Ik zat daarnet rustig in de zetel mijn mails te bekijken toen ik opeens een megaharde klap hoorde.
Ik schrok me een bult, ging gaan kijken in de keuken en zag dat m'n rugzak waar m'n camera + lenzen inzitten op de grond lag.
De rugzak was blijkbaar zomaar van tafel gevallen (wat ik echter echt heel raar vindt :s ). 'Gelukkig' viel m'n rugzak niet recht op de stenen vloer, maar viel ze op het kussen van onze hond.. (hond was buiten toen het gebeurde dus weet totaal niet hoe mijn rugzak zomaar van tafel kan vallen, hij stond nochtans niet op de rand van de tafel.. ik snap het niet

Nuja, rugzak was natuurlijk niet helemaal dicht.. dus mijn body en basislens lagen op het kussen uit de rugzak dus.
Aan de body is er op het eerste zicht niet iets. Maar de lens (Nikkor 18-105mm) is dus kapot

De vatting van de lens komt precies naar boven (geplooid). Ook het deel erboven waar die puntjes zitten die je in je body moet klikken is gekromt.
Vorige week was ik met deze lens aan het fotograferen. Toen ik inzoomde en uitzoomde voelde ik dat dit redelijk stroef verliep. Na beter te kijken zag ik dat de ring die naar voor en achter lijkt te schuiven wanneer je inzoomt/uitzoomt problemen gaf.
Ik ging de lens dus sowieso opsturen om dit te laten bekijken en eventueel te laten herstellen... De lens valt nog onder garantie (4jaar garantie op genomen). Ik weet dat 'het laten vallen van de lens' niet onder garantie valt, dus volgens mij heeft het geen enige zin meer dat ik hem nog opstuur 'onder garantie'. Zal waarschijnlijk sowieso de volle pot moeten betalen als ik hem wil laten herstellen.
De vraag is nu natuurlijk, is het wel de moeite dat ik de lens laat herstellen? Volgens mij kan ik misschien gewoon beter uitkijken voor een nieuwe (of 2e hands) basislens aangezien de kosten waarschijnlijk vrij hoog kunnen oplopen

Ik heb nog een andere lens (Sigma 70-300). Daarnet een paar foto's getrokken om te kijken of hij wel nog scherpstelt. Alles lijkt in orde te zijn daarmee. Maar misschien laat ik de body toch ook best eens controleren? Met de andere lens is niets aan de hand.
Ik baal echt enorm! En ik snap nog altijd niet hoe mijn rugzak zomaar van de tafel is kunnen vallen!