[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cathyenbeau

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:34

Week 15!
Iets nieuws uitproberen, blijft leuk!
Afbeelding

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:17

Citaat:
@eline

louiisaa Gave foto, leuk sfeertje :) Hoe heb je de nabewerking gedaan?

in photoshop met glitter brushes en omzetting naar zwart wit, beetje mee gespeeld :)

derest bedankt voor de feedback! idd erg jammer van het peesje en de voeten :')

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:25

Anouska15 schreef:
HeavensLove: De kleuren staan me wat tegen, te licht denk ik dat het is. Maar wel een heel mooi plaatje met de herten zo op de achtergrond! erg mooi moment

zal een persoonlijke smaak zijn :)
ik hou zelf nogal van lichte foto's en als ik het donkerder maak verlies ik detailering in de pony en worden de reetjes te zwart
foto is ook tegen de zon in getrokken en het was een middagzon (redelijk fel dus :) )
ik denk dat het vooral eigen smaak is
kleuren waren origineel bijna zwart, omdat ik toch wat detailering erin had heb ik de kleuren wat meer boven gehaald en ik heb er een kleurlaag over gegoten :)

_Elke schreef:
HeavensLove; Mooi. mooi licht mooi bewerkt. erg mooi! Zijn het ree'tjes op de achtergrond?

dank je en ja, dat zijn ree'tjes :)
ik zag ze plots over het veld lopen, dus snel foto's gemaakt :p

S_imonee schreef:
Heavenslove
Wauwie! Mooooi!

dank je!

Eline91 schreef:
HeavensLove Erg leuk gedaan, heel bijzonder effect met dat water :)

ja ik vond de weerspiegeling echt mooi op dat moment :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:38

Showteam
Ah gosh! Wat een scheet! <3
goriginal
Mooie foto! niks op aan te merken.
Anouska15
Mooie foto! Niks op aan te merken
Maaarije
Gaaf! Hier is hij juist heel mooi scherp.
Dandy200
Mooi gedaan. Ik vind alleen het paard te overbelicht.
catyenbeau
Leuke foto! Spelen met scherpte blijft leuk :D

Hierbij mijn week 15.
Ben nog steeds super blij met mijn Canon 70D! Ik kan nu eindelijk goede bandfoto's maken van de band van mijn vriend. Deze is van vorige week zaterdag. Gespeeld met close ups.
Wel jammer dat er toch een beetje ruis in zit, maar ik heb goede tips gekregen om mooiere foto's te maken met de 50mm lens :D
Afbeelding28-03-33 by simoneprinsie, on Flickr

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:14

Bedankt voor de reacties op mijn Danbo foto! De achtergrond was mijn laptop :D Daarom de bokeh, en de kuikentjes waren wel echt maar het gras niet!
In mijn blogpost vandaag laat ik zien hoe ik hem van begin tot eind heb gemaakt: http://mhilariustutorials.nl/photoshop- ... -tot-eind/ :D

En mijn week 15:
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:07

Marit, mooie foto weer! Ik vind je style echt heel erg mooi! :j

Ik ben wat aan het testen en klooien geweest met een nepbloem, lichtinval, donkere achtergrond. Dit toevallig met een compacte camera. Ik zie gelijk dat ik scherpte mis vergeleken met mn spiegelreflex. Het verschil ervaren en ermee oefenen vind ik ook leuk!
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:07

Mooie foto Marit! :o
Leuke foto Cioccolato! Vind het best een goede foto voor een compact camera. Ik moet bekennen dat ik die bijna nooit meer pak. Alleen met gezamenlijke ritjes te paard ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:08

Ik heb een nieuwe dus moest natuurlijk alles even uittesten. Daarbij gelijk met licht en dingetjes geoefent. Mooie combi dus even. Ik neem m voornamelik ook mee met ritjes te paard ofzo! Ideaal!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:26

Mij week 15: Gisteren in het theater tijdens een optreden waar ik zelf overigens ook aan mee deed. Maar tussendoor wat plaatjes geschoten. (Dit was tijdens de generale repetitie waar er nogal geklooid werd met de verlichting, hierdoor heb ik wat ruis). Ik vond deze foto echt een geniaal moment.

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:54

Hierbij mijn Week 15

Ik ben weer niet tevreden. Dit was een opdracht voor school (ik volg het keuzevak fotografie, helaas stelt het niet zoveel voor) Het onderwerp was inflitsen. bij volle zon. De opdracht was om een hoed oid op het model te zetten en er dan dmv inflitsen voor te zorgen dat de schaduw uit het gezicht is. Het is me niet gelukt. :o Buiten dat de foto's ernstig overbelicht en niet scherp zijn, is de schaduw er ook nog steeds.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe/gedaan heb?

Afbeelding

ISO100
f5/6
1/160

Sowieso zit ik momenteel in een fotografie dip omdat ik er even niet voldoende tijd voor kan vrij maken. Zaterdag hopen vriendlief en ik naar de Lentiade af te reizen en hoop ik op een dag lekker fotograferen. :D

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:56

showteam schreef:
Weeeeeek 15 <3 :

[ Afbeelding ]

Deze foto vind ik echt heel erg leuk,
krijg ik helemaal de lente kriebels van <3

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:58

Mijn week 15;

Afbeelding

LinSa, probeer eens een iets kortere sluitertijd?
Dan heb je iets minder omgevingslicht en heb je iets meer invloed van je flitser.
Ik vind hem niet heel slecht hoor, misschien nog iets spelen met het contrast zodat je het gezicht iets meer ophaalt.
Het overbelichte vind ik juist een leuk sfeertje geven.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:06

SharonPlugge schreef:
Persoonlijk vind ik het niet mooi, zo schuin..
Had het dan mooier gevonden als je hem anders schuin had gemaakt, dus de voorkant van het paard hoger dan de achterkant.
Nu lijkt het paard heel erg naar voren te vallen, zo dat het eigenlijk niet natuurlijk is..
Heb je de foto zo gemaakt of heb je hem gecropt? Anders zou je kunnen kijken of je hem nog een beetje kan croppen, misschien verticaal oid.
Maar als jij het zo mooi vind moet je het natuurlijk zo houden, het zijn jouw foto's!
Alleen zul je er rekening mee moeten houden dat niet iedereen er van houdt :)

Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Ook alle reacties die hierna nog zijn gekomen! Ik ben het wel met jullie eens en ben gewoon een beetje aan het uitproberen wat wel en niet werkt! Echt tof! Bedankt allemaal ^^

En ik heb de foto zo gemaakt, expres dus, omdat ik bezig wilde zijn met het uitproberen van verschillende composities. Helemaal croppen tot rechts ging niet meer, dan vielen de oortjes eraf :p

En ik zie hele gave foto's voorbij komen! :D

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:08

Kanzi schreef:
LinSa, probeer eens een iets kortere sluitertijd?
Dan heb je iets minder omgevingslicht en heb je iets meer invloed van je flitser.
Ik vind hem niet heel slecht hoor, misschien nog iets spelen met het contrast zodat je het gezicht iets meer ophaalt.
Het overbelichte vind ik juist een leuk sfeertje geven.

Bedankt voor je tip! Ik vind het vooral vervelend dat ik tijdens het fotograferen heel enthousiast wordt omdat naar mijn idee de foto's mooi scherp en belicht zijn, maar zodra ik ze op de laptop open word ik zo verdrietig. -O- :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 21:26

Ik vroeg me af welke flitser je gebruikt, LinSa. Die van de camera zelf of heb je er een "flash gun" op gezet?
Met de flash gun kun je namelijk veel gerichter met de flits werken dan met je cameraflitser.

Overigens zou de sluitertijd voor de flitser niet uit moeten maken en zet je sluitertijd vooral niet té snel.

Overigens vind ik hem qua schaduw in het gezicht van de hoed echt wel goed! De hoed geeft geen schaduwrand.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:41

Agossie schreef:
Ik vroeg me af welke flitser je gebruikt, LinSa. Die van de camera zelf of heb je er een "flash gun" op gezet?
Met de flash gun kun je namelijk veel gerichter met de flits werken dan met je cameraflitser.

Overigens zou de sluitertijd voor de flitser niet uit moeten maken en zet je sluitertijd vooral niet té snel.

Overigens vind ik hem qua schaduw in het gezicht van de hoed echt wel goed! De hoed geeft geen schaduwrand.

Ik heb een optie op m'n camera die 'invulflits' heet. Die heb ik gebruikt. Heb niet zoveel verstand van flitsers ;)

Op de originele foto was het gezicht mooi opgelicht, maar de achtergrond zwaar overbelicht.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:49

LinSa schreef:
Agossie schreef:

Ik heb een optie op m'n camera die 'invulflits' heet. Die heb ik gebruikt. Heb niet zoveel verstand van flitsers ;)

Op de originele foto was het gezicht mooi opgelicht, maar de achtergrond zwaar overbelicht.

Haha, gewoon een beetje fotoshop magie gebruiken dan toch? Of mag dat niet?
Gewoon het gezicht van de overbelichte foto en de achtergrond van de onderbelichte foto :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 21:50

Ah, en daar heb ik dan weer geen kaas van gegeten... -O-

Overigens vind ik een overbelichte achtergrond helemaal niet storend, zolang deze maar niet reflecteert op het onderwerp.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:15

Ik ook niet hoor Agossie, een beetje met de kleuren en belichting spelen, dat is alles wat ik kan :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:21

Mijn week 15. Een stukje van mijn PhD-onderzoek, of eigenlijk het onderzoek van een masterstudente die een thesis bij mij doet. Dus, de neprups, waar we de sporen van predatie door vogels op kunnen zien op de voorgrond en de studente op de achtergrond!
Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:23

Bij deze mijn week 15 :)

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:36

Mijn week 15:
Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:40

Wat voor lens gebruik jij Marije? Ik zie zo vaak mooie vogel foto's van jouw kant voorbij komen!

Ik ben trouwens weer een gigantische bijlees-actie aan het houden. Van week 8 t/m week 14. Ik heb mezelf voorgenomen ook elke week de lijst van commentaar te voorzien en zou toch jammer zijn als ik nu al af haak. Ik heb zo'n 20% gedaan, de rest van de week ben ik daar in m'n vrije uurtjes nog wel mee bezig :+

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:45

Dit was met een canon 300mm 2.8 plus 2.0x extender, een combi die ik vaak gebruik voor vogels.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 23:27

JewEmm, sla het op in een Word document!! Ik verontschuldig mijzelf overigens dat ik elke week de lijst maak... := Maar dat ontslaat mij niet van feedback geven! Ik zal er ook eens voor gaan zitten... :j

(en het is laat en ik kon gewoon even geen simpelere formulering vinden... :roll: )