Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Extender is een tussenstukje. Er is een x1.4 versie en een x2 versie. Met de x2 versie wordt de 70-200mm f/2.8 een 140-400mm f/5.6 objectief.
MarjanB schreef:Bagheera_206 schreef:Extender is een tussenstukje. Er is een x1.4 versie en een x2 versie. Met de x2 versie wordt de 70-200mm f/2.8 een 140-400mm f/5.6 objectief.
Ah ok, dus zoiets zou ik dus ook bij mijn bestaande lens kunnen gebruiken. Wat ik wel belangrijk vind is mocht ik ooit een duurdere versie kopen mn lenzen nog wel passen/mee kunnen.
Bagheera_206 schreef:MarjanB schreef:
Ah ok, dus zoiets zou ik dus ook bij mijn bestaande lens kunnen gebruiken. Wat ik wel belangrijk vind is mocht ik ooit een duurdere versie kopen mn lenzen nog wel passen/mee kunnen.
Die tussenstukjes passen vaak alleen maar op de duurdere objectieven.
Kanzi schreef:Ikke, ben je dan niet in de war met de 75-300 lens?
Daar hoor ik minder goede verhalen over, maar die 70-300 heb ik zelf een hele tijd gehad en vond dat best een fijne lens.
Uiteindelijk ben ik wel overgestapt op een L-lens.
Ts, een 70-200 f4 past tweedehands wel binnen je budget, en past later ook goed op een full frame camera.
ikke schreef:Kanzi schreef:Ikke, ben je dan niet in de war met de 75-300 lens?
Daar hoor ik minder goede verhalen over, maar die 70-300 heb ik zelf een hele tijd gehad en vond dat best een fijne lens.
Uiteindelijk ben ik wel overgestapt op een L-lens.
Ts, een 70-200 f4 past tweedehands wel binnen je budget, en past later ook goed op een full frame camera.
Even er vanuit gaand dat Marjan NIET deze lens bedoelt: http://www.kamera-express.nl/product/10 ... onnekap-1/
maar deze:
http://www.kamera-express.nl/product/10 ... -6-is-usm/
Dan is het nog steeds een flink prijsverschil met de 55-250 en of die 55-250 nou echt zoveel slechter is.........
Bagheera_206 schreef:Maar op een duurdere FF body met EF vatting wil je ook geen 55-250mm of 70-300mm. Daar wil je gewoon een 70-200mm L op.
Emmaa_ schreef:Ik heb even een ingewikkeld vraagje voor jullieIk wil mijn (kleine) lenzencollectie uitbreiden met een portretlens. Mijn oog is gevallen op de 24-70mm 2.8 II USM, die jammer genoeg ver, ver buiten mijn budget ligt.
Ik ben op dit moment al eigenaar van een 50mm 1.8, maar ik vroeg me toch af of jullie misschien nog inzichten hadden qua vergelijkbare lenzen.