[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:04

Van de bruiloft afgelopen donderdag, week 8:
Bewust gekozen om nog even geen foto waar ze herkenbaar op staan te plaatsen
Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:26

Week 8: Even snel via de bokt upload.
Afbeelding

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:33

Week 8

Afbeelding

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:04

Week 8, nog een foto van de workshop bij Monoa
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:20

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:45

Hele snelle foto gemaakt in de volle wind. Totaal andere nabewerking dan ik normaal doe. Ben er niet helemaal over te spreken...

Week 8
Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:01

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:08

Afbeelding

Ik hoop dat het zo werkt met uploaden vanaf mijn telefoon.
Deze foto heb ik zaterdag genomen in de Möllerbunker in Duisburg.
Bij het Landschaftspark Duisburg, vrij toegankelijk, kun je de geschiedenis zien van de staalindustrie. Behalve de hoogovens, waarvan je 1 kunt beklimmen, bevinden zich onder de grond 3 ijzerertskelders. Deze zijn nu ondergelopen. Ze zijn klein, 10 bij 10 m en 6m diep. Alles is blijven liggen, dus kabels, machines, enz. Duiken mag niet zomaar, je hebt een speciale vergunning nodig.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:51

Ohhh crisis wat stom := ik ben week 8 vergeten in te leveren. Had een telefoonfoto ivm operatie afgelopen week dus geen camera in handen gehad.

Week 8

Afbeelding

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:31

Oooh stom, gister helemaal vergeten om mijn foto te uploaden doordat ik gister van mijn verzorgpaard af ben gevallen. Maar bij deze als nog mijn week 8 en alvast mijn week 9.

Week 8
Afbeelding

Week 9
Afbeelding

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:21

DrawnHorse schreef:
Oooh stom, gister helemaal vergeten om mijn foto te uploaden doordat ik gister van mijn verzorgpaard af ben gevallen. Maar bij deze als nog mijn week 8 en alvast mijn week 9.

Week 8 - In overleg later ingeleverd door mijn val
[ Afbeelding ]

Week 9
[ Afbeelding ]

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:52

Wat een mooie diversiteit weer deze week. Leuk! Weer een lijstje met mijn feedback. Ik reageer naar mijn eigen gevoel en smaak. Doe er je voordeel mee [of niet ;) ].

Bellatrix
Al het begin is moeilijk. Ondanks dat blijft het leuk ´speelgoed´ en heb je zeker een mooie foto weten te maken.

Caitlin_K
Mooi gekleurde bloemetjes. De foto zelf is gewoon prima al zou je met ander licht wellicht een beter resultaat kunnen behalen. Nu staat de plant in de schaduw en komen de mooie kleuren toch net niet optimaal door.

Calice
Eenvoudig, simpel en gewoon mooi.

Dandy200
Hierboven beschrijf ik net hoe eenvoud ook mooi kan zijn. Deze foto mist dat gevoel voor mij. Ik kan niet helemaal achterhalen waar de scherpte nu op ligt en de stengel op de voorgrond stoort mij. Wel een mooie poging en zou er gewoon lekker mee verder oefenen want zulke foto´s hebben wel altijd wat.

evaval
Lieve foto. Al vind ik het jammer dat het meisje verstopt zit achter de pony en dat ze allebei de ogen dicht hebben. Wel een mooie liefdevolle plaat.

Fem verzamelt hier
Daar wordt je bijna bang van. Al is het vooral erg tof! Is er geflitst? Het licht op de elf is wat hard in vergelijking met de achtergrond.

Fris
Heel erg mooi! Hierdoor kreeg ik zin om ook het voorjaar op de foto te zetten [wat mislukt is want ik kwam in het bos nog geen voorjaarsbloeiers tegen]. Voor mij een top foto.

Gerdjee
Ik snap je idee en dat vind ik erg tof. Vind wel de blik wat geforceerd, net alsof fotograferen niet leuk is. Het stopcontact stoort ook een beetje. Naar mijn idee had het wat minimalistischer gekund
om er net wat meer uit te halen.

germie
Geen bijzondere foto, wel een leuke toevalstreffer. Altijd grappig als zoiets wordt vastgelegd.

Isa
Me, like! Heel erg mooi kleurgebruik en contrasten. Zal inderdaad wel moeilijk geweest zijn om dat zo vast te leggen.

JewEmm verzamelt hier
Deze foto vind ik moeilijk om te beoordelen. Het doet mij niet veel en ik weet niet of de mosjes of juist de blaadjes van de sneeuwklokjes te veel aandacht trekken. Er valt volgens mij nog wel meer uit te halen dus ik zou zeggen lekker verder oefenen.

joeluna
Carnaval! Daarom ben ik nu ook lekker twee daagjes extra vrij :D Mooie wagen en gewoon een prima foto.

lifaya
Mysterieus en bijzonder. Heel gaaf ook dat je dit zo hebt weten vast te leggen. Ik denk wel dat je hier van moet houden maar ik vind het zeker een goede foto.

Loiz
Wat heb je deze hond mooi op de foto gezet. Heb hier niets op aan te merken.

LoveUggs verzamelt hier
Niet mijn soort van fotoproject. Ondanks dat erg knap dat je dit zo hebt weten vast te leggen. Goed gedaan.

magda_90 verzamelt hier
Wat heb je de hong mooi weten vast te leggen. Ook leuk dat je nog wat omgeving ziet.

maj0
Prima foto van een combinatie die fijn samen aan het werk is. Je ziet dat ze beide geconcentreerd zijn en lekker samen oefenen. Mooi gebruik van licht ook.

MarijeR
Wow, super tof! Ben je toevallig met een fotoreis mee? Heb op deze foto niets aan te merken.

NESCAFE
Ik blijf dit soort foto's echt mooi vinden. Goed gedaan.

Nicje87
Deze foto lijkt niet helemaal scherp. Wat ook lastig blijft bij een bewegelijke pup. Vind de foto daardoor niet echt top. Als je het model vaker voor de lens kunt krijgen gewoon lekker verder oefenen.

Niobe
Mooi die combinatie van zwart met het gele zachte licht. Goed gedaan. Heb hier verder niets op aan te merken.

quatta
I feel like flying. Mooi moment heb je vastgelegd. Goed gedaan.

quintenvo
Wat leuk zeg. Jij hebt echt een mooi veldje gevonden om dit hondje perfect op de foto te krijgen. Goed gedaan.

rosslover
Mooie kleuren, past goed bij elkaar. Wellicht de volgende keer een bijpassend kleur halster om het af te maken. Heb hier verder niets op aan te merken.

Sharani
Eigenlijk vind ik de foto een beetje eng :o Het donkere met de druppels geeft mij een beetje een onbehaagd gevoel. Ook al zie ik wel wat het is en dat je op een mooie manier de druppels hebt weten vast te leggen.

Suuszels
Mooie foto van deze details. Goed gedaan.

Thats_Me
-

xMayo
En actie! Ja, leuk uitgewerkt. Heb hier verder niets op aan te merken.

XxLiEsJuHhxX
Wat leuk dat je een nestje van vorig jaar [of daarvoor] bent tegen gekomen. Die vallen nu wel extra op. Al hoor je hier de vogels ook alweer druk zingen. Je aandacht wordt mooi naar het nestje getrokken. Leuk gedaan.

Nayomie: wat balen dat je hem vergeten bent in te leveren. Toch nog even mijn commentaar. Mooi dat de details zo op de ogen liggen. Grappig ook dat pootje op de voorgrond. Die nagels zijn wel heel scherp.

DrawHorse: Hopelijk heb je niets aan je val overgehouden. Toch ook nog even voor jou mijn commentaar. Prima foto, mooi ook dat je zo de aandacht van het dier hebt weten vast te leggen. Eens wat anders dan van voren. Ik zou zeggen van mij mag je hier vaker mee experimenteren.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:26

Mijn week 9. Vandaag voor de buien nog even het bos in geweest. Heeft iemand nog tips voor het goed opslaan van foto's [werk nu met darktable]. Heb voor het eerst er eens een echte eigen zwart/wit bewerking op los gelaten maar na het opslaan mis ik al aardig wat kwaliteit en dan ook nog wat extra verlies door het uploaden hier.

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:41

Thats_me, ik was idd in Wit Rusland om te fotograferen.

Meteen week 9

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:26

Wow, hoe ver sta je daar vanaf?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:31

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:26

Dank je wel voor je feedback That's me :). Foto's zoals je ze ziet in je scherm op de juiste manier opslaan is best ingewikkeld. Ik neem aan dat Darkroom een bewerkingsprogramma is. Heel in het kort: als je je foto op internet publiceert kun je het beste de weergave instellen op InternetstandaardRGB en je foto moet je dan in dezelfde kleurruimte opslaan. (als JPEG). Daarnaast ziet een foto er op bokt anders uit omdat je hier een licht blauwe achtergrond hebt.

Mijn week 9: Ochtendschemering.
AfbeeldingWeek 9 Project 52_2020 by Ique Mon, on Flickr

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:30

Bedankt voor de uitleg. Dat wordt dus verder oefenen voor het beste resultaat. Op scherm ziet het er niet inderdaad anders uit dan hier.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:33

Week 9.

Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:41

Bedankt Thats_me!

Week 9, de bomen op stal staan in de bloesem :+: .
Afbeelding

quatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:41

Week 9.

De band tussen deze twee is ongekend.

Afbeelding

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 07:41

Week 9Afbeelding

evaval