[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:43

Iedereen bedankt voor de feedback!

Tivara, had ik zelf denk ik ook mooier gevonden maar het was echt een lucky shot, de geitjes zijn verre van tam en waren nu dus net even zo nieuwsgierig om te gaan snuffelen maar waren ook bijna meteen weer weg :')
Bedankt! :o

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:47

Ik wilde eigenlijk een documentje met commentaar voor iedereen maken, maar dat is niet echt mijn ding :+ Dus toch maar gewoon plaatsen. Zal wel proberen elke dag even op iedereen van die dag te reageren!

NESCAFE: nette foto, voor wat het is helemaal prima, maar wel een beetje simpel. Volgens mij kan je meer dan dat, afgaande op je vorige foto’s :D Iets meer variatie in de onscherpe achtergrond of wat bijzonderder licht had het nog wat ‘opgeleukt’ (wat een stom woord). Hij lijkt me net iets grauw trouwens, maar dat kan ook aan mijn bui liggen die het grauwe weer hier reflecteert :Y)

Gerdjehoran: mooie kleurtjes! Ik vind het contrast tussen de scherpe takken en de onscherpe bomen met de kleuren op de achtergrond leuk, maar het is jammer dat er zo veel ruis in zit. Ook had ik het mooier gevonden als de bomen minder onscherp waren, dat je nog iets beter de contouren kon zien. Ook had het voorste takje denk ik beter anders afgesneden kunnen worden: of meer gefocust of een paar specifieke mooie vormpjes, of juist nog wat breder zonder takjes aan de zijkant af te snijden. Wel heel erg leuk dat je handmatig bent gaan scherpstellen! Ga zo door, dan wordt alleen maar makkelijker (en leuker! :D )

louiisaa, idee is erg leuk! Vind de tekst een beetje tacky en ook de nabewerking niet zo mooi. Dat vind ik jammer, want volgens mij is de foto zelf wel erg mooi! Had wellicht nog de peesbeschermer afgedaan,

XiiaaooNaa, cute! Mooie lichtinval en goede nabewerking met de kleuren, wel mis ik net wat scherpte. Ik vind de danbo’s wel leuk, maar inmiddels zijn er zo veel leuke danbo-foto’s voorbij gekomen dat het wel lastig wordt om ze er nog echt uit te laten springen, en dat mis ik hier dan ook een beetje. Maar dat maakt het geen minder goede foto verder! 

LoveUggs, jammer van de kwaliteit, daardoor valt hij ook wat minder goed te beoordelen. Vind de uitsnede net wat ruim, en jammer dat de scherpte niet op de oogjes ligt. Ook is hij wat dof/grauwig. Wel een leuke attente blik van de hond!

Je week 15 vind ik niet zo veelzeggend, had hem ook liever scherp gezien op het schepje denk ik. Ik vind de schelpjes wel leuk, had misschien liever de focus daarop gezien, de textuur van de schelpen op het strand uitlichten met een wat andere compositie oid. De compositie zo vind ik wel netjes, goed de lijnen gezien.

Asselruiter. Shattige foto! Had hem misschien net iets krapper uitgesneden, iets meer focus op de bloemetjes. Heb je wel eens lensje-keren geprobeerd? Ook erg leuk met dit soort kleine bloemetjes :D

Tivara, zei ik meer? Ik bedoelde minder :+

Bedankt voor het commentaar, leuk dat hij veelal in de smaak valt! En ook bij sommigen niet, liever uiteenlopende sterke reacties dan het tegenovergestelde :))

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:52

Oeps, er staat innemen :+ Leesbrilletje erbij kan geloof ik ook wel ;) Nu snap ik het meer en ben ik het helemaal met je eens! Haha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:56

Mijn week 15
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:05

Killyenn schreef:
Asselruiter. Shattige foto! Had hem misschien net iets krapper uitgesneden, iets meer focus op de bloemetjes. Heb je wel eens lensje-keren geprobeerd? Ook erg leuk met dit soort kleine bloemetjes :D

Wat bedoel je met lensje-keren? :)

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:18

Week 15:
Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:44

Dank jullie wel voor de fb :)

Het touwtje zat inderdaad onder haar kin. Hihi maar het lukte nu al veel beter dan vorige week haha

Mooie plaatjes komen er weer voorbij!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:55

Beslissing kunnen maken ^^ foto van vandaag :D
mijn week 15

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:56

NESCAFE
Mooie foto! Niks op aan te merken
GerdjeHoran
Mooie foto!
louiisaa
Leuke foto! Mooi gedaan zo. Ik had het denk ik wel zonder peesbeschermer gedaan.
XiiaaooNaa
Liieeeffff <3 Ik moet ook maar eens met mijn danbo op pad :oo
LoveUggs
Week 14: Leuke foto! Niks op aan te merken.
Week 15: Ook heel moooi!
Asselruiter
Mooie foto!
Iejoorr
Week 14: Mooie foto :o
NathalientjeB
Mooie foto! Wel jammer van de ruis.
ponyaddicted
Leuke foto! Niks op aan te merken.
Heavenslove
Wauwie! Mooooi!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:05

Reactie op feedback
Week 13
S_imonee Dankjewel, ik had nog wel foto's van deze combinatie waarbij er geen mensen op de achtergrond stonden, maar die waren toch wat minder. Deze sprong er meer uit :D
NESCAFE Dankjewel voor de feedback. Het paard groter in beeld zou inderdaad wel mooier zijn geweest. Helaas stond ik op een redelijke afstand met mijn 18-55mm te fotograferen, waardoor ik nu al redelijk veel heb gecropt. Ik durfde niet nog meer eraf te snijden haha :=
Eline91 Dankjewel *D Ook deze was bij SGW Alphen-Chaam :P
Jespri Dankjee :D
Week 14
NESCAFE Dankjewel :j
Eline91 Dankje, waar had je mijn logo dan graag gezien? En op wat voor manier? Ben ik benieuwd naar, dan kan ik dat meenemen voor de volgende keer :P
S_imonee Dankjewel!
Tivara Dankjewel, fijne tip voor de volgende keer +:)+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 23:06

Wow, wat een lof weer, zeg! :oo Word er verlegen van. :o

Even wat antwoorden:
Dit zijn twee foto's. De "halo" foto is met de volgende instellingen: ISO800, f/2.8, 1/100 en 200mm.
De maan zelf is ISO100, f/2.8, 1/250 en 200mm.

Het is géén HDR. De maan op de "halo" foto was veel te licht en op de "maan" foto was er geen halo te zien. Ik weet uit ervaring dat de combinatie erg moeilijk te fotograferen is, dus dan maar even "knutselen".

Helaas was de wolk voor de maan weg, dat wilde ik eigenlijk fotograferen, een maan die achter de wolken vandaan komt. Ach, volgende keer beter.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:34

S_imonee schreef:
NESCAFE
Mooie foto! Niks op aan te merken
GerdjeHoran
Mooie foto!
louiisaa
Leuke foto! Mooi gedaan zo. Ik had het denk ik wel zonder peesbeschermer gedaan.
XiiaaooNaa
Liieeeffff <3 Ik moet ook maar eens met mijn danbo op pad :oo
LoveUggs
Week 14: Leuke foto! Niks op aan te merken.
Week 15: Ook heel moooi!
Asselruiter
Mooie foto!
Iejoorr
Week 14: Mooie foto :o
NathalientjeB
Mooie foto! Wel jammer van de ruis.
ponyaddicted
Leuke foto! Niks op aan te merken.
Heavenslove
Wauwie! Mooooi!

Brdankt! Kon even niet anders dan zo uploaden maar beter iets dan niets!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:53

Asselruiter schreef:
Killyenn schreef:

Wat bedoel je met lensje-keren? :)

Lens van je camera en er omgekeerd ophouden :D Krijg je een heel erg klein DoF, wel lastig om mooi scherp te krijgen en je hebt veel licht nodig. Dan krijg je dit effect, of zoiets met dezelfde soort bloemetjes als de jouwe :))

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 06:19

Reacties op feedback:

Week 15:
Citaat:
Eline91 NESCAFE Wat een gave foto zeg, erg leuk gedaan! Je onderwerp springt er echt heel mooi uit, ik ben wel benieuwd naar je instellingen
Killyen NESCAFE: nette foto, voor wat het is helemaal prima, maar wel een beetje simpel. Volgens mij kan je meer dan dat, afgaande op je vorige foto’s Iets meer variatie in de onscherpe achtergrond of wat bijzonderder licht had het nog wat ‘opgeleukt’ (wat een stom woord). Hij lijkt me net iets grauw trouwens, maar dat kan ook aan mijn bui liggen die het grauwe weer hier reflecteert

Eline91, dank je wel. Ik heb het even opgezocht en ik had de instellingen staan op 1/640 en f 3.3 :)

Killyen, dank je :). Ik loop er inderdaad regelmatig tegen aan dat ik mijn foto's te simpel vind en daardoor mijn interesse verlies in het fotograferen. Ik ben op zoek naar beelden die wat meer complexiteit bevatten maar soms val ik nog terug in oude gewoontes :)

Week 14:
Verosjaak, dank je wel voor het compliment. Leuk om te horen.
Heavenslove, dank je wel, ben benieuwd of het je nog ideeën oplevert.
_Elke, dank je wel voor je fb :)
Jespri, dank je wel voor je fb :)
Tivara, dank je wel voor je fb :) Ik vond het patroon van de herhalende stenen interessant en de reflecterende kleur meehelpen in het bepalen van de sfeer.
Taarss, dank je wel voor je fb :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:55

Tivera, geef ik je helemaal gelijk in!
bij de persoon die erna kwam is ie kapot getrapt dus volgende keer haal ik iets van wit of rood denk ik. Uitproberen :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:07

louiisaa Gave foto, leuk sfeertje :) Hoe heb je de nabewerking gedaan?

XiiaaooNaa Wat leuk zeg, erg origineel idee en goed uitgevoerd ;)

LoveUggs Week 14 vind ik een erg fijne foto, je DoF maakt het geheel erg rustig en je onderwerp springt er mooi uit :) Week 15 heeft een erg bijzonder en gaaf sfeertje, maar ik denk dat ik hem leuker vind in kleur :) Selectief zwart-wit is echt niet mijn ding :=

Asselruiter Ontzettend gave foto, je bloemetjes springen er echt heel mooi uit! Mooie DoF en heel fijne kleuren :j

Iejoorr Wat een bijzondere kleuren in de lucht, gaaf zeg ;)

NathalietjeB Wat een gave foto zeg, waar heb je deze genomen? Het onderwerp leent zich perfect voor je foto door de complementariteit van de kleuren, met rood-geel-blauw dek je het volledige kleurenwiel af en dat maakt je foto rustiger/aangenamer om naar te kijken. Heel gaaf ook hoe je ondanks de diepe oogkassen toch de ogen van de aap mooi hebt vastgelegd! Knap gedaan hoor!

ponyaddicted Een heel lieve foto, heerlijk om te zien hoe zorgzaam het meisje is :) Je foto straalt echt een soort geborgenheid en zachtheid uit. Het geheel was rustiger geweest zonder de benen van de andere mensen, maar verder is je foto leuk :j

HeavensLove Erg leuk gedaan, heel bijzonder effect met dat water :)

--------------

Reacties

S_imonee Bedankt voor de feedback :)

Killyenn Herkenbaar, haha! :D Ik probeer altijd een documentje bij te houden maar meestal komt het erop neer dat ik gewoon ineens een hele lange bijlees maak na een paar dagen :=

Agossie Interessant :) Knap gedaan hoor!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:48

Dank je wel Eline :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:12

Dankje Eline. Ik wilde wat spelen met mijn foto's en daar kwam het scherpe zo uit. Verder vind ik het fijne feedback!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:09

Weeeeeek 15 <3 :

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:49

Eerste stukje feedback week 15 . Kijken hoe ver we nu komen met feedback geven. :)

Nescafe; heel mooi hoor. met de twee wazige bolletjes erachter lijkt het wel als je snel kijk een gezichtje ofzo :)
GerdjeHoran; opzich vind ik het een mooie foto. Alleen zou ik misschien het voorste gedeelte onscherp en juist de achtergrond scherp? Maar is denk ik ook stukje smaak.
louiisaa; Heel mooi. Erg sprekend. Klein beetje jammer vind ik de peesbeschermer :)
XiiaaooNaa; Lief! Niks op aan te merken. Mooi bewerkt!
LoveUggs; Mooie nabewerking. Ik vind alleen het gele schepje een beetje te klein.. Nu is het grote grijs zwarte vlak erg groot.
Asselruiter; mooie kleuren. Ik zie dat de scherpte een beetje op het groene grasje zit en niet helemaal op de bloemetjes? Maar kan ik mis hebben.
NathalietjeB; ik heb het idee dat er een ruis overheen zit? Wel erg mooie compositie.
Ponyaddicted; Lieve behulpzame foto. niets op aan te merken.
HeavensLove; Mooi. mooi licht mooi bewerkt. erg mooi! Zijn het ree'tjes op de achtergrond?
Showteam; Super lief!! niets op aan te merken :)

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:14

Showteam: Wat een schattige foto! Mooi licht ook, lijkt beetje sprookjesachtig! Vind alleen die streep in je copyright heel erg storen :)

Week 15

Afbeelding

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:18

Laurabloem: Wauw wat een gaaflandschap, ik vindt de foto niet heel scherp, maar wat wil je met een telefoon! ;) Wat moet dat genieten zijn geweest!
Lipydo: Mooie foto
Nefertarie: Wat een mooie sfeer foto! Lijkt wel lekker ouderwets.
NESCAFE: Gave foto, mooie details die je van de bloem kunt zien! Bijna meer als wat je met het blote oog kunt zien.
GerdjeHoran: Gave kleuren, erg orgineel!
louiisaa: Mooie foto, maar zonde van de voeten die erop staan!
XiiaaooNaa: Leuke foto
LoveUggs: Week14- Ik vindt de hond wat te wazig eigenlijk, zonde! week 15- interessant
Asselruiter: Helaas niet helemaal scherp naar mijn idee, wel mooie bloemetjes!
Iejoorr: Mooie kleuren hoor!
NathalietjeB: Mooie foto!
ponyaddicted: Leuke foto! alleen zonde van de benen die erop staan, die maken het geheel iets te druk
HeavensLove: De kleuren staan me wat tegen, te licht denk ik dat het is. Maar wel een heel mooi plaatje met de herten zo op de achtergrond! erg mooi moment
Showteam: Wat een schatje, lieve foto
goriginal: wat een heerlijk scherpe foto

Hierbij mij week 15, gemaakt op de fotomeeting in Lunteren:
Afbeelding
Edit: toch een andere, had het halstertouw nog niet weggewerkt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:45

Thx voor de fb.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:56

Ik ga deze week voor een foto uit de oude doos.. lig een beetje in de kreukels met m'n vriend dus verwacht niet dat ik deze week veel zin heb om nieuwe foto's te maken.

Week 15
Afbeelding

Hij lijkt toch op Flickr scherper dan hier.. vreemd..

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:22

Mijn foto voor week 15:

De eerste keer een blackfoto. Ben er zelf wel tevreden over.

Afbeelding

Er komen allemaal super mooie foto's voorbij :)