[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:20

orion: zoals je ziet heb ik de Sigma versie. Ik ben er ontzettend tevreden over. De kwaliteit is heel goed. Ik vond de Canon versie ook te duur en heb daarom voor deze gekozen. En geen moment spijt van gehad ;)

En je zou ook eens kunnen kijken voor de 50-150mm F2.8 van Sigma. Die heb ik van het weekend geprobeerd. Ook een fijne lens :j

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:43

OKE, IK BEN HELEMAAL HOPELOOS!

Dit is het probleem: Ik heb de Olympus E-300 met de standaard zuiko 14-45 lens.
Nu wil ik er nog een lens bij, waar ik alles dichter bij mee kan halen, en eventueel ook Macro foto's mee kan maken.

Maar hij moet niet te duur zijn, aangezien ik nog maar 16 ben en dus niet zo'n hoog budget heb,
tweedehands is geen probleem.

Passen er nog andere lenzen op olympus behalve die van Zuiko, en zijn deze wel betaalbaar,
en wat raden jullie bij dan zoal aan?

_Denise

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:03

@Vinurr: Ik denk niet dat ik je helemaal kan helpen.. Maar wel een beetje.
Sigma lenzen passen volgens mij ook op je Olympus.
Ik zou gewoon eens even googlen. Op bijvoorbeeld Lenzen Olympus. Oid, en dan gewoon even kijken wat je wilt/zoekt.
En als je dan een beetje gevonden hebt wat je zoekt kun je deze misschien vergelijken.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:11

Ik had wel één Sigma 55 200 lens gevonden, alleen wat was dat ding groot zeg :| Voor olympus teminste.. hij zag er ook aardig oud uit. Verder kon ik niets vinden.

Heb verder heel internet al af-ge-googled..

Een zuiko 40 150 zou eventueel misschien wat zijn, maar ik heb eigenlijk géén idee wat ik daar precies mee kan en hoeveel ik er op vooruit ga, qua zoom en macro etc. ???

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:16

nou je hebt nu een 14-45 dus een bereik van 150 is al heel wat meer natuurlijk.
De sigma 55-200 is volgens mij een hele mooie lens (correct me if i'm wrong) Ik heb er zelf verder geen ervaring mee maar de grootte valt volgens mij wel mee.
En mocht je nou besluiten naar een winkel te gaan om een lens aan te schaffen kan je altijd daar vragen of hij op je olympus past natuurlijk.
Maar zoals ik al zei, ik denk dat ik je verder niet kan helpen ;) al zou ik het graag willen.
Er zullen hier vast nog wel mensen zijn met een Olympus.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:20

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:17

Ik heb nog getwijfeld tussen de sigma 55-200 en de tamron-versie ervan. Uiteindelijk ben ik voor tamron gegaan, omdat ik slechte dingen gehoord heb over de sigma-service.

Beide lenzen hebben wel goede beoordelingen. Als ik het me goed herinner, is de sigma iets sneller, maar de tamron optisch beter.

Gewoon even proberen in de fotowinkel.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:34

@Leonie: dat is heel grappig.. ik hoor juist vaak het omgekeerde.
Ik hoor vaker slechte dingen over de Tamron dan over de Sigma..
Zo is het maar net wat je fijn vind denk ik :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:07

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar naar wat ik heb gehoord zijn Sigmas vaak beter dan Tamron, hoewel er bij beide slechte exemplaren tussen zitten.

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:27

De meningen zijn waarschijnlijk ongeveer gelijk verdeeld, en dan heb je ook nog de mensen die beide merken als rommel beschouwen en zweren bij hun peperdure L-lensje (en Canon body uiteraard, want Pentax, Olympus of Sony, dat zijn toch geen goede camera's... :roll:

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen lens van Tamron of Sigma wil. :o Ik ga liever voor de Canon lensjes, die ik kan betalen, en waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is. :)
Al moet ik wel heel eerlijk zeggen, dat ik graag F2.8 lensen wil hebben, en dan komen ze denk ik van Sigma.. (toch wat goedkoper he..)
edit; en met de kwaliteit van de Canon lensjes waarvan ik 'weet dat de kwaliteit goed is', bedoel ik eigenlijk ook te zeggen dat de meningen over Tamron en Sigma zo verdeeld zijn, dat ik daar geen hoogte van krijg..

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:39

Tja, ik zou me liever ook een Sony-lens kopen, een 70-200 2.8, maar 1600 euro ga ik van mijn moeder daar niet aan mogen uitgeven. Dat wil ik ook niet, zolang ik er geen geld aan verdien.

Binnen een jaar ben ik wel van plan om de 2.8 van Sigma te kopen, kost 545 euro, maar ik heb er al goede dingen over gehoord.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:42

Idd. Bij de F2.8 lensen ga ik dus ook voor een 'B-merk' om het zo even te zeggen, en dat komt eigenlijk door de prijs.
Maar de rest van de lensen (18-55, 55-200, 50mm f1.8) ga ik wel liever voor een 'A-merk' (in mijn geval Canon).
De prijs vind ik daarbij écht niet hoog.
Die 2.8 van Sigma van jou is trouwens niet duur zeg, dat is zeker dan nog de moeite waard om voor te sparen!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:47

Mja, ik heb voor de tamron nog even aan het twijfelen geweest of ik toch niet de sony zou nemen, maar als het maar voor een jaar is, kom ik hier nog wel even mee toe.

Die sigma is wel zonder btw. Bij fotokonijn is 'ie nu te koop voor 659 euro incl. btw (België), zonder btw is dat 545 euro.
Ik hoop dat ik hem rond nieuwjaar kan kopen, of mocht die begin volgend jaar einde reeks zijn en nog iets goedkoper wordt (wsn niet)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:46

Leonie schreef:
De meningen zijn waarschijnlijk ongeveer gelijk verdeeld, en dan heb je ook nog de mensen die beide merken als rommel beschouwen en zweren bij hun peperdure L-lensje (en Canon body uiteraard, want Pentax, Olympus of Sony, dat zijn toch geen goede camera's... :roll:

Tis vooral hoe kritisch je bent op je lenzen en wat je gewend bent. Want ja, er is wel degelijk verschil. Vijf jaar geleden was ik tevreden met de objectieven die ik toen had, nu zou ik er niet meer mee willen fotograferen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:09

Leonie schreef:
Ik heb nog getwijfeld tussen de sigma 55-200 en de tamron-versie ervan. Uiteindelijk ben ik voor tamron gegaan, omdat ik slechte dingen gehoord heb over de sigma-service.

Beide lenzen hebben wel goede beoordelingen. Als ik het me goed herinner, is de sigma iets sneller, maar de tamron optisch beter.

Gewoon even proberen in de fotowinkel.

Ik hoor juist het omgekeerde.
Ik heb zelf ook sigma lenzen en ben ontzettend tevreden met deze lenzen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:44

Oke,

Ik ben nu al weken opzoek en heb van enkelen tips gekregen: Heb een Canon EOS 450D en ben van plan de sigma f2.8 70-200
aan te schaffen. Heb enkele voorbeeldfoto's doogestuurd gekregen en ben geheel van mening dat dit toch écht wel is wat ik zoek :)
Werk nu al meer dan een jaar met de standaard Kitlens en dat nauwelijks kunnen inzoomen word nu écht irritant :=

Nu de vraag: Is dit een goede aankoop en wat is hier minder/erg goed aan? :) Ik hoop op een antwoord (event. een PB'tje!) want
vele mensen die ik om 'hulp' vraag reageren gewoonweg niet :=

Bedankt!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:23

@ NHevaVD: ik ben zelf ook voor deze lens aan het sparen aangezien de Canon me iets te duur is haha. ;)
Ik kan je verder niet helpen denk ik, maar ik weet wel dat ik het een goeie lens vind.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:35

Ik heb hem ook sinds kort... ben helemaal verliefd :D
Gisteren voetbal voor t eerst gedaan!

Afbeelding

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:39

@Texas: mooie foto zeg, ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, voetbal. Ik heb het zelf ook een aantal keren geprobeerd. Ik denk dat die lens er wel geschikt voor is zeker met een beetje bewolking.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:56

Inderdaad een mooie foto! :j Ik heb de prijs van de lens nog niet geheel vast kunnen stellen, heb verschillende site's doorspit maar
kan niet echt tot een conclusie komen..... Mag ik vragen wat de lens jou gekost heeft? :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:08

@Texas1: mooie foto :) goed getimed, lijkt me erg moeilijk! er zit alleen een foutje in je copyright! ;) er staat ivanafotgrafie , er mist een o :)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:11

He oliebol! Dat zie ik nu pas :D Oepsie... en de foto`s zijn al naar de voetbal. Nouja jammer dan. FOutje kan!

Mijn lens heeft 629 euro gekost bij K-E.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:23

De Sigma 70-200 mm F/2.8 lijkt zoals ik zie toch vaak gespreksonderwerp te zijn.

Zelf ben ik momenteel ook op zoek naar een lichtgevoelige telelens. En zelf twijfel ik enorm tussen de Sigma 70-200 mm F/2.8 of de Nikkor 70-200 mm F/2.8. Beide lenzen komen goed uit testen.

Verhalen die ik hoor over de Sigma lens zijn voornamelijk het niet altijd even snel reageren van de autofocus in de lens en als je iets wits fotografeerd dat het als gebroken wit terug komt op de foto.

Is er iemand hier die mij hier meer over kan vertellen of misschien deze verhalen voor mij uit de wereld kan helpen.

Overigens wil ik de lens gebruiken op een Nikon D40, en in de toekomst op een D300.

Mvg,
Mark Stoter

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:24

Oke, kunnen jullie me helpen!

Ik wilde de Canon EOS 1000D kopen met de 18-55 mm IS. Maar deze schijnt groothoek te hebben en dat kan een vertekend beeld geven bij kattenfotografie ofzo.

Ik wil dus studiofotografie van honden&katten doen. Ik moet dus een lens hebben die een beetje kan zoomen, die binnen kan voor studiofotografie en goede closeups kan maken.

Welke lens moet ik dan kopen?