[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:30

Budget is er nog niet echt, waarschijnlijk word het
me verjaardagscadeau van me vriend en me ouders samen.. Dus prijs maakt opzich niet heel veel uit! Want mocht het te veel zijn leg ik mooi m'n spaarcentjes bij! (Klinkt een beetje als vroeger, maar breed zit ik niet.) en me vriend staat er ook echt op dat ik een goeie lens erbij hebben moet. Niet het standaard lensje.

En de 70 D is inderdaad een heel stuk beter dan de 700D maar die vind ik voor mij nu even te ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:33

Met de 700D ga je moeite krijgen om in een donkere binnenbak te fotograferen (mijn ervaring). Ook met een lichtsterke lens.
Zou dan toch kijken voor de D750/760 of toch de 70D. Die gaat in prijs dalen denk ik door de nieuwe 80D

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:56

Zelfs met mijn 7d is het niet makkelijk in een binnenbak hoor! Zelfs niet met een F/4. Dus je bent al gauw aan een f/2.8 nodig.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:36

Maar is het met de 700D wel mogelijk? Of gewoon totaal niet, en krijg ik alsnog die "zwarte" fotos? Binnenbak is zo te horen echt moeilijk! Gewoon voor elke camera

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:51

xkimmieejj schreef:
Maar is het met de 700D wel mogelijk? Of gewoon totaal niet, en krijg ik alsnog die "zwarte" fotos? Binnenbak is zo te horen echt moeilijk! Gewoon voor elke camera

Zoals je zelf al zegt is het voor elke camera lastig. Als je een lichtsterke lens hebt (f2.8,) is het mogelijk, maar zelfs dan is het voor elke camera lastig. Met de 700d is het denk ik niet onmogelijk, maar de camera zal wellicht ruis gevoeliger zijn dan de duurdere en betere modellen.
Met binnenbak fotografie is het zo wie zo spelen met je instellingen. Als je begint, gewoon lekker buiten beginnen. Eerst je camera en instellingen ontdekken, dan kijken of binnenbak fotografie lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:20

700D is gewoon ruisgevoelig.. ook met een lens van 2.8, was het een erg lastige klus .. ga je alleen in binnenbakken fotograferen? Dan zou ik kijken naar een body die beter met een hoge ISO kan werken. :)

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:17

Nouja, echt puur binnenbak zal het niet zijn. Sinds niet al te lange tijd geleden heb ik moeten stoppen met paardrijden, en al snel kwam ik er achter dat foto's maken gewoon heel ontspannend is voor me (aangezien ik bijna een belasting hebben kan) dus vandaar de fotografie hobby, en ik vind het ook lekker om een halfuurtje buiten langs de Maas te gaan wandelen en kijken of ik daar iets moois tegen kom, bijvoorbeeld paddenstoelen tegen een boomstronkje, mos die op een omgevallen boom is gegroeid. En dat samen met monumenten vind ik tot nu toe gewoon onwijs leuk, ik ga zelfs met mijn vriend een Bucket list opstellen waar we nog heen willen. Dus dat oefenen zal zeker goed gaan komen.

En binnenbak zal dus ook minimaal zijn. Dus is hij dan meer geschikt haha? Sorry voor de vele vragen! Wil gewoon de goeie keus maken!!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:23

Dan is hij inderdaad prima Kimberly, alleen van de binnenbak moet je inderdaad geen hoogtepuntjes verwachten. Ik had een 600D met een f2.8 lens en dan nog is het ontzettend afhankelijk van de omstandigheden van de binnenbak.

Voor al het andere is wat je noemt is de camera prima geschikt om mee te beginnen ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 07:18

Hier ook een 700D. Binnenbak kan prima met een beetje spelen. Ik gebruik mijn 50mm F1.8 dan, voorbeeldfoto's staan op mijn website/Facebook. Ik vind het persoonlijk een hele fijne camera, zeker voor in verhouding tot de prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:46

Ik kom ook maar even binnen vallen want ik begin een twijfelkont te worden.

Ik heb nu een D80 met een 50mm 1.8 lens, en een 70-210 (zo'n schuiflens ipv een draailens, maar heerlijk ding <3 ). Maar, ik merk wel dat m'n D80 toch wel op z'n eind aan het lopen is ondanks verschillende schoonmaakpogingen en het wordt dus tijd voor een nieuwe. Nu heb ik helaas nog geen nieuwe-nieuwe-centjes dus wordt het een occasion :+
Pest is alleen dat op m'n lenzen dus geen AF zit. Heb ik tot nu toe ook niet gemist omdat het op de body zit, maar beperkt me wel enigzins in m'n keuze welke body ik kan aanschaffen.

Nu is mijn oog gevallen op de D300s en een D7000 . De d300s heb ik gezien met nog 5000 clicks, wat volgens mij best netjes is en in theorie zou deze dus een tijdje mee moeten kunnen. De D7000 heb ik gezien tussen de 7000 en 10.000 clicks (verschillende bodies) dus dat is volgens mij ook nog best aardig. De prijzen lopen gelijk op van beide camera's bij de aanbieders. Nu heb ik ze al tegen elkaar opgezet met snapsort, maar misschien is er iemand hier die met een van deze camera's (of allebei) ervaring heeft en me kan vertellen of het de moeite waard is om vanaf de D80 daar naartoe te upgraden, of toch door te sparen voor een volledig nieuwe body. Het filmen heeft voor mij absoluut geen meerwaarde dus dat is voor mij geen salespoint. Volledig doorsparen om tegelijk de lenzen ook te gaan vervangen is op zich een optie, maar ben zo bang dat in de tussentijd m'n body echt definitief overlijd en m'n lenzen zijn verder nog helemaal tiptop in orde dus vind het ook zonde om deze dan weg te doen/niet meer te gebruiken. Dus wie helpt mij met m'n dilemma :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:57

Ik heb een D300s en ben er zeer blij mee. Ik stond destijds ook voor de keuze om te gaan voor de 7000 of de 300s als opvolger van mijn D90.

Ik ben uiteindelijk voor de 300s gegaan vanwege de bediening en omdat hij goedkoper te krijgen was. De bediening van de 7000 serie vind ik persoonlijk minder intuïtief. De 300s is een professionele cropcamera, terwijl de 7000 nog meer de semi-prof is. Derhalve heb je bij de 7000 nog settings en heb je bij de 300s alleen nog maar m,s,a en p op de settings zitten. Ik vind hem heerlijk fotograferen.

Vergeleken met de 80 ga je er zeker op vooruit. Enige wat je even moet kijken is hoe de Iso waarden zich verhouden bij beiden en hoeveel af-punten je hebt bij beiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:06

Ah top, thanks voor de input! :j Wil ook weer niet een te grote stap vooruit doen, ik ken mezelf, dan raak ik gefrustreerd dat het ineens anders is en daar kan ik niet tegen :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:40

De 7000 wordt gezien als een soort tussencamera tussen de D90 en de D300s. Feitelijk is hij de opvolger van de D90.

Wat je voor jezelf af moet vragen is wat je met de D80 vooral doet. Werk je veel met automatische settings, of werk je alleen met manueel, aperture en sluitertijd.

Enige waar een verschil in kan zitten is dat de 7000 betere iso-waarden kan hebben tov de 300s. Maar daar kan ik zo uit het blote hoofd geen antwoord op geven. Wen ander puntje kan zijn dat de 300s weer meer af-punten heeft tov de 7000

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:12

Ik zou graag jullie advies willen. Ik heb al een tijdje zitten rondkijken naar camera's, en heb nu de volgende gevonden. Het is niet mijn doel om professionele foto's te maken, gewoon wat leuke kiekjes van de paarden, een keertje van mijn konijnen of de natuur. Ik wil er daarom ook niet heel veel geld aan uitgeven. Nu heb ik de volgende gevonden:
- Canon EOS 1000D (Open box)
- Canon EOS 350D (2e hands, met een canon 28-80mm 1:3.5-5.6 lens)
- Nikon D60 (2e hands, met eventueel een 18-55mm 1:3.5-5.6GII lens, wel een wat hogere prijs, zal ik dan langer voor moeten sparen)
- Olympus E-450 (2e hands, met een 14-42 mm lens)
- Nikon 70D (2e hands, met een 18-70mm lens, zal ik ook wat langer voor moeten sparen)

Welke zouden jullie aanraden? Of moet ik echt nog even een paar maanden door sparen voor een betere camera?

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:19

Ik zou dan kijken inplaatst van een Canon 1000d, een 1100d of 1200d.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:16

DShots schreef:

Dus toch door sparen.. Welke zou je kiezen als je tussen de 2e handse moest kiezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:17

Maaikevdk schreef:
Ik zou graag jullie advies willen. Ik heb al een tijdje zitten rondkijken naar camera's, en heb nu de volgende gevonden. Het is niet mijn doel om professionele foto's te maken, gewoon wat leuke kiekjes van de paarden, een keertje van mijn konijnen of de natuur. Ik wil er daarom ook niet heel veel geld aan uitgeven. Nu heb ik de volgende gevonden:
- Nikon D60 (2e hands, met eventueel een 18-55mm 1:3.5-5.6GII lens, wel een wat hogere prijs, zal ik dan langer voor moeten sparen)
- Nikon 70D (2e hands, met een 18-70mm lens, zal ik ook wat langer voor moeten sparen)

Welke zouden jullie aanraden? Of moet ik echt nog even een paar maanden door sparen voor een betere camera?

Wat is je budget? Want de 1000D en 350D van canon zijn oude camera's. De 1200D en 1300D zijn niet duur en stukje nieuwer :) zeker de 1300.
De nikons weer ik even niet hoe oud ze zijn.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:20

Anoniem schreef:
Maaikevdk schreef:

Wat is je budget? Want de 1000D en 350D van canon zijn oude camera's. De 1200D en 1300D zijn niet duur en stukje nieuwer :) zeker de 1300.
De nikons weer ik even niet hoe oud ze zijn.

Binnen een maand zal dat rond de €100/€150 zijn, maar het liefst zo goedkoop mogelijk :o Dit ook omdat ik nog niet zeker weet hoeveel ik met de camera wil gaan doen. Nu is het natuurlijk heel leuk, maar is dat het ook nog over een paar maanden? Vandaar dat ik niet meteen €500 wil uitgeven.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:20

De Nikons die je noemt zijn ook vrij oud. De D60 is de voorloper van de D5000 serie waarbij de genoemde D5000 ook alweer vrij achterhaald is, de D70 (ik neem aan dat je die bedoelt, want als het wel 70D is betreft het de Canon) is ook vrij oud. Die had ik voor mijn D5100 en was op een gegeven moment vreselijk wat betreft ruis..

Je zou beter naar een D3100/D5100 kunnen kijken (of nieuwer natuurlijk).

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:24

Nicole21 schreef:
De Nikons die je noemt zijn ook vrij oud. De D60 is de voorloper van de D5000 serie waarbij de genoemde D5000 ook alweer vrij achterhaald is, de D70 (ik neem aan dat je die bedoelt, want als het wel 70D is betreft het de Canon) is ook vrij oud. Die had ik voor mijn D5100 en was op een gegeven moment vreselijk wat betreft ruis..

Je zou beter naar een D3100/D5100 kunnen kijken (of nieuwer natuurlijk).

Oeps, ja, het moest D70 zijn! Ik ga weer internet afstruinen naar wat andere, met name nieuwere, camera's!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:42

Maaikevdk schreef:
DShots schreef:

Dus toch door sparen.. Welke zou je kiezen als je tussen de 2e handse moest kiezen?

1100D, de 1300D is net op de markt. Dus je hebt kans ook dat de 1100D gaat zakken in zijn prijs :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:52

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:15

De Nikons die je noemt zijn geen geld meer waard. Dit zijn zeer oude modellen die niet meer mee kunnen met de huidige technieken. De D70 is de voorloper van de D90, die weer werd opgevolgd door de 7000-serie. Alleen de D90 zou ik het nog waard vinden om naar te kijken (budget van max 200).

De D60 is net zo oud, maar nog meer achterhaald.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:42

Ik ben al een tijdje opzoek naar de perfecte camara voor mij en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Ten eerste zou ik wel eens willen weten met welk merk makkelijk te werken is. ik kijk zelf al een tijdje uit op canon maar sta ook zeker open voor anderen merken. Mijn eerste camara zou 2e hands gehaalt worden om zo ook de eerste kneepjes te leren. ik zit niet vast aan een budget want ik ga eerst orienteren.

Welke camara vinden jullie fijn werken en denken jullie dat ook misschien wel handig is voor mij? Ik wil het graag gebruiken Voor dieren maar ook gewoon voor omgeving.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:51

Hoi, zijn hier ook mensen die problemen hebben met scherpstelling bij de 70D? Ik vind het flink tegenvallen.. de kwaliteit foto's die uit mijn 1000D kwamen was nog beter! Heb alle standen geprobeerd, zelf een punt selecteren en ga zo maar door. Maar niks werkt.. vaak onscherpe en fletse foto's. :(