Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xjudithx schreef:Bedankt Fairytail en Kokomo!
Ik heb het al vaker gevraagd, maar volgens mij nog geen antwoord op gekregen:
Zouden jullie extra verzekering bij de camera kopen? Waarom wel en waarom niet? En zo ja, hoeveel jaar?
Leonie_M schreef:Wat is een leuke camera voor ongeveer 150 euro ?
Maisie schreef:ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. een leuke camera voor een prijs rond de 150 max 250 euro.
Om gewoon leuke foto's mee te maken van de paarden enz. gewoon voor prive gebruik.
Makkelijk in te stellen en makkelijk in gebruik.
graag reactie.
Hypofocus schreef:Maar als je zuinig bent op je spulletjes, en gewoon je hoofd gebruikt en luisterd naar je instinct, dan zal er niet zomaar iets met je spullen gebeuren. Gewoon niet laten vallen, en bijv. niet onbeheerd in je auto achterlaten, etc.
Nouks schreef:Ik zelf heb mijn spullen niet EXTRA verzekerd. Heb een doorlopende reisverzekering en een inboedelverzekering.
Ik heb een lading camera's en lenzen waar je u tegen zegt en ik fotografeer in redelijk "gevaarlijke" omstandigheden (lees: véél mensen, concerten, bier, pit, beukende armen, stof, daarnaast ook paarden en bijbehorende weersomstandigheden, stof etc). Desondanks is er nog nooit iets gebeurt met mijn spullen. Misschien denk ik er wel heel anders over op het moment dat er iets gigantisch mis gaat, maar ik heb tot nu toe altijd zoiets gehad van "al gaat er eens iets mis, dan vervang ik het wel weer".
Citaat:Fuji S5600!
Kokomo schreef:Meestal gebeuren dat soort dingen dan ook in situaties waar je niet alles zelf in de hand hebt. Je kunt bv. altijd in de situatie komen dat je in een menigte staat en toch foto's wilt maken. Dan kan een ander een onverwachte beweging maken waardoor je je toestel laat vallen. Of een tafel of stoel die er toevallig staat blijkt toch niet zo stevig als die zou moeten zijn. Overkomen kan het iedereen. Je moet voor jezelf bekijken hoe vaak jezelf in dat soort situaties verkeerd. Een portretfotograaf loopt bv minder risico dan een oorlogsfotograaf, om maar een extreem voorbeeld te noemen.
Kokomo schreef:Men probeerd inderdaad vaak een garantie uitbreiding er bij te verkopen. Er wordt gezegd dat de garantie in Nederland slechts een jaar is, maar dat is onzin. Volgens de Europese wetgeving moet dat 2 jaar zijn. Als je de fabrikant daarop aanspreekt en er op wijst dat de garantie volgens de europese wet 2 jaar moet zijn gaan ze er dan ook onmiddellijk mee akkoord.
Maaik schreef:Ik ben nu in bezit van een Canon PowerShot S2 IS, maar zag dat veel het hadden over een Fuji S5600. Is deze camera beter dan die ik nu heb dat iemand weet?
Ik wil/heb het geld nu (nog) niet voor een SLR, die komt over een paar jaar vast nog wel.