Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Als je perse het bereik wilt van 70-300mm zou ik gewoon voor de Canon gaan sparen. Je kunt er ook voor kiezen om voor de 55-250mm van Canon te gaan. Met name in dit segment zijn er een aantal mensen die niet zulke hele goede ervaringen hebben met Tamron/Sigma. Staat los van het feit dat Tamron/Sigma wel hele goede lenzen hebben in een ander segment.
Romana01 schreef:Sorry! Ikvind tot nu toe eigenlijk alles leuk om te fotograveren dieren, mensen, landschappen enz. Zoek ook daarom een lens (lenzen) waarmee ik lekker alround bezig kan zijn. Later wil ik er zowiezo een goeie lens erbij hebben. Wil ook vornamelijk paarden fotograveren, maar niet alleen dat.
Citaat:Wat ik me vooral afvraag is of de 55-200 het verschil van 80 euro waard is of dat ik beter kan doorsparen voor een andere telelens
Nouks schreef:Romana01 schreef:Wat ik me vooral afvraag is of de 55-200 het verschil van 80 euro waard is of dat ik beter kan doorsparen voor een andere telelens
Die vraag heb ik al beantwoord volgens mij
_Denise_ schreef:18-200 is de enige lens die in me opkomt, die zowel richting de 20/30 als het telebereik neigt.
De 55-250 komt ook wel in de buurt, maar biedt geen groothoek.
Je hebt bijvoorbeeld ook een 28-300 van Canon, maar dan ben je 2500 euro kwijt.