Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bagheera_206 schreef:Ik geloof dat Feline er niet zo een goede ervaring mee heeft. Wat is je budget en welke body van Canon heb je? Is de gewone Canon EF-S 55-250mm IS niet wat voor jou? Die is maar 200 euro nieuw.
Bagheera_206 schreef:Eva, je heb 5 verschillende 70-200mm's van Canon waarvan er dacht ik nog 4 van in productie zijn. Er zit best wel wat verschil in specs en kwaliteit en dus ook in prijs. De f/4.0L IS USM en de f/2.8L IS USM Mk2 zijn de 2 beste van de 5. Deze hebben daarnaast ook "weathersealing" zodat je met klein spatje regen toch door kunt fotograferen. Helpt natuurlijk ook tegen zand als je op het strand staat te fotograferen en het zand waait in het rond. Zand en vocht vermijd ik liever.
Voor sportfotografie heb je geen IS nodig, want je houdt je sluitertijden toch kort. Ga je er alleen paardjes mee fotograferen of heb je er ook andere plannen mee? Als je budget hebt zou ik voor die f/4.0L IS USM kijken ipv de f/4.0 non-IS USM. Helaas wel factor 2 in aanschafprijs.

) Roomz schreef:ik zou hier nog even een reactie op geven,.
Ik heb een Canon 350D. en heb er een Canon zoomlens Ef 35-80 mm 1:4-5.6 erop zitten.
Ik wil graag wel eens lens voor onder de 170 euro. Het is echt puur voor de hobby, maar hou er best wel van om foto's te maken

Mag ik de club binnentreden?
. Begin zowat te kwijlen als ik de witte teletoer zie haha.
Veel Bokkers hebben inmiddels een intieme relatie met hun witte teletoeter. 

. Heb zo lang gewacht op dit moment hahahhaha.
Ben benieuwd hoe snel jij een intieme relatie kunt opbouwen. 
Maar met IS is wel beter ja haha
Voor paardenfotografie heb je geen IS nodig, omdat je toch korte sluitertijden nodig hebt. IS komt pas van pas bij langere sluitertijden. Los van IS zelf is de lens met IS inderdaad tikkie beter dan zonder. Dit is 1 van de voordelen van Canon boven Nikon. Je hebt keuze uit 4 a 5 professionele 70-200mm's.
Voor bijna ieder budget is er een. 

Een nieuwe tas (en dan niet een koopje van de aldi, maar een lowepro
), een lens erbij etc.
Welke lenzen heb jij nu bij je 1000D? Het is zeker niet zonde van je geld om een 70-200mm op je 1000D te zetten hoor. Je lens gaat toch veel langer mee dan je body en is ook nog eens waardevaster. Hipar heeft geloof ik zelfs een 1100D zonder kitlens met alleen die 70-200mm gekocht.
Mooie set!
Ik heb zelf ook een 70-200mm op een instappertje in de vorm van 550D zitten. Niets mis mee en kan er prima mee fotograferen!