Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xkimmieejj schreef:Maar is het met de 700D wel mogelijk? Of gewoon totaal niet, en krijg ik alsnog die "zwarte" fotos? Binnenbak is zo te horen echt moeilijk! Gewoon voor elke camera
Maaikevdk schreef:Ik zou graag jullie advies willen. Ik heb al een tijdje zitten rondkijken naar camera's, en heb nu de volgende gevonden. Het is niet mijn doel om professionele foto's te maken, gewoon wat leuke kiekjes van de paarden, een keertje van mijn konijnen of de natuur. Ik wil er daarom ook niet heel veel geld aan uitgeven. Nu heb ik de volgende gevonden:
- Canon EOS 1000D (Open box)
- Canon EOS 350D (2e hands, met een canon 28-80mm 1:3.5-5.6 lens)
- Nikon D60 (2e hands, met eventueel een 18-55mm 1:3.5-5.6GII lens, wel een wat hogere prijs, zal ik dan langer voor moeten sparen)
- Olympus E-450 (2e hands, met een 14-42 mm lens)
- Nikon 70D (2e hands, met een 18-70mm lens, zal ik ook wat langer voor moeten sparen)
Welke zouden jullie aanraden? Of moet ik echt nog even een paar maanden door sparen voor een betere camera?
Anoniem schreef:Maaikevdk schreef:Ik zou graag jullie advies willen. Ik heb al een tijdje zitten rondkijken naar camera's, en heb nu de volgende gevonden. Het is niet mijn doel om professionele foto's te maken, gewoon wat leuke kiekjes van de paarden, een keertje van mijn konijnen of de natuur. Ik wil er daarom ook niet heel veel geld aan uitgeven. Nu heb ik de volgende gevonden:
- Canon EOS 1000D (Open box)
- Canon EOS 350D (2e hands, met een canon 28-80mm 1:3.5-5.6 lens)
- Nikon D60 (2e hands, met eventueel een 18-55mm 1:3.5-5.6GII lens, wel een wat hogere prijs, zal ik dan langer voor moeten sparen)
- Olympus E-450 (2e hands, met een 14-42 mm lens)
- Nikon 70D (2e hands, met een 18-70mm lens, zal ik ook wat langer voor moeten sparen)
Welke zouden jullie aanraden? Of moet ik echt nog even een paar maanden door sparen voor een betere camera?
Wat is je budget? Want de 1000D en 350D van canon zijn oude camera's. De 1200D en 1300D zijn niet duur en stukje nieuwerzeker de 1300.
De nikons weer ik even niet hoe oud ze zijn.
Nicole21 schreef:De Nikons die je noemt zijn ook vrij oud. De D60 is de voorloper van de D5000 serie waarbij de genoemde D5000 ook alweer vrij achterhaald is, de D70 (ik neem aan dat je die bedoelt, want als het wel 70D is betreft het de Canon) is ook vrij oud. Die had ik voor mijn D5100 en was op een gegeven moment vreselijk wat betreft ruis..
Je zou beter naar een D3100/D5100 kunnen kijken (of nieuwer natuurlijk).