Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:Quir schreef:Ik had al een poging gedaan t topic door te lezen, maar ben daar gewoon simpel weg nu niet in staat toe. Mijn hersenen en ogen laten dit niet toe en met de zoekfunctie kwam ik er dus ook niet uit...
Vandaar dat ik t vroeg.
Ga in ieder geval kijken naar de 55-250 mm STM, dat moet denk ik wel t objectief zijn waar ik zo'n beetje naar zoek.
5.000 euro zet ik voorlopig liever op stal.
En mocht je nu twijfelen, dan is dit toch wel een bod om je over de streep te trekken:
http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-ef ... ccasion-90
Is er wel eentje van de eerste generatie, dus wat ouder, maar daar is de prijs ook naar......
ikke schreef:STM is een andere motortechniek voor de auto-focus die stiller zou zijn dan USM.
Ik vraag het me oprecht af of je het gaat horen in de video. Ik hoor mijn 70-200 in ieder geval niet terug......
xniieeenke schreef:Als ik een Canon 1200D koop of Nikon D3300 heb ik sowieso een kitlens, maar is als uitbreiding (ik fotografeer vooral natuur / dieren) een 70-200 dan fijn? En zo ja, welk merk? Van canon/nikon zelf of toch een tamron? (tamron zou fijn zijn qua geld maar weet niet of het goed is, omdat ik gister/eergister nogal wat negativiteit er over las op bokt)
Nicole21 schreef:Maaike laat je weten welke het uiteindelijk is geworden?
Ik wil eigenlijk een groothoeklens, maar ook een 24-70 (lijkt me zó fijn!), maar twee dure lenzen wordt me een beetje te gek. Dus of ik laat het eerst bij alleen de 24-70 (iig meer groothoek dan m'n 50mm), of ik koop er een nog een leuke goedkopere groothoek bij.
Iemand trouwens ervaring met de Tamron 24-70 f2.8? Ik las dat deze wel VR heeft maar de Nikon variant niet. En er zit ook wel wat prijsverschil tussen beide lenzen.
Nicole21 schreef:xniieeenke schreef:Als ik een Canon 1200D koop of Nikon D3300 heb ik sowieso een kitlens, maar is als uitbreiding (ik fotografeer vooral natuur / dieren) een 70-200 dan fijn? En zo ja, welk merk? Van canon/nikon zelf of toch een tamron? (tamron zou fijn zijn qua geld maar weet niet of het goed is, omdat ik gister/eergister nogal wat negativiteit er over las op bokt)
De 70-200 is heerlijk, maar dan heb je het ook gelijk over een lens. Je zou ook eerst naar een 55-200 (Nikon) kunnen kijken. Heb ik veel plezier van gehad voor ik m'n 70-200 kocht, en is ook nog eens lekker goedkoop!
Edit; Je zou ook een set kunnen kopen. Dus de D3300 met een 18-55 en 55-200.
xniieeenke schreef:Als ik een Canon 1200D koop of Nikon D3300 heb ik sowieso een kitlens, maar is als uitbreiding (ik fotografeer vooral natuur / dieren) een 70-200 dan fijn? En zo ja, welk merk? Van canon/nikon zelf of toch een tamron? (tamron zou fijn zijn qua geld maar weet niet of het goed is, omdat ik gister/eergister nogal wat negativiteit er over las op bokt)
maaikemuis schreef:Nicole21 schreef:Maaike laat je weten welke het uiteindelijk is geworden?
Ik wil eigenlijk een groothoeklens, maar ook een 24-70 (lijkt me zó fijn!), maar twee dure lenzen wordt me een beetje te gek. Dus of ik laat het eerst bij alleen de 24-70 (iig meer groothoek dan m'n 50mm), of ik koop er een nog een leuke goedkopere groothoek bij.
Iemand trouwens ervaring met de Tamron 24-70 f2.8? Ik las dat deze wel VR heeft maar de Nikon variant niet. En er zit ook wel wat prijsverschil tussen beide lenzen.
Als het die vrij prijzige tamron is... Dat is de enige tamron lens die er bij mij in zou komen. Geeft mooi beeld!
Nicole21 schreef:Maaike laat je weten welke het uiteindelijk is geworden?
maaikemuis schreef:Nicole21 schreef:Die van €1000.. Ik weet niet of je die bedoelt?
Die van Nikon is gewoon bijna €2000, dus is het prijsverschil t.o.v. de kwaliteit gerechtvaardigd of is het gewoon belachelijk duur en kan ik beter de Tamron doen? Ik heb veel positieve verhalen over de Tamron versie gehoord en die heeft ook VR (even kwijt hoe het bij Tamron heet) en de Nikon niet.
Hij is best goed gelukt. Alleen op 2.8 heeft hij last van lelijke vignettering. Verder is hij optisch bijna gelijkwaardig aan de Nikon. Voor 1000 euro prijsverschil zou ik hem er niet om laten liggen