[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:29

Natuurlijk sla ik het op in een word document! Doe ik elke keer ;)
Het is al genoeg gedoe om het voor 1 week een keer over te moeten doen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 23:30

Ja, precies. Ben het echt al een paar keer kwijt geraakt omdat ik "een verkeerd knopje" aanraakte of zo...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 00:53

Week 15

Afbeelding

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:17

Week 15:
Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:34

Heel mooi zo met die bloesem :j

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:56

showteam Ontzettend gave foto, heerlijk hoe je de achtergrond zo onscherp gekregen hebt :D Het onderwerp springt er heel mooi uit, knap werk!

goriginal Erg leuke foto, fijne Dof en je hebt het oog mooi gedetailleerd :)

Anouska15 Leuk gedaan! Hij lijkt wel wat donker uit te vallen naar mijn gevoel, maar verder is je foto erg gaaf :)

Maaarije Wat een gave foto zeg! Balen van de situatie met je vriend, hopelijk vinden jullie gauw een oplossing :(:)

Dandy200 Ik vind hem best geslaagd :) Het paard lijkt wel wat overbelicht, dat is zeker iets om aandacht aan te besteden bij je volgende blackfoto's. Als je gemiddelde lichtmeting gebruikt voor blackfoto's zal je camera door het vele zwart in de achtergrond automatisch veel te veel belichten, daarom is het voor blackfoto's beter om puntmeting of zone-meting te gebruiken :)

cathyenbeau Het is wat ongebruikelijk om het paard niet scherp te hebben, maar in deze foto werkt het wel :) Als je zoiets doet moet je heel erg doordacht te werk gaan, anders riskeer je dat het eruit ziet of je per ongeluk je camera verkeerd hebt laten scherpstellen. Maar hier lijkt het naar mijn gevoel wel een fijn effect te geven, al had ik de compositie persoonlijk net iets ruimer genomen :)

S_imonee Erg gaaf gedaan, leuke kleuren en heerlijk sfeertje :D Het 50mm f/1.8 lensje is zeker leuk als je vaak binnen of bij weinig licht fotografeert :j

Marit Ontzettend gave foto, leuk sfeertje! Hij straalt iets uitdagend maar tegelijk ook kwetsbaar uit, de nabewerking past daar heel goed bij :)

Cioccolato Heel erg gaaf gedaan hoor, fijne belichting en knap hoe je de achtergrond zo mooi zwart gekregen hebt :) Jammer dat hij niet haarscherp is maar het stoort me eerlijk gezegd niet eens zó erg.

glenstorm Leuke foto, fijne nabewerking ook. De herhaling in de houding van de meisjes maakt je compositie sterker en trekt echt de aandacht :)

LinSa Erg leuk sfeertje, fijne foto :) Overbelicht vind ik de foto niet, maar het onderwerp lijkt me wat weinig belicht ten opzichte van de achtergrond.
Ik weet niet of je je flitser op automatisch instelt? Naar mijn gevoel mag je flitser best wat meer effect hebben, maar met veel omgevingslicht zal de flitsintensiteit automatisch lager zijn. Je zou Flash Exposure Compensation kunnen gebruiken, dan kan je op een menu in je camera aangeven of je flitser het onderwerp meer of minder moet belichten. Een andere mogelijkheid is je flitsintensiteit handmatig instellen, maar dan moet je meestal wel even zoeken naar de juiste instelling :)

Kanzi Erg origineel concept, leuk gedaan!

JewEmm Wat een leuke foto, maar jammer dat het geen echte rups is :o Verder erg gaaf! Succes met je bijlees, daar ben je vast nog wel even zoet mee :')

IsaCalixa Leuk sfeertje :) Naar mijn gevoel is de compositie wat te krap, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

MarijeR Erg leuke foto, heel fijne DoF en sterke compositie :) Welke lens heb je hier gebruikt?

quartel Zo, jij bent niet meer uit je studio weg te slaan ;) Ik vind de foto erg leuk, ik heb 2 kleine opmerkingen maar beide zijn makkelijk in de nabewerking op te lossen:
- Naar mijn gevoel valt het onderwerp wat te donker uit, door haar iets op te lichten komt ze veel duidelijker naar voren in je foto :)
- In haar gezicht heeft ze wat te veel paarsachtige tinten. Dit kan je oplossen door je witbalans wat te wijzigen, maar in photoshop kan je dat ook heel eenvoudig fiksen :) [/url=http://phlearn.com/correct-red-skin-color-photoshop-quickly]Hier[/url] vind je daar een erg fijne tutorial voor :j

taarss Gave foto zeg, erg fijne locatie en knap dier :D Door de zachte kleuren weet je een erg fijn sfeertje te creëren, maar het lijkt me net een tikkie te veel. Nu heb je wat weinig contrast in je foto en springt het onderwerp er niet echt uit. Verder is je foto wel erg gaaf hoor!

----------

Reacties

Marit Gaaf hoe je dat gedaan hebt, leuk om er een tutorial over te lezen :D

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:03

Bedankt voor je feedback Eline91. Vond het erg lastig om dat beetje dromerige sfeertje te creëren en toch het paard er uit te laten springen. Maar dit kan ik weer meenemen voor de volgende keer! :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:07

Dank je wel Eline, ik zal er eens mee gaan stoeien inderdaad......ik zie wat je bedoeld.
Dit is ook net de tweede keer in mijn studio....en dat kwam door een rookmachine die ik er bij kreeg :')
Er valt nog veel te leren voor mij daar :j

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:11

Eline91 schreef:
LinSa Erg leuk sfeertje, fijne foto :) Overbelicht vind ik de foto niet, maar het onderwerp lijkt me wat weinig belicht ten opzichte van de achtergrond.
Ik weet niet of je je flitser op automatisch instelt? Naar mijn gevoel mag je flitser best wat meer effect hebben, maar met veel omgevingslicht zal de flitsintensiteit automatisch lager zijn. Je zou Flash Exposure Compensation kunnen gebruiken, dan kan je op een menu in je camera aangeven of je flitser het onderwerp meer of minder moet belichten. Een andere mogelijkheid is je flitsintensiteit handmatig instellen, maar dan moet je meestal wel even zoeken naar de juiste instelling :)

Ik heb m'n flitsintensiteit op 2 gezet. Hij kon ook niet hoger. Ik heb overigens een Sony, dus alles heet weer anders en zit weer ergens anders dan de Canons en Nikons. :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:43

Bedankt voor je feedback!
Volgende keer pak ik toch mn spiegelreflex erbij. Dat scherpe is wel net het mooie wat er toch bij hoort. Vind ik :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:57

Afbeelding

Een comunniefoto van mijn neefje! Met gebroken bovenarm, dit hebben we zo goed mogelijk proberen te verbergen :') , normaal had hij een brace om, deze snel even af en zo rustig mogelijk het armpje weggelegd.. Hij was heel flink!

Ik ben trouwens ook heel blij! Ik heb laatst een reportage gemaakt over een foodtruck, en nu komt daar een boek over uit. 3500 exemplaren met verschillende foodtrucks, en dus ook 2 foto's uit mijn reportage over één truck. Met mijn naam erbij! Super tof :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:36

Ik twijfelde tussen de foto die ik nu ga plaatsen en deze.
Die uit de link is misschien wat ''spannender/leuker'' om te zien, maar de foto die ik geplaatst hebt betekend meer voor mij. Het is het paard van een vriendin die donderdag is ingeslapen (foto is dinsdag gemaakt).
Heb nog meer foto's, maar vooral van hun samen. Die zijn alleen bewerkt door haar en daar door niet helemaal eigen Klik.

Bij deze mijn week 15.
Afbeelding

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:59

Weet iemand of diegene waar jij foto's van hebt gebruikt, verplicht is om jouw logo wat je op je foto zet ook online zichtbaar te laten? Dus niet weg geknipt van de foto?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:04

Ik snap je vraag niet helemaal, Anouska. Heb jij foto's van anderen gebruikt waar jouw logo op stond of zijn jouw foto's zonder jouw toestemming door iemand anders gebruikt en bewerkt?

Het is sowieso, zonder uitdrukkelijke toestemming van de fotograaf niet toegestaan om het logo er vanaf te halen.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:08

Agossie schreef:
Ik snap je vraag niet helemaal, Anouska. Heb jij foto's van anderen gebruikt waar jouw logo op stond of zijn jouw foto's zonder jouw toestemming door iemand anders gebruikt en bewerkt?

Het is sowieso, zonder uitdrukkelijke toestemming van de fotograaf niet toegestaan om het logo er vanaf te halen.

Ik heb foto's gemaakt en bewerkt. Die persoon (haar zoontje) staat erop en de foto's staan op Facebook. Maar bij veel is de foto zo gesneden dat het logo er helemaal af is of nog een klein stukje mijn naam erop staat.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:10

Het kan door Facebook zijn, dat die het zo afsnijdt. Ik zou gewoon even contact met haar opnemen. Mocht het zo zijn dat het door Facebook is gedaan, even vragen of ze bij de foto's jouw © zet. Als zij het gedaan heeft, kun je vragen of ze deze foto's er even af wil halen, dat je met liefde de foto's even opnieuw stuurt met jouw logo op een andere plek. Als ze weigert de foto's eraf te halen, een hele dikke rekening sturen. :D (maar altijd eerst vriendschappelijk proberen op te lossen, hoor!! Dat werkt beter. :j )

In principe zou het dus niet mogen, tenzij je toestemming hebt gegeven of je vindt het niet heel erg.

Ik vraag altijd vooraf dat ze de foto zo laten zoals ik hem gestuurd heb. Zonder logo mogen ze voor betalen. :)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:41

Agossie schreef:
Het kan door Facebook zijn, dat die het zo afsnijdt. Ik zou gewoon even contact met haar opnemen. Mocht het zo zijn dat het door Facebook is gedaan, even vragen of ze bij de foto's jouw © zet. Als zij het gedaan heeft, kun je vragen of ze deze foto's er even af wil halen, dat je met liefde de foto's even opnieuw stuurt met jouw logo op een andere plek. Als ze weigert de foto's eraf te halen, een hele dikke rekening sturen. :D (maar altijd eerst vriendschappelijk proberen op te lossen, hoor!! Dat werkt beter. :j )

In principe zou het dus niet mogen, tenzij je toestemming hebt gegeven of je vindt het niet heel erg.

Ik vraag altijd vooraf dat ze de foto zo laten zoals ik hem gestuurd heb. Zonder logo mogen ze voor betalen. :)

Dit was van een vriendin via via, dus niet vindt ik het niet zo heel erg, maar dan weet ik voor de volgende keer dat ik de mensen daar op aan kan spreken en ik zal het dan aangeven, bedankt voor de tip! Ik zal het logo dan ook gelijk op een andere plek neer zetten dat hij haast niet weg te shoppen is.
Bedankt:)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:59

k_m Wat een heerlijke foto! De jongen heeft een erg leuke glimlach en het lange gras creëert echt een gaaf dromerig sfeertje :D

Jespri Ik vind je foto erg geslaagd, hij heeft een soort zacht en rustgevend sfeertje :)

Mijn week 15

Ik heb eindelijk tijd gehad om mijn foto's van de UK te verwerken, het is een hectische week geweest want alledrie mijn paarden zijn plots erg ziek geworden. Ze hebben sterk verhoogde leverwaarden en mijn DA vreest ervoor dat ze iets giftig binnengekregen hebben :/

Anyway, deze foto heb ik genomen terwijl ik wachtte op m'n Eurostar :)

AfbeeldingStranger @ London St. Pancras

Verzamelen doe ik nog steeds hier

Ik heb nog andere foto's in deze serie, zo vond ik bijvoorbeeld de pianist in het station erg leuk om te zien:
Piano man 1
Piano man 2
Op verschillende plekken in het station stonden er piano's, en deze man was gewoon een reiziger die op de piano zat te spelen tot zijn trein kwam :) De andere man stond daar te wachten op zijn vrouw en dochtertje.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:59

Die pianoman 1 is gaaf! Ik denk dat ik hem ook mooier vind dat de foto die je nu hebt ingeleverd.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:37

Ik heb door persoonlijke omstandigheden even geen tijd of puf om een nieuwe foto te maken, deze is van vorige week.

Week 15
Afbeelding

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:47

Week 15.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:13

Onwijs gaaf Melissa!! :wow:

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:14

niet m'n beste foto maar hier is mijn week 15

Afbeelding

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:59

Week 15
Lekker aan het zonnen!
Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:28

Week 15
Afbeelding

Botanic Gardens, Glasgow :D We hadden een hele mooie dag laatst, warm en zomers, met een prachtige zonsondergang. Ik ga vanavond nog naar Edinburgh en wilde eigenlijk daar m'n POTW schieten, maar ik vertrek morgenochtend vroeg ook naar de Highlands dus waarschijnlijk heb ik geen tijd voor het bewerken en posten :=

Ik heb nog braaf m'n wordbestandje met commentaar voor iedereen trouwens, maar vanwege bovenstaande reden komt die waarschijnlijk pas na donderdag!