[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLuus

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:16

Zal ik eht zo zeggen, ik weet niet precies wat ik allemaal wil Huilen van het lachen
De d70 is me echt wat te prijzig sorry, ik denk dat ik rond de canon 400d ga kijken ja. Weet je de prijs daarvan ?:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:19

Redelijk prijzig, wel over je budget. Met goed zoeken denk ik dat je voor 700 euro een leuke set kunt kopen.

En anders inderdaad maar kijken naar een 350D...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:08

Kijk naar bepaalde winkels als fotokonijnenberg en foto foka in rotterdam bijvoorbeeld geeft mooie aanbiedingen met ook echt leuke lenzen, die wel gehard zijn aan de buitenkant en niet een niet geharde zoals de aanbieding van media markt dit keer. Als je het graag wil kan je beter doorsparen en hem bijvoorbeeld na je zomerbaantje kopen? En je studifinanciering gaat ook door Knipoog als je die hebt.

IK heb nu genoeg geld voor een spiegelreflex maar vind het kiezen zo moeilijk. Heb nu gekeken naar ook semispiegelreflex als de leica v1 maar de eos 400d spreekt me erg aan. Heb ook een folder van panasonix K10 en de limux(zo uit mijn hoofd kan fout zijn hoor)..

Ik wil de camera kopen voor het volgende doel:

paarden
herten,reeen, enz
close ups
macro's (een echte macro lens spaar ik er wel bij op den duur natuurlijk)
zeilen
sport
wandelen
misschien ook is bij een band

Ik twijfel aan de eos 400d omdat hij geen stabelizer heeft. En ik twijfel aan een spiegelreflex omdat ik bang ben dat ik het niet kan Clown Maar een goede compact zoals de sony R1 of de canon S3 vind ik altijd zo makkelijk fotograferen en mis net iets extra's bij bewolking of fotograveren onder bomen.

StarStarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:14

Ik heb vandaag een Canon EOS 350D gekocht..
Helaas kan ik nog maar weinig fotos maken want die oenen van de winkel hebben er een verkeerde geheugenkaart bij gegeven Slapen

Ik ben nu aan het oefenen en het gaat wel goed..
Weet iemand een site/forum wat handig is voor het beginnen met een spiegelreflex? Tong uitsteken

Hij stond trouwens voor 649 ofzo in een krantje van de makro en ik wou hem kopen Vork Bleek het verkeerd te zijn, was hij 512 euro, dat is wel beter Pling

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:18

De d70 en 350d zijn allebei al een ouder model en vervangen door de d80 respectievelijk de 400d. Je kunt de d70s en 350d nog wel 2ehands of hier en daar zijn ze wel eens in de aanbieding bij de mediamarkt (zoals nu de d70s en 350d zijn).
Beide zijn goede camera's waar je zeker als beginnen meer dan voldoende aan hebt.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:06

JW18 schreef:
De d70 en 350d zijn allebei al een ouder model en vervangen door de d80 respectievelijk de 400d. Je kunt de d70s en 350d nog wel 2ehands of hier en daar zijn ze wel eens in de aanbieding bij de mediamarkt (zoals nu de d70s en 350d zijn).
Beide zijn goede camera's waar je zeker als beginnen meer dan voldoende aan hebt.

De Canon 350D zit nog gewoon in het assortiment van Canon en wordt ook nog nieuw gemaakt. De Nikon D70 niet meer en is alleen als oude voorraad nog hier en daar te krijgen. De Canon 350D is een uitstekend alternatief voor bv de Nikon D40 en D50. Dat zijn niet meer dan uitgeklede D70's. De D70 was de direkte concurrent van de 350D en dus hebben de D40 en D50 minder opties dan de Canon 350D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:56

Fairytail schreef:
Ik twijfel aan de eos 400d omdat hij geen stabelizer heeft. En ik twijfel aan een spiegelreflex omdat ik bang ben dat ik het niet kan Clown Maar een goede compact zoals de sony R1 of de canon S3 vind ik altijd zo makkelijk fotograferen en mis net iets extra's bij bewolking of fotograveren onder bomen.

De stabilizer zit bij een (D)SLR niet in de body, maar in de lens. Oftewel: stabilizer zul je op geen enkele (digitale) spiegelreflexcamera aantreffen. Je hebt het ook niet echt nodig eigenlijk, lenzen zónder voldoen ook al heel goed. Wil je tóch IS, koop je een lens met. Probleem opgelost! Tong uitsteken

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 01:52

Er is 1 dslr die de stabilizer in de body heeft zitten. Dat was de Minolta-Konica en die is overgenomen door Sony die het ook in de body van de A100 heeft verwerkt. De rest heeft het in het objectief zitten. Van Canon weet ik dat die er heel bewust voor hebben gekozen, omdat zij vinden dat, net als destijds met de AF-motor, de stabilizer per objectief verschillend moet werken. Als je ook even er over nadenkt klinkt het ook logisch dat het bij een 600mm objectief anders moet werken als bij een 70mm. En net als destijd bij de AF zijn bijna alle fabrikanten Canon gevolgd.
En met de 400D kun je net zo goed volledig automatisch fotograferen als met een compact. Je hebt de volautomaatstand en een aantal automatische programma's. En als je wilt gaan expirimenteren, zet je die gewoon uit.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:35

bedankt Kokomo en nouks! De sony alpha 100 heb ik in de hand gehad en wat mee kunnen fotograveren maar die voelde niet lekker in de hand voor mij. De keuze blijft toch wel erg moeilijk ik denk dat ik vandaag maar weer naar de fotowinkel ga Clown

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:38

wat vinden jullie. Welke moet ik kopen

fuijifilm finepix s5600 of s5700

En heeft er iemand van jullie ervaring met pixmania om online te bestellen ????

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:59

s5600 en s5700 staan een paar pagina's terug nog wat dingen over rond de 183 volgens mij Knipoog
Ik dacht dat de oudere s5600 iets beter was dan de s5700
De bestelsite ken ik niet.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:03

Heb de 5700

Bij de MM hier kregen ze de S5600 niet meer binnen omdat dat een verouderd model was. Weet niet of dat voor anderen ook zo geldt
Vind het een prima ding hoor Ja
Ligt fijn in de hand, gemakkelijk te bedienen en maakt op zich heel mooie foto's!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:28

Wie kan me helpen? Ik zoek een camera die scherpe detailfoto's kan maken, die echt ver kan inzomen. En verder ook nog scherp bewegingen erop kan zetten en daarbij ook snel foto's achter elkaar kan maken als je snapt wat ik bedoel.

Iemand enig idee? Budget gaat tot de 500/600

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:36

Panasonic Lumix DMC-FZ50 voldoet geloof ik wel aan jouw eisen/wensen.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:25

Kan iemand mij vertellen of ik de Lenmar Li-ion Canon NB-2L accu kan kopen voor in mijn Canon 400D? Of moet het perse de Canon NB-2LH zijn zoals op de camera staat (en die veel duurder is?)

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:39

n de 6500, (fuji) vind ik de kleuren ontzettend tegenvallen.

mijn olympus waren de kleuren echt veel mooier.

StarStarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:17

StarStar schreef:
Ik heb vandaag een Canon EOS 350D gekocht..
Helaas kan ik nog maar weinig fotos maken want die oenen van de winkel hebben er een verkeerde geheugenkaart bij gegeven Slapen

Ik ben nu aan het oefenen en het gaat wel goed..
Weet iemand een site/forum wat handig is voor het beginnen met een spiegelreflex? Tong uitsteken

Hij stond trouwens voor 649 ofzo in een krantje van de makro en ik wou hem kopen Vork Bleek het verkeerd te zijn, was hij 512 euro, dat is wel beter Pling
viewtopic.php?f=53&t=780155

Mijn eerste fotos Haha!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:30

mirjam_kl schreef:
Wie kan me helpen? Ik zoek een camera die scherpe detailfoto's kan maken, die echt ver kan inzomen. En verder ook nog scherp bewegingen erop kan zetten en daarbij ook snel foto's achter elkaar kan maken als je snapt wat ik bedoel.

Iemand enig idee? Budget gaat tot de 500/600

Hoe snel moet die foto's achter elkaar kunnen opnemen. Wat wil je er precies mee opnemen, bv de middendraf oid?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:34

xjudithx schreef:
Kan iemand mij vertellen of ik de Lenmar Li-ion Canon NB-2L accu kan kopen voor in mijn Canon 400D? Of moet het perse de Canon NB-2LH zijn zoals op de camera staat (en die veel duurder is?)

Beetje vaag dat ze niet de juiste nummers van de accu hanteren. Een Canon NB-2L accu bestaat niet.
Weet niet wat je voor die accu moet betalen, maar op de volgende link is een accu voor de Canon 400D te koop voor 10 euro. En dat is dus gewoon de NB-2LH http://www.eosdigitaal.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=39

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:43

Dank je Kokomo! Ik had zo'n accu gezien voor 15 euro plus verzendkosten. Dit is dus goedkoper. Ik kan niet zoveel informatie vinden op die site, maar heb jij er ervaring mee? Kan je ook bestellen als je geen lid o.i.d. bent?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:43

ik baal, ga de 6500 terug brengen, zelfs op diafragma 8, is de foto overbelicht.
En vind de kleuren niet mooi helder.

Dat terug brengen , moet toch geen probleem wezen??, camera is zaterdag gekocht,
Maar er staat niet op de bon, 'binnen 8 dagen omruilen'.....????

edit, toevoeging.
Laatst bijgewerkt door liannes op 29-05-07 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:44

Ja?
Bij mij worden ze juist onwijs mooi?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:46

Laatst bijgewerkt door liannes op 29-05-07 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:53

liannes schreef:
ik baal, ga de 6500 terug brengen, zelfs op diafragma 8, is de foto overbelicht.

Dat terug brengen , moet toch geen probleem wezen??, camera is zaterdag gekocht,

edit, toevoeging.

Als je een langszame sluitertijd hebt ingesteld wordt hij ook bij diafragma 8 overbelicht. Denk dat je een instelling fout hebt.

Die 2 foto's kun je toch helemaal niet met elkaar vergelijken. De 2e foto zit bv geen rood in. Pas als je 2 foto's onder precies dezelfde omstandigheden maakt kun je gaan vergelijken. En dan nog kan het zijn dat je een instelling moet veranderen. De ene camra staat standaard op wat levendiger kleuren dan de andere. Maar dat kun je vaak aanpassen in de instellingen. Een dslr staat standaard meestal op somberder kleuren dan een compact. Daarbij moet je dat zelfs achteraf in de bewerking veranderen.
Laatst bijgewerkt door Kokomo op 29-05-07 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:56

Kokomo schreef:
liannes schreef:

edit, toevoeging.

Als je een langszame sluitertijd hebt ingesteld wordt hij ook bij diafragma 8 overbelicht. Denk dat je een instelling fout hebt.

Ik heb de bovenste foto, paard dat 'springt', op 1/500 gezet, en op 5.6 diafragma.iso 100.