idee iets te erg overbewerkt naderhand. Hij is hier donker en met te veel contrast. Kleuren lijken ook een beetje groenig?
Agossie schreef:En weer een juweel van een foto, Lipydo... Hoe doe je dat toch! Ik begin gewoon jaloers te worden!
Fellow schreef:Agossie schreef:En weer een juweel van een foto, Lipydo... Hoe doe je dat toch! Ik begin gewoon jaloers te worden!
Ik zie ook paars van jaloezieHad het al eens eerder gezegd, maar Lipydo, jij bent echt een voorbeeld voor mij! Ik vind het zo knap dat je werkelijk van elke situatie een meesterwerk weet te maken, echt prachtig!