Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicole21 schreef:Dat is ook zo!Bedankt voor je adviezen tot dus ver!
Straks in september mag ik stagelopen dus ga hem dan lekker aanschaffen. Nog even geduld dus, misschien dat ik hem in de tussentijd nog wel ga testen, als in een dag huren, dus dan heb ik er helemaal een goed beeld van.
magda_90 schreef:De 24-70 f/2.8 spaarrekening is officieel geopend!![]()
Hoe bevalt deze bij indoor gebruik? Die informatie mis ik nog wat namelijk. Denk aan kerken, huizen etc.
MarijeR schreef:De 70-200 2.8 IS versie 1 is 2e hands nog wel eens leuk aan te komen. Goed de websites in de gaten houden.
Heb de mijne sinds 2004 en doet het nog prima!
Bagheera_206 schreef:Ik had gewoon een hele goede smoes om een leuk lensje te kopen. Daarnaast ook nog eens een superfijn paardenlensje.![]()
Voordelen van Mk2 is dat hij net een tikkie scherper is, kortste focus afstand is 1m20 ipv 1m40, IS is idd net iets beter, etc. Zo zijn er nog wel een paar kleine dingetjes.
Destijds dat ik hem kocht zat er niet zo heel veel prijs verschil tussen de Mk1 en Mk2 dus ben gewoon voor de Mk2 gegaan, maar dat was in 2010.
YentlShots schreef:MarijeR schreef:De 70-200 2.8 IS versie 1 is 2e hands nog wel eens leuk aan te komen. Goed de websites in de gaten houden.
Heb de mijne sinds 2004 en doet het nog prima!
Ahh top! Jaa precies, dat is het wel met lenzen; als je er netjes mee om gaat dan gaan ze een leven lang mee, het zijn machines. 2e hands wilde ik sowieso gaan doen, anders kom ik gewoon niet aan het geld..
Welke sites zouden jullie daarvoor aanraden?
Bagheera_206 schreef:Ik heb zelf minder goede ervaringen met CL.Ik kwam daar o.a. voor de Mk2 en ze wilden mij afschepen met de non-IS... Euhm... Hallowww... Niet alleen echte fotografen mogen dat soort objectieven kopen hoor! Ik ben een hobbyfotograaf, ben klant en als ik zeg dat ik de Mk2 wil dan is dat een koopsignaal wat je als verkoper hoort op te pikken en wil ik niet jullie winkel uit lopen met de non-IS. Ik kwam daar ook met een hele duidelijke onderbouwing van waarom ik IS wilde mbt tot concertfotografie etc. Zo heb ik wel vaker dingetjes gehad in die winkel. Ik lijk daar niet serieus genomen te worden...