Hoi!

Binnenkort ga ik voor ongeveer een jaar op reis naar Australië en Nieuw-Zeeland, en ik wil dan toch wel een degelijke camera meenemen om alles vast te leggen. Ik heb nog een oude, vrij zware spiegelreflex liggen van Pentax (K110D), met oplaadbare batterijen... Kortom, niet zo praktisch om mee te nemen eigenlijk. Daarnaast is die ook niet van mij alleen.
Ik zat te denken aan een systeemcamera, mijn budget is alleen niet zo groot, zat te denken aan een camera van maximaal €350 à €400,-. Ik ben geen hele goede fotograaf, ik maak foto's vaak meer op gevoel dan dat ik weet wat voor instellingen ik gebruik. Meestal dus ook op de automatische stand.

Daarom zeggen alle specificaties die er altijd bij staan me ook niet zo heel veel (dus kijk ik meestal maar Youtube reviews

).
Wat ik zoek is een camera die niet al te zwaar en groot is (makkelijk mee te nemen), niet al te ingewikkeld is qua bediening en die goede beeldkwaliteit heeft, zowel in foto's als film.
Was nu uitgekomen op de Sony A5000, heeft iemand daar ervaringen mee? Of hebben jullie andere aanraders? Zie door de bomen het bos niet meer.

Wil overigens nog wel langsgaan bij een winkel, zoals Kamera Express ofzo, maar voorlopig nog geen tijd om te gaan en wil toch al wat gaan oriënteren.