[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:03

liannes schreef:
Ik heb de bovenste foto, paard dat 'springt', op 1/500 gezet, en op 5.6 diafragma.iso 100.

De eerste heb je geschoten in het creative program van Olympus en de 2e met sluitertijdvoorkeuze met de Fuji. Dat creative program is zo'n programma die levendiger kleuren kent. Dat doet de software van de camera. Bij sluitertijdvootkeuze op je Fuji doet het programma dat niet. Dan moet je een ander programma op je Fuji instellen.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:00

De kleuren vallen toch wel mee?
Ik had eerst ook een olympus en vind deze juist het mooist. Ik gebruik gewoon de A stand, verder nog weinig verandert. Je kunt je licht ook wel aanpassen aan het weer he, bewolkt of zon. Misschien wordt het zo beter?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:14

Kokomo schreef:
liannes schreef:
Ik heb de bovenste foto, paard dat 'springt', op 1/500 gezet, en op 5.6 diafragma.iso 100.

De eerste heb je geschoten in het creative program van Olympus en de 2e met sluitertijdvoorkeuze met de Fuji. Dat creative program is zo'n programma die levendiger kleuren kent. Dat doet de software van de camera. Bij sluitertijdvootkeuze op je Fuji doet het programma dat niet. Dan moet je een ander programma op je Fuji instellen.

ik fotografeerde met de olympus altijd op de p,
waarom??, eigenlijk geen idee.
de gegevens van de olympusfoto zijn
1/800 sec, diafragma 4 en iso 80, (die de fuji niet eens erop heeft zitten???gaat tot 100)

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:53

Bij een fuji finepix welke diafragma en sluitertijd neem ik het best om bewegende paarden en honden te trekken ?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:13

Epona_ schreef:
Bij een fuji finepix welke diafragma en sluitertijd neem ik het best om bewegende paarden en honden te trekken ?

Als ik het goed heb zit er een Av stand op. Dan neem je daarin het kleinste getal, dat is het diagragma en het kleinste getal betakend dat ie zover mogelijk open staat en dus zoveel mogelijk licht krijgt. Dan zoekt de camera de snelst mogelijke sluitertijd er bij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:13

Ik ben op zoek geweest naar de Fuji Finepix S5600 omdat die hier door zoveel mensen aangeraden werd maar ik kan hem nergens meer vinden.
Welk model is nog meer aan te raden in de klasse rond de 200 Euro? Bedoeling is m.n. paarden fotograferen, dus ook in beweging en binnenbak. Daarnaast portretfotografie. Ik ben absoluut beginner Haha!
Laatst bijgewerkt door Urielle op 29-05-07 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:14

Ik weet, er worden veel dergelijke aanvragen in dit topic gedaan, maar aangezien ik nog niet de camera die ik echt wil heb gevonden vraag ik het nogmaals.

Ik ben op zoek naar een camera die:
-Heldere foto's maakt, de kleuren mooi laat en niet té veel ruis produceert.
-(Bijna altijd) Perfecte bewegingsfoto's maakt buiten en ook niet al te erg is in donkerdere omstandigheden. Dit is een absolute must!
-Het liefst ook ingesteld kan worden, maar dit is geen must.
-Het liefst op een accu werkt, maar batterijen accepteer ik ook.
-Niet lang nodig heeft om zich te "herstellen" van de vorige foto, en die snel een foto maakt na het klikken.
-Klein is, niet zoals de Fuji Finepix S5600. Anders had ik namelijk deze camera gekocht, maar aangezien ik mijn camera heel vaak meeneem op buitenrit is de Finepix niet geschikt.
-Redelijk goede filmpjes maakt, 30 frames per seconde of meer.
-Ook geluid op de filmpjes heeft.
-Filmpjes maakt die geaccepteerd worden door Windows Moviemaker, dit is geen must als iemand een goed (gratis) programma weet waarmee je van mov. bestanden avi. bestanden kunt maken.
-Niet meer kost dan 200 Euro.

Is dit mogelijk voor mijn budget? De Fuji Finepix S5600 was zo goed als perfect voor me, maar die grootte is echt een probleem.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen Lachen

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:26

Ik heb in een boekje de Fuji Finepix A700 gezien van €239,95 voor €99,95. Nu lijkt het me dus wel een goede camera omdat hij eerst €239,95 kostte, maar is dit wel zo? Heeft iemand deze camera, kan iemand er wat over vertellen of kan iemand foto's laten zien die met die camera zijn gemaakt? O, ja, ik wil graag beginnen met fotografie dus is dit dan een geschikte camera?
Wie kan mij helpen? Pling

Groetjes, Lisa

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:02

Wat zijn jullie ervaringen met tamron lenzen?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:16

Nerootjeh, ik denk dat je die vraag beter in het objectieventopic kunt stellen.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:20

ponydreamer schreef:
Ik heb in een boekje de Fuji Finepix A700 gezien van €239,95 voor €99,95. Nu lijkt het me dus wel een goede camera omdat hij eerst €239,95 kostte, maar is dit wel zo? Heeft iemand deze camera, kan iemand er wat over vertellen of kan iemand foto's laten zien die met die camera zijn gemaakt? O, ja, ik wil graag beginnen met fotografie dus is dit dan een geschikte camera?
Wie kan mij helpen? Pling

Groetjes, Lisa

Ik heb even op www.vergelijk.nl gekeken en daar zie ik ze voor 125 euro staan! Haha!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:29

Hee Nikon begint nu ook al met cashback uitgave!! Nagelbijten / Gniffelen

Alleen dan €90,-! Slimmerds Tong uitsteken Met ingang van 1 juni!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:07

Aan mensen die de 400d hebben gekocht: weten jullie waar ik het serienummer kan vinden? Dit heb ik nodig voor de cash back actie. Op de doos staan heel veel nummers waar ik geen wijs uit kom. Op de camera staat ook een nummer (1030...), zal dat 'm zijn?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:34

met welke online winkels hebben jullie ervaring ???

Of toch het beste gewoon even bij de winkel langsgaan. Alleen de prijzen verschillen zo veel. Online kan ik m kopen voor 218 en bijv bij dixons is ie 239.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:42

wat is de keuze toch moeilijk Clown straks weer naar de fotowinkel voor de 4de keer ofzo
Ik twijfel tussen een canon eos 400d een Leica V-lux 1 en een nikon d40x of nikon d80

het gaat vooral om natuur fotografie, macro's en paarden.. Hij moet dus ook goede plaatjes kunnen maken bij beweging, veel en weinig afstand en weinig en extreem veel licht..

Ik hang zelf meer naar de eos en de Leica al is de Leica geen spiegelreflex en ben ik bang dat ik daar snel overheen ben gegroeid en weer meer wil..

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:42

xjudithx schreef:
Aan mensen die de 400d hebben gekocht: weten jullie waar ik het serienummer kan vinden? Dit heb ik nodig voor de cash back actie. Op de doos staan heel veel nummers waar ik geen wijs uit kom. Op de camera staat ook een nummer (1030...), zal dat 'm zijn?

Ik geloof dat ik het al weet: het nummer op de camera zelf moet goed zijn.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:19

Fairytail schreef:
wat is de keuze toch moeilijk Clown straks weer naar de fotowinkel voor de 4de keer ofzo
Ik twijfel tussen een canon eos 400d een Leica V-lux 1 en een nikon d40x of nikon d80

het gaat vooral om natuur fotografie, macro's en paarden.. Hij moet dus ook goede plaatjes kunnen maken bij beweging, veel en weinig afstand en weinig en extreem veel licht..

Ik hang zelf meer naar de eos en de Leica al is de Leica geen spiegelreflex en ben ik bang dat ik daar snel overheen ben gegroeid en weer meer wil..

Als je kijkt naar de Leica V-lux 1 moet je ook kijken naar de Panasonic DMC FZ50. Leica en Panasonic hebben namelijk die camera gezamelijk ontworpen. Het enige verschil tussen die 2 is dat de Leica iets andere voorkeursinstellingen heeft. Als je met alle 2 RAW foto's maakt, zijn ze exact hetzelfde. Dus zou het dom zijn een paar honderd euro extra uit te geven alleen omdat er dan Leica op staat. Beide camera's presteren erg goed. Binnen het compact segment is dit de top die je daar kunt kopen met eigenlijk als enige concurent de Sony DCS R1. Die heeft nl. een sensor die net zo groot is als in de Nikon dslr, maar heeft maar een zoom van 5x en de Leica en de Panasonic 12x. Er is weinig wat deze camera's niet kunnen wat je met een dslr wel kunt. Een dslr heeft geen zoomobjectief van 12x en zeker niet van die kwaliteit. Want dat is een van de sterkste punten van deze camera's, het uitstekende Leica objectief. Er is al vaker op foto-fora een discussie geweest tussen de voor en nadelen van een dslr toc een compact. Deze compactcamera's hebben vrijwel geen nadelen meer. Ze hebben nauwelijks een shutterlag, vergelijkbaar met die van de dslr. Het enige is dat je niet door het objectief kijkt. Als je in de toekomst verrder wilt met macro en grote tel-onbjectieven blijft de dslr de baas. Ook is de prestatie in slechte lichtomstandigheden van de dslr iets beter. maar verder is er vrijwel niets waarin de dslr beter is dan deze camera's.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:56

Ik heb de fuji 6500 ingeruild en een Pentax K100 gekocht,
De kleuren zijn fantastisch, gebruik is erg makkelijk.
Ik ben 100% tevreden.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:09

was je dan niet tevreden over de fuji 6500 ?
( die wil ik namelijk misschien gaan kopen)

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:36

Maisie schreef:
met welke online winkels hebben jullie ervaring ???

Of toch het beste gewoon even bij de winkel langsgaan. Alleen de prijzen verschillen zo veel. Online kan ik m kopen voor 218 en bijv bij dixons is ie 239.

Ik heb goede ervaring met:
cameranu.nl ,fotokonijnenberg.nl ( beide hebben ook een echte winkel).

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:38

foto foka in rotterdam is ook goed
fotokonijnenberg is inderdaad ook goed

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:38

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:59

_R_G_ schreef:
was je dan niet tevreden over de fuji 6500 ?
( die wil ik namelijk misschien gaan kopen)

Ik ben er dus wel heel erg tevreden over, een paar pagina's terug staan een aantal foto's vam mij.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:03

Ik ben tevreden met Redcoon Lachen!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:24

Ik heb sinds dit weekend de fuji finepix 5700, ik ben totaal beginner in het maken van foto's maar boek al redelijk resultaat met deze camera. tot nu toe dus erg tevreden. Enkele fotos gemaakt met deze cam kun je in dit topic zien:

http://bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=780697

en zoals al gezegd ben ik dus totaal beginner! en dat is wat ik er mee maakte binnen 1 dag,