[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:02

Agossie schreef:
51! :D Eén minder als vorige week, maar ik mis de inzending van een trouwe inzender. Ik denk dat zij even onmogelijk kan inzenden en ik hoop dat ze er snel weer bij is!

Joey, en jij hebt tot nu toe elke week ingezonden, dus dan heb je een half jaar rond!! *\o/*

En ik ook! *\o/* gaat lekker zo haha. Zelfs als ik binnenkort op kamp ben hoef ik niets te missen :')

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:06

Ik doe dus vanaf week 25 iedere keer mee. Aangezien ik deze week heel druk met school ben en ga week eindje weg. Post ik er nu alvast een van week 25. Wel een die gisteravond gemaakt is.
Afbeelding

Ik zal vanaf volgende week ook echt een foto van die week plaatsen.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:43

Ik ben het gewoon vergeten %)

Week 24
Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 III Canon EOS 1100D
Afbeelding
Ik had het touwtje moeten wegwerken en het paard staat niet in een goede houding.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:06

Mijn feedback! Ben maar tot de helft geraakt, moet zo dadelijk gaan werken :)
Sorry als ik soms misschien hard over kom, zeker niet mijn bedoeling!
Wou trouwens nog eens zeggen: Jeetje, wat is iedereen vooruit gegaan!
Agossie schreef:
De samenvatting van week 24 - 2014:

Agossie verzamelt hier = Nette foto, op het juiste moment geklikt! :)
Asselruiter = Erg mooie foto, ik vind dit soort foto's altijd mooi in zwart-wit.
Bellatrix verzamelt hier = Nette blackfoto, de bles is misschien net iets te overbelicht. Maar dat zal ook wel niet simpel zijn :)
binky = Leuke foto, wat fijn dat hij net even komt piepen! Ik mis een klein beetje scherpte op het hoofdje, maar ik vermoed dat je ook wel serieus zal moeten ingezoomd hebben? Dat zal sowieso wel kwaliteitsverlies geven.
Bumblehorse = Persoonlijk vind ik foto's die met dit perspectief zijn genomen niet erg fijn kijken. Ik mis ook wel wat scherpte bij de ogen. Kleuren zijn wel fijn, en het hondje heeft een leuk snoetje erop zitten!
calice = Wat een fijne foto! Kleuren lekker zacht, vogeltje mooi scherp.
C_estmoi = Ik vind het gevoel in de foto leuk, maar hij toont bij mij op de computer wel wat te groen?
chriske = Ik vind dit persoonlijk niet zo een leuke uitsnede, ik had graag dan wel volledig zijn manen gezien. Kleuren en scherptediepte vind ik wel fijn wegkijken!
CrazyIris = Leuke foto met de druppel er mooi scherp op. Ik blijf er naar kijken met het gevoel dat die druppel ieder moment kan vallen :)
Deetjeeuh = Hmmm, njammie! Super scherpgesteld op de tweede koek, ik zou misschien nog iets meer scherp willen gezien hebben van de 2de koek. Nu lijkt daar het laatste stukje ook van weg te vallen.
Eviii_x = Leuke foto! Mooie, heldere kleuren. Enige minpuntje is dat het paard de ogen dicht heeft, maar daar kan jij niet zo veel aan doen natuurlijk :)
faatxhorse = Leuke foto, en wat een leuke kat! Alleen valt zijn hoofd een beetje donker weg, en is het wat spijtig dat je zijn tweede oog niet ziet.
Fennee = Wat een schattig puppy'tje! Wat mij meteen opvalt, is dat zijn staart er niet volledig op staat. Dat vind ik persoonlijk spijtig. Verder is hij wat overbelicht, vooral aan zijn snoet. Probeer de volgende keer ook wat lager te zitten als je de foto neemt :)
Fenneeee = Wat een lieve foto! De donkere wolken passen er hier wel bij vind ik!
Gub verzamelt hier = Mooie, zachte foto! Dat de achtergrond bij de wesp (bij?) ook roze is, past helemaal!
HeavensLove verzamelt hier = Wauw, super foto! De kleuren zijn zo prachtig, en de sfeer die er in zit... Vind hem toppie!
Irene96 verzamelt hier = Aagh, wat een lieve foto! Het had misschien leuk geweest als de jongen ook de moeder een kus gaf, of als hij dezelfde richting uit keek als moeder. Maar dat is muggenzifterij, want de foto is verder top!
ismy = Deze foto fascineerd me. Meestal zouden vieze koeienkonten me niet zo aantrekken := Maar hier past het totaalplaatje gewoon! De dame die er bij staat, super gewoon!
JewEmm verzamelt hier = Mooie foto, maar ik mis een scherptepunt? Het eerste bloemetje toont wel scherp, maar er is iets (ik kan niet plaatsen wat), dat me ervan weerhoudt om te zeggen dat het 100% klopt... De sfeer vind ik wel leuk hoor!
jilinda = Wat een mooie foto! Kan er niets over zeggen, vind hem erg sprookjesachtig!
Jis_ = Dat vind ik een fijne foto! De poes staat er knap op, kleuren zijn prima! Scherpte lijkt ook helemaal goed te zitten!
Joey = Deze vind ik zo leuk! Je krijgt zo een warm, zomers gevoel ervan. Dat de kat de ogen hier dicht heeft, past bij het plaatje.
Jolandaa_ = Leuke foto, beetje spijtig dat de linkerbloem afgekapt is. Als ik lang naar de foto blijf kijken, krijg je het gevoel dat de lucht erbij is "geplakt". Misschien omdat je zo dicht bij de wolken zit?

k_m

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:20

Oh oliebol, is het al dinsdag? :=

Sorry geen tijd gehad voor commentaar, noch om een foto te kunnen maken!
Camera zelfs niet vastgehad! Baby poesjes die met de fles eten krijgen vergen toch veel tijd!

Hopelijk deze week foto's maken en even ergens een gaatje vinden voor commentaar!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 15:21

BABYPOESJES EN DAN GÉÉN FOTO'S?????????????????????????????? :oo

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:49

I know!!! Zo schandalig van me :n
Maar als ik ze eten heb gegeven slapen ze meteen, en ze zitten in een doos dus wil ze niet wakker maken gewoon voor wat foto's haha! Ze beginnen wat feller te worden dus mss deze week! Ze zijn ook nog maar amper twee weekjes!

Heb snel even doorgewerkt voor de commentaar en voila!
Commentaar week 24!
Agossie: Mooie foto mooi moment! Lijkt zo een lang paard zo met da gestrekt been en dan in die compositie haha!
Asselruiter: Mooie foto! Dat zwart wit past er zeker bij!
Bellatrix: Hele mooie black foto! Echt super gelukt!
Binky: Het vogeltje lijkt hier niet helemaal scherp, wel leuk moment!
Bumblehorse; Lieve foto! Jammer van de schaduw maar is ook vaak moeilijk met enthousiaste hondjes!
calice: Wouw mooie bokeh! Ook gewoon leuke foto, toevallig vogeltje gevonden of kwam die uit een nestje gevallen? :)
C_estmoi: Jammer dat hij een beetje donker is, maar het weer kan je zelf niet maken natuurlijk! Ik had hem iets lager genomen denk ik, maar het is wel een mooi moment!
Chriske: Jammer dat er een stukje van de manen afvalt vanboven! Verder leuke foto!
CrazyIris: Zoals je zelf al aangaf jammer van het over verscherpen,verder is hij wel leuk!
Deetjeuh: ik merk niets van fb kwaliteit hoor! Echt maar een heel klein stukje scherp gesteld, de rest is perfect wazig, ga je daarvoor verder weg staan of net dichterbij?
Eviii_x: Super toffe spontane foto! Met zo een foto zou ik als eigenaar iig heel blij zijn!
Faatxhorse: Vind het jammer van het geschilderde hand eigenlijk! Weet niet wat de bedoeling was van dit thema ofzo? Wel technisch goede foto!
Fennee: schattige foto, maar vergis ik me of heb je al paar weken na elkaar hetzelfde hondje? :) beetje jammer want foto's lijken steeds heel erg op elkaar!
Fenneeee: Hele toffe foto! Misschien mocht ie een beetje lichter in het zwart witte, het zwart komt vrij donker over. Oke dit klinkt raar, snap je wat ik bedoel? :')
Gub: Heel scherp, zelf nog wat verscherpt of niet? leuke kleuren ook met die mooie blauwe achtergrond!
Hanna_94: Leuke foto! jammer van het wazige bruine wat net een beetje over de (aap?) gaat, maar in een dierentuin heb je natuurlijk niet zoveel te zeggen!
Heavenslove: Wouwie super mooie foto! Die blauwe gloed die over het strand hangt past er ook heel goed bij, knap gedaan!
Irene96: Oh leuke foto! Jammer dat het jongetje een beetje afwezig kijkt!
ismy: Mooie foto, dit lijkt me echt zo een portret foto met een verhaal er achter!
JewEmm: Hele mooie foto met die zon links op de achtergrond!
JIlinda: Deze vind ik ook super leuk! Lijkt wel of dit in de studio is? De achtergrond is echt super mooi en de belichting op de bloem valt ook perfect!
Jis_: Ik dacht eers hmm jammer van de achtergrond, maar toen vond ik hem er eigenlijk toch wel bij passen, echt een stalkat! Leuk gedaan.
Joey: Jammer dat de oogjes dicht zijn! Maar ook weer niet want de ogen dicht past wel bij de lichtheid van de foto, lijkt wel of de kat echt geniet van de zon! Hoe zorg jij voor zo een licht effect in de foto, met toch zoveel behoud van de kleuren?
Jolandaa_: Mooi hoor! Maar als reiziger die ik ben wil ik dan weer graag de omgeving zien :'), misschien was het ook leuk geweest om een bloem vooraan en te focussen op de achtergrond!
Kani_ejj: Mooi paard en leuk moment! Jammer dat de voorbenen net wat verstopt zitten achter het gras, maar opzich stoort het niet super hard!
_kiki_: Speciaal! De foto komt licht over, maar toch ook donker. De pony bv lijkt wel in de zon maar de achtergrond is dan weer heel donker! Dat heeft wel iets!
Kimberley23: Stoere foto! Ik had wel iets meer proberen in te zoomen, met een laag f getal, om zo wat meer scherptediepte te creëren!
Kimmms_: Jammer van de vuile (stoel?) als achtergrond!
Laurajoy15: Oooh!!! Wat super schattig, je brengt me op ideetjes voor wanneer mijn 4 poesjes wat groter zijn!
Lipydo: Hele sprekende en spontane foto, echt super knap gedaan!
Lizaa01: Vind het een beetje een droge foto.. persoonlijk spreekt hij me niet echt aan !
Mannonevot: Heb het gevoel dat de bloem die scherp zou moeten zijn niet compleet scherp is? Wel mooie wazige achtergrond!
Marit: heeele mooie foto! Vind trouwens dat jij altijd heel sprekende portretten hebt, echt knap! Zou zo reclame kunnen zijn van tandpasta of make up ofzo! haha
MarijeR: Schattige foto! Ook leuk moment, lijkt echt of hij is opweg naar iets omdat hij zo op het pad staat!
Marjoow: ook blij dat je niet voor nog een oog foto bent gegaan! Zoals agossie al vertelde, beetje ruis maar opzich stoort het idd niet. Het zwart witte maakt voor mij dat het niet stoort, leuk gedaan!
Mb_foto: Wouw! Is dit bewerkt of was de lucht echt zo? gaaf!
monbyou: Vind het beetje jammer van de neusriem met de teugels en hulpteugels, die kan je natuurlijk niet weg toveren maar ik zie liever een paard met zo weinig mogelijk frulletjes op de foto!
Natassja: Mss omdat het meisje zo wit is, maar ik vind de foto zowizo in het geheel wat te wit!
Nefetarie: Ik heb het gevoel dat hij liggend moet staan? Is het een bruidsboeket? Kan niet goed zeggen of ik het nu goed vind dat er maar een stukje scherp is of net niet leuk!
ohmydeem: Jammer dat het oogje net dicht is! Wel leuke foto verder!
Racheel: Hele leuke sfeer, heb je dit bewerkt of was dat natuurlicht? :)
Revanches: Oh wat jammer van die wazige rand die je er rond hebt gezet.. Neemt voor mij heel de sfeer van de foto weg!
Robin_Rikkie: Wat een super vrolijke foto! Schattige hond en ik vind het echt een toffe foto!
Sanne_com: Mooi paard en mooi gebruik gemaakt van de achtergrond!
sdvfoto: Hij is me net wat te donker! Moet echt al goed kijken omdat hij zo donker is.
showteam: Hele gave foto! Is dit met een groothoeklens? Mooi gebruik gemaakt van de (lavendels?)
Sodeletuut: Haha wat een schattig hondje! Mooie omgeving en mooie onscherpe voorgrond ook, goed gedaan!
Suuszels: Opzich leuke foto, had hem wel liever in de zon gezien omdat het over een zomerse bestemming gaat!
tesseke: Ik had hem graag iets lager gezien! Wel speciale foto!
Tinky12: Ik vind het effect dat er opstaat eerlijk gezecht niet zo mooi, ook het logo stoort me enorm sorry!
Ylvy: Leuke foto opzich, jammer wel van het hoofd van het model, heb het gevoel dat het een beetje een vervelende hard geforceerde stijger was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:58

Hanna, bedankt voor je commentaar! Helemaal scherp is toch misschien deels een mening. Ik vond het leuk om het chocoladedeeltjes en een stukje meer nog te accentueren. :)

k_m ik heb daar gewerkt met een 50mm f/1.8 lens. Mijn diafragma heeft denk ik gestaan rond de 2.8/f. De afstand tot de koekjes is dus gewoon zoals op de foto. :P

Nogmaals beide bedankt! :D

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:27

Hondje is inderdaad al vaker langsgekomen! Vaak om en om dus de ene week hondje en andere week weer wat anders puur omdat ik die hondenfoto's verschrikkelijk lastig vind en dus daar veel mee oefen haha! Maar nu maar weer eens wat anders gaan bedenken inderdaad haha.
Ik zal deze week ook even commentaar leveren. En alvast een foto maken voor de week van 22 juni omdat ik dan niet zeker weet of ik foto's kan maken.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:37

Hanna , dat de foto niet helemaal scherp is kan wel kloppen het hokje erg hangt hoog in een boom en mijn camera is niet uitgerust met een telelens ;) dus ik heb moeten croppen? {zo heet dat toch als je wat uitsnijd uit een foto}

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:45

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:24

Bedankt voor het leuke commentaar, haha :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:35

Nog van harte Marit!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:01

Dankjewel! :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:18

ismy schreef:
Bedankt voor de feedback. De foto was inderdaad ook een foto met een verhaal. Een wat vervelend verhaal, mijn doel was om voor school iets fotojournalistieks in te leveren. Het verhaal is hier te vinden: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Vond het al zo een sprekende foto!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:24

Bedankt, goed teken!

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:50

K_m : de lucht was zo :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:00

Mb_foto schreef:
K_m : de lucht was zo :)

Super mooi vast kunnen leggen dan Seg!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:17

k_m was natuurlicht :D

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:36

Tot wanneer was het ook alweer elke keer inleveren?
Maandag avond 20.00 uur? Of dinsdag?
Oepss... ben het al 2 weken vergeten :oo

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:37

Tot maandagavond 22.00.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:38

Dankjewel k_m! Ben zelf ook erg blij met deze foto :j Alleen niet helemaal tevreden over de houding van het paard. Had met net iets meer van voor of van achter willen/moeten nemen. Nu is het net zo half-half.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:40

dank je wel voor feedback :)
ik wil elke keer beginnen, maar heb er de tijd helaas niet voor.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:41

k_m schreef:
JIlinda: Deze vind ik ook super leuk! Lijkt wel of dit in de studio is? De achtergrond is echt super mooi en de belichting op de bloem valt ook perfect!

ik heb geen studio tot mijn beschikking hoor O:) de bloemen staan naast een raam en vanuit de juiste hoek krijg je dus de "tuin" op de achtergrond... van de tuin zie je alleen niet zoveel

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:45

Week 25 :D

Afbeelding