Bovendien kunnen filters veel ongewenste flares produceren bij tegenlicht.
Nee, ik blijf erbij, als een UV-filter zo fantastisch nuttig was had Canon (of welk merk dan ook) 'm er zelf wel voor gezet...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:@Marleentje: zelf ben ik geen voorstander van UV-filters. Ze hebben geen fotografisch nut meer en als bescherming zou ik ze persoonlijk liever niet gebruiken. Een frontlens is erg hard, in tegenstelling tot de meeste filters. Als je filter dan eens barst door een ongelukje heb je glasscherven op je frontlens... Nee dank je wel
Nee, ik blijf erbij, als een UV-filter zo fantastisch nuttig was had Canon (of welk merk dan ook) 'm er zelf wel voor gezet...
Nouks schreef:Limoen schreef:Ik heb nu een 1000D maar ben toe aan een nieuwe body.
Ik wil een Canon. Deze moet beter presteren qua ruis dan de 1000D, snel met RAW en verder goed top presteren![]()
Het liefst onder de 1500,-
Iemand tips?
Wat voor objectieven heb je? En wat vind je zo verschrikkelijk aan de ruis van een 1000D? Die camera heeft een nette sensor hoor
Nouks schreef:@Marleentje: zelf ben ik geen voorstander van UV-filters. Ze hebben geen fotografisch nut meer en als bescherming zou ik ze persoonlijk liever niet gebruiken. Een frontlens is erg hard, in tegenstelling tot de meeste filters. Als je filter dan eens barst door een ongelukje heb je glasscherven op je frontlens... Nee dank je wel
Nouks schreef:...maar volgens mij neigt Limoen sterk naar nieuw, toch?Ik ben heel erg geneigd om je een upgrade naar een 40D aan te raden. Zelfde sensor als de 1000D, maar veel meer camera. En niet zo duur. Kun je wellicht voor een stukje van het overige budget jezelf nog trakteren op een mooi objectief oid.
Nouks schreef:Een 18-55IS produceert banketstaaf genoeg meer detail op een 7D dan m'n 24-70, alleen het contrast is matig. 7D heeft een makkelijkere sensor dan de 50D: je zal met de meeste objectieven die op 't randje zijn meer resolutie meten (en terugzien) uit een 7D dan uit een 50D.Ik denk eigenlijk niet dat de 18-55 en 50mm ook maar enigszins overeind blijven met de 7D. Dat zou aanschaf van een 7D betekenen, plus upgrade van twee objectieven, en vervolgens ben ik ook nieuwsgierig of Limoen een beetje een sterke computer heeft die die onwijs lompe bestanden een beetje trekt? Anders mag ze direct op termijn ook nog de aanschaf van een nieuwe computer incalculeren.
Nouks schreef:Klopt, dat is idd persoonlijk. Ik heb met name voor de 50D gekozen ivm de bediening en de verwachting dat de 40D ook wel een keer uit CPS zal verdwijnen nu de 60D er is.Ik snap natuurlijk dat nieuw de voorkeur heeft, dat is voor mij ook een dilemma geweest. Maar ik heb *persoonlijk* liever een (weinig gebruikte en goedkopere) 40D (die bovendien meer mijn voorkeur heeft qua body) dan een nieuwe body die me eigenlijk niet naar mijn smaak is
Nouks schreef:Ik edit vrolijk met je meeEdit (Kevin als jij blijft bewerken doe ik dat ook hoor) wat 50D betreft ga ik mee met Kevin. Het is een totaal *andere* ruis. De 50D geeft an sich een nette ISO 3200, maar ik vind persoonlijk de beelden van een 1000/400/40D een mooier en bewerkbaarder ruisje hebben dan de 500D en 50D.
Nouks schreef:Maar nu geldt dus wel: 2 supported bodies, 3 L-objectieven. Ongeacht hoe en wat verder. Als je twee 1Ds3's hebt maar alleen maar USM-primes hebt omdat je de lichtsterkte nu eenmaal nodig hebt, heb je gewoon pech. Systeem zegt dan "je komt niet in aanmerking" en er is verder geen discussie mogelijk. Heb je 2 40D's (totaal ca 800 euro) en een aantal F4.0L zooms, ben je goedkoper uit maar wel welkom bij CPS.
Daarom vind ik 't systeem ook zo scheef... Maar goed... Daar hadden we het niet over
_Rapido_ schreef:Okee, dus hoe hoger het getal, hoe sneller de sluitertijd is?
xxhenrieke schreef:bokkers!
daar ben ik weer!
ik ga waarschijnlijk kopen:
Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 + 75-300 III
ik ga foto's maken in een binnenbak, want we hebben geen buitenbak.
is dit een goede lens?
iemand foto's met een canon eos 1000d in de binnenbak?
xxxxxxxxxxxxxx.
alvast bedankt.