Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:01

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Vond hem van zichzelf al mooi haha.
Even wat geprobeerd.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:26

Oke ik vindt het leuk met kleur spelen :+
Afbeelding

Afbeelding

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:24

Citaat:
LBroekhuizen; Persoonlijk vind ik het zonde dat je de boel waziger hebt gemaakt. Het is te zien bij de linkerkant van de manen, en de overgang aan de rechterkant is, voor mij, redelijk duidelijk. Wat was je reden voor de extra blur? :)

Wow wat een prachtige foto van de hond. Echt magisch.

Bedankt voor je feedback. De reden dat ik het waziger heb gemaakt was omdat ik de achtergrond flink heb aangepast. Huis en boom weg dus ik dacht dat met een extra blur dit minder op zou vallen. Maar ik ben het met je eens hoor, je ziet het terug bij de manen. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik dat natuurlijker kan maken.

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:26

Ruby1995 schreef:
Oja die ken ik wel! Gebruik ik ook veel. Maar bij mij komen er dan van die duidelijke rondjes. Hoe heb jij hem dan ingesteld staan?

Bij mij staat de hardheid standaard op 0.

Tigress

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:51

Dankje :D

Ah, vandaar :j Lastige keuzes dan he :=
Ga je er nog mee puzzelen? Ik ben wel benieuwd naar hoe hij zal zijn als je het minder opvallend krijgt bij de manen. Ik denk dat dan de rest ook minder opvalt, omdat dan je ogen direct naar het paard gaan :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:16

Duidelijke randjes kunnen opgelost worden door een lage ‘flow’ (ik vergeet de Nederlandse benaming steeds). Als het heel belangrijk is dat je geen rondjes ziet, zet ik hem vaak op 1 of 2 procent. En hardheid vaak op 70/80 procent, dus niet eens zo laag. Daarmee kan ik niet precies genoeg werken voor mijn smaak :)
Manen kan je oplossen door gewoon in te zoomen en er omheen te kleuren. Als de achtergrond bijvoorbeeld lichter dan de originele achtergrond is en donkerder dan de manen kan je de laag op ‘lichter’ zetten. Of andersom. Ik zou dat altijd met een kopie van de ‘vage’ laag doen met een eigen laagmaskertje.

Snappen jullie me nog?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:24

Dank jullie wel! :D

Mariett schreef:
Gaaf Captain! Alleen zo jammer van die normale, moderne broek. Ook zijn de hand en het zwaard niet echt verbonden, er zit een vaag effectje over de hand die niet over het zwaard lijkt te zitten.
Heb je er ooit aan gedacht om een (LARP?) zwaard te kopen voor je foto's?

Ja ik moet inderdaad een zwaard hebben. :j Kijk weleens op marktplaats maar heb nog niet echt iets aantrekkelijks gezien, maar klopt inderdaad.

Mariett schreef:
Het belangrijkste is eerst het ‘potentieel’ achter een foto zien :) Maar dat kan Captain beter uitleggen aangezien zij er enorm goed in blijkt te zijn :P

Dit klopt wel, soms heb je een foto waarbij je direct denkt 'dit is 'm!' Alleen moet je dan soms nog wel het een en ander aanpassen. Je kunt natuurlijk van elke foto wel iets maken maar de ene foto heeft meer potentie dan de ander. Niet gelijk teleurgesteld zijn als er iets niet klopt aan je foto, je kunt heel veel dingen veranderen maar de basis moet wel goed zijn ja. :))

Ik vind hem heel leuk geworden Mariett, al vind ik hem onderin wat overbelicht?

Janinevv schreef:
Beetje fantasie lucht.
Het lijkt wat extremer door bokt upload :)
[ [url=m/XKYMUW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PtUzXB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi, je zou eventueel de vogel nog wat op kunnen lichten met de oplichten tool. :))

F_Orumster schreef:
Wauw Captain, die is echt echt heel erg gaaf!

Een vriendin vroeg me hoeveel ik had bewerkt aan mijn laatste posts (op fb). Aangezien ik raw schiet, altijd wat processing (in lightroom). Nu ik ze toch heb, plaats ik ze ook hier. Vooral de luminantie en verzadiging van het HSL menu, en wat witbalans.

[ [url=m/lx0TCA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8JibhU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Totally love it! <3 <3

F_Orumster schreef:
Captain schreef:

Heb ik al eens gedaan en ben zeker van plan er weer een te organiseren binnenkort. :D

Dat zou heel gaaf zijn, al denk ik dat jouw fotografie en bewerken altijd te hoog gegrepen zijn voor mij.

Welnee! :) Ik had de vorige keer mensen die niet eens photoshop hadden en ook die hebben heel veel geleerd en konden het prima bijbenen. :D

Ann_Pam schreef:
Wauw Captain, stiekeme fan hierzo van jouw [***]. Knap gedaan!
Forumster, mooie dromerige sfeer met die bloemen.
Marriet, wat een gave plaat! Zie hem alleen niet zo scherp op mijn scherm klopt dat?
Volg dit topic al een tijdje, maar nog nooit zelf wat gepost. Had gister een shoot in de bloesem, hier een bewerking van mij :)
voor:
[ [url=m/awjFun.jpg]Afbeelding[/url] ]
na:
[ [url=m/jDpe3P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel netjes gedaan! :oo Onderin inderdaad wat grauw maar halster is super netjes gedaan en kleur ook super mooi geworden! <3

Tigress schreef:
[ [url=m/Ll5Nj3.jpg]Afbeelding[/url] ][ [url=m/uN6uQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super netjes! Leuk ook die extra diepte door in de hoekjes een vervaagde bloem aan te brengen!

Janinevv schreef:
Before
[ [url=m/yYVd5h.jpg]Afbeelding[/url] ]

After
[ [url=m/9neidE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond hem van zichzelf al mooi haha.
Even wat geprobeerd.

Vind hem te roze geworden, en zou verder de prutjes bij de ogen wegwerken, vind ik altijd zo vies. :')
Die bloem is wel mooi geworden. :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:24

LBroekhuizen schreef:
Hallo!! Ik heb jullie prachtige creaties bekeken de afgelopen dagen en daardoor is het bij mij ook gaan kriebelen.
Ik [***] met Photoshop en ben nog lang niet tevreden maar even lekker aan het oefenen.

Hier een voor- en na foto van mij:

[ [url=m/ferVeP.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zcpuwr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes Laura

Oh en ik vind dit echt heeeeeel netjes gedaan! _O_

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:27

@Forumster ik had ze al op Facebook langs zien komen. Ik vind ze echt prachtig geworden!

@Tigress ik ben fan van jouw hond! En een prachtige foto, heerlijk zacht!

@Janinevv de eerste vind ik net als Captain een beetje te roze geworden. Die bloem daarentegen is wel heel gaaf geworden zo!

Ik heb toch nog de kans gehad om de tulpen hier te fotograferen. Het is een slecht tulpenjaar hier in de regio. Weinig velden en de velden die er staan zijn in een paar dagen opgekomen en nu worden ze alweer gekopt. Maar het mocht de pret gisteravond niet drukken! En een eerste poging tot focusstacking. Best aardig gelukt, alleen in het groot kun je wel zien dat ik iets meer stacks moet maken in het veld.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 02-05-18 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:44

Captain bedankt voor je feedback!
Ik bewerk via GIMP en die tools heb ik volgens mij niet. Haha de prutjes van me hond wegwerken hoe doe ik dat precies? Kloon stempel?

Bedankt Maaikemuis!
Jij ook gave bewerking.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:14

Sorry dat ik zo kom binnenvallen... ik vind jullie foto's allemaal stuk voor stuk prachtig (voordat ik dit typte heb ik even het topic lekker doorgebladerd, maar toen realiseerde ik me ineens dat ik hier kwam voor hulp.)
Dit is het enige photoshop topic op bokt wat ik kon vinden.

Is er iemand hier die verstand heeft van photoshop en weet wat je moet doen wanneer alle toolbarren ineens weg zijn? Ik krijg ze niet tevoorschijn.
Ook niet met de reset CRTL+ALT+SHIFT optie :B

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:15

Esaqar schreef:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen... ik vind jullie foto's allemaal stuk voor stuk prachtig (voordat ik dit typte heb ik even het topic lekker doorgebladerd, maar toen realiseerde ik me ineens dat ik hier kwam voor hulp.)

Is er iemand hier die verstand heeft van photoshop en weet wat je moet doen wanneer alle toolbarren ineens weg zijn? Ik krijg ze niet tevoorschijn.

Venster --> werkruimte --> 1ste aanklikken

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:21

white_flame schreef:
Esaqar schreef:

Venster --> werkruimte --> 1ste aanklikken

Thank you so much! Je bent een held!
En serieus... kon dit nou niet even simpel op google staan :')

Nu ga ik weer verder met meelezen! :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:57

Wat een interessant en motiverend topic!

Ik heb ook een bewerking, maar ik twijfel of het goed gaat, want ik zie hem op de laptop met mooie warme kleuren, maar op mn telefoon word hij te rood.. wat zien jullie? En op welk formaat uploaden jullie eigenlijk? Ik kom er niet uit wat de beste scherpte behoud..

Afbeelding Afbeelding

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:13

Loiz, de bladeren op de grond kleuren op mijn telefoon ook erg rood :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:26

Op mijn telefoon ook maar op mijn computer dan weer niet...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:36

Pff.. gek he? Mn laptop is pas één dag oud, dus kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt..

En deze dan, hier heb ik zelfs rood uit gehaald..?
Afbeelding Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:14

De eerste is erg warm, de tweede vind ik beter. Een nieuwe laptop zegt niet zoveel. Wil je kleurechtheid, dan zul je je beeldscherm moeten kalibreren. Daarnaast heeft een laptop (behalve speciale schermen zoals bijvoorbeeld een Apple retina) als nadeel dat je met de kanteling van je scherm ook kleurverandering krijgt. Ik bewerk daarom zelf op een extern beeldscherm dat gekalibreerd is.

Qua scherpte pas ik altijd een extra scherptelaag toe door een nieuwe kopie te maken van de laag (Cntrl—alt-shift-E) en dan in het sharpness menu van het camera RAW filter de scherpte naar wens opdraaien met een feather van 1,2 , het detail naar wens omhoog en de masking zo dat de delen die je niet wil hebben gemaskeerd zijn. Vervolgens verklein ik naar 1500pixels en dan werkt het best goed.

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:08

Mariett schreef:
Duidelijke randjes kunnen opgelost worden door een lage ‘flow’ (ik vergeet de Nederlandse benaming steeds). Als het heel belangrijk is dat je geen rondjes ziet, zet ik hem vaak op 1 of 2 procent. En hardheid vaak op 70/80 procent, dus niet eens zo laag. Daarmee kan ik niet precies genoeg werken voor mijn smaak :)
Manen kan je oplossen door gewoon in te zoomen en er omheen te kleuren. Als de achtergrond bijvoorbeeld lichter dan de originele achtergrond is en donkerder dan de manen kan je de laag op ‘lichter’ zetten. Of andersom. Ik zou dat altijd met een kopie van de ‘vage’ laag doen met een eigen laagmaskertje.

Snappen jullie me nog?

Bedankt Mariett en Tigress, ik ga proberen van het weekend wat tijd te vinden om er aan te werken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:26

Hoihoii!
Even een vraagje, als jullie met lightroom/photoshop werken wat voor computer/laptop gebruiken jullie dan? Ik kan er echt niet uit komen en zoek het liefst een redelijk goeie maar niet al te duur.
:o

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:39

Ik val zomaar even binnen, maar ik werk ook op een gekalibreerd scherm, met als resultaat dat de kleuren op mijn telefoon bijvoorbeeld toch ook veel roder uitvallen. Blijft altijd een dingetje denk ik, verschillende schermen, verschillende kleuren. :=

edit; ik gebruik een game laptop van Lenovo :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:46

PureSG schreef:
Ik val zomaar even binnen, maar ik werk ook op een gekalibreerd scherm, met als resultaat dat de kleuren op mijn telefoon bijvoorbeeld toch ook veel roder uitvallen. Blijft altijd een dingetje denk ik, verschillende schermen, verschillende kleuren. :=

edit; ik gebruik een game laptop van Lenovo :')

Ik heb ook een game laptop van Lenovo, Lenovo Legion geloof ik. Ik ben er heel tevreden mee!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:54

Ik ook! Hele fijne laptop om mee te werken :j

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:00

Ik heb een Dell XPS 14 of zo. Met touchscreen echt ideaal. :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:02

Aha game laptops zijn dus aanraders? Dan vraag twee. Volgens lightroom CC proefversie word er aangeraden om minimaal 12 gb te hebben? Gaat dit om het werk geheugen of totaal geheugen? Ik zie alleen hele dure laptops met 16GB harde schijf. Hoe zit dat?