[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:00

Hallo :)

Ik veronderstel dat ik hier terecht kan met deze vraag ?
Ik ben van plan om voor de Nikon Coolpix P100 te sparen, ik zoek een 'kleine' en 'goedkope' (mijn maximum is 300 euro) camera voor een 'groentje' op gebied van fotografie (mijn eerste professionele camera dus).

Ik zou dus willen weten of dit een goede camera is om mee te beginnen ?
Dat het niet weggegooid geld is.
Iemand ervaring met Nikon of specifiek deze camera ?
Dan zou ik graag willen weten hoe die meevalt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:12

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:25

Oh oké,nuja was al aan het twijfelen of ik er wel professioneel bij zou zetten :o
Voor mij is het toch al heel wat maarja ik heb er nog niet zoveel ervaring in ^^

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:59

Ik kan je ook echt 100% die panasonic aanraden die Nouks ook aanraad. Ik ben er altijd echt heel blij mee geweest, en baal nog steeds dat ie na jaren het nu niet meer doet (nu fotografeerde ik er ook echt élke dag mee := ). Voor mij is het echt een camera geweest waar ik zo al mooie foto's mee kon maken, maar waar ik door er heel veel mee te spelen en uit te testen ook heel veel uit heb kunnen halen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:03

sorry verkeerd gepost ..

_Sofiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:20

Hallo!
Iemand ervaring met een van deze twee camera's?
Panasonic DMC-FZ38
Panasonic DMC-FZ45

Ik zoek een camera waar ik heel mooie foto's mee kan maken, niet te ingewikkeld is (aangezien ik een beginner ben ;)) en ook niet te veel kost(max. 400 euro)?
Iemand tips?

Groetjes Sofie

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:42

ZarcoTje schreef:
Hallo :)

Ik veronderstel dat ik hier terecht kan met deze vraag ?
Ik ben van plan om voor de Nikon Coolpix P100 te sparen, ik zoek een 'kleine' en 'goedkope' (mijn maximum is 300 euro) camera voor een 'groentje' op gebied van fotografie (mijn eerste professionele camera dus).

Ik zou dus willen weten of dit een goede camera is om mee te beginnen ?
Dat het niet weggegooid geld is.
Iemand ervaring met Nikon of specifiek deze camera ?
Dan zou ik graag willen weten hoe die meevalt :)

Professionele Camera? dat ligt nog wel heeeeeel ver weg... een coolpix p100 is niet eens een spiegelreflex! en de meeste spiegelreflexen zijn nog niet eens professioneel! dit.. is gewoon een camera, niets professioneels aan.
Nikon is over het algemeen een heel goed merk! mijn nicht heeft zelf de Nikon Coolpix p90 en die bevalt haar prima en de kwaliteit is ook wel redelijk! (zei heeft de camera gewoon voor de fun, waarom ik redelijk zeg omdat ik zelf nogal kritisch ben op kwaliteit, maar voor een camera voor de fun is het zeker een goede kwaliteit camera!)

als je het leuk vind om wat meer te kunnen met je camera qua instellingen, ISO/Diafragma etc. en het wisselen van lensen is een Canon 1000d ook een leuke optie daarvan ligt de prijs rond de €350 en dit is dus een spiegelreflex (en ook bij lange na niet professioneel) maar je kan er wel veel meer dingen mee dan een "compact" camera, maar dan moet je ook echt wel de tijd nemen om de 1000d onder de knie te krijgen anders heb je er helemaal niets aan!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:49

_Sofiee schreef:
Hallo!
Iemand ervaring met een van deze twee camera's?
Panasonic DMC-FZ38
Panasonic DMC-FZ45

Ik zoek een camera waar ik heel mooie foto's mee kan maken, niet te ingewikkeld is (aangezien ik een beginner ben ;)) en ook niet te veel kost(max. 400 euro)?
Iemand tips?

Groetjes Sofie

Zelf heb ik geen Ervaring met Panasonic, maar over Canon kan ik je wat meer vertellen :P
een Canon 1000d kan je mooie platen schieten! prijs ligt rond de €350,- maar het is en blijft een spiegelreflex en je haalt er alleen mooie platen uit als je je camera ook echt zelf insteld. :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:51

Ik heb zelf een Panasonic DMC-FZ8 gehad. Is een ideale camera om het fotograferen een beetje te leren kennen. Het is ook een camera die bedoeld is als opstapje naar de spiegelreflexcamera's. Zelf vond/vind ik het een erg fijne camera. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:24

Mocht er iemand interesse hebben, mijn 1D2 is te koop ivm een upgrade. :)
Super betrouwbare camera, altijd erg blij mee geweest, net eind september nieuwe sluiter gehad dus zeeeeer weinig clicks. PM maar even als je meer informatie wil :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:25

Nouks schreef:
Super betrouwbare camera
Heb er inmiddels ervaring mee als Nouks dat zegt. 20D deed 't gisteren ook weer perfect :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:43

Jep, als 'ie dat niet is dan zeg ik 't niet (en zou ik bovendien niet eens overwegen de camera te verkopen aan iemand van Bokt als er iemand interesse zou hebben) :)

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:55

heey

Ik ben op zoek naar een leuke camera voor een leuk prijsje.
ik heb nu een panasonic dmc-fx07
Maar begin hiervan steeds meer te balen van de vaak lage kwaliteit foto's als het licht net even niet optimaal is.

Nu zou ik best heel graag een DSLR willen, maar aangezien ik zelf uit deze camera niet alle snufjes onder controle heb, ben ik bang dat ik niet zo heel veel heb aan een dslr ?

Ik zou graag binnen en buiten mooie foto's willen kunnen maken, en dan niet te veel last hebben van het licht :( (ook van bewegende objecten!)

hebben jullie suggesties?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:24

Ben je bereid de eerste maand(en) mindere plaatjes te schieten dan je nu gewend hebt en een tijd te moeten oefenen en leren voordat het resultaat in de buurt komt van wat je wil?

Als het antwoord op die vraag "ja" is is investeren in een DSLR geen slecht idee. Wees wel gewaarschuwd: Toen ik m'n eerste digitale spiegelreflex kocht wilde ik het bij één camera en maximaal twee lenzen houden, een losse flitser vond ik niet nodig... ik heb nu twee tassen vol en nog een hele berg losse spullen :+

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:32

haha :D tsja, als je eenmaal een gadget hebt moet ie ook wel perfect worden aangevuld he ;)

Maar als het dus idd vooral een kwestie van oefenen is en niet zozeer van heel veel van het spul afweten dan ga ik idd maar sparen voor een dslr ;)
Misschien zoeentje waar je een cursus bij krijgt? dat zie je wel eens in de recalme.

En dan? Ik ben over het algemeen wel van de bekende merken wat dat soort dingen betreft, dus dan denk ik aan een Nikon of Canon?
Wat zijn de betere instap modellen zonder dat je meteen al heel erg verouderd bent?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:56

De instapmodellen zijn niet verouderd, ze zijn alleen vaak wat minder snel/stevig dan de duurdere modellen.

Canon heeft een EOS 1000D als instapper, Nikon tegenwoordig de D3100. Met beide camera's kan je prima platen schieten en de bediening is ook aardig duidelijk.

Verder: objectieven zijn belangrijker dan de body! Ik adviseer dus altijd om een niet te dure body te nemen en als je extra wil investeren eerst eens te kijken of je nog lenzen nodig hebt of misschien iets moet c.q. wil vervangen.

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:43

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:14

In het geval van de Canon zou ik naar deze neigen:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... mm-is.html

de 55-250IS is een beter (scherper) objectief dan de 75-300, en heeft IS. Dat "koopt" je iets extra mogelijkheden als het wat donkerder wordt en je onderwerp niet al te snel beweegt.

Zowel de 18-55IS van Canon als de 18-55VR van Nikon zijn eigenlijk behoorlijk goede objectiefjes, de 55-200VR van Nikon doet 't ook vrij goed.

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:21

dank je wel! ga ik op letten

zijn er ook fatsoenlijke 2ehandsjes te koop? weten jullie dat?
ben altijd een beetje voorzichtig hiermee als ik de producten niet ken/geen verstand van heb

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 19:47

Occasion, die verkoopt o.a Foto Konijnenberg ook. Met een jaar [als ik me niet vergis] garantie erop.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:35

Heb sinds kort de Sony A230.
Vroeg me af welke lens ik het beste erbij kan kopen?

Heb hem nog niet gebruikt. :+

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:37

voor mensen die geintreseerd zijn in de nixon d3100?
bij de makro is weer een aanbieding met 2 lenzen ;)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:31

eldango schreef:
Heb sinds kort de Sony A230.
Vroeg me af welke lens ik het beste erbij kan kopen?

Heb hem nog niet gebruikt. :+

en je hebt ook nog géén lenzen? of begrijp ik dat verkeerd?

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:39

Heb een lens de standaard (tot 55) denk ik.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:44

Ga 'm dan eerst maar eens gebruiken. Da's leuker dan geld uitgeven ;)