Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 07:31

Zo beter?

Afbeelding

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:52

Ushanka schreef:
Janinevv, de tweede vind ik heel erg mooi gelukt. Het roze geeft een mooi extraatje en het sfeertje is lekker zacht.

Quintenvo, super goed gelukt, deze blackfoto! Mooi gedaan.

Captain, oef, wat een verschil als je je huidige werk ernaast houdt. Leuk om jouw bewerkingen van vroeger te zien.

Essie73, ik vind het origineel eigenlijk het mooiste. Ik snap de bedoeling bij de nabewerkingen, maar vind het nu net lijken alsof er een waas over de foto's zit. Ik zou zelf het meisje zo'n 50% uit het effect gummen met een masker en het gezichtje ietsje oplichten, dan zien de foto's er direct heel anders uit.

Ik heb ook weer een nieuwe om te laten zien. De foto zelf is van afgelopen december. Voor sommigen misschien een te heftige bewerking, maar ik ben er erg tevreden mee.

Voor

[ [url=m/Gk7864.png]Afbeelding[/url] ]

Na

[ [url=m/miunA2.png]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik echt ontzettend mooi! Even wat oude foto’s van jou bekeken en ik ben fan! <3

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:36

Hier nog een voor en na van mijn kant, ik ben nog steeds wat aan het uitproberen in Photoshop en ben nog ook lang niet tevreden met de resultaten :')

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:36

Je wordt steeds beter @_classic! Leuk om te zien :)

Eentje van mij gisteren tijdens mijn eerste zonsondergang shoot bij mn eigen paardje <3

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:18

@Classic: mooi gedaan!! Ook een witte herder?

@Bentefoto: erg mooie foto, als het mooie diepe zand kleur nu nog iets naar voren zou komen was hij heel... um hoe zeg je dat.. :P een eyecatcher!

Hier ook weer 2 foto's van mij :)

Afbeelding

Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:58

@_classic: Supermooi! Door het midden wat op te lichten komt de hond er veel beter uit, en er lijkt ook meer kleur in de achtergrond te zitten.

@bentefoto: netjes weggewerkt die omheining! Het licht is naar mijn smaak op de bewerkte versie wel iets te geel.

@GreenRider: Gaaf, ik vind vooral de tweede heel goed gelukt, van de bonte pony! Van de eerste foto vind ik persoonlijk de onbewerkte versie mooier, op de bewerkte vind ik het contrast/de kleur net iets te extreem voor een tafereel dat juist heel zacht en lieflijk is.

Van mijn kant ook een nieuwe. Zijn er mensen die de bewerkte versie té warm vinden? Ik zit een beetje te twijfelen...

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:58

Ik vind hem niet te warm :) Mooi gedaan

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:07

Ik vind hem ook niet te warm, maar juist heel mooi opgeknapt. Lekker zomers :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:33

Op mijn scherm is hij ook niet te warm.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:12

_classic schreef:
Hier nog een voor en na van mijn kant, ik ben nog steeds wat aan het uitproberen in Photoshop en ben nog ook lang niet tevreden met de resultaten :')

Voor:
[ [url=m/9Kym91.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/RqJ6li.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi veel helderder! _O_

bentefoto schreef:
Je wordt steeds beter @_classic! Leuk om te zien :)

Eentje van mij gisteren tijdens mijn eerste zonsondergang shoot bij mn eigen paardje <3

Voor
[ [url=m/KRxfYa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/CCcNZ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap, heel netjes gedaan! :j Wel een optische illusie met dat opwaaiende zand aan de voorkant ipv aan de achterkant. :D

GreenRider schreef:
@Classic: mooi gedaan!! Ook een witte herder?

@Bentefoto: erg mooie foto, als het mooie diepe zand kleur nu nog iets naar voren zou komen was hij heel... um hoe zeg je dat.. :P een eyecatcher!

Hier ook weer 2 foto's van mij :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Vind die eerste de originele mooier, die ander te grauw. Onderste wel verbeterd. :j

SergeantRoos schreef:
@_classic: Supermooi! Door het midden wat op te lichten komt de hond er veel beter uit, en er lijkt ook meer kleur in de achtergrond te zitten.

@bentefoto: netjes weggewerkt die omheining! Het licht is naar mijn smaak op de bewerkte versie wel iets te geel.

@GreenRider: Gaaf, ik vind vooral de tweede heel goed gelukt, van de bonte pony! Van de eerste foto vind ik persoonlijk de onbewerkte versie mooier, op de bewerkte vind ik het contrast/de kleur net iets te extreem voor een tafereel dat juist heel zacht en lieflijk is.

Van mijn kant ook een nieuwe. Zijn er mensen die de bewerkte versie té warm vinden? Ik zit een beetje te twijfelen...

Voor:

[ [url=m/73mIcK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:

[ [url=m/Gmk1oL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg mooi hoor, helemaal niet te warm. :D

Hier ook weer 2 kleinere bewerkingen, enkel wat opfleuren! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:43

Lees al tijden mee maar heb nooit echt bijzondere bewerkingen. Maar zal toch even eentje plaatsen

Classic : Wat voor lens gebruik je? En wat voor soort scherpstellen? Ik gebruik 1 punt en dat werkt prima eigenlijk

Janine : Ik vind ze iets te onnatuurlijk denk ik, maar mede ook door de iets wilde achtergrond

Quinten : Chapeau! Goede foto zo na je bewerking! Niet te gek, lekker om naar te kijken :)

captain : hahah heerlijk die oude bewerkingen!

Essie : Het effect is iets te heftig wat mij betreft :) Je tweede versie is beter!

Classic : Mooi subtiel bewerkt! Probeer de ogen niet teveel op te lichten, nu lijkt het net een duiveltje :P heb ik zelf ook nog wel eens een handje van

Bente : Iets teveel contrast bij de zon vind ik, wel netjes weggewerkt!

Greenrider : Je tweede foto vind ik het beste gelukt! Zon tintje zou ik ook proberen toe te voegen aan de eerste foto.

Roos : Heel mooi opgeknapt! Lekker fris! Vind hem niet te warm hoor!

Captain : Persoon is netjes weggewerkt bij de fotos! Vind het blauwe wel te fel, zou dat iets transparanter maken

Nou ik had een ontzettend leuke shoot afgelopen weekend.

Afbeelding
Afbeelding

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:21

@roos, fijn opgeknapt, vind hem idd niet te warm!

@captain, leuk! Persoonlijk vind ik ook de lucht nog wat te scherp en te blauw, dus dat zou ik nog aanpassen...

@nynke, heel fijne foto! Lekker fris <3

Hier dan eentje van mij :)

Afbeelding
Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:25

@nynkemarit wauw die is heel mooi geworden! Hoe heb je die ruimte er aan gemaakt?

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:31

Ik heb hem in photoshop bijgesneden en de zijkant wat opgerekt met selecteren en dan ctrl+t, vervolgens het nog witte stuk geselecteerd en op vullen > inhoud behouden. Niet heel moeilijk! :)

Overigens is de before hier al ná de RAW bewerking.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:02

Ik blijf het altijd zo knap vinden hoe jullie al die halsters zo mooi wegwerken. Ik heb echt altijd oorlog met dingen op het hoofd wegwerken.. :=

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:10

wendy1987 schreef:
Ik blijf het altijd zo knap vinden hoe jullie al die halsters zo mooi wegwerken. Ik heb echt altijd oorlog met dingen op het hoofd wegwerken.. :=

Ik heb hier ook best even ruzie mee gehad hoor, hahah.

Ik zag laatst op insta een speciaal touwhalster om mee te fotograferen, die is zo simpel mogelijk dat je m makkelijk weg kunt werken, dat lijkt me ook nog wel eens wat! :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:16

Ik heb ook al vaak een touwhalster om, maar nog.. Die randen lopen dan samen met randen die het paard sowieso heeft en dan zie je zo duidelijk dat het gekloond is... :+ Bij mij dan iig wel.. :

Afbeelding

Afbeelding

Allebei bokt upload maar voor het idee..

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:19

Mmmh dat is lastig inderdaad! Maar vaak valt het nauwelijks op als je de voor foto niet kent. Vind het bij deze dan ook niet opvallen! Mooie foto :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:21

Nynkster: Wat een gave plaat! Maar ook een heel gaaf model zeg!! <3

Captain, mooi gedaan alleen ik vind persoonlijk de lucht erachter iets te blauw.

SergeantRoos : fijn opgeknapt, kijkt lekker weg zo!

Greenrider: Ook netjes gedaan, meer contrast erin gedaan denk ik vooral? Vind ze beide wel iets hebben!

bentefoto: Knap weggewerkt, mis zelf wat contrast in de foto, denk teveel waas, maar dat komt wel weer overeen met het licht. Vind iig de bewerkte wel fijner idd als de onbewerkte!

_Classic: Mooi gedaan met de ogen van de hond. Spreken nu veel meer!

Ik lees dus altijd wel mee, maar post zelf niet zoveel :') Nu dus even kleine feedback gedaan gezien ik mijne ook weer eens plaats :))

NynkeMarit schreef:
Mmmh dat is lastig inderdaad! Maar vaak valt het nauwelijks op als je de voor foto niet kent. Vind het bij deze dan ook niet opvallen! Mooie foto :)

Grappig idd, want ik zie het echt direct en ben gewoon gestopt met de rest bewerken omdat ik het toch niet mooi meer vond :') (eigen paard, eigen foto's)

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:09

Shauniraquel schreef:
Hier weer een keer een foto van mij! Sinds lange tijd laatst mijn camera uit het stof gehaald en het eerste veulen van mijn vriendin op de foto gezet. <3

Voor
[ Afbeelding ]

Na
[ Afbeelding ]

Sorry ik quote mijn bericht even, had niet om tips gevraagd :') . Heeft iemand nog tips voor mij?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:19

Ik lees al een tijdje mee, maar ging net mijn broertje paardenbloempjes in de fik steken (echt grappig trouwens, probeer het zelf ook eens) en daar foto's van maken.
(Voor de natuurliefhebbers, de paardenbloemen worden er nu afgemaaid, dus zo veel maakte het achteraf ook niet uit)

Ik wil natuurlijk wel even jullie foto's ook beoordelen!

@Captain, wat een gave foto's! Vind je nabewerking erg gaaf, en mooi idee om die grassprietjes op de voorgrond te verwerken.

@Nynkster, mooie nabewerking. Ik hou wel van wat meer kleur en licht in een portret foto.

@NynkeMarit, mooi! Haster is netjes weggewerkt.

@Wendy1987, Wauw heel cool! Bij de boom kan je nog iets zien dat er een touw is weggewerkt, maar ik doe het niet na :')

@Shauniraquel, ik ben niet zo goed in tips geven... ik vind je nabewerking gaaf. Wat bij een foto van een veulen past. Het viel me pas na een aantal keer vergelijken op dat je de gehele achtergrond gewijzigd hebt. Ik vind bij de eerste twee bomen die je compleet ziet, de stammen wat te dun, een boom wordt onderaan breder, niet smaller. Voor de rest, good job!

Nu mijn paardenbloempjes foto.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:09

Nog één trouwens. Vond deze ook wel cool.

Voor.
Afbeelding

Na.
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:34

Wat is dat oranje?

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:44

Quir schreef:
Wat is dat oranje?

Gewoon vuur toch? :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:49

TelmaB schreef:
Quir schreef: