[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:58

Afbeelding

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:17

Afbeelding

Unleash

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:20

Ik zal morgen mijn foto plaatsen en een bijleespost maken!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 00:21

Ladies and gents, ik zit nu op mijn telefoon... morgenochtend zal ik de lijst plaatsen. Mijn foto is wel gemaakt, maar kan hem nu dus niet plaatsen.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:50

Mooie foto Natasja, hij spreekt meteen doordat je de ogen zo scherp hebt!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:25

Ikke ff niet meer snappen. Deze week kun je toch de hele week weer een nieuwe foto inleveren voor week 45? Vorige week was toch week 44?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:40

Natasja: Mooie foto, hij spreekt meteen doordat je de ogen zo scherp hebt!

Tesseke: foto waarbij je duidelijk kan zien dat het hondje snel gaat. Leuk dat zij 'het beeld in rent'
Ik vind wel dat er nogal veel achtergrond op de foto staat en van mij mocht de hond iets scherper.
Maar dat is meer mijn smaak.

Ash_: ahhh, wat een leukie! Fototechnisch heel mooi, met de wazige achtergrond!
Paard had van mij iets meer richting de lens mogen kijken en ik had de littekens/plekjes in de hals weggewerkt.

Iejoor: ik vind dit wel een aansprekende foto. Doet me denken aan een zuid Europees land, waar men nog veel meer kerksgezind is. Op 1 of andere manier krijg ik wel meteen het gevoel, alsof de foto scheef is. Lastig natuurlijk met al die lijnen en omdat je er niet recht voorstaat, maar ik zou dan toch even wat hebben gesleuteld aan 'dat gevoel'

Lipydo: wauw <3 altijd jaloers op jou foto's. De sfeer is zo pakkend, al zou er iets van fototechnisch commentaar zijn, zie je dat niet eens meer, omdat het hele plaatje gewoon klopt.
Mooi model, de setting klopt gewoon (ook al zou het gewoon in het gemeenteperk in Westwoud kunnen zijn :P )

Sodeletuut: gekke foto... Niet helemaal wat ik normaal van je zie? Persoonlijk zie ik te kort van het paard en teveel rommelige achtergrond.

Jolijn: kun je de foto niet groter plaatsen? Nette foto van een schattige pony!
Ik had iets meer naar achter gaan staan, voor die boom in de zon, nu staan jullie redelijk in de schaduw.De mevrouw had beter op de grond kunnen gaan zitten, ipv in de 'oer-zit' en jij had de foto vanuit nog lager kunnen maken, zodat de pony groot lijkt.

Xiiaoonaa: mooi paard om te fotograferen!
Gek dat hij net lijkt te lopen, met zijn rechtervoorbeen. Ook vind ik iets vreemd aan de kleuren, het contrast is te hoog o.i.d

Ann_pam: erg leuke foto! De kleuren vind ik wel iets gezelligs hebben. Het lijkt wel of de foto scheef is, alsof de pony en het model straks zo links het beeld uitglijden :')
En misschien had twee ogen, van het meisje, nog leuker geweest.

Deviltjh: prachtig oog! Daar moet je wel een foto van maken idd! :j
Echt heel erg jammer van het oogsnotje.... Die had je even weg moeten halen of weg moeten werken

MichieldeM: jouw foto's spreken me altijd erg aan, ook al heb ik totaal geen verstand van motoren of andere voertuigen. De sfeer, een beetje mysterieus, prachtig! Je ziet niet veel op de foto, maar toch genoeg eigenlijk!

Chip: bij deze foto heb ik niet echt een beeld. Wat is het? Bij nadere inspectie denk ik een galwesp-bal op een eikenblad? Fototechnisch prima, mooie herfstkleuren. Misschien had het leuker geweest als de achtergrond erg wazig was geweest?

Kiki: mooie foto! Een echt najaarsgevoel met drogende walnoten. Zo'n foto spreekt mij altijd wel aan, voor bijvoorbeeld een achtergrond of als omslag bij Facebook.

Calice: jij maakt altijd goede foto's, valt me op! Ogenfoto's vind ik lastig, vanuit welk standpunt maak je hem? Dichtbij? Of juist met hoofdstel? Deze spreekt mij wel aan.

Binky: leuk dat hij net zo in de camera kijkt! Jammer dat hij niet helemaal haarscherp is. Ook lijkt de foto nogal bleek.

Tinky12: wauw! Prachtig zeg! De wolk in de zon vind ik iets toevoegen aan de foto. Wel had ik de foto iets rechter gezet, (links iets naar boven.)

Jewemm: ik denk dat als je de foto iets minder van onder had genomen, de gitarist dat beter uit de verf was gekomen(is dat een goeie zin??) je begrijpt me vast....
Nu vraag ik me af wat hij op zijn hoofd heeft? Het lijkt een motorhelm, maar volgens mij is het een lamp boven zijn hoofd. Ik vind de kleuren en scherpte verder goed gelukt. Geen ruis o.i.d

Magda: mooi scherp op je ogen. Je kijkt wel erg worried... Jammer dat je rechteroog (voor de kijkers links) zo krap is gekaderd.

Ismy: prachtige foto! Eigenlijk met simpele middelen een hele sfeer neergezet! Je haar zo over je voorhoofd en de Spaanse Margriet erin geven een hippie sfeer, de strohalmen vind ik bijna lijken op pijlen. Een hippie indiaan dus?
De ongewone compositie spreekt me ook enorm aan +:)+

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:40

Unleash schreef:
Ikke ff niet meer snappen. Deze week kun je toch de hele week weer een nieuwe foto inleveren voor week 45? Vorige week was toch week 44?

Vanaf vandaag begint het inleveren voor deze week. Geen idee welke week het is?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:42

van het oogsnotje geef ik je gelijk,
ze was er net dus wou niet teveel gaan klooien aan het hoofd
ik ga eens kijken of het lukt om het weg te werken :j

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:44

Nefertarie....geen idee wat het is, ik kwam het tegen tijdens de wandeling. De achtergrond zou waziger kunnen.

MichieldeM wat is saturatie ?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:48

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:05

Bedankt voor de feedback. De foto is inderdaad wat scheef, ik had hem al rechter gemaakt, maar hoe meer ik dat doe hoe onscherper hij word?
En het is inderdaad een Zuid-Europees land: Portugal :)

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:58

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:15

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 18:30

Mijn foto van week 45... eindelijk tijd gehad. Ik ga zo de lijst plaatsen van vorige week. We zitten nu in week 46!

Kuifje
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 18:31

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:33

Bedankt voor de feedback. Leuk dat iedereen een eigen smaak en mening heeft hahah!

Wauw bedankt voor de site Lypido. Gaaaaaf!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:30

Hierbij ook mijn tips. Alleen merk ik dat ik het super lastig vind om echt onder woorden te brengen wat ik nou precies van de foto vind. Als ik mijn commentaar teruglees is het echt sucks haha maar hoop dat iemand er iets aan heeft.

Ismy
Wat een prachtige kleuren! Alleen inderdaad zonde dat het gezicht niet scherp is. Verder vind ik de sfeer van de foto wel heel erg fijn.

Magda_90
De emotie komt wel goed over in de foto maar ik denk dat je er met wat meer nabewerking nog een iets sterkere plaat van had kunnen maken. :)

JewEmm
Interessante positie, jammer van het plafond.

Tinky12
Heerlijke zonsopkomt.

Binky
Goede compositie, alleen jammer dat de foto scherpte mist.

Calice
Mooie foto! Weinig op aan te merken. De kleuren passen erg mooi bij elkaar en mooie scherpte!

_Kiki_
Leuk gedaan die foto! Mooie belichting en ik vind het leuk dat de scherpte niet helemaal in het midden van de foto zit. Dat maakt de foto fijn om naar te kijken. :)

Chip
Ik zie niet precies wat het is, haha. Vind de compositie niet heel spannend maar da's persoonlijk misschien. :)

MichieldeM
Leuke belichting, weinig op aan te merken. Stoere foto.

Deviltjh
Het lijkt alsof er wat contrast mist in de foto en wat al eerder gezegd is, jammer van het oogsnotje. Wel erg mooi oogje en ik vind de combinatie met het witte halster qua kleur ook mooi (al is het halster wel deels overbelicht).

Ann_Pam
Lekker dromerig plaatje, leuk gedaan. Ik was alleen zelf wat verder naar achteren gegaan en ik had meer achtergrond meegepakt denk ik zodat het paardje wat verder in de foto komt te staan. Nu staat ie erg op de voorgrond.

XiiaaooNaa
Zoals altijd heerlijke nabewerking. Ik vind jou stijl erg gaaf dus weinig op aan te merken. Ik had alleen de foto liggend genomen denk ik, niet staand. Zo heeft het paard weinig kijkruimte naar links en weinig rug/schoft van rechts.

Jolijnn
Misschien volgende keer de foto wat groter uploaden? Verder schattig moment.

Sodeletuut
Mmmm lekker warm zo onder het solarium. Leuk sfeerplaatje zo.

Lipydo
Wauwieeeee! :D
Echt een mooie, professionele plaat.

Iejoorr
Leuke foto, ik vraag me meteen af wat de mevrouw gaat doen en welk gebouw het is.

Ash_
Nette foto alleen is bij mijn scherm de lucht achter de manen overbelicht. Maar dat kan ook aan mijn laptop liggen! Heb geen gekalibreerd scherm.

Nefetarie
Heerlijk familieplaatje!

tesseke
Super jammer dat de foto niet scherp is want het moment is wel goed!

NatassJa
Mooie foto, weinig commentaar.

Agossie
Leuk bedacht die compostie van achteren. Alleen ligt de scherpte niet over het hele koppie van de hond, de punten van de oren zijn niet zo scherp als de rest van de hond.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:43

Hierbij mijn week 46. Op de een of andere manier is week 45 aan mij voorbij gegaan. :')

Afbeelding

edit: Ohja, ik heb trouwens een afwijking met fotograferen, ik neem altijd teveel ruimte aan de bovenkant. Working on it. :Y)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:34

Ik heb al een paar keer opgemerkt gekregen dat mijn foto's scherpte missen,dit komt denk ik omdat ik ze naar bokt opload via fb..... ik weet niet hoe anders *trekt pruillip*krijg het niet voor elkaar rechtsstreeks via picasa.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:37

Agossie schreef:
Samenvatting van week 45:

binky

Maar dat is niet mijn foto hoor....... :o Er is iets fout gegaan denk ik Agossie?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:15

Agossie
Inderdaad een leuk standpunt, echter vind ik hem ergens nog niet boeiend genoeg. Je ziet te weinig. Ik denk dat een kleiner diafragma in dit geval beter zou werken zodat je in de kijkrichting van de hond meekijkt en ziet wat er in de verte te zien is.

Ann_Pam
Heerlijke foto! Mooi dat het oog van het meisje zo in het licht valt. Mooie toning, eigenlijk niets op aan te merken! Voor perfectie had witte balk voor het huis weg misschien wat rustiger geweest.

Ash_ verzamelt hier
Lekker moment! Jammer van de overbelichte plekken die blauw uitslaan. Het geheel is ook erg flets. Er had ook wat minder ruimte gemogen aan de rechterkant.

binky
Ook een heerlijke foto! Had leuk geweest als de zon precies tussen het dak en de boom gezeten zou hebben.

calice
Kwalitatief een nette foto. Ergens heb ik het idee dat de verhouding wat gek zijn door deze keuze van compositie. Rechterkant van de bakstukken wegcroppen (vierkant maken dus) geeft voor mij al een sterker beeld.

chip
Opzich een leuke vondst, leuke compositie. Ik mis een beetje frisheid/ contrast en toning. Lager standpunt had het geheel meer lucht gegeven.

deviltjh verzamelt hier
Ik dacht eerst: goh, leuk zo dat oog met wit halster! Maar hoe langer ik er naar kijk, hoe meer het witte halster gaat storen. Ook het prutje in het oog stoort me wat. Geheel is wat flets van kleur.

Iejoorr verzamelt hier
Ooooh, maak de foto asjeblieft recht! :D Dan is hij top! Zou in het zwart/wit heel goed doen.

ismy verzamelt hier
Heel mooi Froukje! Fijne toning, plaatsing, styling en blik. Ontzettend jammer van de verkeerde scherpstelling.

JewEmm
Vind hem wel boeiend, maar ook weer niet zo. Er mist wat. Er is geen balans in de foto, maar I like the idea van het donkere gezicht.

Jolijnn
Schattige foto. Best netjes! Let op de plaatsing van het onderwerp: hij staat niet in het midden. Onderin te weinig ruimte net zoals aan de linkerkant.

_Kiki_
Nette foto! Eigenlijk geen commentaar.

lovey_ou
Goed moment, goede plaatsing. Gewoon netjes ook!

magda_90 verzamelt hier
Vind het een mooi zelfportret Magda. Alleen, hoe langer ik er naar kijk, hoe meer je neus gaat opvallen :+

MichieldeM
Hele fijne foto! Goed belicht, lekkere nabewerking. Ik denk dat ik nét ietsje meer had willen zien van de achterkant/ onderkant van de motor.

NatassJa verzamelt hier
Mooie meid, leuk zo van bovenaf. Fris! De compositie is niet heel flatteus voor het model: door het voorhoofd zoveel ruimte te geven oogt het gezicht breder dan het is. Dus onderkant meer ruimte, bovenin minder (langere 'nek' maakt slanker).

Nefertarie verzamelt hier
Ook hier is de compositie het nét niet helemaal. Onderin meer ruimte geven en bovenin minder. Verder hele leuke foto! Licht valt mooi.

Sodeletuut
Nette foto. Geen commentaar :P

tesseke verzamelt hier
Lekker die snelheid er zo in! Kop is mooi scherp. De kleuren zijn wat flets en had wat van de onderkant afgehaald voor de compositie.

Tinky12 verzamelt hier
Huh? Dubbele foto :+

XiiaaooNaa verzamelt hier
Top foto! Heel mooi nabewerkt en de compositie is mooi in balans. +:)+

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:05

Wauw bedankt voor de feedback! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 09:27

OEPS!!! Er is inderdaad iets mis gegaan!
Dìt is de foto van binky! De zonsopkomst is van Tinky12.
Afbeelding

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:02

Hoe kan het dat dit topic de hele tijd verdwijnt uit mijn berichten? -O-
In al mijn stomheid heb ik nu dus weer een hele hoop gemist, ik zal even checken hoeveel weken ik achter loop.