Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaik schreef:Ik blijf bij mijn besluit dat menig Canon lenzen je mooiere kwaliteit (vooral scherpte) foto's kunt creëren dan de meeste 'B-merken'.
Als je toch voor een goede lens gaat zal ik toch voor een Canon lens kiezen van de L serie.
Texas1 schreef:Maaik schreef:Ik blijf bij mijn besluit dat menig Canon lenzen je mooiere kwaliteit (vooral scherpte) foto's kunt creëren dan de meeste 'B-merken'.
Als je toch voor een goede lens gaat zal ik toch voor een Canon lens kiezen van de L serie.
ben ik met je eens, maar niet altijd heeft iedereen dat budget... daaro mijn keuze voor sigma, ik ben geen pro, het moet leuk blijven
Amanda schreef:Dat gaat niet altijd op.
Ik heb 3 lenzen van Canon en 2 van Sigma.
Van Canon de 18-55mm, de 50mm F1.8 en de 28-105mm F4.0-5.6. Van Sigma de 24-70mm F2.8 en de 70-200mm F2.8. En behalve de 50mm F1.8 zijn de Sigma's toch echt beter en fijner dan de Canon
Amanda schreef:Het was ook meer een vergelijk dat de minder lichtsterke lenzen van Canon niet per definitie beter zijn dan Sigma lenzen die wel lichtsterk zijn.
Zoiets las ik uit de opmerking van Maaik.
En het feit dat een 55-200mm F4.0-5.6 van Canon aangeraden wordt boven een Sigma 70-200mm F2.8...
Dat wilde ik even weerleggen
Maaik schreef:Ben ik ook met je eens. Ik verkies alleen de kwaliteit van de lens boven lichtsterkte. Ik red me er prima mee.
Ieder zijn eigen keus natuurlijk!