HLPhoto schreef:Ga 'm dan eerst maar eens gebruiken. Da's leuker dan geld uitgeven
Zou je denken?

Ga hem vandaag testen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xjosee schreef:Hallo,
Ik ben op zoek naar een echt beginnerscamera'tje, wil eventueel wel
een cursus volgen om beetje de knopjes te vinden en te leren hoe ik ermee om moet gaan.
Ik wil graag foto's maken van onze hond, paarden en in de zomer stilleven. Heb tot
nu toe alleen maar ervaring met nog een ouderwetse camera met rolletje. Wat raden
jullie mij aan? Ik heb een budget van ong. €350,00. Raden jullie mij een compact camera
aan of toch sparen voor een spiegelreflex? Vind het erg moeilijk om door de bomen
het bos te zien met al die modellen.
Alvast bedankt!
Courses schreef:Xjosee schreef:Hallo,
Ik ben op zoek naar een echt beginnerscamera'tje, wil eventueel wel
een cursus volgen om beetje de knopjes te vinden en te leren hoe ik ermee om moet gaan.
Ik wil graag foto's maken van onze hond, paarden en in de zomer stilleven. Heb tot
nu toe alleen maar ervaring met nog een ouderwetse camera met rolletje. Wat raden
jullie mij aan? Ik heb een budget van ong. €350,00. Raden jullie mij een compact camera
aan of toch sparen voor een spiegelreflex? Vind het erg moeilijk om door de bomen
het bos te zien met al die modellen.
Alvast bedankt!
Tja, ligt er echt aan of je bereid bent je een beetje erin te verdiepen en wat meer geld uit te geven voor een degelijke DSLR.
Gezien een instapbody van Canon [de goedkoopste] al aan je maximale budget zit
HLPhoto schreef:Digital Single Lens Reflex oftewel een digitale spiegelreflexvoor 350,- vind je net een kit (DSLR + standaardlens) en met wat oefening kan je daarmee veel mooiere foto's maken dan met een gewone camera. feit is wel dat je er tijd in zal moeten steken, op de AUTO stand heb je net zoveel aan een goede compact.
HLPhoto schreef:Digital Single Lens Reflex oftewel een digitale spiegelreflexvoor 350,- vind je net een kit (DSLR + standaardlens) en met wat oefening kan je daarmee veel mooiere foto's maken dan met een gewone camera. feit is wel dat je er tijd in zal moeten steken, op de AUTO stand heb je net zoveel aan een goede compact.
Courses schreef:Dat heb je bij een gewone camera ook, dus nogal onzin om als reden om geen SLR op te geven.True. En dan heb je de geheugenkaart enzo nog niet gehad. Goeie tas erbij. Ben je al snel een kleine 100 euro erbij kwijt
Yasmine schreef:Ik zou voor Canon gaan, dan heb je later nog veel mogelijkheden om uit te breiden qua lenzen. Ik heb nog nooit een 1000D in mijn handen gehad, maar van wat ik erover hoor is het een uitstekend instapmodel.
Wel een tip: als je er de 18-55 lens bij neemt, ga dan voor de 18-55 mét IS (Image Stabilization). Kost een paar tientjes meer maar die zijn het waard
HLPhoto schreef:Courses schreef:Dat heb je bij een gewone camera ook, dus nogal onzin om als reden om geen SLR op te geven.True. En dan heb je de geheugenkaart enzo nog niet gehad. Goeie tas erbij. Ben je al snel een kleine 100 euro erbij kwijt
Toegegeven, bij een compact hoeft geen tas... maarja, bij een SLR in principe ook niet. Een klein punttasje heb je ook voor 20,-... dus again, I don't see the problem.
Courses schreef:Ik was voor m'n DSLR toch wel even wat geld meer kwijt dan alleen m'n body en m'n lens