Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
xWouter schreef:Ik kom hier weer eens binnen vallen. Zit op het moment een beetje in een dilemma.
Ik ben momenteel in het bezit van een redelijk mooie set. Ik gebruik voornamelijk de canon 5D in combi met de sigma 70-200 f2.8 .
Nou ben ik er gisteren achter gekomen dat ik extreem last heb van backfocus. Na even rond te hebben gevraagd is mij door verschillende bedrijven vertelt dat zij de 5D niet kunnen kalibreren. Op mijn 1100D functioneerd de 70-200 ook niet naar behoren dus het probleem zit opzich wel in de lens.
Nu mijn dilemma: ik wil graag gaan voor een nieuwe set of een nieuwe lens. Ik twijfel of ik de 5D MKII ga nemen in combinatie met een canon 70-200 f4 of ik behoud mijn huidige 5D en neem een 70-200 f2.8 . Bij de eerste optie kan ik mijn sigma 70-200 2.8 namelijk wel gewoon laten kalibreren.
Het gaat hier voornamelijk om reportages van paarden en honden en af en toe heb ik ook mensen voor mijn lens.
Wat is wijsheid?
ikke schreef:xWouter schreef:Ik kom hier weer eens binnen vallen. Zit op het moment een beetje in een dilemma.
Ik ben momenteel in het bezit van een redelijk mooie set. Ik gebruik voornamelijk de canon 5D in combi met de sigma 70-200 f2.8 .
Nou ben ik er gisteren achter gekomen dat ik extreem last heb van backfocus. Na even rond te hebben gevraagd is mij door verschillende bedrijven vertelt dat zij de 5D niet kunnen kalibreren. Op mijn 1100D functioneerd de 70-200 ook niet naar behoren dus het probleem zit opzich wel in de lens.
Nu mijn dilemma: ik wil graag gaan voor een nieuwe set of een nieuwe lens. Ik twijfel of ik de 5D MKII ga nemen in combinatie met een canon 70-200 f4 of ik behoud mijn huidige 5D en neem een 70-200 f2.8 . Bij de eerste optie kan ik mijn sigma 70-200 2.8 namelijk wel gewoon laten kalibreren.
Het gaat hier voornamelijk om reportages van paarden en honden en af en toe heb ik ook mensen voor mijn lens.
Wat is wijsheid?
Je kunt op de 5D lenzen individueel kalibreren. Is een freubelklus maar het werkt wel.
xWouter schreef:ikke schreef:Je kunt op de 5D lenzen individueel kalibreren. Is een freubelklus maar het werkt wel.
Mag ik vragen hoe dit gedaan kan worden of waar ik dit kan laten doen? Heb tot nu toe niks kunnen vinden namelijk
ikke schreef:xWouter schreef:Mag ik vragen hoe dit gedaan kan worden of waar ik dit kan laten doen? Heb tot nu toe niks kunnen vinden namelijk
Mag je altijd vragen, maar ik weet niet waar die funktie in het menu zit. Bij de 7D zit ie behoorlijk verstopt. Heb nu even geen tijd om daarin te gaan grasduinen.
xWouter schreef:ikke schreef:Mag je altijd vragen, maar ik weet niet waar die funktie in het menu zit. Bij de 7D zit ie behoorlijk verstopt. Heb nu even geen tijd om daarin te gaan grasduinen.
Oh op die manier! Echter is deze optie dus niet aanwezig op de 5D mk I