[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:49

Hij heeft het alleen op 2.8, alles daarboven gaat wel goed.

Ik zou er prima mee kunnen leven. Zeker als je een beetje Photoshopminded bent

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:54

Dat is ook zo! :D Bedankt voor je adviezen tot dus ver!

Straks in september mag ik stagelopen dus ga hem dan lekker aanschaffen. Nog even geduld dus, misschien dat ik hem in de tussentijd nog wel ga testen, als in een dag huren, dus dan heb ik er helemaal een goed beeld van.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:56

Nicole21 schreef:
Dat is ook zo! :D Bedankt voor je adviezen tot dus ver!

Straks in september mag ik stagelopen dus ga hem dan lekker aanschaffen. Nog even geduld dus, misschien dat ik hem in de tussentijd nog wel ga testen, als in een dag huren, dus dan heb ik er helemaal een goed beeld van.

Kun je altijd doen. Wat ik ervan heb mogen zien is echt heel prima.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:00

Heb een mee-loop bruiloft staan, dus misschien dat ik hem voor die dag wil huren. Gelijk testen of 'ie dan bevalt. We zullen zien!

Maar ben benieuwd wat voor groothoek jij uiteindelijk gaat aanschaffen! Wil ook nog steeds wel een echte groothoek bij m'n ND filter.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:27

Ik heb al een groothoek de 12-24 Nikkor. Ik wil er mogelijk 1 bij die tot 2.8 gaat ivm sterrenhemels. Beetje voor de spelerij...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:11

Maaike, met behulp van jouw advies (per pb, eerder) heb ik toch zojuist de Canon 28-135 besteld, als "kitlens" :j
(ter info: vorig jaar heb ik een 1100D gekocht, alleen de body. En ik had tot nu toe "alleen maar" de Sigma 50-150 f2.8 als lens, dus ik zocht er een nog wat bescheidenere lens bij :) )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:03

Voor Canon zou ik persoonlijk dan naar een 70-200 non IS 4.0 kijken. Die is redelijk binnen je budget (occassion zeker!) en een heerlijk objectief :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:10

Hoi allemaal!
Ik heb een tijdje terug een nieuwe (tweedehands) camera gekocht, Canon 1DS Mark III, hierbij heb ik een 24-70 f/2.8 lens. Ik fotografeer festivals en concerten, en ben alweer toe aan een telelens :') Ik had altijd een Canon 1000D met een 55-250 lens. Daar fotografeer ik nu nog steeds mee, overdag bij festivals. Concerten binnen en festivals 's avonds leg ik hem weg, daar is de lens helaas echt niet lichtsterk genoeg voor, en dan gebruik ik mijn andere camera met 24-70 f2.8 en wissel af met de 50mm f1.8
Nu wil ik voor binnen ook heel graag een telelens, zodat ik voor foto's dichterbij niet steeds er bovenop hoef te staan. Vind het voor de artiest niet altijd comfortabel en om nou constant in het beeld van het publiek te gaan staan, die mensen moet je niet in de weg zitten. Als ik een telelens op mijn 1DS kan zetten dan hoef ik ook niet steeds te slepen met twee camera's, alleen met een paar lenzen (de telelens die ik nu heb is EF-S, past niet op de 1DS)
Maaaaarr, ik vroeg me af. Ik wil heeel graag de 70-200mm F2.8 L IS USM, maar die gaat flink buiten mijn budget :=

Ik wil zo graag de IS omdat ik schiet in redelijk donkere situaties, en ik denk dat ik met IS een stuk langer uit de hand kan schieten
Maar is dit het waard denken jullie? Is de IS in dit soort gevallen erg van belang? Want zonder de IS is het een stuk meer binnen mijn budget

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:32

Tjah dan is het denk ik óf doorsparen óf een eenpoot statief meezeulen :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:41

Jups! Dat is ook de belangrijkste reden geweest dat ik in 2010 ben overgestapt van die oude Sigma 70-200mm zonder IS naar de Canon 70-200 f/2.8L IS II USM. Tot op heden nog steeds super happy met mijn telezoom die nu al bijna 6 jaar in gebruik is. :D

Ik deed destijds nog heel veel concertfotografie voor 3VOOR12/Noord-Holland van de VPRO.

Als je het geld kunt missen zou ik voor de 2e IS versie gaan. In combinatie met jouw 24-70mm super voor bij optredens. ;)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:48

Pfoeeh dit gaat mijn bankrekening niet leuk vinden :')
24-70mm is inderdaad super bij concerten, geen seconde spijt van die lens gehad. Zo'n lens wil ik ook maar dan wat meer zoom! II IS versie heeft meer stops bij de IS toch? Is er erg veel verschil met de type I lens?

Tof dat je bij 3voor12 fotografeerde! Ik fotografeer nu ook voor ze, maar de afdeling in Breda :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:50

De 70-200 2.8 IS versie 1 is 2e hands nog wel eens leuk aan te komen. Goed de websites in de gaten houden.
Heb de mijne sinds 2004 en doet het nog prima!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:59

De 24-70 f/2.8 spaarrekening is officieel geopend! *\%/*
Hoe bevalt deze bij indoor gebruik? Die informatie mis ik nog wat namelijk. Denk aan kerken, huizen etc.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:00

Ik had gewoon een hele goede smoes om een leuk lensje te kopen. Daarnaast ook nog eens een superfijn paardenlensje. :D

Voordelen van Mk2 is dat hij net een tikkie scherper is, kortste focus afstand is 1m20 ipv 1m40, IS is idd net iets beter, etc. Zo zijn er nog wel een paar kleine dingetjes.

Destijds dat ik hem kocht zat er niet zo heel veel prijs verschil tussen de Mk1 en Mk2 dus ben gewoon voor de Mk2 gegaan, maar dat was in 2010.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:01

magda_90 schreef:
Hoe bevalt deze bij indoor gebruik? Die informatie mis ik nog wat namelijk. Denk aan kerken, huizen etc.

Jij bent zeker op zoek naar de Nikkor? :P Mijn Canon ben ik superhappy mee! :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:08

magda_90 schreef:

Ik heb de Canon versie, zojuist nog kenbaar gemaakt, geen seconde spijt van gehad! Heerlijke lens. Kost wat en weegt wat, maar dan heb je ook wat! Binnen gebruik heb ik er ook alleen maar plezier van, fotografeer veel binnen in concertzalen en in het donker op festivals, en absoluut een aanrader! 24 is prachtig als groothoek, en met 70 heb je ook nog een redelijk zoom stukje, dus dat is absoluut heel fijn!\

MarijeR schreef:
De 70-200 2.8 IS versie 1 is 2e hands nog wel eens leuk aan te komen. Goed de websites in de gaten houden.

Ahh top! Jaa precies, dat is het wel met lenzen; als je er netjes mee om gaat dan gaan ze een leven lang mee, het zijn machines. 2e hands wilde ik sowieso gaan doen, anders kom ik gewoon niet aan het geld..
Welke sites zouden jullie daarvoor aanraden?

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:12

Bagheera_206 schreef:
Ik had gewoon een hele goede smoes om een leuk lensje te kopen. Daarnaast ook nog eens een superfijn paardenlensje. :D

Voordelen van Mk2 is dat hij net een tikkie scherper is, kortste focus afstand is 1m20 ipv 1m40, IS is idd net iets beter, etc. Zo zijn er nog wel een paar kleine dingetjes.

Destijds dat ik hem kocht zat er niet zo heel veel prijs verschil tussen de Mk1 en Mk2 dus ben gewoon voor de Mk2 gegaan, maar dat was in 2010.

Precies! Multifunctioneel inzetbaar en je kan er ontzettend lang mee uit de voeten, dus je investeert wel echt in iets waar je wat aan hebt, dat maakt de gedachte van de prijs iets draaglijker :')

Online kan ik de type I lens nergens meer vinden, alleen 2ehands beschikbaar denk ik? Type II lens is nu tegen de 2300,- , mocht ik hem toch nieuw kopen dan ga ik wel echt heeeel goed nadenken :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:17

Serieus? :wow: Ik heb er destijds iets van 1750 euro voor betaald. Dat was nog voordat Canon eind 2010 de prijzen ging corrigeren ivm de Yen etc.

Een 24-70mm op een voelvreempje is "ongeveer" hetzelfde bereik als een 17-55mm op een cropje. Niet helemaal maar dat geeft je ongeveer een idee. Bij Canon heb je 3 versies in omloop waarvan er nog 2 te koop zijn. De f/4.0L met IS en de f/2.8L II.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:21

Jaa , ik zal eens even kijken of er sites die hem goedkoper aanbieden, maar volgens mij gaat het niet veel meer omlaag :')
Ben nu opzoek naar een tweedehands site, maar valt niet mee :p

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:22

YentlShots schreef:
MarijeR schreef:

Ahh top! Jaa precies, dat is het wel met lenzen; als je er netjes mee om gaat dan gaan ze een leven lang mee, het zijn machines. 2e hands wilde ik sowieso gaan doen, anders kom ik gewoon niet aan het geld..
Welke sites zouden jullie daarvoor aanraden?

Ik heb zelf goede ervaringen met 2e hands kopen bij
http://www.cameraland.nl/tweedehands
https://www.cameratools.nl/occasions/
http://www.fotokonijnenberg.nl/occasion ... /occasions
Allemaal met garantie, minimaal 12 maanden.
Marktplaats waag ik mij niet aan.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:30

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:31

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:32

Ik heb zelf minder goede ervaringen met CL. -O- Ik kwam daar o.a. voor de Mk2 en ze wilden mij afschepen met de non-IS... Euhm... Hallowww... Niet alleen echte fotografen mogen dat soort objectieven kopen hoor! Ik ben een hobbyfotograaf, ben klant en als ik zeg dat ik de Mk2 wil dan is dat een koopsignaal wat je als verkoper hoort op te pikken en wil ik niet jullie winkel uit lopen met de non-IS. Ik kwam daar ook met een hele duidelijke onderbouwing van waarom ik IS wilde mbt tot concertfotografie etc. Zo heb ik wel vaker dingetjes gehad in die winkel. Ik lijk daar niet serieus genomen te worden... -O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:33

MamaMiesje schreef:
Met http://www.cameranu.nl heb ik ook fijn ervaring :j

Dat vind ik wel een hele fijne winkel. Ook de service en support is goed. :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:34

Bagheera_206 schreef:
Ik heb zelf minder goede ervaringen met CL. -O- Ik kwam daar o.a. voor de Mk2 en ze wilden mij afschepen met de non-IS... Euhm... Hallowww... Niet alleen echte fotografen mogen dat soort objectieven kopen hoor! Ik ben een hobbyfotograaf, ben klant en als ik zeg dat ik de Mk2 wil dan is dat een koopsignaal wat je als verkoper hoort op te pikken en wil ik niet jullie winkel uit lopen met de non-IS. Ik kwam daar ook met een hele duidelijke onderbouwing van waarom ik IS wilde mbt tot concertfotografie etc. Zo heb ik wel vaker dingetjes gehad in die winkel. Ik lijk daar niet serieus genomen te worden... -O-

Oeii, dan moet ik daar niet aankomen met mijn 15 jaar en mijn 1DS Mark III, dan lachen ze me vierkant uit denk ik :')

Cameranu ga ik ook even checken!