[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:01

Hier dan ook mijn eerste week-foto :) Week geleden gemaakt in het verlaten dorpje Doel in België.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:02

KimdeGroot94 schreef:
Super bedankt voor je feedback Magda! Ik was ook niet helemaal tevreden met de kleur maar kreeg het ook niet helemaal naar m'n zin..

Wellicht eens spelen met diverse filters? Met welk programma werk je?
En graag gedaan.

Astor
Ondanks dat je ze alle drie erin hebt, zwart-grijs-wit, vind ik het contrast bij het paard/achtergrond te klein waardoor hij te donker oogt. Wellicht kun je de achtergrond nog oplichten? En daarbij de linkerkant van het sjabrakje iets minder fel maken.
Ik krijg er zelf nekpijn van, maar daar kun jij niets aan doen.
Qua scherpte en compositie vind ik hem fijn kijken. :j

Lipydo
Staat ook nog op mijn wishlist, jij hebt daar ook zo'n mooie "typische" foto gemaakt, complimenten! Dit past zo goed daar. :j
Als ik dan iets zou moeten zeggen, dan had ik een van de twee portretten verder naar achter geplaatst zodat je nog meer diepte zou krijgen.

90 deelnemers nu. :Y)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:15

Murthul, sorsie, juliaka, caaramel, hilly200, Bedankt voor de feedback. :)

tesseke, LauraBloem, Wendy1987, hilly200, cathyenbeau, Agossie, Jolijnn, k_m, MarijeR, Gracezellaa, RianC, Kanzi, Jooproo, _Kiki_, MZorro, Hanna_94, KimdeGroot94, Niene87, Joysieee, billionache, SharonPlugge, Killyenn, Sternphoto, Astor, Lipydo, Prachtige foto's niets op aan te merken.

Dandy200 Foto Persoonlijk vind ik hem iets te krap geschoten. Wel mooie foto.

Ingvild, Foto Jammer dat het niet helemaal lukte. Ondanks dat vind ik de foto wel wat hebben, hij is anders dan de andere. Volgende keer misschien je sluitertijd nog wat langer maken?

Jessica_1998 Foto Je foto lijkt helaas wat wazig. Probeer bij portret, scherp te stellen op de ogen. Verder is de foto iets aan de donkere kant. Wat waren je instellingen? Lief hondje verder. :) Photofiltre is trouwens een fijn bewerkingsprogramma als je met Windows werkt.

Weslyjune Foto Leuke foto, maar niet heel interessant om naar te kijken. Gefeliciteerd met je zwangerschap. :)

G_entle Foto Lieve foto. Persoonlijk vind ik hem wat aan de donkere kant en had ik zelf voor een andere hoek gekozen, iets meer naar links waarschijnlijk. Vaak is het ook mooier als je wat meer op oog hoogte gaat zitten/staan. Hopelijk kan je er wat mee! :)

Bumblehorse Foto Mooie foto. Jammer dat het achterste paard alleen wat ongelukkig uit komt en de benen iets bewogen zijn. :(:)

Horserider22 Foto Lieve foto. Het scherpte punt lijkt alleen niet op het pootje te liggen, heb je dit bewust gedaan?

Juliaka Foto Ik vind de foto wat aan de donkere kant en de schaduwen overheersen nog al. De zon lijkt links schuin voor te staan. Als je de zon in je rug heb voorkom je vaak de harde schaduwen. Wel erg leuk moment van de rechter gans. :)

binkyFoto Sportieve poes haha. Leuke foto, jammer dat er scherpte mist. Vind de kleuren wel mooi.

sorsie Foto Lief winters plaatje, wel jammer van de scherpte wat je zelf al aangeeft. :)

LOVESUSHI Foto Mooie foto, erg fijne kleuren. Jammer dat hij niet helemaal scherp is zoals je zelf ook aangeeft.

LinSa Foto Fijne kleuren, jammer dat hij niet scherp is zoals je zelf ook al aangeeft.

Jessica_1998

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:42

Dankjewel voor de feedback, m'n instellingen weet ik zo even niet, alleen een sluitertijd van 1/40 ofzo en diafragma van 4.0/4.5 of misschien 5

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:44

Wauw 90 deelnemers! Niet verwacht dar er zoveel bokkers mee willen doen:-).

Feedback krijgen en geven is erg leerzaam, maar wordt hierdoor wel een hele klus. Is het een idee als er per week een aantal bokkers kunnen aanmelden voor het geven van feedback en de andere week weer andere? Dus als er bijv. 100 deelnemers zijn en 5 bokkers voor het feedback geven dan hoeft een ieder 'maar' op 20 foto's een reactie te geven.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:47

Magda, ik heb lightroom en Photoshop, maar zeker met photoshop ben niet zo handig haha!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:55

Jessica_1998 schreef:
Dankjewel voor de feedback, m'n instellingen weet ik zo even niet, alleen een sluitertijd van 1/40 ofzo en diafragma van 4.0/4.5 of misschien 5

Probeer de sluitertijd volgende keer eens wat hoger te doen, bijvoorbeeld 1/180. Hoe hoger je sluitertijd (kortere belichtingstijd) hoe meer die de foto ''bevriest'' hoe lager (langere belichtingstijd) hoe meer beweging je ziet. :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:22

Goeie tip! Dankjewel, zal t proberen volgende keer

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:23

Alsjeblieft. :) Hoop dat je er wat mee kan.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:27

Bedankt allemaal voor jullie feedback!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:30

Ik kom op 88 :=

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:31

Ben benieuwd waar de teller eindigt en hoeveel er week 2 nog zijn. :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:34

Ik weet niet goed of ik het hier ook kan vragen: zo niet stuur me gerust door haha!

Ik wil graag kijken of ik kan gaan oefenen met een bewerkingsprogramma. Nu heb ik een beetje rond gezocht en zie ik dat je voor veel programma's moet betalen. Hoe doen julllie dat? Hebben jullie een tip voor een goed,gratis programma of betalen jullie voor het programma waar jullie mee werken?
Ik heb hier dus nog totaal geen ervaring mee..

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:38

Hier ook mijn eerste foto!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:38

_Patriciaa schreef:
Ik weet niet goed of ik het hier ook kan vragen: zo niet stuur me gerust door haha!

Ik wil graag kijken of ik kan gaan oefenen met een bewerkingsprogramma. Nu heb ik een beetje rond gezocht en zie ik dat je voor veel programma's moet betalen. Hoe doen julllie dat? Hebben jullie een tip voor een goed,gratis programma of betalen jullie voor het programma waar jullie mee werken?
Ik heb hier dus nog totaal geen ervaring mee..

Je zou GIMP kunnen gebruiken. Verder staan er op de blog van Marit (Mhilarius) goede tutorials voor gratis programma's. :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:48

Je kunt ook eerst een 30-dagen trial doen bij Lightroom dacht ik :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:52

KimdeGroot94 schreef:
Magda, ik heb lightroom en Photoshop, maar zeker met photoshop ben niet zo handig haha!

Met Lightroom heb je allerlei filters, links staan die. Wellicht kun je daar wat mee spelen en dan ook met de schuifjes rechts (contrast etc)?

Agossie schreef:
Ik kom op 88 :=

Even de documenten weer vergelijken, hier staat hij nu op 91. :')

_Patriciaa
Photofilter, GIMP en Picasa zijn sowieso gratis. Lightroom en Elements hebben nieuwe nog een nette prijs.

Manou_xxx
Een mooie foto waar veel op te zien is qua typen vuurwerk. Het hoekje rechtsboven in vind ik het leukste. :j

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:01

magda_90 schreef:
Manou_xxx
Een mooie foto waar veel op te zien is qua typen vuurwerk. Het hoekje rechtsboven in vind ik het leukste. :j

Dankje! Bij ons was er alleen wat vuurwerk achter de bomen, wat helaas niet goed te zien was, dus moest ik het met ons eigen vuurwerk doen :P Dit was gewoon zo'n pot met allemaal spetters en mooie kleurtjes, dus ik was wel verbaast over dat vuurwerk rechtsboven. Ik zag eigenlijk alleen gekleurde spetters hahaha :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:04

Manou_xxx schreef:
magda_90 schreef:
Manou_xxx

Dankje! Bij ons was er alleen wat vuurwerk achter de bomen, wat helaas niet goed te zien was, dus moest ik het met ons eigen vuurwerk doen :P Dit was gewoon zo'n pot met allemaal spetters en mooie kleurtjes, dus ik was wel verbaast over dat vuurwerk rechtsboven. Ik zag eigenlijk alleen gekleurde spetters hahaha :')

Altijd onverwachts dat vuurwerk haha.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 06-01-15 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:09

Oke, ik heb me er ook aan gewaagd om feedback te geven.
Niet bij iedereen, na een tijdje kon ik niets meer bedenken bij sommige foto's en dat geld vooral bij de vuurwerkfoto's. Die vond ik allemaal wel goed gelukt dus had niet zoveel zin om dat elke keer te vermelden haha :+

@Superliesje: Mooie sfeerfoto!
@magda_90: De foto is mooi scherp maar ik snap het idee niet echt van de foto.
@Marjoow: Ik vind het een mooie foto maar hij oogt naar mijn idee wel wat onscherp. Wel vind ik het leuk dat je nog silhouetten ziet van de bomen etc
@WiancaR: Erg mooie vuurwerkfoto! Super scherp ook!
@rosslover: Grappige foto! Vind het wel jammer dat de hond er niet in zijn geheel op staat en hij oogt ook niet heelmaal scherp
@Leonyr: Wauw! Erg mooie artistieke foto, niets op aan te merken eigenlijk!
@Bellatrix: Scherpe foto! Maar ik vind hem persoonlijk wel wat druk
@EskeGirl: Leuke foto! Hij is wel wat aan de donkere kant naar mijn mening. Je had hem misschien met nabewerken wat lichter kunnen maken.
@Marbri: Schattige foto. Vind het jammer dat je de schaduwstreep ziet op het hoofd van de pony en dat de ogen dicht zijn
@Marit: Prachtige foto! Ben erg fan van jouw stijl! <3
@Fellow: Leuke foto! De ruis stoort mij niet!
@Sanne_com: Mooie foto, niets op aan te merken!
@Myhu: Jammer dat de foto scherpte mist. Verder vind ik de kleuren wel mooi bij de hond passen!
@HeavensLove: Hele mooie foto. Mooi effect ook op de foto!
@monbyou: Mooie scherpe foto!
@showteam : Prachtige foto! Achtergrond past echt heel goed bij de hond en de blik van de hond is echt prachtig vastgelegd!
@Crazymel: Jammer dat de foto scherpte mist. Ik vind zelf met sneeuwfoto’s dat een witte hond daar niet helemaal bij past maar dat is mijn mening.
@Rianne_: Scherpe foto! Had hem zelf alleen wel in de breedte genomen maar weet niet of dit juist niet gedaan is
@Mb_foto: Mooie scherpe foto! Niks op aan te merken!
@it_is_me: Mooie foto! Jammer dat het geen volle maan was haha
@Iejoorr: Leuke vuurwerkfoto!
@glenstorm: Mooie foto en leuke pony!
@_Elke: Mooie warme foto! Niks op aan te merken
@Nefertarie: Scherpe foto en ook origineel! Wel stoor ik mij aan de achtergrond. Hadden bomen wat beter bij gepast naar mijn mening
@Femmelz: Mooie foto. Hij oogt wel wat rommelig, weet niet zo goed waar ik als eerst naar moet kijken zegmaar
@Deetjeeuh: Hele toffe foto! Heel mooi!
@Racheel: Mooie vuurwerkfoto! Je hebt het goede moment gepakt!
@Robin_Rikkie: Vind het een erg goed gelukte foto! Erg mooie warme sfeer!
@Irene96: Mooie foto! Niks op aan te merken eigenlijk
@joeluna :Leuke foto! Niet mijn smaak qua foto’s maar hij is qua scherpte wel goed gelukt!
@Nescafe: Mooie foto ! De kat kijkt wel een beetje verschrikt haha
@Babel: Wat een lieve relaxte foto!
@Ismy: Gave foto zeg!
@Ash_: Hele gave foto en mooie kleuren zeg!
@marijepagter: Mooie scherpe foto en leuk met die andere vogel op de achtergrond die opvliegt.
@CrazyIris:Mooie foto! Niks op aan te merken behalve de achtergrond, die huizen storen mij wel een beetje
@quartel: Leuke foto! Eigenlijk niets mis mee
@Jespri: Super schattige en goed gelukte foto!
@XiiaaooNaa: Vind het een mooie scherpe foto!
@Asselruiter: Vind het idee leuk maar de uitwerking wat minder. Je ziet niet meer zo heel goed dat het een paard is ( neem ik aan? ) door dat de bloemen er zo voor zitten maar dat is misschien ook smaak
@Teszzz:Hele mooie foto! Niks op aan te merken
@Sodeletuut: Leuke silhouet foto! De achtergrond stoort mij alleen wel een klein beetje
@_Patriciaa: Goed gelukte foto! Kleuren zijn ook mooi
@manonfleur: Ik denk dat de foto mooier zou zijn geweest als hij vanaaf de andere kant van de sprong was genomen,d an had je de paarden in de wei ook niet op de achtergrond
@Tesseke: Vind het een erg mooie foto!
@LauraBloem: Vind de foto niet helemaal scherp en ik denk dat de foto in kleur leuker zou zijn geweest
@Wendy1987: Gave foto! Mooi met die verschillende kleuren!
@Hilly200: Vind het een erg leuke foto, mooi scherp ook ! Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is de achtergrond aan de bovenkant. Zou mooier zijn geweest als de achtergrond helemaal groen zou zijn zoals het gras
@Dandy200: Foto oogt wat onscherp aan de voorkant van de neus maar verder wel een mooie detailfoto
@Agossie: Echt een hele leuke foto! Hond kijkt ook super stoer met zijn knuffel in zijn mond haha!
@MarijeR: Mooie foto! Er zit alleen wel een soort waas bij de voorpoten/buik van de vogel alsof de foto daar niet scherp is? Kan het ook mis hebben hoor
@Graacezella: Super leuke foto! Niet echt iets op aan te merken
@Jessica_1998: Foto oogt niet helemaal scherp maar lijkt me ook moeilijk als je hond niet stil blijft liggen haha
@Weslyjune: Ik had een strakker shirt gekozen zodat de rondingen nog meer te zien zijn en een andere kleur achtergrond
@RianC: Mooie foto! Vind het jammer dat de letters er niet allemaal op staan maar is niet heel erg storend
@Kanzi: Erg leuke foto! Heel origineel ook!
@G_entle: Vind het een beetje een ‘saaie’ foto, er springt niet echt een onderwerp uit misschien ook omdat de paarden liggen
@Bumblehorse: Foto lijkt niet helemaal scherp, vooral bij de benen. Jammer dat de paarden de oortjes niet naar voren hadden maar dat is een moment opname natuurlijk
@Horseider22: Vind het een mooie foto maar wel jammer dat de foto wat scherpte mist bij het pootje
@Juliaka: Jammer dat de achtergrond van de foto in de schaduw staat, had leuker en mooier geweest als alles in de zon was. Verder had ik de linker gans niet op de foto gezet en alleen gericht op de rechter gans.
@binky: Mooie heldere foto! Kleuren zijn ook mooi!
@sorsie: Mooie foto! Niks op aan te merken
@_kiki_: Leuke foto! Leuk uitgewerkt ook
@Mzorro: Vind het een gave foto! Dat de horens er niet op staan stoort mij ook eigenlijk niet zo
@Hanna_94: Mooie heldere foto!
@KimdeGroot94: Erg mooie foto! Kleuren zijn ergmooi zo in het zwart wit en de spetters zijn ook mooi scherp!
@LOVESUSHI: Jammer dat het hertje niet scherp is maar voor de rest vind ik de kleuren wel mooi uitkomen in de foto!
@Niene87: Leuke foto! Neusje is alleen niet helemaal scherp naar mijn mening
@Joysieee: Hele mooie foto ! Ook omdat de foto niet nabewerkt is, erg knap gedaan!
@billionache: Hond is niet helemaal scherp wat wel jammer is want dat had de foto nog meer afgemaakt. Vind het effect van de mist namelijk erg gaaf!
@SharonPlugge: Hele mooie foto, de ogen van de kat komen ook heel mooi uit zo met die bruine achtergrond!
@Killyenn: Mooie kleuren zitten er in de foto zeg! Heb je deze nog nabewerkt of waren de kleuren al zo?
@Astor: Mooie scherpe zwart wit foto!
@Lipydo: Hele gave foto! Heel knap gedaan ook! Doe ik je niet na!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:13

taarss
Bedankt voor je bericht. Het idee ligt al weer op de tekentafel i.i.g. dus je bent niet de enige.
Ook voor de meer de geïnteresseerden zou je wellicht [FK] [ANALOOG/FOTO] Let me in kunnen lezen voor het idee. Het idee was "Let me in" maar die ligt dus weer op de tekentafel. :j

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:24

Bedankt taarss. :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:29

Een keer heel wat anders als begin van het jaar :')
Mijn eigen surprise gefotografeerd!

Mijn POTW
Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:33

Ylvy, het lijkt alsof er een enorme korrel overheen zit op mijn (gekalibreerde) scherm, vooral duidelijk bij de hals.. Kan dat kloppen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:35

Op mijn mobiel is geen korrel te zien...