De Nikon staat wel redelijk bekend om een wat onrustige bokeh.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:- Het enige verschil is dat de autofocus door een DC- in plaats van een USM-motor wordt aangedreven.
- In plaats van een USM, is dit objectief echter voorzien van een micromotor.
Bagheera_206 schreef:Is een 2e hands Canon EF-S 55-250mm IS misschien geen optie?
Tenzij je natuurlijk de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Mk2
hebt.
Die 70-300mm L ga je daarna vast ook nog vaker gebruiken als je meer mm's nodig hebt en niet wilt zeulen met je 70-200mm.
Dan zijn er nog voldoende andere opties, maar gezien je gebruik is dit denk ik een leuke lens.
Wat de zonnekap betreft, lees dit eens door: http://hobby-en-overige.infonu.nl/fotog ... uiken.html
Als je op zoek bent naar een budget-objectief raden we eigenlijk altijd de EF-S 55-250 aan (ca 200 euro), heb je meer budget dan zou misschien de 70-200 F4.0L een prachtige optie zijn. Hoe dan ook zou ik je aanraden gewoon eens de laatste 5 tot 10 pagina's van dit topic door te lezen, dan kom je al genoeg info tegen. Amyyy schreef:Dankje voor de link, ga nu even lezen! Ik had ook van iemand de 70-300 aangeraden gekregen. Zou jij die niet aanraden?
Alleen is de 70-300 alweer een budgetstapje hoger dan de 55-250 en de meeste mensen die hier komen met een verhaal zoals het jouwe vinden de prijs van die 55-250 (ff over de 200 euro) al best pittig, dus ik begin niet meteen meer over duurdere lenzen
Wel is het zo dat als je je de 70-300 IS USM overweegt je misschien ook de 70-200 F4 (non is) (die Nouks noemt) zou moeten overwegen, die is nog iets duurder maar dan heb je wel een L serie en dus héle leuke lens te pakken.
) en zonnekappen: daarover is ook al een boel geschreven. Lijstje leerzame posts:
. Oh, ik ben er ondertussen achter dat dit staat voor Ultra Sonic Motor. Dan snap ik het nog niet. Ook kom ik deze tegen Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS II (new). Maar die is dan weer 250 euro. en waar staat dan de EF-s voor? 
De 70-300 is beter (en duurder).
Amyyy schreef:Oke, heel erg bedankt allemaal! Als het EF-S is is het dus niet erg want ik heb een 1000D. Dus jullie raden mij aan om er een te kopen met usm en is. IS heb ik nu ook en volgens mij vind ik het wel handig, heb het altijd aan staan. Ik ga even kijken of ik de 1e versie kan vinden van de 55-250 en wat het verschil is. En hoeveel is het verschil dan tussen 250 en 300? Is dit een groot gemis, of juist helemaal niet?
Citaat:En filters? Doen of niet? Ik heb bij die van mij nu wel een filter er bij zitten, maar heeft hij wel nut? Of niet? Beeinvloed het de foto's negatief? En kan ik hem er beter af halen? Want ik heb hier het een en ander gelezen dat je beter een goede dure kunt kopen en hem er anders beter af halen, omdat het glas van het objectief zelf ook heel hard is? Ik ga me even wat verdiepen in 55-250.

Citaat:Owja, wat is een L serie lens?