Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinekeHorses schreef:Je hebt trouwens Canon EOS 1000D, Canon EOS 400D, Canon EOS 500D.. enz.
Waar staan die getallen voor (1000D, 400D..)? Of stel ik nu een domme vraag?
TinekeHorses schreef:Hallo allemaal,
Ik kom even jullie gesprek volgensmij storen, maar ik heb een vraagje.
Ik hou erg van fotograferen en heb het tot nu toe altijd gedaan met een digitale camera.
Nu wil ik al heel lang een spiegelreflex en eindelijk ga ik er binnenkort een kopen,
maar ik heb toch echt geen idee welke want er zijn er zo veel.![]()
Liefst een Canon, budget.. max. 550 euro.
Met mijn digitaal dingetje heb ik altijd natuur, dieren en binnen in hallen en manege's shows en wedstrijden gefotografeerd.
Wie weet een echte aanrader?
imd schreef:Dat klopt natuurlijk, maar zoals ik het lees zei de MM meneer dat ze die lens niet moest nemen want die heeft niet veel zoom, als in je kunt beter een 18-200 nemen. Dat dacht ik dan. En daar zou ik dus niet naar luisteren.
Alwiene schreef:Heb je bij jullie in de buurt geen echte fotovakwinkel dan? Of wil je dat om de prijs niet? Ik koop in principe alleen bij een van de twee vakwinkels hier in de stad, als ik problemen heb wil ik gewoon binnen komen lopen en de mediamarkt geeft me teveel onzinadvies
Alwiene schreef:imd schreef:Dat klopt natuurlijk, maar zoals ik het lees zei de MM meneer dat ze die lens niet moest nemen want die heeft niet veel zoom, als in je kunt beter een 18-200 nemen. Dat dacht ik dan. En daar zou ik dus niet naar luisteren.
Denk dat je het verkeerd leest.Ik lees dat IS niet nodig is volgens de MM meneer omdat de lens maar 3x zoom heeft, en dus niet dusdanig dat stabilisatie heel hard nodig/gewenst is
DaniBanani schreef:Ik wilde nu alleen de camera even in handen hebben, kijken of-ie lekker vasthoudt en zo. Dus 't maakte niet echt uit welke winkel ik binnenliep. Al heb ik hier nog geen vakwinkel kunnen ontdekken (Alkmaar), maar heb er ook niet heel goed naar gezocht.