[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:17

De Canon S serie camera's hoort bij de betere compact camera's. Dat was al zo bij het begin van de serie en dat was dus de S1. Toen in 2004 was die zeer concurerend. Nu niet meer. De 3,2 Mp blijven achter bij de huidige camera's. Ook de snelheid is inmiddels behoorlijk verbeterd. Met deze camera kun je nu niet meer concureren tegen nieuwe camera's van 200 euro. Wel zitten er wat leuke geheugenkaarten bij, Maar ik denk dat je erg snel tot de ontdekking komt dat je toch meer van een compact verwacht en dat je spijt zult hebben. De prijs is op zich wel OK, maar voor hetzelfde geld koop je een nieuwe die meer kan.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:00

Oke, wat voor camera soort raad je mij nu dan aan?
Ik heb niet zo'n groot bedrag te besteden, liefst niet meer dan 200 euro.
Een Canon lijkt mij wel fijn, mijn vader had eerst ook een Canon, maar deze is helaas stuk gegaan, niet vanwege de kwaliteit, maar gewoon doordat hij viel. Ik denk niet dat er zoveel keuze is qua camera's als je kijkt naar het geld wat ik te besteden heb Boos!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:30

ik zal even door sparen als ik jou was voor 100 euro meer kan je al zoveel meer kopen.
Ik fotograveer nu zelf met een canon S3 van de vader van mijn vriend en ik vind het wel een leuk dingetje ik wil alleen nu zelf dus ook wat anders aanschaffen Knipoog

Houd ook goed de aanbiedingen in de gaten en kijk goed naar het doel van de camera. Wil je hem voor fun fotograveren met je vrienden of wil je serieuse shots maken van mensen en paarden? Wil je macro foto's maken etc. De aankoop moet je vooral daarvan af laten hangen. Spaar liever door voor de camera die je echt wil aangezien je er al een tot je beschrikking hebt Knipoog Kijk ook erg uit met MP zeker als ze zo aantrekkelijk worden aangeboden maak ook foto's bij de verkoper!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:46

Lili schreef:
Oke, wat voor camera soort raad je mij nu dan aan?
Ik heb niet zo'n groot bedrag te besteden, liefst niet meer dan 200 euro.
Een Canon lijkt mij wel fijn, mijn vader had eerst ook een Canon, maar deze is helaas stuk gegaan, niet vanwege de kwaliteit, maar gewoon doordat hij viel. Ik denk niet dat er zoveel keuze is qua camera's als je kijkt naar het geld wat ik te besteden heb Boos!

Voor een budget van minder dan 200 euro zou ík de fuji finepix s5600 aanraden! Ja Super dingetje, een superzoomcamera, met alles erop en eraan. Manual stand, maar ook alles automatisch laten instellen. Handmatig scherpstellen, continu scherpstellen of gewoon autofocussen. Ligt lekker in de hand (vind ik) en maakt gewoon goede kwaliteit foto's. Actiefoto's worden met de goede instellingen haarscherp bevroren, maar ook vuurwerk fotograferen met een lange sluitertijd (dus dat je echt een uitspatting ziet, zeg maar) kan. En voor maar 190 euro! [/verkooppraatje]

Haha, nee, serieus, voor een budget van 200 euro vind je niet zo veel camera's die zo fijn zijn als deze Lachen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:55

Maar is de Fuji Finepix S5600 niet verschrikkelijk onhandig op buitenrit?

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:06

Ik heb evengoed niet van plan om mijn camera mee op buitenrit te nemen. Veel te kost baar
Die Fuji Finepix, dara zal ik eens even voor kijken bij ons in de duurt.
Bedankt!:)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:20

Ik neem mijn camera al 2 jaar, 4 keer per week mee op buitenrit. En hij leeft nog, maar ik wil een betere. De Fuji Finepix S5600 spreekt mij heel erg aan, maar op buitenritten moet hij toch mee. Vandaar mijn vraag. Knipoog

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:26

bij de media markt heb je nu ook de s5700 fujifilm camera voor 199,-

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:06

en de fujifilm 9600, heeft iemand daar ervaring mee??
Mn ouders hebben de 5600, en raadde mij de 5700 aan, maar nu lees ik net, dat de lens slechter is...

Het gaat mij om een camera, die vooral de bewegingen goed op de foto kan nemen.(en een snelle sluiterstijd)
Ik heb de olympus (sp500-uz), en is verder een goede camera, maar wil verder.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:09

Fairytail schreef:
de canon 400 d is nu in de aanbieding met 2 lensen en een grip voor 919,-
alles los kom je wel wat hoger de bijgeleverde telelens is al 299,- en de grip is 139,-

Weet je ook wat die kost met alleen de kitlens?
En wat is het precies voor een telelens? (merk, mm)

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:30

De Fuji 5700 biedt erg veel voor een lage prijs. Wel zie ik dat het objectief in deze niet voor de duurdere modellen wordt gebruikt. Dat kan duiden op een wat mindere kwaliteit, maar daar heb ik geen bevestiging van kunnen vinden.
Het is de opvolger van de zeer populaire 5600 die veel tevreden gebruikerrs kent. Het is voor zover ik kan zien de enige die dit slr uiterlijk heeft in deze prijscatagorie.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:32

xjudithx schreef:
Fairytail schreef:
de canon 400 d is nu in de aanbieding met 2 lensen en een grip voor 919,-
alles los kom je wel wat hoger de bijgeleverde telelens is al 299,- en de grip is 139,-

met kitlens is hij dacht ik 777,- euro maar dan heb je de grip er ook niet bij!!
de telelens is een canon lens 55 x 200

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:39

Fairytail schreef:
xjudithx schreef:

met kitlens is hij dacht ik 777,- euro maar dan heb je de grip er ook niet bij!!
de telelens is een canon lens 55 x 200

Bij digitalstreet kost de 400D met kitobjectief € 689,00

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:35

Bedankt Fairytail en Kokomo!
Ik heb het al vaker gevraagd, maar volgens mij nog geen antwoord op gekregen:
Zouden jullie extra verzekering bij de camera kopen? Waarom wel en waarom niet? En zo ja, hoeveel jaar?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:51

Ik heb het niet gedaan xjudithx. Er staat een heel stuk over in de Zoom (tijdschrift) van nu. Vraag je inboedelverzekering even na, vaak kom je daar al een heel eind mee.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:53

Okee, bedankt!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:00

xjudithx schreef:
Bedankt Fairytail en Kokomo!
Ik heb het al vaker gevraagd, maar volgens mij nog geen antwoord op gekregen:
Zouden jullie extra verzekering bij de camera kopen? Waarom wel en waarom niet? En zo ja, hoeveel jaar?

Dat hangt er van af wat je met je camera doet. Als er vaak een gevaar is dat je camera kapot kan gaan of gestolen kan worden is het verstandig een verzekering af te sluiten. Je kunt dat afsluiten tegen nieuwwaarde, dus als je camera van 15 jaar oud van een berg afvalt krijg je de vervangingswaarde terug. De waarde dus wat het kost om je camera te vervangen. Nu zal er niet dezelfde camera zijn in het voorbeeld, dan krijg je de kosten van een vergelijkbare nieuwe. Je kunt ook alleen je camera verzekeren als je opm vakantie gaat. Er zit bij een reisverzekeringen altijd al een gedeelte voor camera's ed. maar dat is vaak niet genoeg. Dan kun je dat uitbreiden. Voor het hele jaar kun je een speciale kostbaarheden verzekering af sluiten.
Als je je camera professioneel gebruikt kan je hem niet onder een gewone kostbaarheden verzekeing kwijt en ook niet onder een normale reisverzekering. Ik heb zelf een tijd mijn apparatuurr onder een vervoersverzekeing gehad. Dan was het ook verzekerd als het uit mijn auto gestolen wordt. Niet als die uit mijn handen gestolen wordt. Er bestaat ook via ik dacht de NOS om een verzekering af te sluiten. Die is meer gericht op persfotografen, want dan is die ook verzekerd als de camera tijdens rellen ed. kapot gaat of gestolen wordt.
Je ziet dat er meerrdere mogelijkheden zijn. Het hangt maar net af van jouw situatie. Als je erg weinig risico loopt tijdens gebruik, dan kun je hem ook gewoon bij de brandverzekering van je inboedel kwijt. Maar dat hangt ook af van de kosten van de apparatuur. Bij een speciale kostbaarhedenverz. worden meestal ook serienummers genoteerd.
Als de vervangingswaarde hoog is, bij dus dure apparatuur die je beroepsmatig gebruikt en dus voor je inkomen nodig hebt is het uiteraard zeer verstandig dit extra te verzekeren. Voor een amateur is het maar net in hoeverre je risico loopt en wat je er voor over hebt dat risico te verzekeren.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:03

Okee, dat is duidelijk Kokomo, dankjewel!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:18

Kokomo schreef:
De Fuji 5700 biedt erg veel voor een lage prijs. Wel zie ik dat het objectief in deze niet voor de duurdere modellen wordt gebruikt. Dat kan duiden op een wat mindere kwaliteit, maar daar heb ik geen bevestiging van kunnen vinden.
Het is de opvolger van de zeer populaire 5600 die veel tevreden gebruikerrs kent. Het is voor zover ik kan zien de enige die dit slr uiterlijk heeft in deze prijscatagorie.

en de 9600??, is daar wat over bekend??

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:28

liannes schreef:
Kokomo schreef:

en de 9600??, is daar wat over bekend??

De 9600 is natuurlijk van een heel ander calliber. Met een prijs dicht bij de 400 euro moet die ook heel wat meer kunnen dan de 5700. Het objectief van deze is goed vooral op tele stand en deze heeft een behoorlijke groothoek, vergelijkbaar met full-frame van 28mm. Dit soort camera's is de laatste stap in de compact camera's. Een stap hoger kom je in de spiegelreflexen. Wat velen niet weten is dat Fuji een erg goede objectievenfabrikant is. Andere merken maken reklame dat ze een Leica of een Zeiss objectief hebben als bewijs dat ze een goed objectief hebben, Fuji hoeft daarvoor niet naar een ander merk want die maken ze gewoon zelf. De meesten weten niet dat ogeveer 50% van de professionele videocamera's van Fujinon objectieven zijn voorzien. De andere 50% is Canon. Merken als Zeiss en Leica komen daar niet voor. Dus objectieven maken kunnen ze. En een mooie camera erachter ook. Dit is een van de topcompact camera's.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 07:39

Mooi, dan staat mijn keuze vast.
Mn vader had het ook al over de lenzen van de fuji,
Die moeten inderdaad heel erg goed zijn.
Op naar de 9600.

Dank je Kokomo.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:20

En extra garantie, hebben jullie dat erbij genomen?
Ik denk dat ik vandaag de 400D ga kopen, maar ben er nog niet uit of ik die extra garantie doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:31

Kokomo schreef:
De 9600 is natuurlijk van een heel ander calliber. Met een prijs dicht bij de 400 euro moet die ook heel wat meer kunnen dan de 5700. Het objectief van deze is goed vooral op tele stand en deze heeft een behoorlijke groothoek, vergelijkbaar met full-frame van 28mm. Dit soort camera's is de laatste stap in de compact camera's. Een stap hoger kom je in de spiegelreflexen. Wat velen niet weten is dat Fuji een erg goede objectievenfabrikant is. Andere merken maken reklame dat ze een Leica of een Zeiss objectief hebben als bewijs dat ze een goed objectief hebben, Fuji hoeft daarvoor niet naar een ander merk want die maken ze gewoon zelf. De meesten weten niet dat ogeveer 50% van de professionele videocamera's van Fujinon objectieven zijn voorzien. De andere 50% is Canon. Merken als Zeiss en Leica komen daar niet voor. Dus objectieven maken kunnen ze. En een mooie camera erachter ook. Dit is een van de topcompact camera's.

Raad je die van Fuji eerder aan dan bv. de Sony Cybershot? (is me op andere plaatsen aangeraden).
Wel niet hetzelfde model als deze, een iets goedkopere prijsklasse (rond de 250 euro). Zijn die ook zo goed of kan je dan ook naar een ander merk stappen?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:29

Wat is een leuke camera voor ongeveer 150 euro ?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:40

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. een leuke camera voor een prijs rond de 150 max 250 euro.

Om gewoon leuke foto's mee te maken van de paarden enz. gewoon voor prive gebruik.

Makkelijk in te stellen en makkelijk in gebruik.

graag reactie.