[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fris

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:44

Bedankt iedereen voor de feedback!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:09

Zo nou heb nog niet echt de tijd gevonden om mooie platen te schieten, maar wil nu toch wel graag wat inleveren hier! Dus bij deze nog van mn week 2 en van deze week!

week 2
Afbeelding

Mijn week 3
Simpel maar vond 'm wel wat hebben :D
Afbeelding

Zal nu even feedback geven *\o/*

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:26

Eefsel2109: Schattig lammetje heb je daar vastgelegd! Fijne scherptediepte, goed scherpgesteld, wellicht kon je de foto nog iets lichter maken :D

Sicayes: Je hebt dat kopje goed weten vast te leggen! Parkiet straalt echt kracht en zelfverzekerdheid uit! Knap gedaan en fijne kleuren!

xmichxrocky: Leuke actiefoto! Je hebt scherpgesteld op de benen, wellicht kun je proberen de volgende keer op de hals/hoofd te focussen! Maar dat is meer een persoonlijke smaak misschien! Goed getimed dat zeker!

Gracezellaa: Gaaf! waar ben je (geweest)? Prima compositie! Alleen vind de kleuren een beetje te grauw, wellicht iets te groen. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn :D Leuke foto!

IsaCalixa: Mooi portret! niets op aan te merken! :D

Lynn85: Heel gaaf! Super mysterieus! Heb je zeker goed gedaan en heb daarom ook geen tips voor je! Topper haha!

rosslover: Mooi die golden hour! Het silhouet is heel mooi, alleen stoor me zoals je zegt wel aan het hek, wat een beetje het hele plaatje naar beneden haalt. Misschien wegwerken met photoshop? Of de volgende keer wat van het hek vandaan zodat het niet op de voorgrond valt?

pradadaan: Goed vastgelegd, op het goede moment bevroren! Ziet er prima uit qua techniek! Vind alleen de achtergrond een beetje rommelig, maar dat is mijn enige kritiek :D

horsesm: Mooie scherptediepte, fijne scherpstelling! Enige kritiek is de grote hoeveelheid contrast, die had ik persoonlijk wat gehalveerd want nu komen de ogen niet mooi meer uit!

S_imonee : Mooie plaat! niks op aan te merken en geweldig licht! Mooie sfeer :)

Nayomie: Mooi dier heb je vastgelegd! Ik mis alleen de scherpte in de ogen een beetje, dat extra beetje kracht in deze compositie :) Maar wellicht komt dat door het uploaden!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:40

Deetjeeuh schreef:
Pffft, wat een onwijze drukte. Gelukkig toch nog een foto kunnen maken. :)

Week 2:
[ Afbeelding ]

Mooie foto, fijne kleuren. Zoals ik van je gewend ben met bloemenfoto's +:)+

Anoniem schreef:
Thanks Marjoow, wat bedoel je met verstoord ISO? ISO weet ik even niet uit mijn hoofd. Foto is ook iets gecropt, misschien ligt het daaraan?

Dankje jullie voor alle feedback! Wil graag stukje bij beetje beter worden :)

Je kleuren kloppen niet helemaal en dat kan komen door een te hoge ISO :) . Sommige foto's worden hierdoor blauw/paars :)

jesicaaaa schreef:
Hier bij mijn week 2 en ik verzamel hier klik hier

De foto is snel genomen dus helemaal scherp is niet ;)

[ Afbeelding ].

Scherpte zie je zelf al, verder vind ik de foto wat grauwig en donker. Je kan proberen om met een beetje nabewerking de foto wat interessanter te maken. Ook de compositie trekt me niet echt, je ziet dus wel dat het een vluchtig genomen foto is.

magda_90 schreef:
Week 2 - Analoge foto

Canon AE-1
Kodak TMX ASA 100 (zwart/wit film)
Canon FD 50 mm f/1.8

[ Afbeelding ]

Mooie vintage sfeer zit er in deze foto. De compositie vind ik niet helemaal passend bij het onderwerp en ik vind het jammer dat het gezicht van het model slecht te zien is. Verder vind ik het een mooie en sfeervolle foto!

xmichxrocky schreef:
Mijn week 2:

Vrijdag en gister fotocursus gehad bij Martine (Bellavie op bokt) ! Voor het eerst handmatig en met mijn nieuwe lens (canon EF 70-200mm f2.8L) geschoten! Kan nog veel verbeterd worden, heb ook nog niet echt goede bewerkingsprogramma's. Werk nu gewoon met iPhoto.

[ [url=m/rg54N8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Camera:
Canon EOS 700D + Canon EF 70-200mm f.2.8L

Instellingen:
ISO 400
f/2.8
1/1600

Mooie actieplaat. Lijkt niet helemaal scherp. Ook zit er wat veel contrast in de foto waardoor de foto wat hard word in zijn geheel. Het galopmoment vind ik niet heel lekker, ik zie ze liever een tikkie later waarbij de benen naar voren gaan. Mooi gekadert en goed licht wel.

Agossie schreef:
Mijn Week 2:
[ Afbeelding ]
Apparatuur:
Canon 7D
Canon 50mm 1.4

Instellingen:
ISO100
1/250
f/2.8

Interessante foto. Leuk dat je scherptepunt aan de rechterkant ligt, dat maakt de foto fijn om naar te kijken. Kleuren zijn mooi en de foto is ook lekker licht. Onderwerp spreekt me persoonlijk niet heel erg aan maar toch vind ik de foto erg goed gelukt!

Tigress schreef:
Week #2
Nero :D

[ Afbeelding ]

Foto lijkt wat kwaliteit te zijn verloren, kan komen door de kleine resolutie waarin je hem hebt geüpload. Foto oogt goed scherp en heeft fijne kleuren en goed licht. Qua compositie mag hij wat spannender maar toch een goed portret :)

caaramel schreef:
Heel erg bedankt voor alle feedback!!! *\o/*
Ik ga proberen daar deze week ook eens tijd voor te maken ;)

Hierbij mijn foto voor week 2:

[ [url=m/rLbSqj.jpg]Afbeelding[/url] ]
boktupload

Het resultaat van wat geëxperimenteer met een bouwlamp in een piste...
Ik had ook gehoopt een bewegend paard op deze manier te fotograferen, maar al die foto's zijn helemaal onscherp...
Toch nog maar wat oefenen dus :+

Ook vraag ik me af... Is deze foto nu scherp of niet?
Want ik vind het af en toe nog een beetje moeilijk om dat goed te zien... :o

Mooi experiment. Foto lijkt wel scherp te zijn en qua kleur en licht vind ik hem een fijne sfeer hebben. Alleen de pose van het meisje en de pony trekt me niet. Dit is nogal nietszeggend. Daar zou ik dus naar kijken een volgende keer, zet het meisje bv op haar hurken en maak er een lieve foto van. Probeer er iig een pose in te verwerken.

Revanches schreef:
Whaaaaa hopelijk op de valreep nog:
[ Afbeelding ]
Potw2

Sorry }:0

Fototechnisch vind ik de foto goed. Zelf ben ik alleen niet zo'n fan van zulke statige foto's als je begrijpt wat ik bedoel. Er gebeurt niets dus ik zal er niet lang naar kijken. Het is een mooi portret, dat zeker maar ik vind de foto zelf niet heel interessant :)

magda_90 schreef:
Bedankt voor de feedback. Van week 2 had ik mijn diafragma op automatisch staan, zonder achteraf inderdaad dan was de achtergrond vast rustiger geweest. :j

Week 3
Gisteren gemaakt. :)

[ Afbeelding ]

Heerlijk, zo'n groot paard! Mooie foto, lekker scherp. Jammer dat ie aan de linkerkant van het paard wat donker is :)
Compositie zit goed en ook de kleuren zijn fijn!

NESCAFE schreef:
Iedereen bedankt voor de feedback! Ik werk dit jaar tot nu toe manueel dus ook het scherpstellen, zeker als je van dichtbij fotografeert is het moeilijk om echt stil te blijven staan :).

Mijn week 3:
[ Afbeelding ]

Mooie foto. Ik vind het leuk dat die vertakkingen uiteindelijk eindigen bij een vogeltje. Foto geeft een fijne sfeer. Wel vind ik het jammer dat het vogeltje in het midden staat en dat er links nog zoveel loze ruimte is.

Bellatrix schreef:
Week 3. Noorse Boskat kitten, geschoten in een studio van de eigenaresse. Was nieuw voor mij dus even prutsen. :')

[ Afbeelding ]

Exif: 700D, 50 mm 1.8 lens, f/3.5, 1/100 100 ISO
(lens is ook niet van mij trouwens)

Hele fijne foto. Mooi scherp, mooie blik van de kat te pakken en lekker licht met kleur. I like! Het enige wat voor een volgende keer leuk is, om wat meer body van de kat mee te nemen :)

Murosch schreef:
Bedankt voor de feedback, ik probeer ervan te leren. Wel grappig hoe de meningen verschillen.

Ook ik ben gisteren op pad geweest om foto's te schieten en ja dan moet je er één uitkiezen om hier te plaatsen, best lastig, want ik vond er een aantal hele leuke foto's bij.

Dit is hem geworden, mijn week 3:
[ [url=m/N5QdeD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja mooie foto wel, maar wel erg krap. De focus ligt op het meer wat eigenlijk een beetje leeg is. Het is mooier om de focus op de voorgrond te leggen of bv de oever aan de overkant voor scherptediepte. Nu gebeurt er heel veel in je foto, maar er ligt geen duidelijke focus in. ik zou meer van de omgeving willen zien voor een mooie natuurplaat.

Argai schreef:
Week 3
[ Afbeelding ]

Hihi, grappige foto dit! Leuk gedaan en hele fijne kleuren! Mist wel wat scherpte en ik vind hem zeker op het paard wat donker. Misschien iets te veel contrast toegevoegd?

xMaxxiee schreef:
Week 3
De laatste Lily foto voorlopig, beloofd :p
Ze heeft een truitje aan omdat ze nog geen wintervacht gekweekt heeft en het nu lastig heeft met haarzelf warm houden... De sneeuw vond ze ook echt geen reet aan, veel te koud :+

[ Afbeelding ]

En bedankt voor de feedback iedereen! Marjoow ik fotografeer eigenlijk altijd in het midden, ik vind het lastig om uit het midden snel een punt te vinden om op scherp te stellen. Maar dit wil ik komende weken wel gaan oefenen!

Lieve foto wel weer. Wat betreft de compositie had ik al wat tips voor gegeven. Lukt dit een beetje?
Foto vind ik fijn kijken qua kleur en licht. Scherpte lijkt ook goed te liggen +:)+

Lolleke schreef:
As mentioned even geen feedback, want moet mijn koffer eens in gaan pakken :D
Hopelijk volgende week van mijn kant iets met zon *\o/*
Bedankt allemaal in ieder geval voor de feedback!

Week 3
Quicky, niet mijn beste foto, maar deze week zit er niet zo veel in.
[ Afbeelding ]

Mooie rustgevende plaat. Het rode van de vuurtoren tegen het zwart witte van de foto steekt mooi af. Er zit wel een soort van onscherpe waas overheen lijkt het. Compositie is mooi, hele nette plaat!

Maaaarije schreef:
Week 3.
[ Afbeelding ]

Bedankt voor alle fb! :)

Lekker scherp, daar is niets op aan te merken. Goed ook dat je de scherpte op de ogen hebt weten te leggen in plaats van op de neus (wat vaak gebeurd). Ik vind de foto wel veel te frontaal genomen. De kat lijkt bijna ín de lens te zitten. Verder mis ik nog wat kleur in de foto :)

k_m schreef:
Bedankt voor alle super lieve feedback!! Heel blij mee jullie zijn schatjes!

Week 3 mijn slager reportage is af! :-)

[ Afbeelding ]

Ik vind hem ontzetten mooi! Wel jammer dat je collage niet helemaal op volgorde staat. Maar heel mooi gedaan +:)+

Fading schreef:
[ [url=m/vIPdCv.jpg]Afbeelding[/url] ]

week 3 !

Mooie, scherpe plaat. Fijne kleuren ook en mooi licht. Qua compositie niet heel bijzonder. Gewoon een nette foto :)

MarijeR schreef:
Mijn week 3
[ Afbeelding ]

Lieeevv... Jammer dat de foto zo hard is, er zit imo echt te veel contrast in en de foto lijkt enorm verscherpt te zijn. Dit neemt de sfeer een beetje weg :)

IsaCalixa schreef:
Ik weet niet wat de rest vindt, maar zijn de foto's van k_m wel gepast? En dan bedoel ik met name die van de 'hangende' dieren.. ik krijg er zelf een beetje de kriebels van :\ Kan er opzich wel tegen, maar vind het niet fijn om te zien..

Is verder geen commentaar op je fotografie hoor, dat is heel netjes, maar puur op het onderwerp

In fotografie zul je wel vaker beelden komen die je niet fijn vind om te zien. Ik vind ze zeker gepast, want het gaat niet zo zeer om het onderwerp maar om je foto. Ik vind het heerlijk om zulke diverse onderwerpen te zien.
En overigens vind ik het ook belangrijk om zulke foto's te laten zien. Ik vind het belangrijk dat mensen weten wat er gebeurd met eten & vlees etc. Alleen is dat en compleet andere discussie :P

horserider22 schreef:
week 3
Voor mijn doen is wat anders. Heb dit keer gespeeld met licht in plaats van een dier of voorwerp op de foto te zetten.
[ Afbeelding ]

Heel apart! Leuk gelukt! Wel wat krap maar lijkt niet heel erg te storen. Niet echt een scherptepunt maar dat stoort niet. Goed qua licht en qua kleuren. Ja geslaagde plaat :)

Anoniem schreef:
Hier is mijn week 3

[ [url=m/yERJpt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zal van de week weer op iedereen feedback geven! :D

Mooi! Lekker licht, mooie kleuren en scherp. Foto vind ik wat krap en hij lijkt scheef te staan, hier zou ik nog even naar kijken :)

Calice schreef:
Week 3:
[ Afbeelding ]

Bedankt voor de feedback op mijn week 2 foto :) .
Vond het zelf inderdaad ook jammer dat het hartje er niet helemaal op staat, heb hem helaas zo geschoten dus verder niet bijgesneden.

Mooie foto, lijkt wel met een te hoge ISO te zijn geschoten. Qua kleur wel fijn en het moment van het theezakje is ook goed getimed. Foto vind ik wat te licht, bij thee zou ik eerder een meer warme sfeer plaatsen :)

Luckyy80 schreef:
Mijn week 3
Zelf ben ik er heel blij mee, ben benieuwd naar jullie op-/aanmerkingen.
[ [url=m/IKIh8v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat me als eerste opvalt is je compositie! Leuk, dit wijkt af van "normale" oogfoto's, top! Ik vind het wel jammer van de enorme reflecties in het oog zelf, dit geeft niet echt een mooi beeld. Ook vind ik het jammer dat er maar weinig van het oog op staat, ik zou iets meer gekanteld hebben naar het oog toe snap je? Qua kleur/licht/scherpte is hij zeker goed gelukt!

Mariett schreef:
Mijn week 3
Hele leuke shoot met vriendinnen gehad!
[ Afbeelding ]
Ik zal die ene foto er gewoon in laten hoor, k_m. Die hoort er nou eenmaal ook bij!

Mooie foto, fijne sfeer zit er in! Motiefje in het gezicht ziet er ook goed uit! Niks op aan te merken +:)+

kirsten4 schreef:
Kom het topic nu helaas pas tegen... -O- Maar ik ga ook meedoen! :D Heb TS al even een pb gedaan, maar zal mijn week 1 & 2 er toch nog even neer zetten voor degene die dat leuk vinden haha.

Week 1
[ Afbeelding ]

Week 2
[ Afbeelding ]

Week 3
[ Afbeelding ]

En ik verzamel hier: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 664&type=3

Nog genoeg te verbeteren, maar ik ben nog niet zo lang bezig dus ik kan zeker nog heel veel bijleren :D

Week 1: Foto is wat te donker. Ook is het jammer dat de benen zijn afgesneden en het standpunt kijkt niet helemaal lekker. Liever door je kniën gaan en op ooghoogte komen, dat kijkt een stuk fijner :) .
Week 2: Nette plaat, zeker voor een binnenbak. Compositie kijkt fijn. Goede foto.
Week 3: Leuk dit, mooie compositie. Foto lijkt een beetje scheef te staan en zou wat lichter mogen.

Shiloh schreef:
Ah, dan snap ik dat je voor zwart-wit koos inderdaad. Hoe dan ook is het een mooie foto!

Week 3:

[ Afbeelding ]

Hele fijne plaat! Jammer dat de poten zijn afgesneden. Mooie blik, lekker scherp met mooie kleuren en fijn licht. Goed gelukt!

GerdjeHoran schreef:
Week 3 :D

[ Afbeelding ]Snow by Winniephotography, on Flickr

Mooie winterse plaat. Ik vind de foto wel wat hard, er zit niet echt een lekker sfeertje in. Verder wel een nette plaat. Mooi licht en qua kleur ook wel goed.

Niobe schreef:
Gisteren een studiootje gefabriceerd voor wel een heel makkelijk model := (alleen een beetje weinig variatie in poses, maar oke.. -O- :') )

week 3
[ Afbeelding ]

De schoonmoeder van mijn broer maakt poppen, er moest er 1 op de foto voor een wedstrijd, die mag nog niet op internet gezet worden. Dus heb ik gevraagd of ik deze ook mocht doen, ik vond haar erg apart. :)

Volgens mijn computer is de achtergrond volledig zwart (behalve onder de voeten, heb ik bewust zo gelaten, dat ook zwart vond ik zelf een beetje te..). Als iemand het daar niet mee eens is, hoor ik het graag voor toekomstige doeleinden ;)

Mooie foto! Aan de linkerkant van de pop zie ik nog wel een beetje van je achtergronddoek. Even goed inzoomen daar :)
Lekker scherp, leuk onderwerp!

cathyenbeau schreef:
Bedankt voor de feedback!

Argh ik baal! Verkeerd gelezen en dacht dus dat je kon inleveren tot maandag 11 uur.

Bij deze, week 2
.[ Afbeelding ]

Week 3 komt nog!

Leuk dier. Foto spreekt me niet heel erg aan. Lijkt onscherp te zijn en ik mis een hoop kleur in de foto. Hond kijkt ook een beetje suf. Qua licht is ie wel goed :)

Nayomie schreef:
Thanks weer allemaal! Heb bewust voor zwart wit gekozen, anders zouden die kleuren in de foto wel enorm stuiterend zijn _O-

Ik neem me nu voor om gewoon de 's zondagslijst te gebruiken, zodat ik niemand over het hoofd kan zien :)

Week 3

Ik hoooop heel erg dat de kleuren niet te heftig geworden zijn. Mijn laptop vormt kleuren en licht heel anders dan mijn telefoon. Zo had ik laatst een foto bewerkt en bleek op mijn telefoon helemaal groen uit te slaan, wat op de laptop totaal niet het geval was, en gewoon soft mintgroen was :=

[ [url=m/NPwlDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: oeh, hij is minder scherp geworden.

Hmm ik vind de foto niet heel erg geslaagd. Foto mist scherpte en kleur, dat is jammer. Compositie vind ik ook wat te krap en de foto komt wat grauwig over.

S_imonee schreef:
Week 3

Ik fotografeer eigenlijk nooit voorwerpen. Dit zag ik in mijn ooghoek toen ik weer een poging deed om sneeuwplaatjes van mijn paard te schieten. Ik vond het zelf wel een mooi gezicht met de opkomende zon op de achtergrond (ook al is die verstopt achter de bomen en de wolken).
Ik vind het nu ook minder mooi dan dat het in het echt was haha. Ik heb er niet veel aan bewerkt. Alleen de achtergrond iets zichtbaarder. Dat was een grote waas.
De stipjes die je ziet zijn de vallende sneeuwvolkjes uit de bomen. Ik vond het zelf wel een leuk effect geven.
Waar ik mij zelf aan stoor is het takje wat uitsteekt. Ik heb hem niet mooi weg kunnen werken, daarom staat ie er nog. (Ik had hem ter plekke ook wel gewoon af kunnen breken natuurlijk :+ )

De instellingen voor wie daar in geïnteresseerd is: Canon 70D, ISO 400, f5,6, 1/4000 sec(ietwat te snel, nie? hihi), 80 mm.
Ik weet niet meer waar ik hem op had staan, ik denk op diafragma zelf instellen. Ik wissel daar nog wel eens mee.

Flickr heeft de foto nog wat verscherpt zie ik...

[ Afbeelding ]

Mooie sfeer, lekker scherp, fijne kleuren en mooi licht. Je compositie vind ik erg jammer, erg gecentreerd. Plaats het paaltje naar rechts en je krijgt al een heel ander beeld :)

horsesm schreef:
Mijn week 3 :)

[ Afbeelding ]

Iedereen bedankt voor de feedback :) Ik ga zo ook even feedbacken :)

Fijne warme sfeer van de kleuren maar toch is de foto ook wel erg donker wat ik dan weer jammer vind. Ook de centrale compositie spreekt mij niet aan.

pradadaan schreef:
Aan het eind van week 3 ga ik mijn feedback weer geven, dan neem ik zo veel mogelijk mensen mee in die lijst ;)

Voor mij deze week een 'simpele' foto van mijn jonge spelende merrie <3
mijn Week 3
[ [url=m/x8xiRA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie steiger. Jammer van de deken! Dit stoort een beetje. Foto is lekker scherp maar ik mis wel nog wat kleur. Beetje grauwig istie. Verder goed gelukt!

rosslover schreef:
Week 3
Net als vorige week weer een afscheidsshoot. Aan het hek was helaas niks te doen want het is een manegepaard en daarmee mogen we het terrein niet af. [ [url=m/gw3N1l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het hek is onwijs jammer. Moment is mooi, silhouette is mooi maar de foto lijkt niet scherp te zijn. Dit is erg jammer. Compositie is goed geplaatst. Foto mag wat warmer :)

Lynn85 schreef:
Week 3

Helemaal anders, in de studio

[ Afbeelding ]K-6388

Heel mooi concept maar ik vind de randjes (zeker aan de bovenkant) toch wat te donker. Lekker scherp wel, verder niets op aan te merken :)

IsaCalixa schreef:
Nog een hond - in de sneeuw - foto :D

Week 3
[ Afbeelding ]

Ik ga proberen binnenkort ook feedback te geven!

Leuk, die hond houd wel van sneeuw zo te zien! Mooi vastgelegd. Lekker licht en scherp. Niet heel bijzonder maar wel een hele mooie foto.

Gracezellaa schreef:
Week 3
[ [url=m/Gql3Fh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog bedankt voor de feedback van afgelopen weken. Ik zal binnenkort nog eens proberen die lichtjes op de foto te zetten en jullie tips daarbij te gebruiken. Hoop dat het dan wel gaat lukken.
Wat betreft mijn foto van week 1 (de roos en het boek), ik kan zelf prima onderste boven lezen, dus het was me eigenlijk niet opgevallen dat de tekst op de kop staat haha

Mooi, die kleur onderin en het missen ervan bovenin geeft een mooi contrast. Foto is wat donker en lijkt wat scheef te staan. Verder, hele mooie plaat!

xmichxrocky schreef:
Bedankt voor de feedback! :)
Kan ik wat mee haha!

Week 3:
Ook nog van de cursus!
De precieze instellingen weet ik zo 1,2,3 niet! Zal ik even moeten opzoeken!

[ [url=m/nh2KRa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lieve foto, maar wel onscherp op het onderwerp. Lekker licht wel, kleuren zitten ook wel goed.

Sicayes schreef:
Week 3

[ Afbeelding ]

1 van mijn bijdehandjes :+ En ja ze zit in onze gordijnen. Het zijn niet echt dieren die ik even makkelijk op een andere plek kan zetten en laten zitten dus was een uitdaging!

Feedback plaats ik waarschijnlijk morgen.. ben vergeten mijn lijstje te uploaden naar de cloud :')

Hele leuke foto! Lekker licht, fijne kleuren en heerlijk scherp! Goed gelukte uitdaging :D
Achtergrond past er heel goed bij!

Eefsel2109 schreef:
Week 3:

[ Afbeelding ]Week 3 POTW by Evelien Kruis, on Flickr

Gisteren gefotografeerd bij een herder met zo'n 450 lammeren op dit moment ;) Het was alleen vrij donker in de stal dus niet zo geweldig qua kleur maar oke :)

Lief! Beetje onscherp wel en ik mis licht en kleur :)

_Bitje_ schreef:
Zo nou heb nog niet echt de tijd gevonden om mooie platen te schieten, maar wil nu toch wel graag wat inleveren hier! Dus bij deze nog van mn week 2 en van deze week!

week 2
[ Afbeelding ]

Mijn week 3
Simpel maar vond 'm wel wat hebben :D
[ Afbeelding ]

Zal nu even feedback geven *\o/*

Week 2: Mooi samengesteld, leuk onderwerp en goed scherp. Wel wat krapjes gekadert :)
Week 3: Heeft zeker wel wat ook al gebeurd er weinig. Nette plaat :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:56

Damn Marjo, wat een lijst met feedback! +:)+
Bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:59

Dank je voor jullie feedback!

Jepri: ik zal even naar de kleur weer kijken :)

Marjoow: Ik wist niet dat de ISO daar ook invloed op heeft :+ weer wat geleerd! Als eerste dankje voor je complimenten van mijn week 3 foto :) Foto heb ik verder niet gecropt, dus bewust zo geschoten. Dat is dan smaak. Qua scheefheid ga ik even naar kijken van het weekend!

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:02

Dankje marjoow!

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:20

Dankje Marjoow voor de feedback!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:20

Bellatrix schreef:
Damn Marjo, wat een lijst met feedback! +:)+
Bedankt! :)

Lol SOG O:)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:10

Week 3 :)
Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:43

Dankjewel voor je feedback marjoow! :) Dat van mijn week 1 foto snap ik wat je bedoelt :j Kon helaas niets veranderen aan de achtergrond en ook niet door m'n knieën, maar ik zie wat je bedoelt & dat zou inderdaad mooier zijn geweest :) Ook bedankt voor de complimenten! :D

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:12

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:26

Afbeelding
Mijn POTW

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:26

Week 3

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:57

Wahahaha ik wou week 3 plaatsen, maar die had ik al geplaatst blijkbaar :')

Ik heb er een topic voor gemaakt dan maar, omdat ik er toch wel blij mee ben! :) k_m @ [FK] (FOTO) HDR Ochtendlandschap

Dus even een edit hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:55

Bedankt Jespri en Marjoow voor de feedback! :D
Nu je het zo zegt Jespri is het inderdaad wel een puntje om over na te denken. Ik vind het nu geen storende factor, maar begrijp wel wat je bedoelt en zie het nu zelf ook.

Marjoow, jij erg bedankt voor het compliment!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:40

Week #3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:16

Wauw prachtige foto Fem! Aan de onderkant had ik hem alleen wat verder afgesneden. Hij past niet volledig op het beeldscherm van mijn laptop, waardoor ik hem zag vanaf net iets boven het bruine vlekje in de sneeuw. Op die manier vond ik hem erg mooi! Het onderste gedeelte maakt de foto voor mij wat minder.

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:37

Week 3, mijn knappe kat in het zonnetje vorige week :)

Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:00

ik heb random een pagina gekozen om feedback te geven, dus hierbij: feedback voor pagina 18
Ik probeer ook overal nog een mogelijkheid voor verbetering te geven, maar daardoor ga ik wel een beetje muggenziften, dus niet te zwaar aan tillen ;)

Shiloh: Heel mooi! Heel correct, typisch portret. Misschien om die reden een beetje saai?
GerdjeHoran: Mooi! Misschien een beetje somber?
Niobe: Wauw! Ben al verschillende keren terug naar deze foto komen kijken, vind hem echt iets hebben.
cathyenbau: Mooie oogjes, maar spreekt mij voor de rest niet zo aan... Ik vind hem een beetje dof/mat.
Marjoow: Die kleuren... zwijmel

Feedback die ik kreeg:
BEDANKT!!!!! *\o/*
Sicayes schreef:
Caaramel: Lijkt alsof hij nét niet helemaal goed scherp is maar vind dit soort foto’s wel echt heel leuk om te zien. Zou ik ook eens mee moeten experimenteren.

S_imonee schreef:
caaramel Mooi!

Jespri schreef:
caaramel Leuk geëxperimenteerd. Vind de foto goed gelukt. Volgens mij had de pony nog wat scherper gekund, maar vind hem al erg goed gelukt!

Marjoow schreef:
Mooi experiment. Foto lijkt wel scherp te zijn en qua kleur en licht vind ik hem een fijne sfeer hebben. Alleen de pose van het meisje en de pony trekt me niet. Dit is nogal nietszeggend. Daar zou ik dus naar kijken een volgende keer, zet het meisje bv op haar hurken en maak er een lieve foto van. Probeer er iig een pose in te verwerken.

Uitproberen met poses ga ik volgende keer zeker doen! Bedankt om mij daarop te wijzen! ;)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:05

En mijn foto voor week 3:
Twee paarden tegelijk een beetje goed op de foto proberen krijgen...
(En ondertussen hopen dat mijn vingers er niet af vriezen :brr: )
Afbeelding
boktupload

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:00

Beetje extreme bewerking, maar ik vond hem nog wel iets hebben, mijn week 3!

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:04

Week #3 - technisch is deze foto nul, maar hij heeft voor mij een speciale betekenis: mijn vriend was tot voor kort doodsbang van pony's/paarden. Vandaag heeft hij de eerste stappen gezet in de paardenwereld en ik vind dit moment prachtig waar je ziet hoe hij geniet en vooral hoe de pony geniet van dat zalige krabbeplekje op zijn schoft.
De foto is vierkant uitgesneden.

Afbeelding

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:52

Aangezien ik helaas amper de tijd heb gehad voor foto's, een van 2014.. wel een beetje bewerkt.

Week 3:

Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:08

Week #03

Afbeelding