Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Ik geloof dat Feline er niet zo een goede ervaring mee heeft. Wat is je budget en welke body van Canon heb je? Is de gewone Canon EF-S 55-250mm IS niet wat voor jou? Die is maar 200 euro nieuw.
Bagheera_206 schreef:Eva, je heb 5 verschillende 70-200mm's van Canon waarvan er dacht ik nog 4 van in productie zijn. Er zit best wel wat verschil in specs en kwaliteit en dus ook in prijs. De f/4.0L IS USM en de f/2.8L IS USM Mk2 zijn de 2 beste van de 5. Deze hebben daarnaast ook "weathersealing" zodat je met klein spatje regen toch door kunt fotograferen. Helpt natuurlijk ook tegen zand als je op het strand staat te fotograferen en het zand waait in het rond. Zand en vocht vermijd ik liever.
Voor sportfotografie heb je geen IS nodig, want je houdt je sluitertijden toch kort. Ga je er alleen paardjes mee fotograferen of heb je er ook andere plannen mee? Als je budget hebt zou ik voor die f/4.0L IS USM kijken ipv de f/4.0 non-IS USM. Helaas wel factor 2 in aanschafprijs.
Roomz schreef:ik zou hier nog even een reactie op geven,.
Ik heb een Canon 350D. en heb er een Canon zoomlens Ef 35-80 mm 1:4-5.6 erop zitten.
Ik wil graag wel eens lens voor onder de 170 euro. Het is echt puur voor de hobby, maar hou er best wel van om foto's te maken