[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:06

nevony ; wij begrijpen elkaar ;P
zo denk ik er nou net zo over

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:31

Jah, smaken verschillen he en dat is maar goed ook anders zou het maar saai worden

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 21:24

Daar ben ik weer... Denk dat Fnanne en Ellende te druk zijn want die heb ik al even niet meer gezien in dit topic?
Maar goed even wat taxaties...

@wolfie: ik zou nog even door oefenen, verzendkosten wel vragen (maar dat geldt voor allemaal vind ik als je ze opstuurd).

@neillo: heel apart zo met het oogje dicht, ik vind het een hele nette tekening hmmm A4 10 a 15 euro.

@alena: die is helemaal apart , wat puntjes de lijntjes rondom het snepje, en ik zou de contouren zelf iets minder scherp aanzetten (lijnen rondom). hmmm moeilijk deze ... als het al verkoopwaarde zou hebben dan denk ik rond de 7,50.

@Mik_ (zonder Beer ): 10 a 15 euro, in de oren mag iets meer diepte en de knotjes daar zitten geen details in of waren deze niet te zien dat kan ook nog. De keelriem is een beetje weggevallen, het is net of het nu 1 lijntje is. Verder leuke tekening.

@Myra: de cavia (hehe even wat anders dan een paard ) erg leuk gedaan, ik denk dat je met een 5 euro wel redelijk goed zat toen.

@Nevony: leuke tekening maar zelf zou ik daar nog geen waarde aan kunnen hechten alhoewel je wel al op de goede weg zit. Ik zie graag wat meer details (schaduwen etc.) in een tekening om het echter te laten lijken. Ga zo door zou ik zeggen!

@Mariekje22: ik begrijp dat dat voor jou een goede prijs is/was. Ik heb het al eerder gezegd en ik vind nog steeds dat je dan een koopje gehad hebt helemaal nu ik weet dat ze er 16 uur aan gewerkt heeft (dat is net zo lang als ik aan de 3 leeuwen gewerkt heb in mijn profiel!).

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:48

@Nevony ---> Tip: het oog kan iets donkerder en ik heb het idee dat hij niet op het hoofd zit maar op het papier geplakt verder heel erg mooi als je het oog bewerkt toch wel iets van 7,50 op A4 zoiets en oja de nek mag iets meer

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:51

Myra schreef:
Nevony schreef:
ook cavia's?
hihi

Paar jaar terug had ik een cavia nagetekend voor iemand; ziet er ook echt niet uit, zou het nu echt heel anders tekenen

Afbeelding

wow mooi zou je mijn cavia's willen tekenen (heb je alleen dan wel een tijdje werk ik heb er 9 maar anders is één van allemaal ook wel goed hoor

hij ziet er zo makkelijk uit maar als ik er een probeer lijkt het nergens op

wolfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:55

Afbeelding

He hallo hier een tekening van mij .
ik wil graag weten hoeveel deze waard zou zijn .
Ik wil het graag weten wat jullie denken.
Alvast bedankt wolfie.

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:51

hey Lontje, vind je tekeningen in je profiel echt supermooi, wat er aan mijn tekning het moeilijst was is dat het hoofdstel heeeeeel erg gedetailleerd is getekend, daar heeft het meeste werk in gezeten....enne die 16 uur zijn ook niet achter elkaar natuurlijk, daar zijn wel 2 weken ofzo overheen gegaan, anders denk ik dat je op denk duur ook niet meer goed ziet wat je tekent....

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:01

2 weken vind ik helemaal niet lang voor zoveel uur werk.
(Je moest eens weten hoe lang ik nu over een tekening doe door gebrek aan tijd. Maar daardoor is de prijs ook een stuk verlaagd.)

@ Wolfie: Ik zou nog even door oefenen voordat je geld voor je tekeningen gaat vragen. De verhoudingen kunnen beter, al vervormd de foto wel vrij erg... De ogen spreken niet, dat zijn net zwarte gaten en de oren zijn een beetje vreemd.
Ik wil je niet afkraken, zo slecht is het helemaal niet, maar ga eerst nog even goed oefenen voordat je in opdracht gaat werken.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:27

Goed, een reactie is eigenlijk al veel te lang uitgebleven.
Idd Lontje, een beetje druk Maargoed, tijd om weer eens wat te posten.
Als ik heel eerlijk ben zie ik door de bomen het bos niet meer, dat is ook een reden dat mijn reactie op zich liet wachten. Ik volg het topic nog wel, en zal proberen het wat beter bij te houden
Wat mij opvalt is dat sommige mensen niet de moeite nemen om te taxeren, maar wel zelf werk plaatsen. Daar laten ze het vervolgens bij. Persoonlijk vind ik dat jammer; mocht je je daadwerkelijk willen gaan bezighouden met dit wereldje (al dan niet "professioneel") dan is dit een leuke laboratoriumsituatie om eens wat te proberen. Tevens kan/is het voor anderen een goede indicator én het is toch ook het uiteindelijke doel van dit topic? Van elkaar leren en zelf leren.

Ondanks een eerder geplaatst verzoek zie ik nog steeds foto's/scans van slechte kwaliteit voorbij komen. In mijn ogen neem je je eigen werk niet serieus als je je werk op een dergelijke manier aan "de grote boze wereld" presenteert. Hoe moet een kijker op die manier ooit een realistisch beeld krijgen van wat jij maakt/ laat zien? Er gaat al zoveel van het eigenlijke werk verloren door welke vorm van reproductie dan ook, zorg ervoor dat dát in elk geval zo goed mogelijk is! Hoe kan een eventuele taxatie anders correct zijn?
Tevens (nogmaals) het verzoek om bij je werk de afmetingen te vermelden, dit om een goed beeld te geven van wat je presenteert.

Het formaat; voor mij persoonlijk is een A4 zo groot als het printformaat, hoewel het "echte" tekenpapier wat groter is. Als indicator is het wel te gebruiken. Tevens is het misschien handig om erbij te vermelden of het werk bladvullend is of niet?

Goed, dat waren wat kleine dingetjes, ik zal proberen een paar werken te taxeren: Althans, die afbeeldingen die in mijn ogen te taxeren zijn...

Mik_: er zitten hele mooie elementen in je tekening. Het werk is wat "pixelig" maar dat kan door de scan komen? Wat meer contrast zou in mijn ogen erg mooi zijn. Hele fijne stijl. Euro of 20/25 voor A4 is realistisch volgens mij.
Neillo: apart met dat oogje dicht Het geheel vind ik wat aan de lichte kant, maar weet niet of dat door de foto/scan komt? 10/15 euro? In mijn ogen ziet het er nog wat uit als een basis die wat verder uitgewerkt zou mogen worden.
Myra: ik vind jouw werk (wat ik tot nog toe gezien heb) erg mooi. Je hebt een eigen stijl, je eigen manier van werken en die spreekt me aan.
Nu kom ik gelijk aan een moeilijk aspect bij de taxaties; als iets me aanspreekt taxeer ik het automatisch hoger... Het is en blijft natuurlijk een subjectief gegeven. "Wat de gek ervoor wil geven." Voor jou werk zou ik al gauw 40/50 euro willen geven.
Lunas: ik ga er even vanuit dat het op A4 getekend is?? Het oog is veel donkerder dan de rest van de tekening, is dat met opzet? De hals vind ik onhandig afgesneden, maar dat is al meer gezegd geloof ik Als ik jou was zou ik eventuele verzendkosten laten vergoeden en nog even lekker dooroefenen.
Bab: jouw tekening bevat hele mooie elementen, maar het geheel mag in mijn ogen nog wat "vloeiender." (Damn, hoe leg ik nu uit wat ik daarmee bedoel?) Sommige stukken zijn nog erg in vlakken verdeeld, de overgangen zouden nog wat vloeiender mogen waardoor het meer één geheel wordt, snapt u? Voor nu: 10 euro...

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:22

Ik heb gelezen dat ik meer schaduw moet toepassen en de kleur nogal licht uitvalt. Ik heb dan maar zitten experimenteren met schaduwen. Ik vind het zeker niet geslaagd (je ziet de potloodlijnen), maar ik vind het al iets hebben voor een 2de tekening. De hals is zo verkort omdat het gewoon de rand van mijn blad is. Het is een ander blad dat er naast ligt. Ik had me iets misrekend. Zie hieronder het resultaat:

Afbeelding

Het hoofd zelf is A4-formaat geteken op tekenpapier 27x36cm.
Het hoofd is overgetekend van een foto (van een penny uit de jaren stilletjes).

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:42

@Myra, de cavia is echt zo super, ik zit hier bij mijn vriendin en die zegt het ook! en je paard is super goed, voral die ogen zijn erg realistisch

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:46

lunas : ik vind hem al mooier
alleen vind ik eht oog op de een of andere manier neit szo heel mooi ( niets aan veranderen hoor want dan mislukt ie mss wel ) ik denk dat eht dat witte aan de zijkant.

@fnanne: zou je mijn neusje ook willen beoordelen ik hoef geen taxatie want daar is ie ook neit voor gemaakt.
alleen kritiek als het kan

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:09

Lunas, kun je het niet eens met ander materiaal dat wat groffer is zoals houtskool of pastel ofzo proberen? dan worden je schaduwen waarschijnlijk mooier.
zelf heb ik ook weer een schilderij af. Het formaat is 50 x 60.

Afbeelding

ok, niet mn beste, wel mn nieuwste.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:16

Nu ben ik ook wel benieuwd wat jullie vinden dat deze tekening waard is.

Afbeelding

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:09

@ myra deze is echt helemaal geweldig als het mijn hond zou zijn zou ik er zeker 30 40 euro voor geven. Ik vind het ook heel erg grappig zo van boven af geeft een leuk effect.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:37

Dan zal ik ook maar eens beginnen te taxeren. Ik kleef er geen prijzen op, ik zeg gewoon (als denkbeeldige klant) welke ik mooi vind. Ik ga niet alle pagina's terug afgaan, maar ga voort op de laatste pagina.

Myra, die van jou vind ik fantastisch. Echt realistisch en je geeft de dieren echt een uitdrukking.
Oneilltje79, jij schildert op een futuristische manier. Mocht mijn huis een modern interieur hebben dan zie ik voor me zo'n levensgroot flashy blauw schilderij, afstekend op een witte muur.

@alena: het witte waarover je het hebt, is ook op de foto te zien. Het is zo'n rose velletje dat mee voor het oog zit. Het is inderdaad niet mooi en valt erg op (dat is ook zo op de foto).

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:18

@ Myra, heel erg leuk die! Je hebt een eigen stijl die duidelijk herkenbaar is. Helaas absoluut niet mijn stijl (ik zou het zelf niet aan de muur hangen)daarom kan ik er ook niet echt een prijs op plakken, maar mensen die tekenen met een duidelijk herkenbare eigen stijl kan ik heel erg waarderen, dan ben je voor mij pas een kunstenaar.

Precies hetzelfde geldt voor oneiltje79, maar schilderijen zijn wel wat makkelijker te taxeren ookal is het je smaak niet. Voor portret schilderijen zou ik nooit kleiner dan 30x40 werken en nooit voor minder dan €75,- als je je bedenkt dat de Mona Lisa 50x70cm is (zoiets iig) en je daar een hele flinke portemonnee voor moet hebben als je die zou willen kopen (lekker voorbeeld he )
Schilderijen zijn gewoon veel meer geld waard dan tekeningen. Vandaar dat pastel ook eigenlijk als schilderij getekent wordt omdat dat ook veel meer waarde heeft.

Waarom eigenlijk weet ik niet

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:37

IcePrincess schreef:
Waarom eigenlijk weet ik niet

Kleur? Techniek?

Pfoe, ik kan ab-so-luut niet met verf of pastel werken.
(Nouja, ik probeer het eigenlijk niet eens.)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:52

Ik zal ook proberen te taxeren, ik pak alleen de laatste pagina want anders haal ik dingen door elkaar.

o'neiltje: niet mijn stijl, maar ik kan me voorstellen dat hij in een modern interieur schitterend zou staan: 75 euro

Myra: jouw manier van tekenen is helemaal gevoelsmatig mijn stijl, prachtig hoe je die hond hebt weten te vangen. Als ik die tekening zie zou ik hem bijna een hondesnoepje geven, zo echt lijkt hij. Verder herken ik een aantal punten die terugkomen in je tekeningen, (misschien komt dat door het gebruik van grafietpotlood), maar die volzwarte accenten gebruik ik ook graag bij mijn zwart-wit tekeningen.
Als je mijn hond zo op papier zou zetten zou ik daar 40-50 euro voor over hebben. Ook die cavia heb je super mooi gemaakt.

Lunas:
Je bent goed bezig, maar de puntjes moeten nog op de I. Ik denk dat je over een aantal tekeningen al een heel stuk verbeterd zult zijn. Voor deze tekening: 7,50

Wolfje: nog even dooroefenen, de concurrentie is groot.

Voor taxatie, 2 tekeningen op A4 formaat, in grafiet. Helaas minder vol van kleur door het fotograferen

Afbeelding

Afbeelding

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:06

ik vind ze heel mooi ik ga niet taxeren, want dat vind ik niet aan mij om te doen Heel mooi dat wel

Remy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:15

Nikki_jimmy schreef:
ik vind ze heel mooi ik ga niet taxeren, want dat vind ik niet aan mij om te doen Heel mooi dat wel

Ik vind het ook altijd moeilijk om een prijskaartje aan iemand anders met liefde en geduld gemaakte werk te hangen. Want gevoelsmatig zijn al deze tekeningen en schilderijen veel meer waard dan dat ze getaxeerd worden.
Maar je moet rekening houden met een markt en bijbehorende concurrentie. Deze tekeningen heb ik voor nop gemaakt voor een paar meiden van mijn stal omdat ik van stalgenoten geen geld vraag. Maar ik krijg nu steeds meer aanvragen binnen van derden en daar vraag ik 17,50 voor voor een A4 in zwart-wit, incl verzenden.

Als ik dan kijk naar het uurloon dat ik krijg voor mijn "normale" baan....

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:45

http://www.mijnalbum.nl/Album=KQHPULRB

K weet niet hoe je foto's hier neerzet, maar hier is een scan van mijn EERSTE poging tot paard.. En aangezien ik nooit teken, vind ik hem toch wel aardig gelukt... Alleen dat oog.. Moeilijk zeg!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!

xxx Michelle

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:00

Nogt evehn over waarom een schilderij duurder is als een tekening: Ik ben sinds kort ook begonnen met wat te schilderen en ik vind dat een klein schilderij veel meer werk kost en ook veel moeilijker is dan een grote tekening

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:02

oeh remy MOOI !!!!
ik kan ook echt neit taxeren dus dat laat ik aan jullie over tips geven kan ik natuurlijk wel

Fnanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:06

Nevony schreef:
Nogt evehn over waarom een schilderij duurder is als een tekening: Ik ben sinds kort ook begonnen met wat te schilderen en ik vind dat een klein schilderij veel meer werk kost en ook veel moeilijker is dan een grote tekening

Gevoelswaarde is voor een schilderij vaak groter... (materiaal/ kleur/ etc)
Met het tweede deel van je stelling ben ik het echter niet eens.
Ik heb wel eens een heel groot schilderij gemaakt in een tijdsbestek wat korter was dan sommige van mijn tekeningen. Schilderen is niet per definitie moeilijker...