Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. De regenboog is leuk, maar het paard zo donker dat die wegvalt. Een basisverbetering zou het zijn als je het donkere schaduw stuk kan oplichten om meer van het paard te zien. Gemakkelijk dmv curves. Dat vind ik persoonlijk een nabewerking die iets toevoegt aan je foto en het verbeterd.
verography schreef:Ik zeg niets meer, bij deze zal ik geen goedbedoelde adviezen meer geven. Je zegt al lang ervaring te hebben in nabewerking. Met het feit dat de eerste reacties over basisbewerking gaat die nog bijgeschaafd kan worden dan moet het toch duidelijk overkomen dat al die jaren ervaring in nabewerking niet te zien zijn. Ik lees echt op alles continu weerwoord, ipv een bedankje voor het inhoudelijke fotografische advies. Alleen dit topic zou mij als klant al wegjagen.
verography schreef:Ik zeg niets meer, bij deze zal ik geen goedbedoelde adviezen meer geven. Je zegt al lang ervaring te hebben in nabewerking. Met het feit dat de eerste reacties over basisbewerking gaat die nog bijgeschaafd kan worden dan moet het toch duidelijk overkomen dat al die jaren ervaring in nabewerking niet te zien zijn. Ik lees echt op alles continu weerwoord, ipv een bedankje voor het inhoudelijke fotografische advies. Alleen dit topic zou mij als klant al wegjagen.
KoudbloedKim schreef:NAIWHL, het was mijn vraag hoe we dat konden doen, niet dat het een probleem was.
Je kunt toch iets graag willen zonder dat het een probleem is als dat niet lukt?
Het doel was om tips te krijgen hoe we dit kunnen realiseren en die hebben we gekregen!

, maar ik zie zoveel knullige websites voorbij komen. Bijna iedereen heeft een website, wat maakt die van jou beter dan de rest. 
)
Maar ik zal er even bij pakken wat ik bedoelde.Citaat:Nee, nog een ander paard staat erbij op.
Deze foto's vind ik persoonlijk mooi en mensen kijken vooral naar je portfolio, daar staan genoeg andere foto's bij.
Citaat:Los van alle andere punten en tips die genoemd zijn.
Een algemene tip voor iedereen met een website die professioneel over wil komen zou ik de volgende zin zelf nooit op mijn website plaatsen. Iets in de trant van: "welkom!" of "Welkom op mijn website".
Dat komt vaak minder professioneel over. Het lijkt alsof je geen idee had wat je moest zeggen en wat tekst nodig hebt om ruimte te vullen. Ik vind het niet interessant om te lezen. Als ik niet welkom ben op een website, dan moet je er niet één maken. Ik ga er dus vanuit dat ik overal welkom ben
Kom liever direct ter zake.
minikatje schreef:Probeer het uit zou ik zeggen. Tover Elske om tot de draak die ze daadwerkelijk is. Maak hamstershetten en doe gewoon wat jou goed lijkt. Het is vallen en opstaan maar daar ontwikkel je je eigen stijl mee.
Fiffil kan ik herkennen aan dr manier, leonyr, iceprincess.
Wat heb ik aan een shoot van 2 fotografen als alles op elkaar lijkt.
Als je van kleur houdt zorg je dat je model kleur heeft.
Je kunt je echt beter gaan focussen op eerst technisch correcte foto's weten te schieten, vervolgens in Lightroom en Photoshop de foto optimaliseren, en dan vervolgens met kleine effectjes gaan spelen. En als je dat allemaal in de vingers hebt kun je eens gek gaan doen. Maar een paard met vleugels schiet je naast dat het grappig is niks mee op
Marit schreef:minikatje schreef:Probeer het uit zou ik zeggen. Tover Elske om tot de draak die ze daadwerkelijk is. Maak hamstershetten en doe gewoon wat jou goed lijkt. Het is vallen en opstaan maar daar ontwikkel je je eigen stijl mee.
Fiffil kan ik herkennen aan dr manier, leonyr, iceprincess.
Wat heb ik aan een shoot van 2 fotografen als alles op elkaar lijkt.
Als je van kleur houdt zorg je dat je model kleur heeft.
Nou, dat soort dingen zou ik dan weer niet doen. Met dat soort bewerken schiet je als fotograaf nog even niet zoveel opJe kunt je echt beter gaan focussen op eerst technisch correcte foto's weten te schieten, vervolgens in Lightroom en Photoshop de foto optimaliseren, en dan vervolgens met kleine effectjes gaan spelen. En als je dat allemaal in de vingers hebt kun je eens gek gaan doen. Maar een paard met vleugels schiet je naast dat het grappig is niks mee op
) te gaan lezen en daar leer je wel heel veel van. lifaya schreef:Daarbij denk ik dat die doelgroep ook minuscuul is. Misschien penny's die altijd al op een Pegasus hadden willen vliegen, maar daar blijft het bij.
. Toevallig op een fair geweest waar een fotografe staat die hele fantasy kunstwerken maakt met foto's. Zij fotografeert ook dus maakt de foto's en doet de nabewerkingen. Onwijs mooi er professioneel. Leuk voor ouder met kinderen die er een elfje van maken, of echt fantasygekken qua volwassenen.

KoudbloedKim schreef:Minikatje, dat zou ik ook erg leuk vinden!
Daar ben ik dus wel redelijk goed in.
Ik hou zelf ook van veel kleur, Kailey totaal niet (en de rest hier volgens mij ook niet)
Maar de klant moet daar ook van houden.
Ik ben op het moment bezig met zo'n overdreven fotobewerking.
.
.