Ik ga proberen wat positieve kritiek te geven in de hoop dat anderen dat ook gaan doen, ik ben er niet zo goed in maar eerlijk gezegd vind ik het best saai om elke week een foto te plaatsen en verder niks.....
Agossie: Leuke actiefoto, ik zou de heg wel rechtzetten en de hond misschien minder centraal.
Ann Pam: Leuke foto, hij lijkt niet helemaal scherp.
Ash_: Mooie foto.
Binkie: Mooie foto.
Calice: Leuke foto, ik zou wel het hekwerk rechtzetten.
Iejoorr: Leuke foto, iets meer ruimte boven had ik mooier gevonden.
Ismy: Mooi, niets op aan te merken.
Jolijn: Leuke foto.
Lipydo: Boeiende foto.
Magda_90: Leuk gedaan.
MichieldeM: Mooi.
NatassJa: Mooie foto.
Nefertarie: Mooie foto van een schattig kindje.
Savira: Leuke foto.
Sodeletuut: Erg mooi, leuke compositie, de blik in de ogen raakt me.
Tesseke: Mooie rustige foto.
Tinky12: Mooie foto, ik hou hier wel van.
Unleash: Mooie foto, ik zou misschien een stukje van de onderkant afgehaald hebben.
Jaaaaaaaaaaaaaa!! Commentaar!!! Eindelijk weer iemand die het doet. Weet je wat? Ik ga ook kijken! Overigens, De heg is een hoek! Waar het donkere ophoudt, begint een hek die loodrecht op de heg staat. Ik snap dus de verwarring, maar geef je ook gelijk. Hij had iets meer horizontaal gekund.
binky
Geplaatst: 06-11-13 22:46
[quote="chip"]Ik ga proberen wat positieve kritiek te geven in de hoop dat anderen dat ook gaan doen, ik ben er niet zo goed in maar eerlijk gezegd vind ik het best saai om elke week een foto te plaatsen en verder niks.....
Eigenlijk heb je gelijk , het is wel zo leuk als er ook wat over de foto's gezegd word door de anderen.
Dus ook ga het proberen:
Agossie : heerlijke foto zijn energie spat er af.
Ann Pam: Boeiende foto,ik vind het jammer dat niet beide voeten scherp zijn
Ash_ : Helemaal mijn smaak,het is dat ik geen geboortekaartje meer nodig heb
Calice: Mooie fjordekop,sprekend!
Iejoorr :Ik heb met verwondering zitten kijken, het is alsof de gans danst! Geweldig!
Ismy it komt op mij heeeel professioneel over,als of het uit een mode blad komt.
Jolijn:Je hebt zijn lieve blik goed vastgelegd
Lipydo: Een vreemde foto,maar wel een waar ik steeds weer op terug kom om te kijken hoe het nou is......
Madga_90:Knap dat je een cactus tot kunststuk kan maken.
MichieldeM:Ik zag pas wat het was toen ik hem groot bekeek,mooi!
NatassJa:Ik vind het model een beetje moeilijk kijken.....verders wel mooi zacht.
Nefertarie: Mooie foto zeker ook met dat kant...
Savira:Moet je maar net zien,maar jij zag het,grappig!
Sodeletuut:Ik vind hem "onthoofd" maar wel lief!
Tesseke: Mooi gedaan de aandacht ligt precies op het goede punt.
Tinky12: Sfeerplaatje...
Unleash:Leuk ,het lijkt net als of hij een bloemetje in zijn mondhoek heeft zitten maar ik gok dat dat een kwastje van het halster is?
Zoals eerder in het topic doe ik alleen de foto’s waar ik opbouwende commentaar op heb. Als je er dus niet bij staat, is de foto in mijn ogen gewoon goed! Ook is dit mijn persoonlijke smaak. Die kan heel anders zijn dan een heleboel anderen, maar ik hoop natuurlijk dat mijn opmerkingen een positieve indruk achterlaten.
Ann_Pam Erg mooie compositie, maar ik zou het zelf iets lichter wat mooier vinden denk ik. Kwestie van smaak. Overigens denk ik wel dat je histogrammen eerder aangeven dat er iets overbelicht is en niet onderbelicht, maar dat kan komen door de reflectie van het licht op het water.
Ash_ Ook mooie compositie en gespeeld met kleur en zwart/wit. Wat ik dus zelf erg krachtig vind in de foto is de schaduw op de muur die diepte aan de foto geeft. Persoonlijk zou ik hem iets minder close up doen en misschien de schoentjes anders neerzetten, of niet helemaal in het midden. (moet ik nodig zeggen met een hond die midden in de foto staat… )
binky Deze compositie vind ik ook prachtig. Ondanks dat de voetjes ver uit het midden staan, zijn ze wel het eerste dat je ziet. Mooi. Klopt het dat de foto erg korrelig is? Ook lijkt het dat je de foto flink bewerkt heb, wat ik met name zie bij de wijsvinger die overgaat in de hand. Daar lijkt een lichte streep boven te staan of zo…
calice Mooi alert koppie van je nieuwe aanwinst, goed belicht, mooie focus en compositie, maar niet horizontaal. (ja, komt ze weer… zelfde fout als ik! )
chip Ja! Mooi!! De horizon LIJKT niet helemaal goed, maar doordat de bomenrij naar achteren gaat en niet horizontaal in de foto, is de foto wel horizontaal in mijn ogen. Het stoort mij ook totaal niet in de eerste instantie. Prachtige compositie, mooie belichting, wel jammer dat het lijfje van de hond nèt in de schaduw valt.. Met flits met bouncer had dat misschien mooier kunnen zijn, maar je moet roeien met de riemen die je hebt op dat moment. Mooie plaat! Die kan aan de muur bij de eigenaar van de hond.
Iejoorr Mooi scherp en mooi belicht! Wat ik wel iets jammer vind is dat de foto iets te krap is uitgesneden. Ook jammer dat hij net van je weg loopt en niet naar je toe komt. (al snap ik dat je dat liever niet doet bij een gans. Het zijn geen schatjes!)
ismy Eigenlijk niets over te zeggen, behalve dat ik het persoonlijk jammer vind dat je nèt dat bovenste topje van haar hoofd er niet op staat. Verder zou het voor mij zo een reclamefoto voor de jas kunnen zijn.
Jolijnn Volgens mij stond je heel dichtbij het paard en heb je uitgezoomd, toch? Jammer dat het onderwerp niet helemaal scherp is. Ook zou ik volgende keer bij zo’n foto iets lager gaan staan en proberen het lijf er helemaal niet, of alleen de bovenlijn van de rug erop. Belichting is goed, maar let goed op waar de zon staat. Door de schaduw op het hoofd lijkt het nu net of hij zijn rechteroog mist… Volgende keer is het misschien een idee om de zon in je rug te hebben (let wel op je eigen schaduw), iets verder weg van het paard en iets lager dan het hoofd gaan staan als je de foto neemt?
Lipydo De sfeer vind ik, net als eigenlijk bij al jouw foto’s, prachtig. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat het onderwerp precies in het midden staat en dat het niet scherp lijkt. Ook jammer dat je haar in je gezicht komt door de wind. De sfeer is prachtig. Pakkend!
lovey_ou Ja! Hij doet het! Hele mooie foto! Persoonlijk zou ik iets anders uitsnijden (iets minder lucht en iets meer paard en bij paard en ruiter iets minder krap), maar wow!! Geweldig scherp en prachtig belicht met mooie compositie! Paard en ruiter kijken dezelfde kant op. Super!
MichieldeM Wat ik moeilijk vind bij deze foto is dat hij me wat wazig lijkt en er zit geen diepte in. Hij is “plat”. Snap je? Dit is het gevoel dat ik persoonlijk krijg bij de foto. De foto boeit mij niet dat ik er weer naar wil kijken. Wèl denk ik dat het een prachtige foto kan zijn voor bijvoorbeeld een muur van een receptie in een luxe kantoorgebouw, zodat je je in een bos waant.
savira Wat jammer dat het oog niet scherp is!! Ik vind namelijk de spiegeling in het oog prachtig en als dat scherp was geweest was het een top foto! Ik weet niet wat je bedoeling was met de foto, maar die spiegeling is het eerste dat ik zie. Verder is de foto nergens scherp. (Mijn foto ook niet, weet ik… was een gepoogde actiefoto, maar mijn hond was zo razendsnel!)
tesseke Het enige dat ik graag zou zien is iets “fleuriger”. Iets lichter, helderheid omhoog, en iets meer contrast. Kijk naar de foto van Magda. Die heeft een hele heldere foto en ik denk dat iets meer helderheid in jouw foto hem veel meer doet opvallen. Mooie compositie, hoor!
Tinky12 Het is al een oudere foto, maar toch iets zeggen… Wat ik jammer vind is dat je tegen een donkere deur aan kijkt. Het zou een heel mooi en nostalgisch hoekje kunnen zijn, maar die deur neemt de ‘fris- en vrolijkheid” er een beetje weg, snap je? Hij maakt het hoekje minder knus, in mijn ogen.
unleash Prachtige foto! Mooie compositie, mooie belichting. Misschien nèt iets te krap uitgesneden, maar ik vind het niet storend. Wel jammer van het fel gekleurde touwhalster, maar dat is persoonlijke smaak. Ik vind het een hele chique pony en had zelf een simpel zwart touw- of lederen halster mooier gevonden. Dan trek je meer de aandacht naar de pony en niet, zoals nu, meteen naar het halster.
Ohhhhh ik ben Chip vergeten hoe kan dat nou want die foto vond ik juist het meeste hebben :Een klein hondje wat hier door houding en oog opslag mega word getoond.Prachtig!
Agossie, ja de foto is korrelig ,niet zuiver en bewerkt het is nl een heel klein stukje uit een foto waar en de moeder opstaan en haar kat {over 1 van de voetjes loopt zelfs een snorhaar } Mijn bedoeling was om de voetjes te laten opvallen vandaar die in kleur en de rest zwart/wit.
chip
Geplaatst: 06-11-13 23:25
Dankjewel !
Agossie, je hebt wel gelijk, de horizon is/oogt scheef, ik vond het lastig omdat het stukje horizon links weer op lijkt te lopen, geeft een beetje een hol affect.
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 23:26
binky: Ah! Dat is dus dat wit achtige streepje over het voetje!! Een snorhaar!!
chip: ik vind hem echt super, die foto. Compositie is echt geweldig. Inderdaad wat binky zegt, de hond lijkt gigantisch, terwijl hij waarschijnlijk zo onder mijn pup door kan lopen (die is in een groeispurt...)
oh jippie! Eindelijk weer commentaar, erg leuk! Daar houd ik van! Ik baal enorm dat ik altijd zo krap in mijn tijd zit, ik zal dit weekend proberen wat feedback te geven. Ik plan hier wel even een uurtje voor Ik vind het zelf namelijk ook heel fijn!
Ik snap je weer! Ik denk dat het komt omdat ik misschien iets te veel soften skin heb gebruikt bij mijn gezicht
JewEmm
Geplaatst: 09-11-13 20:21
Hoi! Wat een ontzettend goed idee om zo jezelf uit te dagen. Ik wil daarom ook graag meedoen, maar voor ik m'n 1e foto hier laat zien zal ik ff wat over mezelf vertellen. Ik fotografeer nu zo'n 3 jaar echt actief. Tot vorig jaar was het vooral natuur en af en toe mn eigen paard. Tegenwoordig ga ik ook af en toe naar evenementen of maak ik foto's van muzikale optredens. Dus... Hier mijn foto voor week 45. En dan gelijk iets wat niet helemaal mijn stijl is, maar vond m wel tof geworden. Irene
Tinky12
Geplaatst: 09-11-13 22:55
Hier mijn week 45
Zonsopkomst vanmorgen...
Mensen hebben weer commentaar geleverd...dank jullie wel
Agossie...had de deur ook liever open gehad maar vond onbeleefd om de deur zomaar open te doen
binky
Geplaatst: 10-11-13 10:56
Niet veel gedaan met mijn camera maar wel weer een torenvalkje gespot in en om de tuin dus voor deze week: