[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:55

Je moet eigenlijk bepalen wat je budget is en dan een lens kopen die daarbij past. In iedere prijsklasse is wel een lens te vinden. Hoe langer je fotografeert des te veeleisender word je en ben je bereid er meer voor te betalen. Die 3 genoemde lenzen zijn echt prima voor hun geld hoor! :)
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 10-11-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:57

@Nouks, sorry, was nog bezig met lezen van de linkjes.

Amyyy

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:00

Het punt is. Er zijn zooo veel objectieven, in elke prijsklasse, en voor iets meer kwaliteit, wil ik ook wel wat meer betalen, maar 500 vind ik een beetje veel. Daarvoor maak ik te weinig foto's en dat vind gewoon zonde. Ik ga nog eens even verder lezen over 55-250 met zonnekap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:05

500 is ook best veel voor een hobby voor een studente. :j
Maar de meerprijs van de 55-250 is t dus iig waar ten opzichte van de 75-300 :j

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:07

Hihi, ja klopt. Nu werk ik niet heel veel en woon ik nog thuis, dan is 500 nog veel ja. Ik kan het wel betalen, maar dat vind ik gewoon zonde omdat ik het niet veel doe. Als je fotoshoots verzorgt voor andere en er dus geld mee verdiend zou ik het er wel voor over hebben. Maar dit durf ik niet :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:08

Mocht je er later toch meer mee willen gaan doen en erop uitgekeken zijn dan lukt het vaak heel goed je lens via Marktplaats te verkopen en iets anders te kopen. Dus die 55-250mm is dan een mooie lens voor een mooie prijs hoor. ;)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:09

Dat is inderdaad ook altijd nog een optie ja!

Die filters zonnekappen zijn eigenlijk best nog een duur grapje! ofja duur duur. 10.000 dat is pas duur, maar in vergelijking met je objectief. Maar ik heb het er wel voor over als ik zo jullie posts lees!

Ik bedoel natuurlijk zonnekap! Oke, ben echt heel blond!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:12

Op de zonnekap hoeft niet perse het merkje Canon op te staan. Vaak zijn de Canon zonnekappen 2 a 3 tientjes en de merkloze die ook passen iets van 10 a 15 euro.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:14

Daar ga ik nu eens op zoeken ja! Voor mijn objectief is eigenlijk helemaal niet zo duur, €16, maar er zijn er ook van €50!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:36

Zonnekap voor de 55-250 zit op 2 tientjes, vind ik nog wel meevallen. Die van de 18-55 is nu 17 euro, meen dat ik daar minder voor betaald heb, maar dat kan de prijzen zijn volgens mij nog steeds aan het stijgen van al dat fotospul. Mijn zonnekap voor mijn 70-300 weet ik niet meer en die van mijn 70-200 zat bij de prijs in, maar dat maag ook wel bij zo'n lens (dat is dus zo'n witte teletoeter, haha), dat hoef je bij goedkope lenzen niet te verwachten :)

Ik ben best wel lomp en ik weet zeker dat mijn zonnekap al aardig wat tikjes voor mij opgevangen heeft. Ik heb trouwens wel (bijna) overal een filter op zitten. De meningen over de voor- en nadelen verschillen dus dat is een persoonlijke keuze. Wel is het zo dat ik aanraad om óf een duur (goed, bv. B+W) filter erop te zetten, of géén filter. Een goedkoop filter komt inderdaad je fotokwaliteit niet ten goede.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:42

Oke, dan haal ik hem eraf! En koop ik voor mijn nieuwe ook geen filter. Voor de 55-250 en 18-55 zijn inderdaad niet duur, maar er zitten er een paar tussen := Die zijn wel flink aan de prijs!

Ik ben eruit dat ik de 55-250 wil, met IS en als het even kan ook met USM. Maar ik kan deze eigenlijk nergens vinden... Bestaan ze eigenlijk wel? En kan het anders ook zonder Usm? Alleen IS?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:51

Alleen IS :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:53

Ja dacht ik al. Oke, ik ga hem morgen denk ik bestellen, met nog 2 zonnekappen. Spannend!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:54

Ik heb dat objectief net een maand geleden door verkocht, prima objectief :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:55

Amyyy schreef:
Oke, dan haal ik hem eraf! En koop ik voor mijn nieuwe ook geen filter. Voor de 55-250 en 18-55 zijn inderdaad niet duur, maar er zitten er een paar tussen := Die zijn wel flink aan de prijs!

Ik ben eruit dat ik de 55-250 wil, met IS en als het even kan ook met USM. Maar ik kan deze eigenlijk nergens vinden... Bestaan ze eigenlijk wel? En kan het anders ook zonder Usm? Alleen IS?

De 55-250 heeft geen USM, maar een gewone scherpstelmotor. Geen echt probleem, houdt in dat hij iets minder snel is met scherpstellen en vooral wat meer geluid maakt bij het scherpstellen. USM zie je niet bij de allergoedkoopste objectieven, is toch een stukje luxe :)
Die IS is belangrijker, zeker omdat het een telelens betreft. Ga je foto's maken van snelle bewegende dingen dan heb je hem niet nodig, maar wanneer je dingen op de foto wil zetten die (bijna) stilstaan dan kan je dankzij de IS met tot 4 stops langere sluitertijden werken dan bij een objectief zonder IS. Prettig als er eigenlijk net niet genoeg licht is bijvoorbeeld.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:56

Amyyy schreef:
Ja dacht ik al. Oke, ik ga hem morgen denk ik bestellen, met nog 2 zonnekappen. Spannend!

Niet in de lach schieten als je je zonnekap voor de 18-55 ziet, lol, ik had echt zoiets van: Is dit álles?! _O- Ik was tot dan toe alleen maar zonnekappen voor telelenzen gewend en die zien er íetsje anders uit :')

Edit: Bij wie ga je bestellen? :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:00

Hahah, ja ik heb hem net ook op de foto gezien!! Ech zon mini dingetje. haha!

Uhm, moet nog even kijken want ik wil eerst het verschil weten tussen type 1 en 2 maar ik kan ze nergens met elkaar vergelijken. Ik zie alleen dat de prijs verschilt!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:02

Amyyy schreef:
Hahah, ja ik heb hem net ook op de foto gezien!! Ech zon mini dingetje. haha!

Uhm, moet nog even kijken want ik wil eerst het verschil weten tussen type 1 en 2 maar ik kan ze nergens met elkaar vergelijken. Ik zie alleen dat de prijs verschilt!

Ik heb net even rond zitten zoeken en het schijnt dat type II vooral verbeterd is op het gebied van prestaties van de beeldstabilisatie. Qua gewone specs zijn ze eigenlijk hetzelfde.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:06

Oke, dankje! Ik zit net ook te denken. Mijn tasjee:( Die gaat dan ook zeker niet meer passen haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:13

Amyyy schreef:
Oke, dankje! Ik zit net ook te denken. Mijn tasjee:( Die gaat dan ook zeker niet meer passen haha!

Ligt er een beetje aan hoe groot je tasje is :+ Ik heb een kleine tas die ik nog bij mijn oude camera had, waar toestel + niet te grote telezoom best in passen. Moet niet proberen toestel met mijn huidige telezoom erin te krijgen, heb nu een rugzak -))
De 55-250 is niet zo groot, maar ligt er helemaal aan hoe groot/klein die tas is natuurlijk.

Ik wilde je trouwens Konijnenberg aanraden, maar zie dat je daar 10 euro verzendkosten betaalt (ik ga er altijd heen, dus bestel nooit via internet bij ze, maar in de winkel goede ervaringen). FOKA is op die drie dingen zo'n 2,50 duurder, maar rekent voor zover ik het begrijp geen verzendkosten. Dan zou je daar dus goedkoper uit zijn.

Heb je niet een fotospeciaalzaak in de buurt waar je het gewoon kan gaan kopen? Vind dat zelf altijd wel zo prettig, heb je ook een aanspreekpunt als er wel iets aan mankeert. :j

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:19

Nee, eigenlijk niks in de buurt, maar ik durf dat wel via internet! Heb het met mijn camera ook gedaan. Konijnenberg heb ik inderdaad ook al gevonden, alleen daar is type 1 niet op voorraad.. Maar ik weet niet zo goed wat verstandiger is, type 1 of 2. Verder had ik nog digi 2u gevonden, en deze was nog iets goedkoper als konijnenberg. Maar ik moet eerst maar eens beslissen of ik 1 of 2 wil. En als jullie zon goede ervaringen hebben met konijnenberg heb ik die paar euro er wel voor over!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:23

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:35

Oh jee ik had helemaal niet gezien dat Konijnenberg hem niet op voorraad had liggen. Vraag me af of ze hem dan weer binnen krijgen, want zie inmiddels steeds meer sites die alleen nog de II hebben, maarja dan ben je wel weer 50 euro verder :=

FOKA heeft hem wel op voorraad, maar als ik die ff snel google zie ik toch ook wel vrij veel negatieve recensies en heb zelf geen ervaring met ze. Digi 2 u ken ik niet, zou je even moeten googlen voor ervaringen dan denk ik.

Ik durf niet te zeggen of dat gaat passen met die tas, ze zeggen zelf camera + 1 standaardlens dus dan zou ik denken van niet, maar ja kan het altijd proberen. Zo'n tas is in ieder geval niet geschikt om je beide lenzen in mee te nemen, dus dat is sowieso misschien niet zo handig...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:42

Haha, neee dat past echt niet! Maar ik kwam ook ergens tegen voor body en een zoomlens. Dus eigenlijk zou het wel moeten passen. En anders heeft mijn oma misschien nog wel een tas ergens liggen. (die doet ook aan fotografie, gezellig samen:))

Foka had ik trouwens ook gezien, die is wel ietsjes duurder, zou eens even kijken voor ervaringen. Ervaringen van digi 2u waren wel goed trouwens.

Wat zou jij eigenlijk doen, type 1 of 2? Scheelt wel 50 euris...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:50

Ikzelf zou voor type I gaan. Gewoon omdat ik wéét van veel mensen hier op Bokt dat het een hele fijn lens en de veranderingen naar type II zijn zo minimaal en specifiek dat ik niet denk dat die voor jou een prijsverschil van 50 euro (is wel 25% duurder he) waard zijn. Kan je van dat geld beter later een fijne passende tas kopen mocht die toch nog niet aanwezig blijken :D

Foka was niet duurder dan Konijnenberg, niet op type I in ieder geval, maar weet het qua ervaringen met hun dus niet. Heb ook even naar die digi2u gekeken, die is wel duurder met zijn Canon zonnekappen, maar biedt wel goedkopere eigen merk kappen, wat misschien voor jou wel een optie is. (Ik ben nogal merk freak vooral met dat soort spul :') ) Ervaringen klinken verder wel goed. :)