[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:20

HLPhoto schreef:
Ga 'm dan eerst maar eens gebruiken. Da's leuker dan geld uitgeven ;)

Zou je denken? :o
Ga hem vandaag testen. ;)

Elegance_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:37

Ik wil de Fujifilm FinePix S1600 gaan kopen, heeft iemand ervaring met deze camera? en evt ook foto's die met deze camera gemaakt zijn? :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 10:57

Elegance, voor compact camera's kan je het beste even review's op Google o.i.d opzoeken :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:12

Baal, baal ;(

Dacht ik net, hoeraaaa!! ik heb bijna het geld bij elkaar voor mijn camera, heb ik niet goed gekeken ;( Dus dat wordt nog langer sparen..

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:19

Hallo,
Ik ben op zoek naar een echt beginnerscamera'tje, wil eventueel wel
een cursus volgen om beetje de knopjes te vinden en te leren hoe ik ermee om moet gaan.
Ik wil graag foto's maken van onze hond, paarden en in de zomer stilleven. Heb tot
nu toe alleen maar ervaring met nog een ouderwetse camera met rolletje :D . Wat raden
jullie mij aan? Ik heb een budget van ong. €350,00. Raden jullie mij een compact camera
aan of toch sparen voor een spiegelreflex? Vind het erg moeilijk om door de bomen
het bos te zien met al die modellen.

Alvast bedankt!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:30

Xjosee schreef:
Hallo,
een cursus volgen om beetje de knopjes te vinden en te leren hoe ik ermee om moet gaan.
Ik wil graag foto's maken van onze hond, paarden en in de zomer stilleven. Heb tot
nu toe alleen maar ervaring met nog een ouderwetse camera met rolletje :D . Wat raden
jullie mij aan? Ik heb een budget van ong. €350,00. Raden jullie mij een compact camera
aan of toch sparen voor een spiegelreflex? Vind het erg moeilijk om door de bomen

Alvast bedankt!

Tja, ligt er echt aan of je bereid bent je een beetje erin te verdiepen en wat meer geld uit te geven voor een degelijke DSLR.
Gezien een instapbody van Canon [de goedkoopste] al aan je maximale budget zit ;)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:03

Ik heb even jullie advies nodig :D

Aangezien mijn camera stuk is ben ik opzoek naar een nieuwe camera.
Weet iemand een spiegelreflexcamera voor een leuke prijs en waar de kwaliteit ook goed van is?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:13

Lees eerst even terug ;)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:23

Courses schreef:
Xjosee schreef:
Hallo,

Alvast bedankt!

Tja, ligt er echt aan of je bereid bent je een beetje erin te verdiepen en wat meer geld uit te geven voor een degelijke DSLR.
Gezien een instapbody van Canon [de goedkoopste] al aan je maximale budget zit ;)

Ik wil me er best in verdiepen, maar wat is een DSLR? En aan hoeveel geld zou ik moeten denken?

In ieder geval bedankt!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:24

Digital Single Lens Reflex oftewel een digitale spiegelreflex :) voor 350,- vind je net een kit (DSLR + standaardlens) en met wat oefening kan je daarmee veel mooiere foto's maken dan met een gewone camera. feit is wel dat je er tijd in zal moeten steken, op de AUTO stand heb je net zoveel aan een goede compact.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:27

HLPhoto schreef:
Digital Single Lens Reflex oftewel een digitale spiegelreflex :) voor 350,- vind je net een kit (DSLR + standaardlens) en met wat oefening kan je daarmee veel mooiere foto's maken dan met een gewone camera. feit is wel dat je er tijd in zal moeten steken, op de AUTO stand heb je net zoveel aan een goede compact.

True. En dan heb je de geheugenkaart enzo nog niet gehad. Goeie tas erbij. Ben je al snel een kleine 100 euro erbij kwijt :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:30

HLPhoto schreef:

Oké, voorlopig ben ik denk ik nog wel even bezig met een standaardlens, haha. Kan ik ondertussen mooi sparen voor een betere lens. Ik had zelf al een beetje gezocht en deze gevonden: Canon EOS 1000D EF 18-55. Wat vind jij hiervan? (Ik ga ondertussen op je site rondsnuffelen, haha)

[edit] Die 100 euro dan extra voor die dingen vind ik niet zo'n groot probleem, die heb je bij iedere camera nodig.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:33

even teruglesen Xjosee, over de 1000D zijn al wat pagina's volgeschreven ;)

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:44

Ik zoek een camera, niet te duur (Onder de 200,-)
Ik weet alleen niet welk merk, kheb liever geen compacte camera maar eentje waar ik beter mee kan scherpstellen zoals een superzoom.
Welke merk moet ik absoluut niet nemen en welke zijn wel aan te raden waar kun je ze het beste halen?

groetjes

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:57

Onder de 200 vind je er denk ik geen. Zeker geen spiegelreflexcamera.(ben je zo'n min.400 aan kwijt) Maar een mooi compact cameratje kan je er denk ik wel mee vinden die ook wel ver in kan zoomen.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:21

Ik zat net te zoeken en is de Fujifilm s2500hd superzoom camera wat?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:13

Ik ben een beetje rond gaan kijken voor een digitale spiegelreflex, en ben aan het twijfelen tussen 2 camera's.
Canon 1000D
Sony Alpha 390

Van de canon 1000D hoor ik dat het een goed instapmodel is.
Ik heb al met een Sony Alpha 290 gefotografeerd en kan daar redelijk mee overweg.
Nou ben ik dus aan het twijfelen voor welke camera ik moet gaan...Kan iemand mij helpen een keuze te maken?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:16

Ik zou voor Canon gaan, dan heb je later nog veel mogelijkheden om uit te breiden qua lenzen. Ik heb nog nooit een 1000D in mijn handen gehad, maar van wat ik erover hoor is het een uitstekend instapmodel.
Wel een tip: als je er de 18-55 lens bij neemt, ga dan voor de 18-55 mét IS (Image Stabilization). Kost een paar tientjes meer maar die zijn het waard :j

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:17

Courses schreef:
True. En dan heb je de geheugenkaart enzo nog niet gehad. Goeie tas erbij. Ben je al snel een kleine 100 euro erbij kwijt :)
Dat heb je bij een gewone camera ook, dus nogal onzin om als reden om geen SLR op te geven.
Toegegeven, bij een compact hoeft geen tas... maarja, bij een SLR in principe ook niet. Een klein punttasje heb je ook voor 20,-... dus again, I don't see the problem.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:19

Yasmine schreef:
Ik zou voor Canon gaan, dan heb je later nog veel mogelijkheden om uit te breiden qua lenzen. Ik heb nog nooit een 1000D in mijn handen gehad, maar van wat ik erover hoor is het een uitstekend instapmodel.
Wel een tip: als je er de 18-55 lens bij neemt, ga dan voor de 18-55 mét IS (Image Stabilization). Kost een paar tientjes meer maar die zijn het waard :j

Niet helemaal waar, maar voor Canon is wel veel te vinden op de tweedehandsmarkt en de groep pro-gebruikers is veel groter, wat naar de toekomst toe handig kan zijn.
Voor Sony is ook gewoon een 300mm f/2.8 te krijgen en meer dan dat ben ik hier nog niet tegengekomen...

Neus ook even bij Nikon rond trouwens.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 10:26

HLPhoto schreef:
Courses schreef:
Dat heb je bij een gewone camera ook, dus nogal onzin om als reden om geen SLR op te geven.
Toegegeven, bij een compact hoeft geen tas... maarja, bij een SLR in principe ook niet. Een klein punttasje heb je ook voor 20,-... dus again, I don't see the problem.

Ik was voor m'n DSLR toch wel even wat geld meer kwijt dan alleen m'n body en m'n lens :+

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:35

Courses schreef:
Ik was voor m'n DSLR toch wel even wat geld meer kwijt dan alleen m'n body en m'n lens :+

Ik had m'n grote rugzak voor 20,-. Het enige wat bij mij serieus duur is is geheugen, m'n camera schrijft enorme bestanden weg (25~40 MB per RAW foto) en ik film er dus ook weleens mee. Er gaat alleen CF in en heb dus een paar 16GB's..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:14

Oke.
Heeft er iemand ervaring met de Canon EOS 1000D - EF 18/55?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:39

Lees dit topic even door.. Er gaan zoveel dingen daarover! Op elke pagina wordt er wel iets over geschreven!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:47

C_Star, als je nou even de laatste 10 bladzijdes ofzo scannend doorkijkt, of even zoekt op 1000D dan zien je dat er echt al heel veel over geschreven is, zelfs op deze bladzijde nog ;)