Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lili schreef:Oke, wat voor camera soort raad je mij nu dan aan?
Ik heb niet zo'n groot bedrag te besteden, liefst niet meer dan 200 euro.
Een Canon lijkt mij wel fijn, mijn vader had eerst ook een Canon, maar deze is helaas stuk gegaan, niet vanwege de kwaliteit, maar gewoon doordat hij viel. Ik denk niet dat er zoveel keuze is qua camera's als je kijkt naar het geld wat ik te besteden heb
Fairytail schreef:de canon 400 d is nu in de aanbieding met 2 lensen en een grip voor 919,-
alles los kom je wel wat hoger de bijgeleverde telelens is al 299,- en de grip is 139,-
xjudithx schreef:Fairytail schreef:de canon 400 d is nu in de aanbieding met 2 lensen en een grip voor 919,-
alles los kom je wel wat hoger de bijgeleverde telelens is al 299,- en de grip is 139,-
Weet je ook wat die kost met alleen de kitlens?
En wat is het precies voor een telelens? (merk, mm)
Fairytail schreef:xjudithx schreef:
Weet je ook wat die kost met alleen de kitlens?
En wat is het precies voor een telelens? (merk, mm)
met kitlens is hij dacht ik 777,- euro maar dan heb je de grip er ook niet bij!!
de telelens is een canon lens 55 x 200
xjudithx schreef:Bedankt Fairytail en Kokomo!
Ik heb het al vaker gevraagd, maar volgens mij nog geen antwoord op gekregen:
Zouden jullie extra verzekering bij de camera kopen? Waarom wel en waarom niet? En zo ja, hoeveel jaar?
Kokomo schreef:De Fuji 5700 biedt erg veel voor een lage prijs. Wel zie ik dat het objectief in deze niet voor de duurdere modellen wordt gebruikt. Dat kan duiden op een wat mindere kwaliteit, maar daar heb ik geen bevestiging van kunnen vinden.
Het is de opvolger van de zeer populaire 5600 die veel tevreden gebruikerrs kent. Het is voor zover ik kan zien de enige die dit slr uiterlijk heeft in deze prijscatagorie.
liannes schreef:Kokomo schreef:De Fuji 5700 biedt erg veel voor een lage prijs. Wel zie ik dat het objectief in deze niet voor de duurdere modellen wordt gebruikt. Dat kan duiden op een wat mindere kwaliteit, maar daar heb ik geen bevestiging van kunnen vinden.
Het is de opvolger van de zeer populaire 5600 die veel tevreden gebruikerrs kent. Het is voor zover ik kan zien de enige die dit slr uiterlijk heeft in deze prijscatagorie.
en de 9600??, is daar wat over bekend??
Kokomo schreef:De 9600 is natuurlijk van een heel ander calliber. Met een prijs dicht bij de 400 euro moet die ook heel wat meer kunnen dan de 5700. Het objectief van deze is goed vooral op tele stand en deze heeft een behoorlijke groothoek, vergelijkbaar met full-frame van 28mm. Dit soort camera's is de laatste stap in de compact camera's. Een stap hoger kom je in de spiegelreflexen. Wat velen niet weten is dat Fuji een erg goede objectievenfabrikant is. Andere merken maken reklame dat ze een Leica of een Zeiss objectief hebben als bewijs dat ze een goed objectief hebben, Fuji hoeft daarvoor niet naar een ander merk want die maken ze gewoon zelf. De meesten weten niet dat ogeveer 50% van de professionele videocamera's van Fujinon objectieven zijn voorzien. De andere 50% is Canon. Merken als Zeiss en Leica komen daar niet voor. Dus objectieven maken kunnen ze. En een mooie camera erachter ook. Dit is een van de topcompact camera's.