Het is al genoeg gedoe om het voor 1 week een keer over te moeten doen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Het onderwerp springt er heel mooi uit, knap werk!

Het paard lijkt wel wat overbelicht, dat is zeker iets om aandacht aan te besteden bij je volgende blackfoto's. Als je gemiddelde lichtmeting gebruikt voor blackfoto's zal je camera door het vele zwart in de achtergrond automatisch veel te veel belichten, daarom is het voor blackfoto's beter om puntmeting of zone-meting te gebruiken 
Als je zoiets doet moet je heel erg doordacht te werk gaan, anders riskeer je dat het eruit ziet of je per ongeluk je camera verkeerd hebt laten scherpstellen. Maar hier lijkt het naar mijn gevoel wel een fijn effect te geven, al had ik de compositie persoonlijk net iets ruimer genomen
Het 50mm f/1.8 lensje is zeker leuk als je vaak binnen of bij weinig licht fotografeert 

Jammer dat hij niet haarscherp is maar het stoort me eerlijk gezegd niet eens zó erg.
Overbelicht vind ik de foto niet, maar het onderwerp lijkt me wat weinig belicht ten opzichte van de achtergrond. 
Verder erg gaaf! Succes met je bijlees, daar ben je vast nog wel even zoet mee 
Naar mijn gevoel is de compositie wat te krap, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Welke lens heb je hier gebruikt?
Ik vind de foto erg leuk, ik heb 2 kleine opmerkingen maar beide zijn makkelijk in de nabewerking op te lossen: 
[/url=http://phlearn.com/correct-red-skin-color-photoshop-quickly]Hier[/url] vind je daar een erg fijne tutorial voor
Door de zachte kleuren weet je een erg fijn sfeertje te creëren, maar het lijkt me net een tikkie te veel. Nu heb je wat weinig contrast in je foto en springt het onderwerp er niet echt uit. Verder is je foto wel erg gaaf hoor!
Eline91 schreef:LinSa Erg leuk sfeertje, fijne fotoOverbelicht vind ik de foto niet, maar het onderwerp lijkt me wat weinig belicht ten opzichte van de achtergrond.
Ik weet niet of je je flitser op automatisch instelt? Naar mijn gevoel mag je flitser best wat meer effect hebben, maar met veel omgevingslicht zal de flitsintensiteit automatisch lager zijn. Je zou Flash Exposure Compensation kunnen gebruiken, dan kan je op een menu in je camera aangeven of je flitser het onderwerp meer of minder moet belichten. Een andere mogelijkheid is je flitsintensiteit handmatig instellen, maar dan moet je meestal wel even zoeken naar de juiste instelling

, normaal had hij een brace om, deze snel even af en zo rustig mogelijk het armpje weggelegd.. Hij was heel flink!
Agossie schreef:Ik snap je vraag niet helemaal, Anouska. Heb jij foto's van anderen gebruikt waar jouw logo op stond of zijn jouw foto's zonder jouw toestemming door iemand anders gebruikt en bewerkt?
Het is sowieso, zonder uitdrukkelijke toestemming van de fotograaf niet toegestaan om het logo er vanaf te halen.
(maar altijd eerst vriendschappelijk proberen op te lossen, hoor!! Dat werkt beter.
)
Agossie schreef:Het kan door Facebook zijn, dat die het zo afsnijdt. Ik zou gewoon even contact met haar opnemen. Mocht het zo zijn dat het door Facebook is gedaan, even vragen of ze bij de foto's jouw © zet. Als zij het gedaan heeft, kun je vragen of ze deze foto's er even af wil halen, dat je met liefde de foto's even opnieuw stuurt met jouw logo op een andere plek. Als ze weigert de foto's eraf te halen, een hele dikke rekening sturen.(maar altijd eerst vriendschappelijk proberen op te lossen, hoor!! Dat werkt beter.
)
In principe zou het dus niet mogen, tenzij je toestemming hebt gegeven of je vindt het niet heel erg.
Ik vraag altijd vooraf dat ze de foto zo laten zoals ik hem gestuurd heb. Zonder logo mogen ze voor betalen.

Stranger @ London St. Pancras
De andere man stond daar te wachten op zijn vrouw en dochtertje.

We hadden een hele mooie dag laatst, warm en zomers, met een prachtige zonsondergang. Ik ga vanavond nog naar Edinburgh en wilde eigenlijk daar m'n POTW schieten, maar ik vertrek morgenochtend vroeg ook naar de Highlands dus waarschijnlijk heb ik geen tijd voor het bewerken en posten