De Nikon staat wel redelijk bekend om een wat onrustige bokeh.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:- Het enige verschil is dat de autofocus door een DC- in plaats van een USM-motor wordt aangedreven.
- In plaats van een USM, is dit objectief echter voorzien van een micromotor.
Bagheera_206 schreef:Is een 2e hands Canon EF-S 55-250mm IS misschien geen optie?
Amyyy schreef:Dankje voor de link, ga nu even lezen! Ik had ook van iemand de 70-300 aangeraden gekregen. Zou jij die niet aanraden?
Amyyy schreef:Oke, heel erg bedankt allemaal! Als het EF-S is is het dus niet erg want ik heb een 1000D. Dus jullie raden mij aan om er een te kopen met usm en is. IS heb ik nu ook en volgens mij vind ik het wel handig, heb het altijd aan staan. Ik ga even kijken of ik de 1e versie kan vinden van de 55-250 en wat het verschil is. En hoeveel is het verschil dan tussen 250 en 300? Is dit een groot gemis, of juist helemaal niet?
Citaat:En filters? Doen of niet? Ik heb bij die van mij nu wel een filter er bij zitten, maar heeft hij wel nut? Of niet? Beeinvloed het de foto's negatief? En kan ik hem er beter af halen? Want ik heb hier het een en ander gelezen dat je beter een goede dure kunt kopen en hem er anders beter af halen, omdat het glas van het objectief zelf ook heel hard is? Ik ga me even wat verdiepen in 55-250.
Citaat:Owja, wat is een L serie lens?