Elin_ schreef:Ik zoek (helaas) ook nog steeds een lens.
Waarom is het zo moeilijk.. ik wil gewoon een lens die snel en goed is , met IS , tot 300 euro , telelens voor Nikon.
Gewoon voor sport en portret fotografie..
Grr
wie weet nog iets.. ?
Waarom het zo moeilijk is? Nou simpel genoeg lijkt me, je wil snél én goed én IS (= VR bij Nikon) en dat allemaal voor maar 300 euro. Als je hoge eisen stelt dan hoort daar ook een hoge prijs bij. Je moet dus de beste telelens kopen die je voor je budget kan krijgen en genoegen nemen met hoe goed en snel die is.
Ik ben niet thuis in de Nikon lenzen en kan je dus niet vertellen welke dat is, maar gezien je het al ongeveer 100x overal gevraagd hebt zal iemand anders je dat vast al wél verteld hebben. Ik denk dat het tijd wordt dat jij eens knopen gaat doorhakken en een beslissing gaat nemen. Dan kan je daarna gaan werken aan het allerbelangrijkste onderdeel van het fotograferen en dat is niet de camera of de lens maar...: de fotograaf, jij dus. 
Wat dat filter betreft, ik heb hem niet op mijn 50mm f/1.8 omdat een goed filter geld kost en dat vind ik niet in verhouding met de prijs van dat lensje, daarbij ligt het glas bij die lens zo diep dat er al niet zo snel wat bij komt. Sowieso heb ik het idee dat een zonnekap veel meer bescherming biedt. Heb er wel een op mijn dure lens (70-200 IS f4) zitten, geeft mij gewoon een wat zekerder gevoel. Geloof niet dat ik er een op mijn kitlens heb zitten, weet het niet eens zeker, maar dacht van niet