[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:14

Marjoow schreef:
Even voor de goede orde: Professioneel ben je pas als je je brood met de fotografie verdient :)
Daarvoor ben je Amateur, Amateur-Prof of Semi-Prof. Maar geloof dat de enige Professionele hier op Bokt Femke van HypoFocus is :')

Nou er zijn er wel een paar meer...
Maar je hebt het verder goed geschetst ;) !

Spoiler:
Over een paar jaartjes hoor ik er ook bij jonguhh!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:16

Fem schreef:
Marjoow schreef:
Even voor de goede orde: Professioneel ben je pas als je je brood met de fotografie verdient :)
Daarvoor ben je Amateur, Amateur-Prof of Semi-Prof. Maar geloof dat de enige Professionele hier op Bokt Femke van HypoFocus is :')

Nou er zijn er wel een paar meer...
Maar je hebt het verder goed geschetst ;) !

Spoiler:
Over een paar jaartjes hoor ik er ook bij jonguhh!

Jaa klopt, weet niet precies meer wanneer je iemand iets noemt. Weet iig dat als je jezelf pas professioneel mag noemen als je je brood ermee verdient :)

Fem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:17

Ja en die zitten er wel een paar meer hier op bokt...
Maar ik begrijp je helemaal ... Het is duidelijk :) !

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:05

Ik ben voor de canon 7D mark ii gegaan! Helemaal blij!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:50

lisch schreef:
Ik ben voor de canon 7D mark ii gegaan! Helemaal blij!

Gaaf! Ik kan mij voorstellen dat jij nu heel blij bent! :D

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:17

Marjoow schreef:

En nog een hoop meer hoor. En oy, ik verdien ook m'n brood (of nouja; het beleg) met m'n foto's. Ben dan wel geen specifieke paardenfotograaf, maar dan nog. :P

Maar Yentl: fijn dat je een keuze hebt kunnen maken. Is ook niet makkelijk! Hoop dat hij aan je wensen gaat voldoen. :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:42

Kan iemand mij helpen? Ik zoek een fijne canon spiegelreflex camera die niet al te duur is maar waar ik wel mee vooruit kan. Op dit moment heb ik een 1100D camera. Er zijn verschillende camera's met touch maar voor mij is dat niet persé nodig. Kwaliteit gaat voor de snufjes vindt ik.

Ik zag een 100D en 750D, welke is beter? of hebben jullie eventueel een die nog beter is?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:44

Waar loop je nu het meeste tegen aan bij je huidige body?
En wat is je budget?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:45

De 750D/760D is dan 1 segment hoger dan je huidige 1100D. Ga je nog een segment hoger dan zit daar de 70D. Wat voor objectieven heb jij nu bij jouw 1100D?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:49

@karlli, mijn camera is op. Ik krijg niet meer de kwaliteit die ik wil en ik heb hem nu ongeveer 2,5 jaar. Hij was ook een showroom model. Ik wil vooral dat de kwaliteit van de foto beter wordt en wat meer kan met de camera. Mijn budget ligt rond de 500 euro.

@bagheera_206, ik heb nu een 50mm lens en een 70-200 f4 non is lens en beide van canon zelf.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:53

Samblabla schreef:
@karlli, mijn camera is op. Ik krijg niet meer de kwaliteit die ik wil en ik heb hem nu ongeveer 2,5 jaar. Hij was ook een showroom model. Ik wil vooral dat de kwaliteit van de foto beter wordt en wat meer kan met de camera. Mijn budget ligt rond de 500 euro.

@bagheera_206, ik heb nu een 50mm lens en een 70-200 f4 non is lens en beide van canon zelf.

Dan heb je mooie objectieven +:)+ voor een upgrade naar de 750D als 500 euro jouw budget is.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:55

Dankje haha.

Dankjewel, dan blijf ik gewoon bij de 750D ik hoor daar goede dingen over, misschien dat ik over een aantal naar 1 segment hoger kan gaan. :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:21

Je hebt in ieder geval mooie objectieven. Maar kan je toch nog wat specifieker zijn met wat je precies bedoelt met 'ik krijg niet meer de kwaliteit die ik wil'? Doel je daarmee op een cameradefect of ben je uit je camera gegroeid? :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:48

Nou ik merk dat ik niet de verwachte resultaten meer haal. Hij focust niet meer goed zoals ik wil, voor de dingen die ik fotografeer komt hij gewoon te kort. En ik heb het idee dat hij met mijn zware lens niet goed overeenkomt. En hij heeft 'weinig' mega pixels vergeleken met de 750d.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 01:59

Ahh okee, dankje voor de opheldering. Hij is dus met de jaren simpelweg te traag en inaccuraat met focussen geworden. :) Dat kan!

Snap goed dat de camera met je zware 70-200 niet helemaal lekker in balans voelt. Alleen gaat dat met een 750D niet beter worden: deze is maar 50 gram zwaarder dan je 1100D met de 70D scheelt het al weer ruim 200. :j

Zou toch zeggen dat je de 70D niet helemaal moet afschuiven. Je kunt zo wel een tijdje vooruit, mits je nu al goed manueel weet te fotograferen. In dat geval vind ik - maar dat is mijn idee, hoor - dat één leveltje hoger zo... weinig is. :o Misschien zelfs een beetje zonde.

Ding is alleen wel dat je dan tweedehands moet zoeken óf even doorsparen, omdat een 70D nu niet in je budget zit. :\

Oh en het verschil in megapixels ga je digitaal echt niet merken, dat doe je enkel wanneer je je foto's werkelijk professioneel laat printen. ;)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 04:16

De 70d is maar €200 duurder dan de 750d. Misschien dat ik dan wat doorspaar. Bedankt iniedergeval voor je reactie, dat is zeker iets om over na te denken. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:14

Ik zou zeker de 70D dan nog even op jouw keuzelijst laten staan als jouw budget toch stiekem iets groter is. Ik weet niet precies wanneer de 80D uit zal komen, maar wellicht dat de 70D dan nog iets zakt in prijs. :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:22

Samblabla schreef:
De 70d is maar €200 duurder dan de 750d. Misschien dat ik dan wat doorspaar. Bedankt iniedergeval voor je reactie, dat is zeker iets om over na te denken. :)

Als ik jou was zou ik door sparen. Die 200 euro zit je best snel aan en dan hoef je niet later weer te sparen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:46

Moderatoropmerking:
Inmiddels is de sfeer weer wat beter in het topic, maar ik zou jullie willen vragen om respectvol naar elkaar te blijven. De adviezen die hier worden gegeven zijn goedbedoeld, het is niet de bedoeling om persoonlijk te worden. :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:41

Ik heb inderdaad besloten om voor de 70D te gaan halen, in de mediamarkt waar ik altijd ga hadden ze hem niet dus bestel ik hem fijn daar en zodra die binnen is kan ik hem gaan halen. Ben heel erg benieuwd.. de 1100D was toch best wel een makkelijke camera.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:08

Ik fotografeer al een jaar of 5 met m'n canon Eos 550D maar hij begint wat te verouderen en werkt niet altijd meer even goed mee. Ik heb vorig jaar de 70-300mm iS van de L reeks gekocht maar vind dat er toch nog veel kwaliteitsverlies is door de verouderde body, aangezien dat ik toen meer dan 1000 euro heb uitgegeven aan de lens zie ik het niet meteen zitten om nog eens 1000 euro uit te geven. Welke camera raden jullie mij aan? En vanaf hoeveel clicks is een camera 'versleten'?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:10

Edit: Per ongeluk op een wel heel oud bericht gereageerd. :z

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:33

Hallo fotovrienden!

Ik ben stiekem rustig opzoek naar een camera. Maar heb jullie advies nodig. Budget is hoog, maar kwaliteit is belangrijker. Heb voorheen met de Canon 350D gewerkt, kun je prima foto's mee schieten. Maar ik zoek nu iets nieuws beters.

Gelieve Canon (spiegelreflex), m'n vriend wil d'r graag WiFi op. ( ik wist niet eens dat het kon, en vind het persoonlijk onzin )

Wat raden jullie aan? Ik zou er voornamelijk dieren natuur en auto's mee fotograferen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:43

Deliana1993 schreef:
Hallo fotovrienden!

Ik ben stiekem rustig opzoek naar een camera. Maar heb jullie advies nodig. Budget is hoog, maar kwaliteit is belangrijker. Heb voorheen met de Canon 350D gewerkt, kun je prima foto's mee schieten. Maar ik zoek nu iets nieuws beters.

Gelieve Canon (spiegelreflex), m'n vriend wil d'r graag WiFi op. ( ik wist niet eens dat het kon, en vind het persoonlijk onzin )

Wat raden jullie aan? Ik zou er voornamelijk dieren natuur en auto's mee fotograferen!

1Dx :D }:)

https://www.cameratools.nl/shop/product ... AEOS1DXOUT
Aangezien de nieuwe er kennelijk aan komt, deze voor een leuke prijs.......

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:47

Mijn broer fotografeert auto's met een 1Dx en is daar erg tevreden over, maar welk budget vind jij hoog? Wat voor lensen heb je nu, wil je fullframe of niet?