Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PKfoto schreef:Ik heb de 2.8 gisteren gekochten heb gelijk het oud internationale springpaard van Eric van der Vleuten, Impression (v. Elcaro) ermee op de foto gezet. Ze heeft een veulen van een paar dagen aan de voet. Ondanks het sombere weer gisteravond om 2000uur was het resultaat erg mooi. Merrie was en is nog steeds in het bezit van een kennisje dus dat was even leuk om te doen.
Umeo schreef:Ik heb een NIKON. Iemand ervaringen met de 55-300 VR?
Bagheera_206 schreef:Dat is een goede stand voor actie. Het is persoonlijke voorkeur. De een doet dat op Av en houdt sluitertijd in de gaten om dan ISO hoger/lager te zetten. De ander doet dat weer in M.
marielle231 schreef:Hoe controleer jij of de sluiterstijd goed zit Femke?
En als die fout is, bedoel als je actie fotografeerd lijkt het me lastig om telkens weer de instellingen te veranderen omdat de sluitingstijd niet klopt?
Heb nu de foto's nagekeken en de meeste zitten wel rond de F4
Hogere sluiterstijd dan de 1/1000 hoeft volgens mij ook niet eens, voor actie of heb ik het daar ook mis
marielle231 schreef:Heb sinds kort eindelijk een SR , het gaat om de Canon 1100D, 2 lenzen erbij, Canon 18-55mm en de tamron 70-300mm.
Uitbreiding komt nog wel, maar goed.
Wil vanmiddag met de doggies het bos in, beetje oefenen met "portret" en actie foto's, meeste hoop ik met de tamron te kunnen schieten.
Nu begin ik het een beetje door te krijgen hoe of wat met diafragma sluiterstijd en isowaardes.
en potret zal wel lukken, maar Actie?
Is het slim om de instelling op TV te zetten? zodat ik eigelijk alleen de sluitingstijd en iso moet wijzigen om het zo makkelijker te maken voor mijzelf? of is het dan helemaal niet makkelijk.
Alles automatisch schiet niet op, zelfde geldt
Wie kan me helpen, wil graag een keer goede actiefoto's maken