[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:29

De D3200 is van nikon een goede instapcamera uit mijn hoofd :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:35

xniieeenke schreef:
Hey,
Zoals de mensen uit het fotografen hk topic weten zoek ik voor over een tijdje een nieuwe camera.
Het wordt canon of Nikon, van de canon weet ik evt welke ik wil maar wat is van Nikon een goede instap?

Ik denk dat je beter in een winkel kan voelen hoe de body liggen. Zo heb ik echt een hekel aan Nikon en kan ik er niet mee over weg. De knopjes zijn bij een Canon veel makkelijker en vind Nikon qua instellen heel lastig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:36

Nikon is onwijs makkelijk qua instellen :+ O:) Maar inderdaad wat Demi zeg, ga gewoon even naar de winkel om te voelen.

Heb zelf met canon (gehad) en nikon (heb ik nu) gewerkt en zijn beide onwijs goede merken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:37

DShots schreef:
xniieeenke schreef:
Hey,
Zoals de mensen uit het fotografen hk topic weten zoek ik voor over een tijdje een nieuwe camera.
Het wordt canon of Nikon, van de canon weet ik evt welke ik wil maar wat is van Nikon een goede instap?

Ik denk dat je beter in een winkel kan voelen hoe de body liggen. Zo heb ik echt een hekel aan Nikon en kan ik er niet mee over weg. De knopjes zijn bij een Canon veel makkelijker en vind Nikon qua instellen heel lastig :')

En ik heb dat precies andersom! :) Ik kan niets met een Canon, de Nikon is ergonomisch en bedieningstechnisch voor mij de makkelijkere (vriendlief heeft een Canon, een foto van hem maken duurt minuten bij mij).

De 3000-serie van Nikon is de absolute instap, de 5000-serie is net even een tikje mooier en beter. Net waar je gelukkig van wordt.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:40

Foto maken duurt minuten, het is toch klik en je hebt een foto? :')

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:42

Hoi,

Sorry dat ik zomaar binnenvallen kom.. Maar ik zit echt met een vraag,

Wat vinden jullie van de Canon EOS 700D ?? Iemand ervaring mee??

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:42

Ik ga dinsdag even langs de camerawinkel hier in de buurt (10min fietsen of zo) en een proberen maar dat ze me niet een flut ding of heel duur ding laten zien dat ik wel wat richtlijnen heb.
Thanks! :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:44

xniieeenke schreef:
Ik ga dinsdag even langs de camerawinkel hier in de buurt (10min fietsen of zo) en een proberen maar dat ze me niet een flut ding of heel duur ding laten zien dat ik wel wat richtlijnen heb.

Neem wel iemand mee zou ik zeggen, ze willen heel snel iemand wat aansmeren en zeker dure dingen!

Kijk dan richting Canon 1200D en Nikon D3200 :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:52

DShots schreef:

Tegen de tijd dat ik heb uitgevonden waar wat verstopt zit, ben ik echt minuten verder. Ik kan echt niets met een Canon....

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:53

Klopt, ik ben ook niet gek hoor XD
Scheelt dat hier op bokt ook wel wat mensen zitten en ik wel al meer weet dan voor het zoeken.
Aansmeren let ik wel op

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:56

DShots schreef:
xniieeenke schreef:

Neem wel iemand mee zou ik zeggen, ze willen heel snel iemand wat aansmeren en zeker dure dingen!

Kijk dan richting Canon 1200D en Nikon D3200 :)

Van Nikon 3200, 3300 of de 5200, 5300 of 5500 zijn de instappers waarbij de 5000 serie net even mooier en beter is.

Tweedehands zijn de D90 en D7100 ook nog interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:15

xkimmieejj schreef:
Hoi,

Prima camera, :) heb ik gehad en toevallig 2 dagen geleden verkocht.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:42

Anoniem schreef:
xkimmieejj schreef:
Hoi,

Prima camera, :) heb ik gehad en toevallig 2 dagen geleden verkocht.

Ik heb de camera en ben er in combinatie met mijn lens erg blij mee.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:02

maaikemuis schreef:
DShots schreef:

Tegen de tijd dat ik heb uitgevonden waar wat verstopt zit, ben ik echt minuten verder. Ik kan echt niets met een Canon....

Eensgelijks met Nikon. De ISO zit 3 knoppen verder, dat wil je toch direct kunnen aanpassen? Nee, geef mij maar mijn vertrouwde 5DII.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:06

ISO 3 knoppen verder bij Nikon?? Ik druk er eentje in en draai aan een wieltje. Klaar O:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:15

Courses schreef:

Eensgelijks met Nikon. De ISO zit 3 knoppen verder, dat wil je toch direct kunnen aanpassen? Nee, geef mij maar mijn vertrouwde 5DII.[/quote]

De iso heb ik een eigen knopje gegeven waardoor ik hem aan en uit kan zetten met 1 druk op de knop. De hoogte is instelbaar met 1 knopje linksboven.

Bij Canon heb ik enorme problemen met de AF-punten en de witbalans.

Het is net wat fijn in de hand ligt en waar je het trucje mee geleerd hebt.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:52

Peca & horserider22,

Zijn er ook duidelijke nadelen aan deze camera? En is hij goed voor een beginnende hobby fotograaf?

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:43

Voor een beginnende fotograaf is het een prima ding. Ik vond m in het begin wel ingewikkeld, maar dat kon ook komen doordat ik daarvoor met Sony had gewerkt (en dit is heel erg anders). Nu heb ik de camera zelf pas een paar maanden en gebruik ik de camera pas een maandje ofzo (had toen pas genoeg geld voor het kopen van mijn lens), maar bij de meetings die ik afgelopen weken had vond ik het een erg fijne set om mee te werken. Natuurlijk is de camera niet zo geavanceerd als de nieuwere en duurdere modellen, maar ik denk dat ie prima om mee te beginnen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:34

ik zie in canon vs nikon dingen (vergelijken vind 'k wel fijn, ik kies aan het einde wel wat me het beste uit komt) dat de nikons vaak als scherper worden ondervonden. Is dat zo? is het zachte van de canon niet dusdanig erg dat de kwaliteit foetsie is? of dat zelfde met de scherpte van nikon?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:51

xniieeenke schreef:
ik zie in canon vs nikon dingen (vergelijken vind 'k wel fijn, ik kies aan het einde wel wat me het beste uit komt) dat de nikons vaak als scherper worden ondervonden. Is dat zo? is het zachte van de canon niet dusdanig erg dat de kwaliteit foetsie is? of dat zelfde met de scherpte van nikon?

Mijn Canon (70D) is retescherp :D Maar dat heeft ook wel te maken met wat voor glas er op zit, en ik heb nog nooit met Nikon gewerkt, dus zou niet weten hoe het daar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:56

xkimmieejj schreef:
[naam] & horserider22,

Zijn er ook duidelijke nadelen aan deze camera? En is hij goed voor een beginnende hobby fotograaf?

Voor een beginnende fotograaf is hij Prima.Ik schoot gelijk in de M stand al mijn fotos en dat is zeker goed te doen. Je kan er redelijk een tijdje mee fotograferen (ik wilde alleen al zelf snel meer en dus binnen half jaar full frame gekocht) :Y)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:24

xniieeenke schreef:

Dat heeft volledig te maken met de lens die je voor je body knoopt. Lenzen maken of breken een foto.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:17

Anoniem schreef:
Voor een beginnende fotograaf is hij Prima.Ik schoot gelijk in de M stand al mijn fotos en dat is zeker goed te doen. Je kan er redelijk een tijdje mee fotograferen (ik wilde alleen al zelf snel meer en dus binnen half jaar full frame gekocht) :Y)

horserider22 schreef:
Voor een beginnende fotograaf is het een prima ding. Ik vond m in het begin wel ingewikkeld, maar dat kon ook komen doordat ik daarvoor met Sony had gewerkt (en dit is heel erg anders). Nu heb ik de camera zelf pas een paar maanden en gebruik ik de camera pas een maandje ofzo (had toen pas genoeg geld voor het kopen van mijn lens), maar bij de meetings die ik afgelopen weken had vond ik het een erg fijne set om mee te werken. Natuurlijk is de camera niet zo geavanceerd als de nieuwere en duurdere modellen, maar ik denk dat ie prima om mee te beginnen.

Okee dat is fijn om te horen, en ik wil de overstap nu ook maken van Sony A330 naar Canon EOS 700D.. Want met de Sony zit ik gewoon vast. Sommige dingen kan de camera zelf niet eens aan, en dat beperkt me heeel erg.

We heb ik de camera van de ouders van mijn vriend ooit mee mogen werken, hun hebben de Canon EOS 70D. En wat me opviel is dat hij onwijs zwaar is tegenover mijn Sony, en je hebt hem sneller door dan de Sony vind ik, opknoopt het gemak van het toutch schermpje.

En ik vind het nogal spannend om eenneerste eige camera te kopen, en ik wil er wel verder mee komen dan die ik nu heb. Want die heeft al meerdere malen bijna het raam uit mogen vliegen. Want een donkere Manege kan de camera ongeacht de lens gewoon niet aan. Dus dat is best vervelend! Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:43

De 70D is een stuk beter dan de 700D en de Sony die je hebt. Vandaar dat hij ook zwaarder is, zit meer in :)

Wat is je budget als ik vragen mag?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:01

Je moet misschien ook niet teveel verwachten met binnenbakselen. Sommige binnenbakken zijn zo donker dat je er zelfs met een voelvreempje en lichtsterk glas geen fatsoenlijke foto's kunt trekken... :=

De 750D is mss ook nog een leuke optie. Hou er rekening mee dat je ook geld moet investeren voor een objectief dat geschikt is voor de paarden. Liever iets meer geld uitgeven aan een objectief dan aan een body.