[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Re: [FOTO] Picture of the week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:07

Hebben jullie al eens gehoordnvan infraroodnfotografie? Gisteren gezien, en uitleg gekregen van een vriend. Vind het best een mooi effect geven!
Ik mag zijn filters eens lenen ervoor, en technische uitleg wanneer ik bezig ben :-)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:11

Nog nooit van gehoord. Hoe werkt het?? :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:22

Euhm, dat is dus het technische gedoe dat ik vergeten ben :-)

Het is iets met een filter die bepaalde lichten binnen laat en andere niet, maar bv gras en bladeren zagen wit ipv groen, maar wel gedetailleerd. Je hebt ook een langere sluitertijd. En dat is het enige wat ik nog van de uitleg weet. Straks of morgen eens op google zoeken voor een duidelijke uitleg.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:17

Ik zou ook graag mee willen doen :)
Ik vind fotograferen heel leuk, maar doe het niet echt vaak, dus nu moet ik mezelf maar gaan verplichten om het elke week te doen haha.
Dit is mijn inzending voor deze week:
http://updatesof2013.weebly.com/uploads ... 4_orig.jpg
In link, want hij is te groot. Mijn eigen kritiek is dat er te veel donkere plekken zitten.

Op deze site verzamel ik mijn foto's.
http://updatesof2013.weebly.com/index.html
Bij 'Foto van de week'.
Er staan 2 weken, maar ik heb ze allebei vanochtend gemaakt.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:09

Welkom Jitske!
Je geeft zelf commentaar al, en daar ben ik het mee eens. Mooie kleuren, compositie en idee. Maar door de donkere plekken word ie een stuk minder.

Ik heb net wat foto's gemaakt, maar ben nog niet tevreden. Het licht is ook echt bagger. Sneeuw is wel leuk :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 13:21

Welkom Jitske! Als je je foto even tussen [img]...[/img] zet, kunnen we hem hier zien. Ik ga je op de lijst zetten, inclusief je verzamelplaats.

Mijn foto komt dit weekend. Ik ben gelukkig niet de enige die nog moet inleveren!! :=
Het wordt toch weer een paardenfoto, ben ik bang...

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:43

Nou ben niet erg tevreden. Maar beter word het dit weekend ook niet.
Dus hierbij mijn week 2:

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 13:47

Mooi!! Maar ik kan me voorstellen dat je niet helemaal tevreden bent. Focus is op de wenkbrauw, en ik gok dat je dat o het oog had gewild. Toch vind ik hem heel mooi spreken.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:03

Jitske: indd zonde van die donkere plekken. Verder vind ik de compositie erg mooi.

Monster: vind hem erg mooi. Sprekend oog! Ondanks dat je focus meer op de wenkbrauw ipv het oog vind ik helemaal niet storend.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:29

We kunnen t/m zondag inleveren toch?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:46

Klopt Noor

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:48

Gefeliciteerd! En dankje haha (:

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:24

Zo, nu heb ik tijd :D Ik begin bij week 2, want toen vond ik dit topic.
*note: ik geef misschien wat erg veel kritiek, excuses daarvoor als het wat té is, maar ik denk dat je daar meer aan hebt dan "Oh, mooi. Apart." :D (schuld ligt bij de kunstacademie, daar mochten woorden als "apart" en "mooi" niet ;) )

Lara: het idee is goed, ik had het paard alleen een béétje gedraaid, het is nu wat vormloos/groot zwart vlak. Als je deze houding wilt, zou ik de volgende keer wat lager gaan staan/zitten, dan krijg je bij die vlak onder de kin wat meer licht en is de vorm van het hoofd meer zichtbaar. Luchtkleur is wel weer erg gaaf!

Iejoorr: de kwaliteit is wel erg achteruit gegaan door het verkleinen, jammer. Verkleinen met photoshop of een ander bewerkingsprogramma geen optie? Ook staat je horizon een beetje scheef. No offense, maar ik vind het een beetje een "toevalsfoto", ik zou een wat apartere omgeving zoeken, en opletten dat er geen halve paarden in de achtergrond staan. :)

ismy: jammer dat er een stukje van haar hoofd mist! Ook vind ik het model iets te centraal in de foto, dat kàn natuurlijk wel, maar dan wil je als kijker een iets spannendere compositie of iets méér in de foto, zodat er een reden is om het model zo in het midden te zetten. Laat haar wat met de achtergrond doen bv.? Ik vind haar wel echt wat hebben, zou haar nog eens als model vragen en dan wat "model poses" uitproberen! (ik zie trouwens dat je 20km verderop zit; misschien leuk om eens samen wat te doen? neem ik "mijn" model ook mee :+ )

RobinBuck: Dat hanglipje! :+ Mooi scherp en goed qua belichting, ik zou (omdat het zulk sopweer is buiten) iets minder van de grond erop zetten, dus dat het meer alleen een portret is ipv dat je het halve lijf nog ziet. Het is nu nèt geen portret en geen geheel...

Tinky12: mooi licht zo s'ochends! Ik vind het jammer dat de flare nogal rood is, het hele plaatje neigt wat naar zwart-wit en dan zo'n rooie vlek, maar je geeft aan er zelf fan van te zijn, dus ieder z'n smaak ;) Vind de compositie wel heel netjes, maar had ik staand formaat gekozen zodat de bomen er óf helemaal op staan, óf heel duidelijk bewust de top eraf gesneden had.

__Lauraa: ik zou het logo wat meer in de hoek zetten, het hangt er nu wat vreemd half in de foto..
Mooie compositie en kleuren, volgende keer misschien nog wat meer op ooghoogte met de kat.. (al is daar met katten vaak wat weinig tijd voor :') )

Blacky: goeie timing! Mooi scherp ook, alleen jammer van de (saaie) donkere achtergrond met een donker paardje... Je kan (als de omgeving het toelaat natuurlijk) beter met een zo wijd mogelijk diafragma gewoon "de verte" als achtergrond nemen, dat geeft meestal meer licht en door de scherpte-diepte, een beter verschil tussen onderwerp en achtergrond.

calice: mooi scherpgesteld op het koppie! Ik wil hem ook wel graag in kleur zien, er zit wat veel grijs in om het zwart-wit heel bijzonder te maken, maar ik vind het wel een heel gaaf moment!
Als ik dan toch commentaar wil geven, hij lijkt ietwat onscherp aan de onderkant bij het armpje/pootje, maar dat stoort me te weinig om het echt commentaar te laten zijn. ;)

F_Orumster: jeetje wat een water! Het zal je weiland maar zijn.. Mooi scherp, mooie kleuren, ik had misschien íets meer ruimte aan een van de zijkanten gelaten, dan heb je iets meer spanning in de compositie...
Je horizon is NET een beetje scheef, maar omdat je "scheef" op de oever/horizon kijkt valt het eigenlijk niet op.

xliisaa: ah, van de modellenmeeting afgelopen week! Mooi met die takken, mooi scherp op het model. Had aan de onderkant iets meer ruimte mogen hebben, klein stukje meer onder haar schouders zegmaar.. Wat niet aan je foto ligt, maar, het lijkt alsof het oog het dichtst bij de camera wat kleiner/dichter is dan het andere?
Kleuren zijn heel mooi.

NatassJa: mooi! Erg zachte kleuren, maar heb je hem met nabewerken erg verscherpt? De wimper springt me er iets teveel uit, en de structuur van haar wang heeft ook wat... kunstmatigs... (en je logo, iets kleiner en in lichtgrijs ofzo, bovenin? Vind het zo wat storend)

Ash_: hij is wat onscherp, heb je handmatig scherpgesteld? Automatisch heb je met zo weinig licht geheid moeite.. Wel een hele mooie sfeer, erg "Donkere Dagen" :D

XiiaaooNaa: mooie kleuren! Hier ook weer: heb je hem erg verscherpt of het contrast erg verhoogd? Dan krijg je van die "lijntjes", en da's wat zonde met het "fluffy"-achtige van de veertjes (die wss. bewogen in de wind?) Denk dat ie origineel wat zachter zou zijn, maar desalniettemin een geslaagde foto! (edit: vind het origineel niet eens zo "erg" als jij hoor, beetje te donker, maar wel zachter, vind ik wel passend bij de veren)

Nefertarie: (uitgaande van de 2e foto) Leuk! Heel origineel onderwerp ;) Vind hem wat donker, en dat bewerkte "randje" had voor mij niet gehoeven. Je zou hem misschien iets meer kunnen bijsnijden, maar da's smaak.

tesseke: gaaf! Vind HDR foto's altijd wel erg gaaf, net als infrared...
Het effect is wel heel mooi, maar qua compositie zou de foto wel iets spannender mogen.. (óf heel gefocust op de lucht, óf op het landschap, óf op een bepaald stukje van het landschap bv..

Jolijnn: mooi verhaal bij de foto, voor jou is de betekenis erbij heel speciaal, ik vind het (behalve dat het een mooie roos is) niet erg spectaculair om naar te kijken. Probeer de volgende keer wat meer op/in de bloem scherp te stellen en kies een ondergrond die niet teveel detail heeft, de lijnen van de tegels storen bv. nogal. Ook zou ik hem iets meer bijsnijden zodat je veel roos en weinig achtergrond overhoudt.

xJitske: die donkere vlekken vind ik eigenlijk niet storend hoor! Vind het wel wat hebben. Ik zou hem wel iets bijsnijden, tenminste, ik ga ervan uit dat je de focus wilde leggen op dat ene blaadje wat er onderuit steeks, die is nl. het scherpst? Dan zou ik die ietsje centraler zetten, nu moet je een beetje zoeken aar het centrale punt. Vind het wel een mooi idee, hele aparte plant :D

Monster_tos: gefeliciteerd ;) Jammer dat ie niet helemaal scherp is, vind het idee wel heel goed, mooie mysterieuze sfeer geeft het! Beetje te donker, misschien het contrast en de helderheid een beetje omhoog?

Pfoeh, zo, iedereen van week 2 gehad! :Y)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:28

Dankje :D

Nou ik heb mn foto geplaatst en spontaan breekt de zon door :( Dus snel met camera weer naar buiten gereden en nog wat plaatsje geschoten!

Dankje voor je commentaar Amanda! Heb heel lang met het contrast en de helderheid gespeeld, zag het op een gegeven moment niet meer, dus maar gewoon gestopt :P

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:35

Amanda ik vind je niet kritisch hoor, of missxhien ben ik hèt zelf ook wel, kan ook :=
Ga straks even op de pc kijken wat je bedoeld en of ik her ook zie :p

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:41

Hoi hoi,
Ik had me al eerder aangemeld, maar nog geen foto's geplaatst. Helaas is mijn nieuwe camera nog niet binnen en dus besloot ik om nog even met het oude toestel op pad te gaan (Een Sony Alpha 350). :)

Ik had de moed al een beetje opgegeven toen ik opeens een drietal zwanen zag (De derde is niet zichtbaar op deze foto). Voorzichtig dichterbij gekomen om wat foto's te schieten. Helaas gingen ze al snel weer weg, voordat ik nog dichterbij kon komen.

Afbeelding
Camera: Sony DSLR-A350
Sluitertijd: 0.008 sec (1/125)
Diafragma: f/20.0
Zoom lens: 300 mm
ISO: 400

Zelf had ik liever een veel kleiner F-getal gehad, maar helaas was dit echt een moment waarop ik maar gewoon moest fotograferen en het moment nemen, want lang duurde het niet.

xJitske:
Erg mooie foto! Inderdaad donkere plekken, maar de plaatsen waar het licht door de 'blaadjes' heen komt, poetst dat minpuntje eigenlijk weg.

Monster_tos:
Leuk dat je geëxperimenteerd hebt met de sjaal/het kledingstuk. Dat maakt de foto weer anders. Als tip kan ik je meegeven om de scherpstelling iets nauwkeuriger te kiezen. Het oog zelf is nu namelijk niet helemaal scherp.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:38

Amanda: dank je wel. Nee ik heb handmatig scherp gesteld maar kreeg hem helaas niet beter. Moet nog veel oefenen! Bedankt voor je feedback!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:18

Mooi moment Leonyr!
Vind het vage op de voogrond niet zo mooi, misschien kun je dat nog bijsnijden.
Maar knap dat je ze van zo dichtbij op de foto hebt gekregen!

Ik heb vanmiddag een aantal foto's gemaakt waar ik wel heel tevreden over ben. Maar had hier al geplaats dus heb ze appart in het foto topic geplaatst.

[FK] [FOTO] Behind the mask

Zou het leuk vinden als jullie daar ook je mening willen geven :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:48

Whoow Leonyr, gaaf moment!!
Ik zou hem inderdaad ook even uitsnijden!(:

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:51

@Monster_tos, Gefeliciteerd!!(:
Over je foto's, de eerst vind ik niet echt scherp en de foto is best dof...
Ik zou wat meer contrast toevoegen en nog iets verscherpen.
De tweede foto, daarvan vind ik de achtergrond echt een mooie kleur!!
Alleen heeft deze foto in mijn ogen teveel contrast.
En is de sneeuw wel heel wit en de veren wel heel zwart.

heb je nog een copyright?(:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:55

Goede avond! Na een zeer (nog steeds) drukke week ga ik nu eerst even bijlezen alvorens mijn resultaat te plaatsen. :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:56

_l_amanda_l_ schreef:
NatassJa: mooi! Erg zachte kleuren, maar heb je hem met nabewerken erg verscherpt? De wimper springt me er iets teveel uit, en de structuur van haar wang heeft ook wat... kunstmatigs... (en je logo, iets kleiner en in lichtgrijs ofzo, bovenin? Vind het zo wat storend)

Bedankt voor je feedback. Niet verscherpt en niets aan de huidstructuur gedaan :') Ze heeft van zichzelf al een gladde huid.
Wel de kleuren nabewerkt, maar that's it :)

Logo ga ik eens naar kijken! Dank je!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:56

Ik ga ook even bijlezen! Ik heb vanmiddag ook foto's gemaakt, maar ik kan echt niet kiezen.. :')

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:58

_l_amanda_l_ schreef:
XiiaaooNaa: mooie kleuren! Hier ook weer: heb je hem erg verscherpt of het contrast erg verhoogd? Dan krijg je van die "lijntjes", en da's wat zonde met het "fluffy"-achtige van de veertjes (die wss. bewogen in de wind?) Denk dat ie origineel wat zachter zou zijn, maar desalniettemin een geslaagde foto! (edit: vind het origineel niet eens zo "erg" als jij hoor, beetje te donker, maar wel zachter, vind ik wel passend bij de veren)

Helemaal met je eens!
Dat donkere op het origineel kon niet anders, was al eind van de dag en ik moest er foto's van maken.
(voor de schoolkrant)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:59

Vanmiddag heeeerlijk foto's kunnen maken van het allermooiste model ooit(eigen natuurlijk :+ ), met mn nieuwe hoofdstel :))