Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:31

R_emkee schreef:
Wauw die dat veulen en die hond zijn gaaf geworden ;)

Die pony is ook tof ! Maar minder mijn ding hihi ieder zijn ding gelukkig!

een voor en na van mij :D
Voor
[ [url=m/Hs0GcH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na
[ [url=m/Y79I1U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor
[ [url=m/syoSDY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na
[ [url=m/VRm33R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor
[ [url=m/CrtKfH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na
[ [url=m/MseHeX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij de eerste foto vind ik de before eigenlijk mooier. Bij de after zijn de stukjes witte vacht nu overbelicht, je raakt vooral het detail in het pootje helemaal kwijt. De ogen knallen er wel mooi uit!
Is ook wel een beetje hetzelfde verhaal bij de tweede foto, bijvoorbeeld bij de snorharen.

Derde foto vind ik wel heel leuk! Naar mijn smaak net iets te licht, maar wel mooi opgeknapt!

Loeky01
Berichten: 7322
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:53

Janinevv schreef:
katja_silke schreef:
Eigenlijk moet deze vraag gesteld wordn in het fotobewerkingstopic, maar hier kan je hem vinden! :)
https://www.adobe.com/nl/creativecloud/ ... 9&mv=other


Ja dat is lidmaatschap, ik wil hem liever gelijk kopen :D

Maar bedankt en ik wist niet dat dat topic bestond

CC kan je niet direct kopen. Dat is een andere opzet van Adobe

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:55


Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:47


katja_silke

Berichten: 367
Geregistreerd: 22-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:11

Voor

Afbeelding

Na
Afbeelding
Even een snelle bewerking, was voor persoonlijk gebruik (is een vriendin met mijn pony) dus heb er niet heel veel aan gedaan :)

Boktupload :)

R_emkee

Berichten: 3464
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:21

Thankss ninaphilo ;)

ik zag idd wat je bedoelde met dat pootje ;) viel op de pc niet zo op maar op telefoon zag je het idd wel een beetje ;)

Snorharen vind ik zelf wel iets meevallen :)

Die van de hond is idd ook lichter op me tel dan op de pc ;)

R_emkee

Berichten: 3464
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:22

goed opgeknapt Katja_silke

Zelf had ik het touw nog even weggewerkt ;)

katja_silke

Berichten: 367
Geregistreerd: 22-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:04

R_emkee schreef:
goed opgeknapt Katja_silke

Zelf had ik het touw nog even weggewerkt ;)


Gezien we met vrijheidsdressuur bezig waren vond ik het niet echt nodig, maar snap idd wat je bedoelt :)

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:35

Leuke reacties op de vorige pagina, dank jullie wel! :D Ik vrees dat het moeilijk is uit te leggen wat ik met de foto van de pony gedaan heb, want ik tel net zo'n 35 lagen in het PSD bestand. Het is in ieder geval gedaan met een hoop gespeel met de hue/saturation, vibrance, selective color en de curves adjustments. In PS CS6, geen lightroom.

Brenda_85, de kleuren had ik veranderd met de bovengenoemde tools. Die van jou is ook erg mooi geworden! Heel fijn sfeertje zit er nu in.

R_emkee, de foto met het hondje is super opgeknapt zo, heel mooi! De belichting vind ik er nu perfect, lekker licht en zacht.

katja_silke, het wegwerken is heel netjes gedaan, ziet er goed uit.


Nog een recente van mij, mijn eerste keer springfoto's maken. :)

voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:40

Ushanka schreef:
Leuke reacties op de vorige pagina, dank jullie wel! :D Ik vrees dat het moeilijk is uit te leggen wat ik met de foto van de pony gedaan heb, want ik tel net zo'n 35 lagen in het PSD bestand. Het is in ieder geval gedaan met een hoop gespeel met de hue/saturation, vibrance, selective color en de curves adjustments. In PS CS6, geen lightroom.

Brenda_85, de kleuren had ik veranderd met de bovengenoemde tools. Die van jou is ook erg mooi geworden! Heel fijn sfeertje zit er nu in.

R_emkee, de foto met het hondje is super opgeknapt zo, heel mooi! De belichting vind ik er nu perfect, lekker licht en zacht.

katja_silke, het wegwerken is heel netjes gedaan, ziet er goed uit.


Nog een recente van mij, mijn eerste keer springfoto's maken. :)

voor
[ [url=m/4TvhqY.png]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/XvAD9b.png]Afbeelding[/url] ]


Hoe doe je dat zeg? _/-\o_
Kan je niet een keer een filmpje maken haha. Heel gaaf! Vooral die achtergrond. <3

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:10

Wel mooi qua kleur, mooi moment en netjes uitgesneden. maar heel eerlijk vind ik hem niet meer realistisch. Ik zie vaker mensen die de achtergrond nog onscherper maken, en dit vind ik er echt heel gek uit zien. Ik weet niet of dit bij jou het geval is maar ziet er wel zo uit (voor mijn gevoel?) . En wat mij betreft had je het stukje gras niet weg hoeven werken, mag ik vragen waarom je dit gedaan hebt?

Verder puur subjectief dit hoor, ik kan zien dat je heeeel secuur en mooi kan editen!

En knappe borders :D

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:05

Quir, dank je! Dat zou dan wel een heel lang filmpje worden, vol trial and error. :')

YentlShots, dank je wel voor de feedback. :j Ik schiet normaal met een diafragma van f2.8 en een stuk dichterbij het onderwerp, dan is de achtergrond van zichzelf al wazig genoeg. Bij deze foto heb ik dat niet gedaan omdat ik nog aan het oefenen was met zulke springfoto’s. Die blur/bokeh is dus inderdaad erbij geshopt, het gras is weggehaald om de sprong hoger te doen lijken. Ik heb de nabewerkte foto eerst proefgestuurd naar een paar mensen, die het niet zagen. Pas na het zien van de before versie kwam bij hen de “oooh ja”. :D

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 05:10

YentlShots schreef:
Wel mooi qua kleur, mooi moment en netjes uitgesneden. maar heel eerlijk vind ik hem niet meer realistisch. Ik zie vaker mensen die de achtergrond nog onscherper maken, en dit vind ik er echt heel gek uit zien. Ik weet niet of dit bij jou het geval is maar ziet er wel zo uit (voor mijn gevoel?) . En wat mij betreft had je het stukje gras niet weg hoeven werken, mag ik vragen waarom je dit gedaan hebt?

Verder puur subjectief dit hoor, ik kan zien dat je heeeel secuur en mooi kan editen!

En knappe borders :D


Ik ben het hier wel mee eens. Nu lijkt het net of de hond van een andere foto er in is geplakt. Neemt niet weg dat jij ongelooflijk goed kan edicten. :D

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:07

Juist doordat de grond weg is mis ik een beetje het effect... Van de achtergrond heb ik dan niet zo'n last, maar nu is het een zwevende hond :j

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:27

Wat ik hier vooral mis, en dat heeft meer te maken met de hond :)), is het actiemoment.
Beetje lastig uit te leggen, aangezien het natuurlijk in actie is :')

Even zien of het me lukt hoor _O-
Maar je hebt hier zegmaar het actiemoment wat al aflopende is. Hond heeft de bal, heeft het hoogste punt gehad en zakt nu weer. Hierdoor is de hond alweer meer ontspannen, en is de intense actie al weg.

Een beetje als idee, hier dus vlak voor de actie. Hond is meer gestrekt en de hond ziet er vaak iets charmanter uit (met nadruk op iets, want als ik zie wat voor koppen sommige honden trekken _O- Maar vaak zijn ze dan ook minder ''lomp'' op de foto)
Afbeelding
Afbeelding

Terwijl je bij deze ziet dat de hond de frisbee heeft, al meer ontspannen is, is over hoogste punt heen. De ''actie'' is dus al aan het verdwijnen.
Afbeelding

Wat ik heb geleerd tijdens deze workshop, is dus om het moment net iets eerder te pakken. Is de foto net na de actie dan mislukt? Nee...dat niet, echter is het vaak wat meer gewenst om de actie iets eerder te pakken :D
Ik weet dat het niet echt commentaar is op de bewerking etc, maar aangezien je aan geeft dat het je eerste keer springfoto's maken is, dacht ik dat je er misschien iets aan hebt voor toekomstige foto's :))

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:29

Ik ben na een lange tijd ook even weer wat bezig geweest :D
Moet wel zeggen dat de foto's op mijn telefoon 2x zo hard zijn qua contrast/kleuren...

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:48

Melewel :
Leuk alleen vindt ik de eerste bewerking te donker qua smaak, misschien de (vos?) wat oplichten?
Tweede beetje het zelfde maar dan bij de ogen naar mijn smaak te donker, voor de rest vindt ik hem erg mooi!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:07

Janinevv schreef:
Melewel :
Leuk alleen vindt ik de eerste bewerking te donker qua smaak, misschien de (vos?) wat oplichten?
Tweede beetje het zelfde maar dan bij de ogen naar mijn smaak te donker, voor de rest vindt ik hem erg mooi!


had het stokstaartje niet in PSD opgeslagen :') kan die niet ´even´ aanpassen :')


Afbeelding


Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:10

Hij lijkt op mijn computer nu wel aardig overbelicht?
De foto lijkt ook erg wazig, maar komt denk ik door de boktupload. Heb je toevallig flickr?

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:12

Als je een bewerking als dit doet, is het wel aan te raden de randen netjes weg te werken :j Hier op de laptop kijken ze ook niet lekker weg trouwens, van beide vind ik de voor foto's fijner kijken :j
Foto 1 is donker en blauw uitgevallen (en bij je laatste bewerking zijn er juist delen uitgebeten licht geworden), en ook het stokstaartje oogt te donker. Het oortje en oog lijken nu zwart (bij je wolf(?) ook trouwens, het oog). Misschien nog iets waar je even in kan duiken of dat wat aan te passen is? :)

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:14

Met wat voor programma bewerken jullie?
En hebben jullie een gekochte versie of een abbonoment?

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:17

Ik gebruik PS :j Ik heb lightroom, maar die gebruik ik enkel bij evenementen waar ik veel foto's heb gemaakt.
LR is gekocht, PS is iets minder legaal :')

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:19

Tigress schreef:
Ik gebruik PS :j Ik heb lightroom, maar die gebruik ik enkel bij evenementen waar ik veel foto's heb gemaakt.
LR is gekocht, PS is iets minder legaal :')


Haha oké!
heb je een linkje ? Ik heb ook liever photoshop. Dan lightroom omdat deze proefversie gewoon goed beviel :D

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:22

ja ik ben nu echt nog aan het sukkelen met het uitsnijden, randjes wegwerken gaat ook nog niet zo goed. :')

Ik wil te graag een beetje ´extreem´ gaan, fantasy achtig maar ik zie dat dat nog niet in mijn straatje ligt :') nog even heel veel oefenen!

Ik ga proberen even vanuit nul opnieuw te doen, en proberen deze bewerking eventjes ´braaf te houden´ _O-

ik enkel photoshop. Had lightroom ook, maar die werkte niet op een vreemde manier...
allebei ali illigalie :=

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:25

Haha vraag me nu echt af hoe jullie daar aan komen :+