Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Deetjeeuh schreef:
Anoniem schreef:Thanks Marjoow, wat bedoel je met verstoord ISO? ISO weet ik even niet uit mijn hoofd. Foto is ook iets gecropt, misschien ligt het daaraan?
Dankje jullie voor alle feedback! Wil graag stukje bij beetje beter worden
jesicaaaa schreef:Hier bij mijn week 2 en ik verzamel hier klik hier
De foto is snel genomen dus helemaal scherp is niet![]()
[ Afbeelding ].
magda_90 schreef:
xmichxrocky schreef:Mijn week 2:
Vrijdag en gister fotocursus gehad bij Martine (Bellavie op bokt) ! Voor het eerst handmatig en met mijn nieuwe lens (canon EF 70-200mm f2.8L) geschoten! Kan nog veel verbeterd worden, heb ook nog niet echt goede bewerkingsprogramma's. Werk nu gewoon met iPhoto.
[ [url=m/rg54N8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Camera:
Canon EOS 700D + Canon EF 70-200mm f.2.8L
Instellingen:
ISO 400
f/2.8
1/1600
Agossie schreef:
Tigress schreef:
caaramel schreef:Heel erg bedankt voor alle feedback!!!![]()
Ik ga proberen daar deze week ook eens tijd voor te maken
Hierbij mijn foto voor week 2:
[ [url=m/rLbSqj.jpg]Afbeelding[/url] ]
boktupload
Het resultaat van wat geëxperimenteer met een bouwlamp in een piste...
Ik had ook gehoopt een bewegend paard op deze manier te fotograferen, maar al die foto's zijn helemaal onscherp...
Toch nog maar wat oefenen dus![]()
Ook vraag ik me af... Is deze foto nu scherp of niet?
Want ik vind het af en toe nog een beetje moeilijk om dat goed te zien...
Revanches schreef:
magda_90 schreef:Bedankt voor de feedback. Van week 2 had ik mijn diafragma op automatisch staan, zonder achteraf inderdaad dan was de achtergrond vast rustiger geweest.
Week 3
Gisteren gemaakt.
[ Afbeelding ]
NESCAFE schreef:Iedereen bedankt voor de feedback! Ik werk dit jaar tot nu toe manueel dus ook het scherpstellen, zeker als je van dichtbij fotografeert is het moeilijk om echt stil te blijven staan.
Mijn week 3:
[ Afbeelding ]
Bellatrix schreef:Week 3. Noorse Boskat kitten, geschoten in een studio van de eigenaresse. Was nieuw voor mij dus even prutsen.![]()
[ Afbeelding ]
Exif: 700D, 50 mm 1.8 lens, f/3.5, 1/100 100 ISO
(lens is ook niet van mij trouwens)
Murosch schreef:Bedankt voor de feedback, ik probeer ervan te leren. Wel grappig hoe de meningen verschillen.
Ook ik ben gisteren op pad geweest om foto's te schieten en ja dan moet je er één uitkiezen om hier te plaatsen, best lastig, want ik vond er een aantal hele leuke foto's bij.
Dit is hem geworden, mijn week 3:
[ [url=m/N5QdeD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Argai schreef:
xMaxxiee schreef:Week 3
De laatste Lily foto voorlopig, beloofd :p
Ze heeft een truitje aan omdat ze nog geen wintervacht gekweekt heeft en het nu lastig heeft met haarzelf warm houden... De sneeuw vond ze ook echt geen reet aan, veel te koud
[ Afbeelding ]
En bedankt voor de feedback iedereen! Marjoow ik fotografeer eigenlijk altijd in het midden, ik vind het lastig om uit het midden snel een punt te vinden om op scherp te stellen. Maar dit wil ik komende weken wel gaan oefenen!
Lolleke schreef:As mentioned even geen feedback, want moet mijn koffer eens in gaan pakken![]()
Hopelijk volgende week van mijn kant iets met zon![]()
Bedankt allemaal in ieder geval voor de feedback!
Week 3
Quicky, niet mijn beste foto, maar deze week zit er niet zo veel in.
[ Afbeelding ]
Maaaarije schreef:
k_m schreef:Bedankt voor alle super lieve feedback!! Heel blij mee jullie zijn schatjes!
Week 3 mijn slager reportage is af!
[ Afbeelding ]
Fading schreef:[ [url=m/vIPdCv.jpg]Afbeelding[/url] ]
week 3 !
MarijeR schreef:
IsaCalixa schreef:Ik weet niet wat de rest vindt, maar zijn de foto's van k_m wel gepast? En dan bedoel ik met name die van de 'hangende' dieren.. ik krijg er zelf een beetje de kriebels vanKan er opzich wel tegen, maar vind het niet fijn om te zien..
Is verder geen commentaar op je fotografie hoor, dat is heel netjes, maar puur op het onderwerp
horserider22 schreef:week 3
Voor mijn doen is wat anders. Heb dit keer gespeeld met licht in plaats van een dier of voorwerp op de foto te zetten.
[ Afbeelding ]
Anoniem schreef:Hier is mijn week 3
[ [url=m/yERJpt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zal van de week weer op iedereen feedback geven!
Calice schreef:Week 3:
[ Afbeelding ]
Bedankt voor de feedback op mijn week 2 foto.
Vond het zelf inderdaad ook jammer dat het hartje er niet helemaal op staat, heb hem helaas zo geschoten dus verder niet bijgesneden.
Luckyy80 schreef:Mijn week 3
Zelf ben ik er heel blij mee, ben benieuwd naar jullie op-/aanmerkingen.
[ [url=m/IKIh8v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mariett schreef:Mijn week 3
Hele leuke shoot met vriendinnen gehad!
[ Afbeelding ]
Ik zal die ene foto er gewoon in laten hoor, k_m. Die hoort er nou eenmaal ook bij!
kirsten4 schreef:Kom het topic nu helaas pas tegen...Maar ik ga ook meedoen!
Heb TS al even een pb gedaan, maar zal mijn week 1 & 2 er toch nog even neer zetten voor degene die dat leuk vinden haha.
Week 1
[ Afbeelding ]
Week 2
[ Afbeelding ]
Week 3
[ Afbeelding ]
En ik verzamel hier: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 664&type=3
Nog genoeg te verbeteren, maar ik ben nog niet zo lang bezig dus ik kan zeker nog heel veel bijleren
Shiloh schreef:Ah, dan snap ik dat je voor zwart-wit koos inderdaad. Hoe dan ook is het een mooie foto!
Week 3:
[ Afbeelding ]
GerdjeHoran schreef:
Niobe schreef:Gisteren een studiootje gefabriceerd voor wel een heel makkelijk model(alleen een beetje weinig variatie in poses, maar oke..
![]()
)
week 3
[ Afbeelding ]
De schoonmoeder van mijn broer maakt poppen, er moest er 1 op de foto voor een wedstrijd, die mag nog niet op internet gezet worden. Dus heb ik gevraagd of ik deze ook mocht doen, ik vond haar erg apart.
Volgens mijn computer is de achtergrond volledig zwart (behalve onder de voeten, heb ik bewust zo gelaten, dat ook zwart vond ik zelf een beetje te..). Als iemand het daar niet mee eens is, hoor ik het graag voor toekomstige doeleinden
cathyenbeau schreef:Bedankt voor de feedback!
Argh ik baal! Verkeerd gelezen en dacht dus dat je kon inleveren tot maandag 11 uur.
Bij deze, week 2
.[ Afbeelding ]
Week 3 komt nog!
Nayomie schreef:Thanks weer allemaal! Heb bewust voor zwart wit gekozen, anders zouden die kleuren in de foto wel enorm stuiterend zijn
Ik neem me nu voor om gewoon de 's zondagslijst te gebruiken, zodat ik niemand over het hoofd kan zien
Week 3
Ik hoooop heel erg dat de kleuren niet te heftig geworden zijn. Mijn laptop vormt kleuren en licht heel anders dan mijn telefoon. Zo had ik laatst een foto bewerkt en bleek op mijn telefoon helemaal groen uit te slaan, wat op de laptop totaal niet het geval was, en gewoon soft mintgroen was
[ [url=m/NPwlDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: oeh, hij is minder scherp geworden.
S_imonee schreef:Week 3
Ik fotografeer eigenlijk nooit voorwerpen. Dit zag ik in mijn ooghoek toen ik weer een poging deed om sneeuwplaatjes van mijn paard te schieten. Ik vond het zelf wel een mooi gezicht met de opkomende zon op de achtergrond (ook al is die verstopt achter de bomen en de wolken).
Ik vind het nu ook minder mooi dan dat het in het echt was haha. Ik heb er niet veel aan bewerkt. Alleen de achtergrond iets zichtbaarder. Dat was een grote waas.
De stipjes die je ziet zijn de vallende sneeuwvolkjes uit de bomen. Ik vond het zelf wel een leuk effect geven.
Waar ik mij zelf aan stoor is het takje wat uitsteekt. Ik heb hem niet mooi weg kunnen werken, daarom staat ie er nog. (Ik had hem ter plekke ook wel gewoon af kunnen breken natuurlijk)
De instellingen voor wie daar in geïnteresseerd is: Canon 70D, ISO 400, f5,6, 1/4000 sec(ietwat te snel, nie? hihi), 80 mm.
Ik weet niet meer waar ik hem op had staan, ik denk op diafragma zelf instellen. Ik wissel daar nog wel eens mee.
Flickr heeft de foto nog wat verscherpt zie ik...
[ Afbeelding ]
horsesm schreef:
pradadaan schreef:Aan het eind van week 3 ga ik mijn feedback weer geven, dan neem ik zo veel mogelijk mensen mee in die lijst
Voor mij deze week een 'simpele' foto van mijn jonge spelende merrie
mijn Week 3
[ [url=m/x8xiRA.jpg]Afbeelding[/url] ]
rosslover schreef:Week 3
Net als vorige week weer een afscheidsshoot. Aan het hek was helaas niks te doen want het is een manegepaard en daarmee mogen we het terrein niet af. [ [url=m/gw3N1l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lynn85 schreef:
IsaCalixa schreef:Nog een hond - in de sneeuw - foto
Week 3
[ Afbeelding ]
Ik ga proberen binnenkort ook feedback te geven!
Gracezellaa schreef:Week 3
[ [url=m/Gql3Fh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog bedankt voor de feedback van afgelopen weken. Ik zal binnenkort nog eens proberen die lichtjes op de foto te zetten en jullie tips daarbij te gebruiken. Hoop dat het dan wel gaat lukken.
Wat betreft mijn foto van week 1 (de roos en het boek), ik kan zelf prima onderste boven lezen, dus het was me eigenlijk niet opgevallen dat de tekst op de kop staat haha
xmichxrocky schreef:Bedankt voor de feedback!
Kan ik wat mee haha!
Week 3:
Ook nog van de cursus!
De precieze instellingen weet ik zo 1,2,3 niet! Zal ik even moeten opzoeken!
[ [url=m/nh2KRa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sicayes schreef:Week 3
[ Afbeelding ]
1 van mijn bijdehandjesEn ja ze zit in onze gordijnen. Het zijn niet echt dieren die ik even makkelijk op een andere plek kan zetten en laten zitten dus was een uitdaging!
Feedback plaats ik waarschijnlijk morgen.. ben vergeten mijn lijstje te uploaden naar de cloud
Eefsel2109 schreef:Week 3:
[ Afbeelding ]Week 3 POTW by Evelien Kruis, on Flickr
Gisteren gefotografeerd bij een herder met zo'n 450 lammeren op dit momentHet was alleen vrij donker in de stal dus niet zo geweldig qua kleur maar oke
_Bitje_ schreef:Zo nou heb nog niet echt de tijd gevonden om mooie platen te schieten, maar wil nu toch wel graag wat inleveren hier! Dus bij deze nog van mn week 2 en van deze week!
week 2
[ Afbeelding ]
Mijn week 3
Simpel maar vond 'm wel wat hebben
[ Afbeelding ]
Zal nu even feedback geven
Sicayes schreef:Caaramel: Lijkt alsof hij nét niet helemaal goed scherp is maar vind dit soort foto’s wel echt heel leuk om te zien. Zou ik ook eens mee moeten experimenteren.
S_imonee schreef:caaramel Mooi!
Jespri schreef:caaramel Leuk geëxperimenteerd. Vind de foto goed gelukt. Volgens mij had de pony nog wat scherper gekund, maar vind hem al erg goed gelukt!
Marjoow schreef:Mooi experiment. Foto lijkt wel scherp te zijn en qua kleur en licht vind ik hem een fijne sfeer hebben. Alleen de pose van het meisje en de pony trekt me niet. Dit is nogal nietszeggend. Daar zou ik dus naar kijken een volgende keer, zet het meisje bv op haar hurken en maak er een lieve foto van. Probeer er iig een pose in te verwerken.