Hoi allemaal,
Ik breek stiekem even binnen in dit topic.
Ik ben een fanatiek hobbyfotograaf met hier en daar wat serieuzere dingen zoals bruiloften. Op dit moment heb ik een Pentax K10D, met gewoon kitlensje en voorheen een 50-200 lens. Deze is kapotgevallen toen er met een shoot met honden eentje enthousiast tegen me aansprong. Ook mijn body is toen gevallen, resultaat is een barst in de body.. Ik heb toen op aanraden van de camerazaak-meneer een Sigma 18-200 lens erop gekocht. Helaas is óf mijn body niet goed meer door het vallen, of de lens communiceerd toch niet voldoende met mijn camera. Het ding is nu ruim 3 jaar oud en omdat ik volgend jaar het fotograferen weer meer op wil gaan pakken (dit jaar is het door omstandigheden een beetje erbij ingeschoten

) wil ik gaan rondkijken voor een nieuwe camera.
Ik ben er eigenlijk al over uit dat het een Canon moet worden, heb gekeken naar de 500D en de 1000D. Ik wil er graag een 50-200 lens bij, die 2-in-1 lens is me niet goed bevallen

Mijn K10D is alleen maar handmatig of half automaat in te stellen. Standaard portretstandjes oid staan er niet op. Opzich niet erg, maar ik ben erachter (niet nu na 3 jaar pas hoor, al een tijdje) dat deze camera wellicht tot net te ingewikkeld voor me is. Bovendien is de body behoorlijk zwaar en zou ik doordat mijn schouder niet goed is graag een wat lichtere camera willen hebben.
Ik fotografeer dus echt voor de hobby, veel paarden en een aantal serieuzere opdrachten (bruiloft, foto's van mensen etc) per jaar erbij. Het moet dus wel goede kwaliteit zijn maar ik wil er eigenlijk zo'n 600 max aan uitgeven.
Wat zou volgens jullie bij mijn wensen/eisen passen en hoe zijn jullie ervaringen met de Canon camera's?? (ik sta absoluut open voor suggesties van andere merken!)
Ben heel benieuwd! Ik ga ook zeker nog even de voorbeeldtopic's doorspitten van camera's die me aanspreken!