Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liselot schreef:Ash_ schreef:Iemand tips voor een newborn shoot qua instellingen zal het wel lukken maar vooral het laten slapen en in de houdingen leggen? Dit is beste wel nieuw voor mij.
Gaat om een shoot van mijn pasgeboren nichtje!
Laat newborns alsjeblieft aan een ervaren newbornfotograaf over. Er komt veel bij kijken bij het poseren wat veiligheid betreft
Liselot schreef:Ash_ schreef:Iemand tips voor een newborn shoot qua instellingen zal het wel lukken maar vooral het laten slapen en in de houdingen leggen? Dit is beste wel nieuw voor mij.
Gaat om een shoot van mijn pasgeboren nichtje!
Laat newborns alsjeblieft aan een ervaren newbornfotograaf over. Er komt veel bij kijken bij het poseren wat veiligheid betreft
Quir schreef:Liselot schreef:
Jij was zeker ook al heel erg ervaren toen je er mee begon?
Iedereen moet toch ergens beginnen...
Quir schreef:Liselot schreef:
Jij was zeker ook al heel erg ervaren toen je er mee begon?
Iedereen moet toch ergens beginnen...
Niobe schreef:Oké nou prima. Maar dan nog, wat is er mis mee om de ouders daar in te betrekken eventueel? Ik neem aan dat zij ook wel iets daarvan weten? Tenzij je gaat suggereren om het kind van een duikplank af te gooien of het doek om de nek te draaien, neem ik aan dat het dan verder niet zo gevaarlijk zal zijn.
Dus als je behulpzaam wil zijn naar de vragende bokker, dan is het niet behulpzaam om te zeggen om "het aub over te laten aan de ervaren newbornfotografen", want dat is eigenlijk onwijs arrogant.
k_m schreef:Net zoals ik zei, het is haar nicht. Die gaat dit echt wel begrijpen. Je kan pose's laten zien en samen kijken hoe het werkt. Dit lijkt me gewoon een fijne eerste ervaring. Ik heb ook nooit een cursus gevolgd, maar de eerste keer was ook bij mensen die ik goed kende waar we samen alle tijd hebben genomen.
Als je een beetje nadenkt en wat van kinderen af weet, dan zie en voel je zelf ook echt wel wat kan en wat niet kan. Zeker in overleg met de ouders.
Ik vraag me serieus af welke 'gevaren' jullie zien wanneer je zo te werk gaat? Dan moet je ook een cursus 'hoe ben ik moeder' volgen voor je de baby kan vasthouden ofzo?
Liselot schreef:Dat jij dat arrogant vindt is jouw perceptie Niobe. Newbornfotografie is gewoon echt geen tak van fotografie wat je maar zo eventjes doet en daar waarschuw ik de betreffende bokker voor
Niobe schreef:Ten eerste heb ik het niet tegen jou Marieke, maar tegen Liselot, want zij was degene die zei "laat het aub over aan de profi fotografen" en gaf niet als suggestie een workshop/cursus, maar zei dat ze dat zelf had gedaan..