Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Ik ken de lens die jij noemt helemaal niet. Wel bestaan onderstaande twee lenzen:
Canon EF-S 55-250mm IS
Canon EF-S 55-250mm IS II
Bedoel je die 2 misschien?
Het is een mooie camera om mee te beginnen. Ik ben er zelf ook mee begonnen.Het meest handige is als je de kitlens erbij neemt en als er dan nog budget is ook nog een telezoom voor de paardjes.
Die Canon EF-S 55-250mm IS II is een prima lens daarvoor hoor.
mandy358 schreef:Is het noodzakelijk om er een kitlens bij te nemen?
En is dat dan voor het oefenen?
astriidj schreef:Ik wil de Canon EOS 600D gaan kopen, maar deze wordt aangeboden met verschillende kitlenzen:
- Canon EF-S 18-55 IS II
- Canon EF-S 18-135 IS
Welke van deze twee lenzen heeft een betere kwaliteit? Het zoombereik maakt niet uit want ben van plan om ook de Canon EF-S 55-250 IS II te kopen. Prijs is ook niet echt van belang.
Colorado schreef:mandy358 schreef:Is het noodzakelijk om er een kitlens bij te nemen?
En is dat dan voor het oefenen?
Een kitlens is over het algemeen een erg veelzijdige lens. Vaak met een bereik van 18-55mm, met een kitlens kun je een beetje van alles wat. Zo kun je uitvinden wat je het meest bevalt en er op die manier later een lens bij kopen. Met een kitlens kun je bijvoorbeeld mooi landschapsfoto's maken (met 18mm kun je een groot deel van de omgeving vangen), maar je kunt er ook macro foto's mee maken (van bloemen, beestjes of ogen bijvoorbeeld) en je kunt er portretfoto's mee maken. Maar je kunt er niet ver mee inzoomen, dus op bijvoorbeeld een springconcours kun je geen foto's maken waarbij het paard en/of de sprong bijna het hele beeld innemen, of je moet érg dichtbij staan.
Het aantal mm staat voor het zoombereik, op die manier kun je een beetje kijken waar je de lens het best voor zou kunnen gebruiken. 250mm is verder dan 18mm. Dus hoe hoger het getal, hoe verder je in kunt zoomen. Nu is er nog veel meer waar je naar zou moeten kijken natuurlijk, maar ik denk dat dat nog niet helemaal aan de orde is. Voorlopig kun je meer dan genoeg met een kitlens en de zoomlens die je hierboven noemde.
Faya__ schreef:Ik heb sinds een paar weken een Nikon D3100. Ik ben nog opzoek naar een kitlens. Ik twijfel tussen de 55-200 en de 55-300. Heb je met 200 genoeg bereik op bijvoorbeeld een springconcour (buiten)?