Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:55

Thanks voor jullie feedback!!

Ik zal binnenkort ook weer op alles reageren, zit nog steeds zonder internet had toevallig gister even toegang. :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:13

Marit schreef:
Ja ik mis wat textuur op de achtergrond zegmaar :D

Snap precies wat je bedoelt. :j
Heb ook nog zitten klooien met de achtergrond gekleurd te maken enzo, maar dat zag er allemaal niet uit..
Wat zou jij ermee doen als je mij was?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:19

Je kan er gordijnen achter plakken 8-) Dan word het een soort manipulatie, maar omdat je achtergrond zo licht is heb je eigenlijk weinig andere keus.. Of je kon 2 foto's maken, eentje onderbelicht, zodat de gordijnen mooi uitkwamen, en dan deze. En die dan over elkaar leggen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:20

Marit schreef:
Je kan er gordijnen achter plakken 8-) Dan word het een soort manipulatie, maar omdat je achtergrond zo licht is heb je eigenlijk weinig andere keus.. Of je kon 2 foto's maken, eentje onderbelicht, zodat de gordijnen mooi uitkwamen, en dan deze. En die dan over elkaar leggen.

Ik heb alleen maar PhotoFiltre en Lightroom, dus zou niet weten hoe... :')

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:46

Mijn week 5 :)

Afbeelding

Yvettee

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:00

aaaahwww Lieke wat is er aan de hand? :(:)

Prachtige foto!!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:02

Lieke suuuuper vet! Het is voor mij echt een foto van 'Kindje is niet welkom op kinderfeestje'-grown-up versie :(:)

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:06

Haha thanks! :D

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:10

Gaaf Lieke!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:55

xLoki schreef:
Marit schreef:

Oh, tsja. :') Dan wordt het tamelijk onmogelijk :+

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:30

Gaaf Lieke!

Marit schreef:
Marit schreef:

Loki, in PhotoFiltre zou je het wel kunnen proberen. Dan open je de 'gordijnenfoto' met daarover als laag jou foto.
Je kunt dan wat om je heen zit weggummen, zodat de gordijnen weer zichtbaar worden.
Alleen dan moet je de foto's nog wel op elkaar afstemmen en ik weet niet zo goed hoe je dat doet.

En direct ook mijn week 5 :)
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:47

Volgens mij moet ik me straks inhouden om niet elke week twee portretten te tonen :') Ik heb namelijk mijn week 5 al klaar en eigenlijk heb ik er nog een liggen die ik erg vet vind.

Week 5:
[knip]

Het was ontzettend veel werk! Jammer dat je niet ziet dat ik elke keer helemaal andere kleren aan heb, andere make-up en zelfs andere schoenen. Toch erg tevreden over het resultaat als je bedenkt dat ik vorige week nog nooit photoshop gezien had en nu alles op mijn camera handmatig doe terwijl ik dat eigenlijk nog nooit echt gedaan had.

Ik heb het commentaar op jullie foto's in een word-bestand staan en dat ga ik elke week op zondag proberen te posten. Dan hebben we dus in een keer al het commentaar :)

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:14

Marit schreef:
En direct ook mijn week 5 :)
[ Afbeelding ]

Mooi! Like the texture eroverheen

Annetje schreef:
Volgens mij moet ik me straks inhouden om niet elke week twee portretten te tonen :') Ik heb namelijk mijn week 5 al klaar en eigenlijk heb ik er nog een liggen die ik erg vet vind.

Week 5:
[ Afbeelding ]

Het was ontzettend veel werk! Jammer dat je niet ziet dat ik elke keer helemaal andere kleren aan heb, andere make-up en zelfs andere schoenen. Toch erg tevreden over het resultaat als je bedenkt dat ik vorige week nog nooit photoshop gezien had en nu alles op mijn camera handmatig doe terwijl ik dat eigenlijk nog nooit echt gedaan had.

Ik heb het commentaar op jullie foto's in een word-bestand staan en dat ga ik elke week op zondag proberen te posten. Dan hebben we dus in een keer al het commentaar :)

Jeetje wat gaaf! En idd veel werk maar het resultaat mag er dan ook echt wezen. Ik kan er niet echt kritiek op geven. Het ziet er super echt uit

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:02

Whow die is goed gelukt!
Ik dacht voordat ik je tekst had gelezen, dat het gewoon een foto met vriendinnen was!

Enige puntje van commentaar wat ik heb is wel dat ik de foto wat aan de donkere kant vind! Hij had van mij wat lichter gemogen

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:46

wow, annetje , hoe doe je dat? wat ontzettend leuk :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:15

Mijn week 5 laat nog even op zich wachten, was er mee bezig toen m'n statiefkop brak (?) en mijn camera dus omlaag lazerde. |( zo vreemd, controleer altijd alle knoppen voor ik de camera los laat, maar blijkbaar zat er toch iets niet goed.... Camera en lens lijken nog goed te werken, maar het kantelscherm is beschadigd. Verzekering maar even inschakelen en gele body + lens na laten kijken....

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:36

Wat balen zeg!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:43

Nu maar eens tijd voor een bijlees! :)

Nefetarie mooie foto! Kleuren kijken ook erg fijn, vind alleen dat de lipgloss iets minder fel mocht.
Marit mooie kleuren! Je hebt ook een heel lief gezichtje!
Stephanie leuk leuk! Vind het ruis wel een beetje jammer en je poses zijn steeds een beetje van het zelfde, misschien is het leuk om daar wat in te variëren.
xLoki gaaf! Je blijft er naar kijken, je knot is ook super gelukt!
Irene leuk idee! Hij doet mij verder wat weinig maar dat is denk ik echt persoonlijke kwestie.
Yvette zoals ik in de andere topic al eerder zei; Gaaf!
Marit deze vind ik ook erg gaaf! Heerlijk creatief!
Lieke deze foto vind ik wederom ook weer super geslaagd!
Froukje wauw wat een werk! Foto is super geworden!
Mb_foto helaas doen dit soort foto's mij vrij weinig.
Denise mooi! Ook een mooie intense blik!
Justine fijne kleurtjes, word er helemaal vrolijk van! Gaat het weer wat beter met je migraine?
Leo hij is leuk hoor! Vind de bovenste net wat fijner kijken qua kleur!
Keellie gaaf, wat een prachtig uitzicht!
EmmyJoyce vind je foto's eigenlijk steeds iets van elkaar gemeen hebben, misschien een keer net iets anders bewerken? Verder heb ik op de foto niks aan te merken hoor! :)
Detroit wauw mooie kleuren! De foto die je erna hebt gepost vind ik nog gaver! Je ogen matchen echt!
Marit gaaf gedaan maar vond de vorige foto's toch net wat spannender.
Soduletuut oohh ik ben jaloers, hier geen enkele vlokje gezien!
Irene deze vind ik erg mooi, kan hier ook echt geen commentaar op geven!
Annetje leuke reeks!
mm_paarden03 ik vind de laatste foto het leukste!
Stephanie misschien leuk om eens wat binnen te proberen vooral als het weer buiten niet meezit? Misschien durf je dan ook net wat meer wat poses betreft. :)
xLoki mooi! Hele fijne zachte kleuren ook!
Lieke aaah! Hij is leuk! Er zit echt een verhaal in.
mm_paarden03 deze vind ik erg gaaf, eigenlijk ook veel leuker dan de foto's die je eerder hebt gepost!
Annetje wat leuk gedaan! Dat zal ook wel tijdrovend geweest zijn elke keer een ander setje kleding!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:40

Bedankt voor jullie commentaar. :) Hier komt de mijne:

Emmyjoycee week 4: gave foto! De ruis past goed bij de sfeer van de foto. Ik stoor me wel een beetje aan de haren die in je mond lijken te plakken aan de linkerkant.

Detroit: ik had het dus mooier gevonden als de lege ruimte bij de kijkrichting had gepast. Nu heb ik zelf de neiging om de lege ruimte in te kijken achter je rug. De tweede foto vind ik ook leuk, maar je eerste foto vind ik sterker.

Marit week 4: mooie gevoelige plaat. Ik denk dat ik zelfs de scheuren op je rug nog duidelijker had gemaakt.

Sodeletuut: week 4 de kleuren van je foto zijn op mijn laptop echt heel erg raar, alsof er iets verkeerd mee is gegaan. Het donkere bos valt daardoor meer op dan de bomen links en de hond is echt een zoekplaatje want die valt weg. Ik vind de tekst ook te cliché. Misschien heb je de foto iets teveel willen bewerken? Ik ben wel benieuwd naar de originele foto.

Irene96: week5 gaaaaaf! Heel mooi gedaan met de compositie en het licht. Het zwart/wit vind ik ook erg goed gekozen.

Sodeletuut: week 4 vind ik een leuke foto maar niets bijzonders. Wellicht kun je wat spelen met de uitsnede van de foto? Je hebt nu veel storende elementen op je foto zoals de daken en de lege ruimte. Misschien is ie als krap portret mooier.

Mm_paarden03: week 1 vind ik erg vrolijk en gewoon leuk. Ik vind alleen de ruis wat jammer.
Week 2 doet me absoluut niets. Er is niets aan de foto dat me aanspreekt
Week 3 vind ik juist je sterkste!! Alleen vind ik je ogen teveel bewerkt. Compositie en kleur vind ik verder juist mooi. Heel rustig. Jammer wel weer van wat ruis vooral op je lippen.
Week 4 vind ik ook mooi. Leuk bewerkt en een knappe belichting. Ik vind alleen de bol (?) teveel zweven op je hand.

Steefvicky week 5: Ik vind je foto niet verkeerd. Een mooi koud winterplaatje. Ik vind hem wel heel veel overeenkomen met je andere foto’s en dat vind ik zelf jammer. Probeer wat meer out of the box te denken. Je foto lijkt op mijn slechte laptop ook wat donker en flets. Misschien kun je nog wat met contrast en dergelijke spelen in een bewerkingsprogramma?

Rudina week 2: Ik vind je gezicht er heel erg mooi op staan. Mooi wit plaatje waardoor het in het oog springt. Je blik vind ik ook mooi. Je foto is alleen helaas net niet helemaal scherp en je lichaam vind ik een erg vreemd vlak geven. Vooral aan de linkerkant (voor de kijker) zie je een groot vlak welke maar 1 kleur heeft. Het lijkt je lichaam niet te zijn omdat het zo ver uitsteekt en zo plat lijkt. Ik denk dat je dit op had kunnen lossen door je rechterschouder lager te houden, misschien iets meer naar achteren toe of en/of je camera wat lager te houden.

Loki wek 5: In eerste instantie vind ik je foto ontzettend gaaf! De sfeer, je uitdrukking, je kleren en je houding vind ik allemaal perfect bij elkaar passen en erg mooi. Wat ik minder mooi vind is dat het lijkt alsof je foto bewerkt is om de achtergrond wit te krijgen. Vooral het wit door je haren heen kijkt een beetje gek op de een of andere manier.

Lieke week 5: Gaaf! *zingt* It’s my party and I cry if I want to! *zingmodus uit* Ik vind hem erg leuk bedacht en de uitvoering vind ik ook mooi. Ik vind het standpunt van je camera wel iets te hoog gekozen, maar dat is echt heel erg persoonlijk denk ik.

Mmpaarden week 5: ook een erg mooie foto. De bewerking vind ik alleen iets te. De sfeer van de foto vind ik prima, je blik ook.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:41

Nice! En goeie tip :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:41

Sorry dat ik hier zo lang niet heb gereageerd, vakantie ed kwam er tussendoor. Zie wel weer een hoop mooie foto's voorbij komen :D Zal mijn foto's zsm even plaatsen en op de laatste paar pagina's reageren (wss niet alles, dat wordt wel een erg lange lijst anders :P )

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:41

Bedankt voor het commentaar! Ik hoop binnenkort ook weer wat commentaar te kunnen geven! Hierbij mijn week 5.

Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:20

Ismy: Mooie foto met zachte kleuren zeg!
Annetje: WAUW jij hebt er veel werk van gemaakt zeg!

Week 6:
Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:19

Zou ik me misschien mogen melden?
Wil graag mijn week 1 inleveren dan (als dat natuurlijk nog kan)
Ik heb een Canon EOS 1100D, lenzen: 18-55 en 55-250.
Nog een statief van het merk Hama.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:34

Weeeeek 6 alweer!

Afbeelding

Niet erg tevreden, fotograferen is moeilijk 's nachts... Ruis is wel bewust overigens, vond ik wat toevoegen..