Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Courses schreef:De 50mm is destijds ook uitgerust met een STM, omdat het vooral voor de nieuwere modellen interessant was (om te filmen)Je zal er geen grote verschillen van hebben, ik heb zelf altijd die 'oude' gehad en die werkte helemaal top.
Quir schreef:Welk objectief gebruiken jullie voor paarden fotografie? En dan vooral beweging, los/onder het zadel/springen/in de wei/et cetera?
Ik merk dat ik met mijn 18-55mm lens te kort kom (niet ver genoeg kan zoomen dus).
Wil graag voldoende kwaliteit, maar vooral niet te duur. Heb een CANON EOS 100D, er zit nu een EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS STM lens op.
Liefst wil ik graag weer met STM, zodat je er ook goed mee kunt filmen. Nu zal dat filmen niet heel vaak zijn, maar toch.
Welke lichtsterke lens is t interessantst? Is f/3,5-5,6 voldoende? Voor mij nu nog wel, maar heb m dan ook pas 2 weken haha.
55-200mm goed of beter een die nog verder kan inzoomen?![]()
Bedankt.
Quir schreef:Ik had al een poging gedaan t topic door te lezen, maar ben daar gewoon simpel weg nu niet in staat toe. Mijn hersenen en ogen laten dit niet toe en met de zoekfunctie kwam ik er dus ook niet uit...
Vandaar dat ik t vroeg.
Ga in ieder geval kijken naar de 55-250 mm STM, dat moet denk ik wel t objectief zijn waar ik zo'n beetje naar zoek.
5.000 euro zet ik voorlopig liever op stal.