Het is al genoeg gedoe om het voor 1 week een keer over te moeten doen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eline91 schreef:LinSa Erg leuk sfeertje, fijne fotoOverbelicht vind ik de foto niet, maar het onderwerp lijkt me wat weinig belicht ten opzichte van de achtergrond.
Ik weet niet of je je flitser op automatisch instelt? Naar mijn gevoel mag je flitser best wat meer effect hebben, maar met veel omgevingslicht zal de flitsintensiteit automatisch lager zijn. Je zou Flash Exposure Compensation kunnen gebruiken, dan kan je op een menu in je camera aangeven of je flitser het onderwerp meer of minder moet belichten. Een andere mogelijkheid is je flitsintensiteit handmatig instellen, maar dan moet je meestal wel even zoeken naar de juiste instelling
Agossie schreef:Ik snap je vraag niet helemaal, Anouska. Heb jij foto's van anderen gebruikt waar jouw logo op stond of zijn jouw foto's zonder jouw toestemming door iemand anders gebruikt en bewerkt?
Het is sowieso, zonder uitdrukkelijke toestemming van de fotograaf niet toegestaan om het logo er vanaf te halen.
Agossie schreef:Het kan door Facebook zijn, dat die het zo afsnijdt. Ik zou gewoon even contact met haar opnemen. Mocht het zo zijn dat het door Facebook is gedaan, even vragen of ze bij de foto's jouw © zet. Als zij het gedaan heeft, kun je vragen of ze deze foto's er even af wil halen, dat je met liefde de foto's even opnieuw stuurt met jouw logo op een andere plek. Als ze weigert de foto's eraf te halen, een hele dikke rekening sturen.(maar altijd eerst vriendschappelijk proberen op te lossen, hoor!! Dat werkt beter.
)
In principe zou het dus niet mogen, tenzij je toestemming hebt gegeven of je vindt het niet heel erg.
Ik vraag altijd vooraf dat ze de foto zo laten zoals ik hem gestuurd heb. Zonder logo mogen ze voor betalen.