Canon 55-250 IS -- -- Sigma 70-300 APO

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Daniella schreef:_Denise_ schreef:18-200 is de enige lens die in me opkomt, die zowel richting de 20/30 als het telebereik neigt.
De 55-250 komt ook wel in de buurt, maar biedt geen groothoek.
Je hebt bijvoorbeeld ook een 28-300 van Canon, maar dan ben je 2500 euro kwijt.
55-250 heb ik al... maar ik wil gewoon nog iets dichterbij kunnen fotograferen
Nouks, In hoeverre gaat de kwaliteit dan achteruit??
2500 is dan weer een beetje teveel van het goed
Bagheera_206 schreef:Sodeletuut schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie zouden kiezen:
Canon 55-250 IS -- -- Sigma 70-300 APO
De 1e, of door sparen voor de Canon EF-S 70-300mm IS USM.
Bagheera_206 schreef:_Daniella schreef:
55-250 heb ik al... maar ik wil gewoon nog iets dichterbij kunnen fotograferen
Nouks, In hoeverre gaat de kwaliteit dan achteruit??
2500 is dan weer een beetje teveel van het goed
Als je echt meer milimeters wilt is de 100-400mm een mooie lens!Of een 70-200mm met extender doet het ook goed. De vraag is wat wil je er mee fotograferen en wat is je budget. Die 100-400mm is echt een lens voor safari's enzo. Haha!
Bagheera_206 schreef:Dan zou ik gewoon voor die Canon EF-S 55-250mm IS gaan. Niets mis mee. Dat is een prima lens!Mijn lens is helaas ook duurder dan mijn body.
Maar je kunt beter een lens hebben die duurder is dan je body dan andersom.
Bagheera_206 schreef:@Sodeletuut: Je hebt helemaal gelijk hoor. Het is net wat je wilt en wat je budget is. En dan past deze lens nog net bij jouw wensen. Je kunt ze ook nog wel 2e hands vinden van mensen die hun telezoom geupgrade hebben. Misschien dat wat voor jou?
@Daniela: Als je op zoek bent naar all-round superzoom ipv paar losse lenzen is dit dan misschien wat voor jou?
http://www.tamron.com/en/photolens/di_I ... /b008.html
Je moet bij zo een superzoom wel veel voordelen van de losse lenzen op inleveren qua kwaliteit van de foto's en snelheid van de lens, maar je hoeft niet meer te wisselen.
Bagheera_206 schreef:_Daniella schreef:hmm dan nog maar even goed nadeken en kijken of ik het geld waard vind
Het is voornamelijk me vriend die blijft zeuren: moet je nu alweer wisselen?schiet eens op!
haha
Pfffff... Vriendje mag ook wel eens braaf wachten en respecteren dat jij graag mooie foto's wil maken hoor!
_Daniella schreef:[***], In hoeverre gaat de kwaliteit dan achteruit??
Sodeletuut schreef:Bagheera_206 schreef:Dan zou ik gewoon voor die Canon EF-S 55-250mm IS gaan. Niets mis mee. Dat is een prima lens!Mijn lens is helaas ook duurder dan mijn body.
Maar je kunt beter een lens hebben die duurder is dan je body dan andersom.
Ja dat is waar, lens duurder dan de body is niet heel raar, maar toch, ik vind 450 te duur voor gewoon een hobbylensje. Ik vind eigenlijk 200 al heel veel, maarja dat is meer een ding van mij dan dat het echt zo is denk ik.
_Daniella schreef:hmm dan nog maar even goed nadeken en kijken of ik het geld waard vind
Het is voornamelijk me vriend die blijft zeuren: moet je nu alweer wisselen?schiet eens op!
haha
Nouks schreef:_Daniella schreef:hmm dan nog maar even goed nadeken en kijken of ik het geld waard vind
haha
Ik had mijn vorige uitgebreide post geplaatst voor ik door las op deze pagina.
Als dat met name het bezwaar is (alweer moeten wisselen) denk ik dat je vooral op zoek moet naar een lens die het bereik ROND de 55mm lekker overlapt, dus idd een 17-85, 28-105 of iets van dien aardDan hoef je specifiek voor paarden/sportfotografie maar 1x je telelens er op te zetten en kun je die lekker laten zitten, maar voor alles waarbij je nu een combi van je kitlens en je 55-250 gebruikt kun je dan de 28-105/17-85 oid gebruiken.